جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی یا لیفت پلک)

جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) یک روش درمانی است که برای بهبود ظاهر پلک های بالا و پایین مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از این روش درمانی اصلاح سنگینی، چین و چروک یا افتادگی پلک به منظور ایجاد ظاهر جوان تر و جذاب تر برای صورت فرد است.
 1-1

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#c7c5c5″]برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات لیفت صورت، لیفت ابرو مراجه فرمایید.[/alert]

عمل جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) را می توان به تنهایی یا به همراه سایر روش های جراحی همچون لیفت صورت، لیفت ابرو یا لیزر درمانی مورد استفاده قرار داد. عمل جراحی لیفت پلک برای افراد بزرگسال در همه سنین انجام می شود. بعضی افراد از این عمل جراحی برای اصلاح مشکلات ناشی از افزایش سن استفاده می کنند، در حالی که سایر افراد دارای مشکلات ژنتیک هستند و این شرایط باعث می شود در اوایل دهه 20 یا 30 سالگی به دنبال درمان و رفع افتادگی پلک با استفاده از این روش درمانی باشند.

لیفت پلک

[dopts id=”8″]

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#c7c5c5″]دکتر طرزی دارای تخصص خاص در عمل جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) است. این روش درمانی می تواند باعث حذف پف زیر چشم ها شود. در هنگام عمل جراحی، پلک بالا با یک بافت چسبی مخصوص پوشانده می شود تا به این ترتیب امکان دستیابی به نتایج عالی و مناسب با ایجاد برش های پنهان امکان پذیر شده و بخیه های مورد استفاده در این حالت نیازی به کشیدن پس از عمل جراحی ندارند.[/alert]

آمادگی برای عمل جراحی زیبایی پلک(بلفاروپلاستی)


در ابتدا لازم است وضعیت بیمار در جلسه مشاوره با دکتر طرزی بطور دقیق بررسی شود تا به این ترتیب اهداف درمانی عمل جراحی زیبایی پلک(بلفاروپلاستی) مشخص گردد. مدکتر طرزی می توانند تمام نکات و جزئیات لازم درباره فرآیند درمان همچون طرح های تامین مالی و هزینه جراحی زیبایی پلک ، زمانی بندی، و مدارک مورد نیاز را برای شما بیان کرده و در این رابطه راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.
در روز جراحی نباید ناحیه چشم آرایش شود. همچنین لازم است قبل از عمل جراحی از مصرف داروهایی مثل آسپیرین و داروهای ضد التهاب غیر استروئید خودداری گردد، زیرا مصرف این داروها می تواند خون ریزی بیمار پس از جراحی را افزایش دهد. در صورتی که سیگاری هستید، احتمالاً از شما خواسته می شود کمی قبل از عمل جراحی سیگار کشیدن را متوقف کنید. همچنین دوازده ساعت قبل از عمل جراحی نباید چیزی خورده یا نوشیده شود.

چگونگی انجام عمل جراحی پلک


پلک بالا: برای جراحی پلک بالا، برش مورد نیاز در چین طبیعی پلک بالا ایجاد شده و پنهان می شود. از طریق این برش می توان پوست، عضله و چربی اضافی را از این ناحیه خارج کرد. به خاطر اینکه شکاف های ایجاد شده در این شرایط در ساختار طبیعی پلک بالا پنهان می شوند، پس از درمان جای باقیمانده این برش ها به خوبی از دید سایرین پنهان خواهد ماند.
پلک پایین: برای جراحی پلک پایین، اغلب برش های مورد نیاز در زیر مژه ها ایجاد می شود. از طریق این برش برداشتن پوست، عضله و چربی اضافی امکان پذیر می شود یا ممکن است چربی جمع شده در این ناحیه پخش شود تا به این ترتیب ظاهر پف کرده یا برآمدگی اطراف چشم حذف شود. علاوه بر این پزشک ممکن است از سایر تکنیک ها برای اصلاح مشکلات خاص همچون شل شدن عضله استفاده کند. مشابه عمل جراحی پلک بالا، این برش نیز به خوبی در ساختار طبیعی اطراف چشم پنهان می شود.

روز عمل جراحی پلک


در روز جراحی لازم است با یک نفر همراه جهت رساندن شما به مطب و برگرداندن شما به خانه پس از جراحی هماهنگی لازم انجام شود. به هر حال، پرسنل این مرکز می توانند هماهنگی لازم را برای رساندن شما به خانه انجام دهند.
در ادامه پرسنل جراحی این کلینیک از راحت و بی خطر بودن کل فرآیند درمان برای شما مطمئن می شوند. با تقبل هزینه جراحی پلک این عمل جراحی ممکن است تحت بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شود. قبل از بی هوش شدن بیمار، متخصص بی هوشی با وی صحبت می کند. معمولاً، عمل جراحی لیفت پلک بالا به حدود یک ساعت زمان برای تکمیل شدن نیاز دارد، در حالی که این مدت برای عمل جراحی زیبایی پلک(بلفاروپلاستی) پایین کمی بیشتر است.
پس از عمل جراحی، بیمار به اطاق ریکاوری منتقل می شود تا وضعیت وی از نزدیک تحت نظارت دقیق قرار گیرد. در این زمان ممکن است دید شما در نتیجه استفاده از داروهای مخصوص برای آرام کردن و حفاظت از چشم در طول عمل جراحی تار شده باشد. معمولاً افراد بیمار از میزان کم ناراحتی خود پس از این عمل جراحی تعجب می کنند. این شرایط به قدری راحت و قابل تحمل است که بیمار می تواند پس از گذشت حدود دو تا سه ساعت به خانه باز گردد.

ظاهر و احساس بیمار پس از عمل جراحی


عمل جراحی لیفت پلک معمولاً درد ناچیز برای بیمار به همراه دارد. تا بعد از ظهر روز اول پس از عمل جراحی، بیمار لازم است در حالتی که سر خود را بالا نگه می دارد، بطور کامل استراحت نماید. در این شرایط پزشک ممکن است از بیمار بخواهد از کمپرس سرد بر روی پلک به منظور راحتی بیشتر و کاهش احتمال ورم و کبودی استفاده نماید. به خاطر داشته باشید در این زمان نباید از داروهایی مثل آسپیرین و نیز داروهای خاص ضد التهاب غیر استروئید استفاده شود.
در ابتدا، بیمار ممکن است احساس سفتی در نواحی اطراف چشم ها داشته و مقداری ناراحتی خفیف در این رابطه احساس کند. به هر حال، کنترل این ناراحتی با مصرف داروهای مسکن خوراکی تجویز شده توسط دکتر طرزی به سادگی امکان پذیر است. در طول 48 ساعت اول پس از عمل جراحی، بیمار با سطوح مختلف ورم و کبودی ممکن است مواجه شود. بعضی بیماران برای چند هفته ورم خفیف در ناحیه تحت درمان دارند، در حالی که سایرین ممکن است با بر طرف شدن ورم صورت خود با گذشت یک هفته روبرو شوند. کبودی ایجاد شده در این شرایط معمولاً با گذشت 7 تا 10 روز از عمل جراحی از بین خواهد رفت. بخیه های عمل جراحی نیز معمولاً با گذشت یک هفته کشیده خواهند شد.
توجه داشته باشید در صورتی که بیمار از انجام فعالیت های فیزیکی شدید، خم کردن سر به سمت پایین، قرار گرفتن در موقعیت های پر فشار و مصرف الکل خودداری کند، کبودی و ورم ایجاد شده در ناحیه صورت وی در سطح حداقل خواهد بود.
پس از عمل جراحی، چشمان بیمار ممکن است بطور موقت نسبت به نور حساسیت پیدا کرده و بیمار با اشک ریختن بیش از حد یا خشکی چشم مواجه شود. به این ترتیب ممکن است لازم باشد بیمار برای دو هفته از عینک آفتابی تیره برای حفاظت از چشم ها در برابر باد و التهاب ناشی از نور خورشید استفاده نماید. توجه داشته باشید مدت زمان لازم برای ریکاوری و بهبود شرایط بیمار پس از جراحی در بین افراد تفاوت زیادی داشته و بستگی به شرایط خاص بیمار دارد.

شروع  فعالیت های عادی پس از عمل جراحی


بطور کلی، بازگشت به فعالیت های عادی معمولاً با گذشت دو تا سه هفته پس از عمل جراحی امکان پذیر خواهد بود. بطور معمول، لازم است قبل از استفاده لنزهای چشمی بیمار در حدود 10 روز صبر کند و معمولاً آرایش کردن بلافاصله پس از درمان و بهبود کامل برش های عمل جراحی امکان پذیر خواهد بود.
بیمار می بایست از انجام حرکت های کششی، خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین در طول دوره ریکاوری پس از عمل جراحی خودداری کند. در اکثر مواقع، فرد بیمار می تواند فعالیت های عادی خود را با گذشت 10 روز از عمل جراحی مجدداً آغاز نماید.

نتایج عمل جراحی پلک


بلفاروپلاستی می تواند ظاهر سر زنده تر، جوان تر و جذاب تر برای صورت بیمار ایجاد کند. با توجه به اینکه فرآیند درمان بیمار در این شرایط تدریجی است، لازم است بیمار برای چند هفته برای ایجاد یک تصویر دقیق از نتایج کلی درمان منتظر بماند. در این حالت برش های ایجاد شده بر روی پوست با گذشت چند ماه به تدریج محو شده و پس از این زمان به ندرت توجه سایرین را به خود جلب خواهد کرد.

دوام و ماندگاری نتایج این روش درمانی


نتایج عمل جراحی پلک با دوام و ماندگار است، اما این نتایج ممکن تحت تاثیر فاکتورهای ارثی و سبک زندگی فرد قرار گیرد. خارج کردن چربی اضافی از ناحیه پلک که معمولاً باعث پف و تشکیل برآمدگی در زیر چشم ها می شود، نتایج دائمی برای بیمار به همراه داشته و معمولاً این مشکل دیگر برای بیمار ایجاد نمی شود. به هر حال، پوست با توجه به فرآیند افزایش سن قدرت خود را به تدریج از دست داده و شل می گردد. به این ترتیب چنین و چروک های ریز در ناحیه پلک ممکن است در همان نقاط قبلی مجدداً ایجاد شود. گاهی اوقات ضعیف شدن ساختار پوست در ناحیه پیشانی باعث افتادگی بیشتر ابروها شده و می تواند علائمی شبیه به بازگشت افتادگی پلک داشته باشد. در صورت مواجه شدن با این شرایط، انجام عمل جراحی لیفت پیشانی یا عمل جراحی ثانویه پلک ممکن است برای بیمار لازم و ضروری باشد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
زهرا
زهرا
3 سال ها گذشته

سلام برای دریافت نوبت بارها از طریق تلفن گویا تلاش کردم ولی موفق نشدم لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان