اصلاح لبخند لثه‌ای با روش غیرجراحی و جراحی

54

لبخند جذاب به دو عامل زیباشناسی و سلیقه بستگی دارد. وقتی اشخاص از لبخند خود ناراضی باشند و به سراغ درمان به ‌وسیله جراحی زیبایی دندان می‌روند، احتمالاً از یک مشکل منطقی رنج می‌برند. بعضی اشخاص احساس می‌کنند بافت لثه آن‌ها خیلی به چشم می‌خورد یا به هنگام لبخند لثه‌های بیرون زده‌ای دارند. همچنین خیلی کوچک به نظر رسیدن دندان‌ها و یا وجود بافت لثه زیاد، این تصور را ایجاد می‌کند میان دندان‌ها هیچگونه برخوردی صورت نمی‌گیرد؛ و لبخند لثه‌ ای موجب می‌شود فرد احساس خجالت کند ، در این زمان اصلاح طرح لبخند می تواند مفید باشد .

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

خیلی از افراد مطلع نیستند برای تغییر ظاهر یا اصلاح لبخند لثه ای ، بیش‌ از حد راه‌ حل‌های زیادی وجود دارد. دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن بیان می‌کند، اگر لبخند لثه‌ای مانع می‌شود تا شخص زندگی راحت و خوشی داشته باشد حالا زمان آن رسیده که فکری به حال مشکل طرح لبخند دندان کند. برای رفع این مشکل کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

در ابتدا دکتر لازم است به‌ درستی تشخیص دهد چرا طرح لبخند شما به نظر لثه‌ای می‌آید، زیرا درک درست علت همیشه شما را مستقیماً به سمت بهترین راه ‌حل سوق می‌دهد. یک نوبت مشاوره با دکتر طرزی رزرو کنید تا در آنجا مشخص شود که آیا شما برای انجام عمل بدون جراحی یا با جراحی، اصلاح لبخند لثه‌ای فرد مناسبی هستید. برای یک بیمار واقعی، این شیوه‌ای ساده و سریع می‌باشد که با دادن حس اعتماد به ‌نفس و تغییر نگاه اطرافیان می‌تواند  دنیای شما را دگرگون کند و تنها هدف نیز اعطای ظاهر و احساس بهتر و لبخند زیبا به شما می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826  تماس حاصل نمایید.[/alert]

لبخند لثه‌ای


55

لبخند لثه‌ای شرایطی است که در آن شخص با ظاهر شدن بیش ‌از حد معمول بافت لثه در هنگام لبخند زدن یا در صورت عدم تناسب اندازه‌ی لثه نسبت به دندان روی می‌دهد. اگر چه لبخند لثه‌ای تغییر معمولی در آناتومی بدن به نظر می‌رسد اما بسیاری از کسانی که از لبخند لثه‌ای رنج می‌برند خجالتی و حتی به‌ طور کامل فاقد اعتماد به ‌نفس هستند.

اغلب آنها از لبخندشان بیزارند و آرزو دارند کاش چیزی وجود داشته باشد که بتواند در آن تغییر ایجاد کند. خبر خوب این است که راه‌حلی وجود دارد که شما بتوانید لبخند لثه‌ای را مرتب کنید. با روش ساده جراحی زیبایی لثه می‌توان لبخند لثه‌ای شما را اصلاح کرد.

چندین عامل در ایجاد لبخند لثه‌ای وجود دارد. بعضی از آنها در ذیل ذکرشده‌اند:

1  وقتی لب بالا نازک باشد، موجب کاهش پری لب و احتمال ابتلاء به لبخند لثه‌ای را افزایش می‌دهد.

2  حرکت در لب بالا: اگر لب بالا پرتحرک و یا متمایل به حرکت بیش از معمول باشد، موجب بیشتر نمایان شدن دندان‌های لثه‌ای می‌شود.

3  زمانی که فک بالا درازتر از معمول باشد، حتی با تکان ناچیز لبخند به سمت بالا، لبخند لثه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

گزینه‌های درمانی


اگر شما از لبخند لثه‌ای رنج می‌برید و از ظاهر آن ناراضی هستید دیگر لازم نیست بیش از این با آن زندگی را سر کنید. 3 گزینه‌ی اصلی درمان: بوتاکس، عمل جراحی لثه و  فک، کوچک کردن لب، برای اصلاح لبخند وجود دارد.

بوتاکس

56

در درمان لبخند لثه‌ای از تزریق ضدچین‌ و چروک بوتاکس استفاده می‌شود. اگر فرایند درمان توسط متخصصان آموزش‌دیده انجام شود نتایج کاملاً چشمگیر است.

فرایند درمان

4 نقطه تزریق وجود دارد که می‌تواند در کوچک کردن مکان‌های مختلف لب به‌ کار برده شود. به همین علت نشانه‌گذاری وضعیت آناتومیکی قبل از تزریق ضروری می‌باشد.

هدف گرفتن نشانه‌ها، ضعف‌ها و سستی ماهیچه‌های، اطراف دهان تنها موجب رترکشن (جمع شدن) لب از نمایان شدن بیش ‌از حد بافت‌های لثه‌ای به هنگام لبخند زدن می‌شود. ارزیابی و آگاهی از عملکرد ماهیچه‌ها و دوز سم تزریق‌شده بسیار مهم است، زیرا به‌ عنوان آخرین تاثیر در تحرکات عادی دهان و لب که می‌تواند در کیفیت لبخندهای جمعی یا در موارد جدی، گفتگو، جویدن، نوشیدن یا حتی ایجاد افتادگی یا آویزان شدن لب و دندان مؤثر باشد. درمان لبخند لثه‌ای با سم بتولینوس راه‌حل دائمی نیست.

بزرگ کردن لب

بعضی‌ اوقات فیلر بافت نرم، مثل رستیلن و ژوویدرم به‌ منظور مرتب کردن بلندی لب بالا و پرتر کردن و پنهان کردن خط لثه تجویز می‌شود. دکتر طرزی برای برجسته‌سازی لب، بوتاکس و برای بیمارانی که لب نازک دارند فیلر پوستی را توصیه می‌کند.

تغییر وضعیت لب

57

برای بیمارانی که آرزو دارند لبخند لثه‌ای کمتری داشته باشند تغییر لب می‌تواند روش خوبی باشد تا حس رضایت را طولانی‌مدت در شخص حفظ کند.

فرایند درمان

طی فرایند درمان دکتر طرزی شکافی در درون لب بالا ایجاد خواهد کرد تا لب در وضعیت جدید قرار بگیرد، بنابراین آن بیمار نمی‌تواند طولانی‌مدت لب را بالا نگه دارد تا لثه نمایان شود. با پیشگیری لب از کشیده شدن بیش‌ از حد به سمت بالا در هنگام لبخند، لب بالایی پرتر و لبخند لثه‌ای کمتری خواهد شد. بیماران با این روش هنگام لبخند زدن اعتماد به‌ نفس بیشتری دارند، بدون عمل جراحی که شکاف در ساختار دندان یا محیط بافتی دندان ایجاد کند.

این فرایند درمان کمی حساسیت به دنبال دارد اما این حساسیت پس از چند روز برطرف می‌شود. بیمار بعد از این فرایند قادر به صحبت کردن است و زمان به دست آوردن مجدد بهبودی نیز نسبتاً کوتاه خواهد بود.

جراحی فک

58

در نوعی که استخوان فک بالا رشد کرده و گسترش‌یافته، می‌تواند علت ایجاد لبخند لثه‌ای باشد. برای مثال اگر در درون بافت لثه فک بالا برجستگی و بیرون‌آمدگی زیادی وجود داشته باشد، شما مسلماً تجربه‌ی نمایان شدن لثه‌ها را به هنگام لبخند خواهید داشت؛ بنابراین می‌توانید از روش درمانی عمل جراحی فک استفاده کنید.

فرایند درمان

اغلب در این روش نیاز است فک بالا را بشکنند و تکه‌های استخوان را بیرون بکشند. به علت پیچیدگی عمل جراحی، بستری شدن در بیمارستان و خطر آن و عوارض موجود هر کسی تمایل به این روش درمان ندارد. همچنین در این روش معمولاً لازم است فک برای دوره‌ای طولانی سیم‌کشی و مستحکم شود اما نتایج پایانی آن عالی می‌باشد.

نتایج لبخند لثه‌ای در دندان هنگام لبخند و کمتر شدن لثه‌ها بیشتر دیده می‌شود. دکتر طرزی بیان می‌کند مزیت‌های این روش شامل داشتن آرامش و اعتماد به ‌نفس بیشتر به هنگام لبخند زدن، خوردن و صحبت کردن و همچنین بهبود سلامتی لثه (بافت لثه) می‌باشد.

انتخاب بهترین روش


چندین گزینه وجود دارد؛ اما بوتاکس سریع‌ترین، راحت‌ترین درمان را دارد؛ و جلوگیری می‌کند از ماهیچه‌ای که لب را بالا می‌کشد و می‌تواند از کم‌ و زیادشدن میزان دارو جلوگیری کند. مدت ماندگاری 3 تا 4 ماه می‌باشد؛ بنابراین اگر آن را دوست نداشتید فقط کافی است آن را رها کنید تا به شکل عادی خود بازگردد. شما می‌توانید عمل جراحی لب را انجام دهید با وجود اینکه نیاز به انجام کار خاصی نیست، اما غیر قابل ‌پیش‌بینی می‌باشد (برای برخی شاهکار و برای برخی این‌چنین نیست). کدام‌یک بهتر است، سؤال مهمی است که اگر علاقه‌مند به اصلاح انواع لبخند لثه ای  هستید دکتر طرزی به آن پاسخ خواهد داد.

هزینه


هزینه‌ اصلاح لبخند لثه ای با توجه به نوع روش انتخابی برای درمان، متفاوت است. در خلال مشورت با پزشک، مشکل موجود در آن ناحیه و رسیدن به بهترین نتیجه در میان گذاشته می‌شود؛ بنابراین آنها می‌توانند درمانی که فقط خاص شما است طراحی کنند و در آن زمان هزینه‌ی قطعی تعیین می‌شود.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان