بالا کشیدن لب با جراحی زیبایی لیفت لب

1s

بسیاری از افرادی که تمایل به انجام لیفت لب بالایی یا کوتاه کردن فاصله لب با بینی خود دارند، از زیاد بودن طول لب بالایی خود وقتی که لب آنها ثابت است ناراضی هستند. (بدون حرکت دادن لب). همان‌گونه که در عکس مشاهده می‌کنید، به راحتی می‌توان فهمید که لب بالایی خانم بیمار نسبت به قسمت پایینی صورت او بسیار بزرگ‌تر است. در واقع طول عمودی لب بالایی غالباً هم‌اندازه فاصله لب پایینی تا چانه است. همین موضوع به تنهایی می‌تواند دلیلی باشد برای کوتاه کردن لب بالایی برای ایجاد تناسب و هارمونی در صورت.

لب‌های جوان، پر، صورتی‌رنگ و زیبا هستند؛ اما وقتی پوست صورت شما شروع به شل شدن می‌کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، لب‌های شما هم مرزهای خود ر ا از دست می‌دهد و ورمیلیوم (قسمت صورتی رنگ لب بالایی) اساساً تشخیص داده نمی‌شود. در این حالت بین لب بالایی و بینی فاصله زیادی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود در هنگام خندیدن دندان‌های شما دیده نشوند. دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن توصیه می‌کند که اگر لب بالایی شما نازک است یا اگر لب بالایی شما بلندتر از لب پایینی شما است شما می‌توانید برای لیفت سانترال لب خود اقدام کنید و از طریق روش‌های جراحی به بهترین نتایج دست یابید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید.

2sلیفت لب بالایی


لیفت لب بالایی یک جراحی فوق‌العاده ظریف و لطیف است. بسیاری از بیماران فقط چند سال پس از اصلاح لب به وسیله ژل‌های تزریقی که به روش‌های نادرست انجام شده به فکر می‌افتند که در مورد این روش اطلاعاتی کسب کنند. این راه حل شگفت‌انگیزی برای موارد مرتبط با لب بالایی است که تعداد کمی از افراد راجع به آن اطلاع دارند. روش‌های متنوعی برای لیفت سانترال لب بالایی وجود دارد. بسیاری از جراحان به ندرت این عمل‌ها را انجام می‌دهند زیرا ممکن است اسکارهای (جای زخم) بدشکلی از خود باقی بگذارند. در روش‌های قدیمی‌تر جراحی زیبایی لب، تمرکز بر ترمیم مرزهای ورمیلیون لب بود. نتایج این عمل شامل مرزهای ضعیف و نامشخص لب بود که برای جبران آن نیاز به آرایش زیادی وجود داشت. روش‌های جدیدتر که امروزه ظهور پیدا کرده‌اند، باعث بهبود بیشتر و بهتر ظاهر لب بالایی و دهان می‌شوند. عمل‌هایی مانند لیفت گوشه لب برای افراد مسن که می‌خواهند گوشه دهان آنها اصلاح شود به کار برده می‌شود.

چرا من باید جراحی لیفت لب را انجام دهم؟


انجام لیفت و بالا کشیدن لب هم برای جوانان و هم برای افراد پیرتر منافعی به همراه دارد. در افراد جوان‌تر، این عمل برای جلوگیری از پلاستیکی شدن ظاهر لب به وسیله ژل‌ها است. این نکته بسیار مهم است که بدانیم؛ ظاهر همه لب‌ها به وسیله ژل بهبود نمی‌یابد. لیفت باعث می‌شود که لب بالایی نازک‌تر و مشخص‌تر شده، حجم آن افزایش یافته و دندان‌ها مشخص‌تر شوند. با افزایش سن، لب بالایی حجم خود را از دست می‌دهد و طول آن افزایش می‌یابد. وقتی که این عمل در افراد پیرتر انجام می‌شود، تعادل جوانی صورت به این افراد بازگشته و لبی جذاب‌تر پیدا خواهند کرد. با انجام عمل لیفت لب، حجم از دست رفته لب بازگشته و خطوط خونین رژلب و چین‌وچروک‌ها از بین می‌روند.

3sعمل لیفت لب


در خلال لیفت لب بالایی، پوست اضافی در ناحیه لب بالایی برداشته شده و طول عمودی آن کاهش می‌یابد. برای دست‌یابی به نتایج مطلوب، یکی از دو روش می‌تواند به کار برده شود. اولین روش شامل ایجاد یک شکاف در امتداد مرز قرمز رنگ لب بوده که از طریق آن قسمت کوچکی از پوست برداشته می‌شود. در نتیجه، لب بالایی به سمت بالا کشیده شده و کوتاه‌تر می‌شود. البته در این روش ممکن است اسکارهایی باقی بماند که می‌تواند در برخی بیماران جلب توجه کند.

4s

روش دوم که متداول‌تر هم هست، یک شکاف زیر بینی در جایی که به لب بالایی می‌رسد ایجاد می‌شود. به این روش لیفت زیر بینی لب بالایی گفته می‌شود زیرا در آن شکافی در زیر بینی ایجاد می‌شود. از آنجا که شکل این شکاف شبیه شاخ گاو است به این نوع از لیفت لب، لیفت لب شاخ گاوی گفته می‌شود.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، شکل شکاف ایجاد شده مطابق با مرزهای زیر بینی و بالای لب است. در لب پایین هم آینه شکل لب بالا مشخص شده و حجم مورد نظر از پوست برداشته می‌شود. وقتی که پوست اضافی برداشته شد، لب بالایی به سمت بالا کشیده می‌شود (لیفت می‌شود) و لبه‌های آن به هم بخیه می‌شود. بستن لایه‌های پوست به وسیله بخیه از اهمیت زیادی برخوردار است به این معنا که لایه‌های عمیق‌تر پوست نیز باید بخیه شوند تا پوست قدرت کافی برای حفظ شکل جدید لب پیدا کند. زمانی که بخیه‌های عمیق زده شد، لبه‌های پوست با دقت روی هم قرار داده می‌شود تا شکاف در حداقل امکان دیده شود.

دوران نقاهت و بهبود پس از عمل لیفت لب


دوران نقاهت و بهبودی پس از عمل لیفت لب بالایی بین 5 تا 7 روز متغیر است و پس از آن شما می‌توانید در انظار عمومی ظاهر شوید. در 72 ساعت اول پس از عمل مقداری تورم ایجاد می‌شود که با کمپرس یخ بر روی لب بالایی قابل کنترل است. درد نیز با داروهای نارکوتیک مانند ویکودین کنترل می‌شود. بخیه‌ها معمولاً 5 روز پس از عمل کشیده می‌شوند. به طور طبیعی در محلی که لبه‌های زخم روی هم بخیه می‌شود، درجاتی از برآمدگی زخم به وجود می‌آید.

نتایج و محاسن


[dopts id=”13″]

نتایج نهایی لیفت لب بالایی نتایجی ظریف است اما منافع آن قابل توجه است. برخی از تغییرات که تقریباً بلافاصله قابل مشاهده است عبارتند از:

  • کوتاه شدن فاصله طولی بین بینی و دهان
  • افزایش نمای دندان‌ها
  • افزایش جذابیت لب‌ها
  • کوتاه شدن طول نیمه پایینی صورت
  • بالا بردن کمان کوپید (لبه برآمده لب)
  • افزایش حجم قسمت‌های صورتی و سفید لب
  • اصلاح خطوط خونی لب و چین و چروک‌ها
  • بهبود با ظرافت گوشه‌های لب
  • جوان‌تر شدن لب‌ها و قسمت پایینی صورت
  • مشخص شدن ستون فیلترال و کمان کوپید
  • بهبود ظاهر میمونی شکل اطراف دهان در برخی بیماران
  • کاهش نیاز به ژل‌های تزریقی

بهترین جراح لیفت لب کیست؟


پاسخ این سؤال تنها با تحقیق در مورد پزشکان اطراف شما امکان‌پذیر است. زمانی که عکس‌ها را تجزیه‌ و تحلیل می‌کنید باید به چند نکته توجه کنید. با اینکه قرار گرفتن تحت این عمل جراحی آسان است، اما نکات دقیق و ظریفی وجود دارد که فقط جراحان مجرب متوجه آن می‌شوند. حتماً عکس‌های قبل و بعد از عمل زیادی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید.

روش‌های درمانی دیگر


لیفت لب هنوز جزء 20 عمل جراحی پلاستیک با نتایج مطلوب نیست زیرا روش‌های درمانی غیرجراحی دیگر مانند تزریق ژل و تزریق چربی می‌تواند نتایج مشابهی را به وجود آورد. تأثیر عمل‌های غیرجراحی معمولاً حداکثر برای 6 ماه باقی می‌ماند در حالی که نتایج عمل جراحی لیفت لب می‌تواند برای سالیان متمادی باقی بماند.

هزینه لیفت لب بالایی


اگر شما به طور همزمان بجز بالا کشیدن لب عمل‌های دیگری نیز روی لب خود انجام دهید، هزینه‌ها بالاتر می‌رود. معمولاً این عمل‌ها، عمل زیبایی محسوب می‌شوند و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. اگر هزینه‌ها بالا و گران است در مورد روش‌های پرداخت از پزشک خود سؤال کنید.

بسیاری از مردان و زنان پروتز لب را جهت افزایش اندازه ی لب های بالایی و پایین خود انجام می دهند. با این حال برخی افراد احساس می کنند که لب های آن ها بیش از حد بزرگ می باشد. اشخاصی که دارای لب های بزرگ هستند ممکن است از ظاهر خود ناراضی باشند. نکته ای که بسیاری از این اشخاص نمی دانند این است که یک روش جراحی زیبایی وجود دارد که به منظور کوچک کردن لب ها و متناسب کردن آن ها با سایر اجزای صورت طراحی شده است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان