اطلاعات ضروری درباره جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

ps-8

با افزایش سن، پوست صورت دچار تغییراتی در شادابی، رنگ و ضخامت میگردد و حالت جوانی و تازگی خود را رفته رفته از دست میدهد. به تدریج چروکها ظاهر شده و نخستین تغییر فاحش را میتوان در ناحیه پلکها مشاهده نمود. یکی از علتهای اصلی افتادگی پلک، نازک بودن پوست آن است. با افتادگی پلک چشم نیاز به جراحیهای جوان سازی در اطراف چشم احساس میشود. به دلیل اینکه افتادگی پلک بیشتر از افتادگی سایر قسمتهای صورت خودنمایی میکند میتوان این جراحی را در دو دهه قبل از رسیدن به وضعیت سایر بخشهای صورت انجام داد. وقتی بیماران از پف زیر چشم، چروکهای متعدد و افتادگی پلکها رنج میبرند نیاز به جراحی زیبایی پلك دارند در غیر این صورت نباید این کار انجام شود. جراحی پلک منظره چشم را هشت تا ده سال جوانتر میکند. در ادامه پیرامون هزینه جراحی پلک نکاتی ذکر شده است.
البته آثار جراحی پلك مثل برخی از جراحیهای زیبایی تا پایان عمر باقی نمیماند و ممکن است پس از چند سال نیاز به تکرار عمل باشد.عمل جراحی افتادگی پلک یکی از اعمال جراحی کم خطر و کم عارضه است اما هیچ عملی نیست که در آن احتمال خطر و عارضه صفر باشد. از جمله عارضه های بسیار شایع عمل جراحی پلک عدم تقارن پلکها می باشد. جراحی زیبایی پلك برای رفع و درمان افتادگی پلک عملی است كه چربی ، پوست و عضله اضافی پلك های بالا و پایین را بر می دارد. عمل زیبایی پلک می تواند افتادگی پوست و پف آلودگی پلك بالا كه می تواند حالت خستگی و پیری به چهره شما بدهد را بر طرف سازد. جراحی پلک چشم چین های ظریف اطراف چشم از جمله چین های پنجه غازی را رفع نمی كند و خصوصیات فردی یا نژادی پلك ها را تغییرنمی دهد. عمل پلک چشم در همه ی سنین قابل اجرا است، اگر چه اكثرا جهت رفع تغییرات ناشی از افزایش سن انجام می شود. ممكن است عمل افتادگی پلک در سنین پایین تر نیز جهت اصلاح خصوصیات مادرزادی بكار برود.  در جلسه مشاوره با جراح سابقه ی پزشكی بیمار كه شامل بیماری ها ، درمان پف زیر چشم به وسیله‌ی دارو، سابقه جراحی ، وضعیت پزشكی فعلی و گذشته ی بیمار و داروهای در حال مصرف است ،كاملا بررسی می شود. بلفاروپلاستی  واقعاً می‌تواند ظاهر چشم‌ها را بهبود بخشد و چین‌خوردگی‌های مغولی (چینی که گوشه‌ی داخلی چشم را می‌پوشاند) را اصلاح کند و در نتیجه منجر به واضح‌تر شدن پلک‌های پایینی ، درشت کردن چشم و جذاب‌تر شدن ظاهر کلی چشم‌ها شود.

جراحی زیبایی بلفاروپلاستی که توسط متخصص زیبایی سر و گردن انجام می‌شود، افتادگی پلک بالا و پایین را برطرف کرده و باعث می‌شود که چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. جراح این عمل را با برش کوچکی که در قسمت مژه چشم ایجاد می‌کند، انجام داده و این برش‌ها در مدت کوتاهی بهبود یافته و جای زخم ناشی از آن باقی نخواهد ماند. پزشک پس از معاینه چشم، بهترین روش را برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌دهد تا نتیجه دلخواه را کسب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید.

جراح چگونه می‌تواند شكل پلك بالایی را بهتر كند؟


برای جراحی پلك بالا معمولا برش در چین طبیعی پلك پنهان می شود. از طریق این برش بافت چربی و پوست اضافی برای رفع افتادگی پلک برداشته می شود.چون برش عمل در امتداد خطوط طبیعی پلك بالا است ، پس از التیام جای برش به خوبی مخفی می شود.

جراح چگونه می‌تواند شكل پلك پایین بیمار را بهتر كند؟


برای جراحی پلك پایین برش اغلب درست زیر مژه ها قرار می گیرد.از طریق این برش ، چربی ،عضله و پوست اضافی برای رفع  افتادگی پلک چشم برداشته می شود و یا جهت رفع نواحی برجسته یا پف آلود، توزیع چربی ها اصلاح می گردد. در پلك پایین نیز خط برش به خوبی پنهان می شود.

اطلاعات كلی پیرامون جراحی زیبایی پلک (بلفارو پلاستی)


  • شش ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان از خوردن و آشامیدن هر گونه جامدات یا مایعات خودداری كنید.
    قبل از مراجعه به بیمارستان استحمام كامل انجام دهید و از به كار بردن هرگونه زیور آلات خودداری كنید.
    مدارك پزشكی قبلی شامل عكس، آزمایش، نوار قلب و غیره را همراه بیاورید.
  • ویزیت های بعد از عمل زیبایی پلك، روز پنجم پس از عمل، سه هفته پس از عمل و سه ماه پس از عمل می باشد .
    در دو روز اول پس از عمل زیبایی پلك کبودی و تورم افزایش می یابد و بعد طی یک تا دو هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد .
    در سه روز اول پس از عمل زیبایی پلك استراحت کامل داشته باشید یعنی حتی الامکان دراز بکشید و چشمها را ببندید.
  • در روز اول پس از عمل زیبایی پلك از کمپرس سرد استفاده نمائید که هر یک ساعت، بمدت 5 دقیقه کمپرس شود.
    فقط از داروهایی که جراح معالج شما تجویز نموده است استفاده نمائید.قطره چشمی تجویز شده را پس از عمل پلك روزها هر شش ساعت استفاده کنید . (به مدت یک هفته)
  • پماد تجویز شده را صبح ها و شبها در محل بخیه های پلک و به مقدار کم داخل چشم استفاده کنید . (به مدت دو هفته)
    در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلك ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
    در چند روز اول پس از عمل پلك احتمال تاری دید خفیف وجود دارد که طبیعی می باشد و نگران نباشید .
  • از زمان عمل پلك تا پنج روز از خیس شدن صورت بپرهیزید و روز پنجم قبل از مراجعه به مطب استحمام نمائید .
    بخیه های پلک روز پنجم پس از عمل برداشته می شود و جای بخیه ها پس از یک تا دو ماه تا حدود زیادی محو می شود .
    تا چهار هفته از ماساژ و خارش پلک بپرهیزید ومحل بخیه ها را دستکاری نکنید .
  • تا دو هفته پس از عمل زیبایی پلك از به کار بردن مواد آرایشی بر روی محلهای عمل خودداری نمائید .
    تا یک ماه پس از جراحی پلک چشم از انجام فعالیتهای بدنی سنگین خود داری نمائید.
  • در روزهای اول پس از عمل زیبایی پلك، پلک شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی پلک مشخص می شود بنابر این در روزهای اول پس از عمل ، سعی نکنید نتیجه عمل را ارزیابی کنید .
    در کسانی که پیش از عمل عدم تقارن شدید پلک ها وجود دارد پس از عمل نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند .
  • عمل بلفاروپلاستی نمی تواند سبب بالا کشیدن ابرو یا درشت شدن چشم ها شود.
    در صورتیکه هر گونه دارویی مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی یا روحی دارید و یا سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت (یرقان) یا HIVدارید به جراح اطلاع دهید . در صورت وجود اعتیاد به مواد مخدر اطلاع دهید.
  • از دو هفته قبل از عمل تا یک هفته پس از عمل از مصرف بروفن، آسپرین و ویتامین Eو از استعمال دخانیات خودداری نمائید .
    بسته شدن ناکامل پلک ها در چند هفته اول پس از عمل زیبایی پلك، معمول می باشد در این موارد، قبل از خواب از پماد چشمی استفاده نمائید.

هزینه


با وجودی که هزینه جراحی زیبایی پلک با توجه به شرایط مختلف همچون نوع تکنیک استفاده شده متفاوت است، باید توجه کنید که هزینه این روش درمانی بیشتر از سایر انواع جراحی های پلاستیک زیبایی صورت نیست. در مقایسه با انواع اصلی عمل جراحی پلاستیک پلک، بلفاروپلاستی را می توان با یک هزینه به نسبت ارزان تر بر روی افراد بیمار انجام داد. قیمت جراحی پلک در افراد مختلف ، متفاوت است.

فرم مشاوره:

[ninja_forms id=9]

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان