از بین بردن جای زخم (اسکار) و بخیه بعد از عمل جراحی زیبایی بینی

rini1

 اگر شما قصد انجام رینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی بینی) دارید ممکن است سوالاتی داشته باشید، نظیر اینکه آیا جای زخم ناشی از عمل زیبایی بینی دیده خواهد شد؟ یا چه مدت زمان می‌برد تا بینی بعد از انجام رینوپلاستی کاملا التیام پیدا می‌کند؟ کنجکاوی کردن در رابطه با آن، چیز غیرعادی نیست و بسیار طبیعی است که آن سوال‌ها و دیگر سوالات، قبل از انجام عمل با اهمیت می باشند، بنابراین شما می توانید برای اخذ یک تصمیم قاطع کاملا آگاهی کسب کنید.

علی‌رغم این حقیقت که رینوپلاستی تنها بخش کوچکی از بدن را مورد توجه قرار می‌دهد، پس از عمل نیز دوره‌ی نقاهت طولانی‌مدتی در انتظار بیمار خواهد بود. اگر چه، بعضی از روش‌ها جای زخم قابل مشاهده‌ای به‌ جا نمی‌گذارند اما ممکن است بهترین راه برای رسیدن به نتایج دلخواهتان نباشند. اگر در رابطه با اثر برجای‌ مانده از زخم بعد از انجام عمل رینوپلاستی، نگران هستید شما می‌توانید برای رزرو و همچنین داشتن یک جلسه مشاوره با دکتر با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید.

جای زخم پس از انجام رینوپلاستی


rini2

وقتی برای عمل رینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی بینی) می‌آیید، می‌توان در فرم، اندازه و ترکیب بینی تغییر ایجاد کرده و نتیجه‌ی باورنکردنی برای یک بیمار واقعی رغم زده شود. هنوز هر عملی دارای یک نقطه‌ ضعف اصلی می‌باشد و آن این است که اگر به خوبی انجام نشود، بعد از آنکه شما کاملاً التیام یافتید جای اسکار بینی در بافت واضح خواهد بود. به ‌منظور حفظ نتیجه‌ و ظاهری طبیعی و از بین بردن جای زخم ، شما نیاز خواهید داشت برای احتیاط همه ‌چیز را درباره‌ی انجام یک رینو پلاستی بدانید.

رینوپلاستی


رینوپلاستی نوعی عمل جراحی پلاستیک می‌باشد که به ‌منظور باسازی، بهتر کردن فرم و یا بهبود تنفس بر روی بینی انجام می‌شود. از عمل زیبایی می‌توان، در بازسازی بینی بعد از آسیب یا نقص مادر زادی استفاده کرد. بعضی علت‌های پزشکی برای لزوم انجام رینوپلاستی عبارتند از عمل آسیب‌های بینی، نقص مادرزادی و مشکلات تنفسی. عمل رینوپلاستی عمل رایجی است و بسیاری از بیماران این کنجکاوی را دارند که اگر آن را انجام دهند آیا جای زخم باقی خواهد ماند.

پس ‌از آنکه متخصص بی‌هوشی مواد بی‌حسی موضعی را به شما تزریق کرد و شما بی‌هوش شدید، برش‌هایی در داخل بینی ایجاد و ساختار بینی از جمله استخوان و غضروف‌ها نمایان می‌شوند. با انجام روشی شبیه تراش، استخوان‌بندی را تغییر می‌دهند. در پایان عمل جراحی، پوست را پایین می‌کشند تا مشابه مدل‌های جدید شود.

بعد از عمل جراحی بینی، کمی درد وجود دارد؛ که انتظار می‌رود همراه با ورم و کبودی باشد اما به‌ طورکلی در مدت هفت تا ده روز آثار آن ناپدید می‌شود. ممکن است کمی بی‌حسی در بینی احساس شود. به دلیل بهتر و بروز شدن روش‌ها و تکنیک‌ها به‌طور کلی ناراحتی و درد کمتری احساس می‌شود.

علت باقی ماندن جای زخم روی بافت


هیچ مثالی برای عمل جراحی بدون ایجاد مقداری جای زخم بر روی بافت وجود ندارد. وقتی برش روی پوست ایجاد می‌شود بدن برای التیام زخم‌ها، جای زخم روی بافت ایجاد خواهد کرد. جای زخم به ‌وسیله‌ی بافت همبند متراکم و فیبری که می‌تواند زخم بسته را جوش دهد به وجود می‌آید. این روال طبیعی بدن برای حفاظت و ایمنی می‌باشد و هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. وقتی جای زخم روی بافت باقی می‌ماند با کمک جراحی زیبایی یا دیگر دانش‌های با ارزش متخصصین می‌توان در واقعی باسازی یا فرم‌دهی مجدد انجام می‌شود.

بعد از انجام رینوپلاستی جای زخم در کدام مکان باقی خواهد ماند؟


عمل جراحی رینوپلاستی به دو روش متفاوت می‌تواند انجام شود، با استفاده از روش باز و بسته. در رینوپلاستی بسته یا ایندونایال رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی ایندوناسال) عمل جراحی زیبایی شما به بریدگی در درون سوراخ بینی محدود خواهد بود. این روش اثری از زخم پوستی که قابل‌ مشاهده باشد از خود به ‌جا نمی‌گذارد. در روش باز رینوپلاستی لازم خواهد بود یک برش کوچک بین سوراخ بینی به ‌طرف زیر بینی ایجاد کرد. این روش دسترسی بیشتر به نوک بینی و همچنین به زیر و میان و ثلث بینی را امکان‌پذیر خواهد ساخت.

هنگامی‌که جای زخم بر روی بافت ایجاد شود ابتدا بر روی محل این برش‌ها نمود پیدا می‌کند اما در صورتی ‌که آن‌ها مراقبت نشوند جای زخم‌ها قابل‌ملاحظه‌تر می‌گردد. بیماری که تشکیل اضافی جای زخم روی بافت را بعد از رینوپلاستی تجربه می‌کند این احتمال برای آن وجود خواهد داشت که در اطراف ناحیه بینی نیز گسترش یابد.

چگونه می‌توان جای زخم روی بافت را کاهش داد؟


rino

اگر شما تجربه‌ی ایجاد تشکیل اضافی جای زخم روی بافت را بعد از انجام عمل رینوپلاستی دارید، راه‌هایی وجود دارد که شما با انجام آن می‌توانید آن را کاهش دهید و نتایج طبیعی‌تری دست یابد. صحبت با جراح زیبایی درباره‌ی گزینه‌های موجود که ممکن است شامل تزریق نوع خاصی از استروئیدها برای کاهش جای زخم روی بافت باشد. استروئید ها همچنین میزان ورم بینی را کاهش خواهند داد.

پیشگیری و درمان جای زخم


ممکن است چند هفته طول بکشد تا پوست التیام پیدا کند و شاید یک سال برای التیام کامل بینی لازم باشد. مراقبت صحیح بعد از عمل برای هر عملی ضروری است بنابراین اطمینان حاصل نمایید که تمام آموزش‌های پس از عمل از جمله اینکه چگونه از جای زخم بهترین مراقبت را انجام دهیم کاملاً آگاه شده‌اید. جراحان زیبایی توصیه می‌کنند که بیماران در زمان التیام یافتن بینی تا آنجا که می‌توانند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنند. استفاده از آفتاب‌گیر وقتی تابش نور خورشید خیلی شدید است و رعایت عوامل حفاظت در برابر نورخورشید (SPF) وقتی در هوای آزاد هستید ضروری می‌باشد. سرمای فشرده به بینی ضربه‌ی آهسته‌ای می‌زند که به کاهش ورم پس از فرایند کمک می‌کند، اما کاهش میزان جای زخم را متوقف خواهد کرد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان