بهترین سن و زمان مناسب برای عمل جراحی زیبایی بینی

80

افراد ممکن است در سنین مختلف تمایل به انجام جراحی بینی و یا استفاده از کوچک کننده بینی گوشتی داشته باشند. نوجوانان تقریباً بیشتر از سایر گروه‌های سنی تحت تاثیر همسالان خود قرار دارند. برای بسیاری از نوجوانان، بینی بسیار بزرگ یا بدشکل می‌تواند مایه‌ی اذیت، خجالت و ناراحتی باشد. جراحی زیبایی بینی در بازه‌های سنی مختلف به اصلاح ظاهر بینی کمک کرده و علاوه بر آن موجب حفظ توازن و تناسب موجود در یک صورت جوان‌تر می‌گردد و در نتیجه نوعی حمایت عاطفی برای این گروه سنی بسیار حساس فراهم می‌شود.

اگر در دوران نوجوانی قصد انجام جراحی بینی را دارید، دانستن سن مناسب عمل بینی بسیار مهم است. دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن هنگام در نظر گرفتن این درمان تصمیمات مهمی را اتخاذ خواهد کرد. صرف نظر از اینکه تمایل به انجام چه درمان یا عملی را جهت بینی خود دارید، اولین مرحله یک مشاوره‌ی خصوصی با وی می‌باشد. در طول این جلسه، ایشان به بررسی مشکلات مد نظر شما و مشخص کردن جنبه‌هایی از صورت که نیاز به اصلاح دارند، می‌پردازد. آنچه که این جلسه‌ی مشاوره را منحصر به فرد می‌سازد، عدم بحث بر روی محصولات و روش‌های مختلف درمان و تمرکز روی شما و نیازهایتان و تعیین اینکه آیا شما فرد مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید یا خیر، می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی جراحی زیبایی بینی و همچنین رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید.

فرایند جراحی زیبایی بینی


[dopts id=”12″]

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی یک عمل زیبایی صورت است که معمولاً به منظور بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می‌شود. انجام موفقیت آمیز عمل بینی نیاز به رعایت نکات قبل از عمل بینی و بعد از آن است. پزشک در طول عمل رینوپلاستی از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می‌کند. پس از بی‌حسی یا بیهوشی، جراح برش‌هایی را در بین یا داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند. پوست از غضروف یا استخوان جدا شده و سپس فرایند تغییر شکل بینی آغاز می‌شود. در صورتی که بینی نیاز به کمی غضروف اضافی داشته باشد، ممکن است پزشک مقداری را از گوش یا عمق بینی بردارد. اگر مقدار بیشتری غضروف نیاز باشد، احتمالاً از ایمپلنت یا گرافت استخوانی استفاده می‌شود. گرافت استخوانی در واقع استخوانی است که به استخوان بینی اضافه می‌شود.

سن مناسب برای جراحی بینی


سن عمل بینی وجود ندارد. کمترین سنی که می‌توان در آن جراحی بینی را انجام داد ۱۵ تا ۱۷ سالگی در زنان و ۱۷ تا ۱۹ سالگی مناسب برای عمل بینی آقایان است زیرا در این سن رشد بینی کامل شده است. بطور کلی، بینی مردان دارای پوست ضخیم‌تری است بطوری که پس از جراحی بطور متفاوتی نسبت به زنان حالت می‌گیرد، که این عامل مهم می‌تواند روند کلی  سن عمل بینی  و تغیر شکل را تغییر دهد.

بینی زنان در مقایسه با بینی مردان مشخص‌تر و ظریف‌تر است. بسیاری از زنان ترجیح می‌دهند که یک حالت شکست روی بینی خود داشته باشند که در واقع یک تورفتگی ظریف در امتداد پل بینی و درست در بالای نوک بینی است. این خصوصیت معمولاً برای مردان مطلوب نمی‌باشد زیرا به نوک بینی حالت زنانه می‌دهد. بینی یک زن همچنین ممکن است کمی کوتاه‌تر از بینی مرد باشد. انجام عمل بینی در سنین پایین‌تر مستلزم وجود برخی شرایط از جمله ناهنجاری‌های مادرزادی، انسداد و یا انحراف شدید مسیر هوایی بینی است که نیاز به اصلاحات عملکردی دارند. چنین عملی باید بر اساس علائم تغییر شکل بینی برای هر بیمار تعیین شود. مسائل دیگری که حائز اهمیت هستند عبارتند از:

جراحی بینی زمانی که شخص از نظر جسمی و عاطفی به بلوغ رسیده باشد

جراحی بینی یک عمل متداول است که بسیاری از نوجوانان درباره‌ی آن فکر می‌کنند. با اینکه شرایط سنی خاصی وجود ندارد، اما جراحان برخی موارد کلی را در بیماران نوجوان در نظر می‌گیرد. اولین مورد اینکه آیا بیمار از نظر جسمی بالغ است و یا همچنان در حال رشد می‌باشد؟

دوم اینکه آیا بیمار از نظر عاطفی به بلوغ رسیده است؟ جراحی زیبایی بینی یک عمل جدی می‌باشد و نتایج آن می‌تواند به شدت متغیر و ناگهانی باشد. بیماران نوجوان باید از نظر عاطفی برای انجام جراحی آمادگی داشته باشند و آنچه که در نتیجه‌ی این عمل ممکن است رخ دهد را درک کنند.

حداقل سن جهت انجام جراحی زیبایی بینی

۱۶ سالگی احتمالاً حداقل سن ممکن جهت اطمینان از این است که استخوان‌های بینی پیش از انجام عمل زیبایی مورد نظر بطور کامل رشد کرده باشند. تا زمانی که بیمار دارای سلامت جسمانی مناسبی باشد می‌توان جراحی بینی را در هر سنی انجام داد.

حداکثر سن جهت انجام جراحی زیبایی بینی

میزان از پیش تعیین شده‌ای برای حداکثر سن ممکن جهت عمل زیبایی بینی وجود ندارد. یک فرد مسن با وضعیت سلامتی خوب ممکن است جهت انجام چنین عملی کاملاً مناسب باشد. بطور کلی موارد زیر برای بیماران بالای ۵۰ سال توصیه می‌شود:

  • بررسی کامل وضعیت پزشکی از نظر جسمانی و سابقه‌ی بیماری
  • بررسی‌های قلبی عروقی همراه با تست استرس

جراح بعد از معاینه‌ی شخص قادر به تعیین این خواهد بود که آیا بیمار فرد مناسبی برای چنین عملی است یا خیر.

عمل جراحی زمانی که رشد بینی ثابت شده است

بهترین سن زمانی است که رشد بینی کند شده و به وضعیت پایدار رسیده باشد و بهترین فرد جهت تشخیص این وضعیت خود شما می‌باشید. این حالت زمانی است که بینی به مدت بیشتر از یک سال تغییری نکرده باشد.

بهترین زمان برای دانش‌آموزان

اگر یک دانش‌آموز مدرسه یا دانشجو جراحی زیبایی بینی را در نظر داشته باشد، فصل تابستان بهترین زمان جهت انجام آن است. در این صورت زمان زیادی برای بهبودی و عادت کردن به بینی جدید خود خواهند داشت، زیرا حدود دو ماه جهت بهبود کامل نیاز است.

جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری

در جراحی زیبایی بینی در دوران بارداری به عنوان یک قاعده‌ی کلی دکتر طرزی به بیماران خود پیشنهاد می‌کند تا پس از بارداری منتظر بمانند و سپس با مشورت با پزشک عمل زیبایی بینی را انجام دهند. از آنجایی که در این جراحی از بی‌حسی یا بیهوشی استفاده می‌شود، قرار دادن جنین در معرض استرس و داروهایی که در عمل زیبایی بینی استفاده می‌شود، می‌تواند خطرناک باشد. یک پزشک مجرب و آگاه به این امر واقف بوده و از انجام چنین عملی برای زنان باردار خودداری می‌کند.

انتخاب جراح زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یک روش بسیار پیچیده است و یک جراح متخصص در زمینه‌ي عمل زیبایی را می‌طلبد. بنابراین باید جراحی را انتخاب کرد که دارای تجربه‌ی بالا در زمینه‌ی جراحی زیبایی صورت بوده و عمل زیبایی بینی بخش عمده‌ای از کار وی را در بر می‌گیرد. هر گونه آموزش و تخصص در جراحی زیبایی بینی نیز یک مزیت حساب می‌شود.

آیا گزینه‌های درمانی دیگری وجود دارد؟


جایگزین‌های بسیار کمی برای جراحی بینی چه به دلایل زیبایی و چه به دلایل پزشکی وجود دارد. استفاده از فیلرهای تزریقی ممکن است بطور موقت موجب بهبود مشکلات جزئی بینی شود. برخی داروها نیز ممکن است به برطرف کردن مشکلات ساختاری از جمله گرفتگی بینی کمک کند. اما عمل جراحی جهت تغییر ساختار یا شکل بینی ضروری است.

از پزشک خود درباره‌ی گزینه‌های درمانی موجود بپرسید و پیش از تصمیم‌گیری در مورد جراحی، سایر گزینه‌های پیش رو را نیز مد نظر قرار دهید.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
پوریا
پوریا
5 سال ها گذشته

سلام من در تمرین فوتبال دماغم شکست
سوالم اینکه اگر ۴ ماه بعد از تاریخ شکستگی عمل کنم مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان