راه‌های جوان‌سازی، رفع چین‌وچروک و زیباسازی پوست صورت

1

درحالی‌که ما اغلب خطوط پنجه كلاغي (چین‌وچروک دور چشم) و رگ‌های عنکبوتی را به بالا رفتن سن نسبت می‌دهیم، حقیقت این است که بیش از 90٪ از  “پیری” پوست ناشي از آسیب‌های نور خورشید – و نه گذشت زمان است. هر چه بيشتر در معرض نور خورشيد قرار بگيريم، مقاومت پوست ما در مقابل آسیب اشعه ماورابنفش كمتر می‌شود. بدن ما در سال‌های اوليه زندگي با خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد و مقادير قابل‌توجهی از اشعه ماورا بنفش ساطع‌شده از نور خورشيد، پوست ما را به‌طور طبیعی از آسیب‌های نور خورشید محافظت مي‌كند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طي سال‌های متمادي محافظ‌های طبيعي پوست را دچار فرسايش می‌کند. پوست ما در معرض حمله مستقیم اشعه خورشيد قرار می‌گیرد و نشانه‌های آسیب نور خورشید به‌تدریج آشكارتر می‌گردند: چین‌وچروک‌ها، منافذ بزرگ، افتادگی پوست، لک و کک‌ومک، و رگ‌های عنکبوتی.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

جوان‌سازی صورت قادر به متوقف كردن روند پيري نمی‌باشد. آنچه اين فرآيند می‌تواند انجام دهد، بهبود علائم آشكار پيري از طريق حذف چربي اضافي در گردن و ناحيه غبغب، سفت كردن، بالا كشيدن و جوان‌سازی بافت‌های اصلي، فرم دهي به صورت، برجسته گردن گونه‌ها، و آرايش مجدد پوست صورت و گردن است. دستيابي به اين اهداف از طريق تزریق بوتاکس، تزريق چربی، تزریق ژل و ليفت صورت امکان‌پذیر است. دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن، مؤثرترین خدمات زيبايي جراحي و غیر جراحی برای مقابله با پيري پوست را ارائه می‌دهد. او راهكارهاي مبارزه با پير شدن پوست و روش‌های پيشگيري از ايجاد مشكلات بعدي را به شما آموزش می‌دهد و با تمرکز بر زیبایی بيروني و سلامت دروني بيماران در جهت رسيدن به هدف نهایی كه دستيابي به‌سلامت درون و زيبايي برون است، گام برمي‌دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با 03136205826 و 09123352730 تماس حاصل نمایید.

[/alert]

جوان‌سازی صورت


جوان سازی صورت درماني است كه باهدف دستيابي به ظاهري جوان و طبيعي بر روي صورت انجام می‌شود. اين نوع از درمان روش‌های جراحي و غیر جراحی را شامل می‌شود. اگرچه روش‌های جراحی تهاجمی‌تر از روش‌های غیر جراحی هستند، اما به‌طورکلی نتايج قابل‌توجهی را ارائه می‌دهند. روش‌های جراحی باهدف ايجاد تغييرات چشمگير و یا اصلاح نواحي مختلف صورت و يا نقاطي از پوست كه خاصيت ارتجاعی و يا استحکام خود را از دست داده‌اند، انجام مي‌گيرد. از سوی دیگر، ميزان تهاجم روش غیر جراحی بسیار کمتر است و نتايجي ضعيف‌تر به بيمار ارائه می‌دهد و باهدف ايجاد ظاهري طبيعي تنها به درمان سطحي پوست می‌پردازد. دکتر طرزی می‌تواند در انتخاب يك روش درماني مناسب براي ايجاد ظاهري جوان و زيبا به شما كمك كند.

روش‌های جوان‌سازی صورت


تزریق بوتاکس

2

تزریق بوتاکس به‌منظور جوان‌ سازی پوست و رفع چین‌وچروک صورت و گردن استفاده می‌شود. تزريق دوزهاي بسيار پايين بوتاكس در عضلات، موجب فلج شدن عضلات مذكور و رفع چین‌وچروک‌های پوست می‌شود.

دوزهای تزريق قبل از درمان به‌طور دقيق مشخص می‌شوند و به‌طور مستقيم در عضلات عامل ايجاد چین‌وچروک‌ها تزريق می‌گردند. بوتاكس با استفاده از سوزن انسولین به صورت زیر پوستی و یا عضلاني به تزريق می‌گردد. این درمان تقریباً بدون درد است و بدون بی‌حسی انجام می‌گيرد.

اين روش نيازمند مراقبت پس از درمان نمی‌باشد. کمپرس سرد می‌تواند گاهی اوقات استفاده شود. تأثیرات بوتاکس پیشانی پس از گذشت 3 روز قابل‌مشاهده است و نتايج كامل در طول 7 روز ظاهر مي‌گردد. دوام نتايج 4 تا 7 ماه است. هر چه دفعات انجام درمان بيشتر باشد،‌ دوام نتايج نيز بيشتر است.

عوارض جانبي بسيار نادر است و هماتوم ( لختگي خون) خفیف، تورم، قرمزی، ضعف موقت عضلات مجاور، افتادگي و شلي پوست مجاور را شامل می‌شود. تمامي عوارض جانبي به‌طور خودبه‌خود برطرف می‌شوند.

تزریق ژل

3

ژل‌های پوستي مواد طبيعي هستند که در بدن تمام موجودات زنده یافت می‌شوند. اين مواد در برخی از مايعات غضروفي و مفصلي و بافت پوست نيز وجود دارند. تزریق ژل موجب جوان‌سازی و از بین بردن خطوط و چین و چروک‌ها و کاهش افتادگي پوست ناشي از اسكار و جراحت می‌گردد.

مقادیر اندک ژل اسید هیالورونیک به‌وسیله سوزن‌های بسیار نازك به پوست تزريق می‌شود و موجب افزايش اسید هیالورونیک پوست می‌گردد. بسته به تعداد نواحي تحت درمان، درمان از 20 دقيقه تا 1 ساعت طول می‌کشد. تزريق با حداقل ناراحتی (به‌ویژه با محصولات حاوي بی‌حس‌کننده هاي موضعی)‌ انجام می‌گیرد.

به‌منظور حفظ تأثیرات، انجام تزریق مجدد تقريباً دو بار در سال ضروري است. خطوط صورت و عيوبي كه با استفاده از ژل قابل اصلاح هستند، عبارت‌اند از:‌

  • خطوط اخم كه بین دو ابرو ايجاد می‌شوند (خطوط بين دو ابرو)
  • خطوط افراد سیگاری که خطوط عمودی اطراف دهان هستند (خطوط اطراف دهان)
  • خطوط ماريونت در گوشه دهان (خطوط دور لب)‌
  • خطوط نگراني که در سرتاسر پیشانی ايجاد می‌شوند (خطوط پیشانی)
  • خطوط پنجه کلاغی در گوشه چشم‌ها (خطوط اطراف چشم)

تزریق ژل به‌طورکلی بسیار قابل‌تحمل است. بسیاری از بیماران ناراحتی اندكي را در طول درمان گزارش می‌کنند. این ناراحتي با استفاده از یک بی‌حسی موضعی به حداقل می‌رسد. بلافاصله پس از درمان ناحيه درمان ممکن است قرمز، متورم و حساس شود كه به‌طورمعمول در عرض چند روز بهبود می‌یابد.

تزریق چربی

4

در تزریق چربی خطوط صورت با استفاده از چربی بدن بیمار پر می‌شود. چربی مورداستفاده برای تزریق چربی از قسمتی از بدن خود بيمار مانند شکم یا ران استخراج‌شده و به ناحيه موردنظر صورت، تزريق می‌گردد.

فرآيند: يك بی‌حسی موضعي به محل استخراج چربي تزريق می‌شود. يك کانول متصل به سرنگ از طریق برش کوچک ایجادشده به محل وارد مي‌شود و چربي را با دقت مكش می‌کند. چربی به صورت دستي یا مکانیکی پردازش می‌شود تا چربي خالص براي پيوند آماده گردد. ناحيه صورت براي پيوند آماده می‌شود.

سوزن یا کانول به ناحيه برش منطقه تحت درمان وارد می‌شود. سلول‌های چربی به‌دقت در محل تزریق می‌شود.

مزيت تزریق چربي اين است كه چربي از بدن خود بيمار گرفته می‌شود و به‌طور طبيعي توسط بدن پذيرفته می‌شود. به نظر می‌رسد كه ميزان چربي جذب‌شده توسط بدن و درنهایت طول عمر پیوند تا حدزيادي به روش مورداستفاده در پیوند بستگي دارد.

لایه‌برداری شیمیایی

در لایه‌برداری شيميايي از یک محلول شیمیایی برای انحلال لایه‌ای از سلول‌های سطحي مرده پوست استفاده می‌شود. اين روش به‌طورمعمول براي جوان‌سازی سطحی پوست استفاده می‌شود، و برای بیمارانی که به دنبال درمان‌های تهاجمی‌تر هستند، گزینه‌های ديگر در دسترس مي‌باشد. لایه‌برداری‌های عمیق نیز وجود دارد، اما تا حد زیادی با لیزر جایگزین شده‌اند.

لیزر و انرژی‌درمانی

 این درمان‌ها از لیزر، انرژی و یا پالس نور براي تحریک تولید کلاژن در پوست، جایگزین كردن پوست قدیمی و جوان‌سازی لایه سطحی پوست و بافت‌های عمیق‌تر استفاده می‌کنند. این روش‌های درماني از گزینه‌های بسیار عالی برای ايجاد قوام در پوست، از بین بردن لکه‌های تیره و بهبود ظاهر چین‌وچروک‌ها به شمار می‌روند.

لیفت صورت

5

لیفت صورت (ريتيدوپلاستي) یک روش جراحی برای از بین بردن افتادگی و چین‌وچروک ناشی از افزایش سن از طريق كشيدن پوست است. این روش برای افرادي که قبلاً از روش‌های غیر جراحی استفاده کرده‌اند، و در حال حاضر به دنبال درماني دائمي هستند، مفید می‌باشد. اما، در سال‌های اخیر، تمام روش‌های درماني مبارزه با پيري پوست عنوان جوانسازی پوست را به خود اختصاص داده‌اند.

درمان از طريق برش‌هاي ایجادشده كه تا پشت گوش و خط رويش مو و در صورت لزوم تا محل تلاقي گوش و گونه امتداد مي‌يابد، انجام مي‌گيرد. پوست افتاده کشیده می‌شود، پوست اضافی برداشته می‌شود و بافت‌های چربی زائد و عضلاتي که ثبات و استحکام خود را ازدست‌داده‌اند، حذف می‌گردند. برش جراحی با تکنیک‌های خاص بخیه زده می‌شود و اسكارها پنهان می‌گردند. درحالی‌که امكان ترخيص بيمار در همان روز وجود دارد، اما ممكن است به يك روز بستري در بیمارستان نياز باشد.

 بخیه‌ها به‌طور ميانگين 5 تا 7 روز بعد كشيده می‌شوند. تورم و کبودی بر روی صورت به‌تدریج پس از روز 6 ناپدید می‌گردد. بیمار می‌تواند پس از یک هفته به فعالیت‌های كاري خود بازگردد. درمان و بهبودی کامل 3-2 هفته بعد صورت می‌گیرد و چهره جديد آشكار می‌گردد. اسکارهای جزئی جراحي پس از يك سال کاملاً با پوست همرنگ شده و ناپديد می‌گردند. نتایج دائمی و طولانی‌مدت هستند. حتی در سنین بالا، بیمار به چهره‌ای جوان، محكم، کشیده با ظاهري طبیعی دست می‌یابد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان