روش‌های رفع و درمان چاقی صورت (لاغر کردن صورت)

1
آیا دوست دارید به‌جای داشتن صورتی چاق، ظاهری لاغرتر و بیضی‌شکل داشته باشید؟ در دنیای مدرنی که بیشتر بر افراد و شمایل جذاب تمرکز می‌شود افراد برای دستیابی به چهره و ظاهری بی‌عیب و نقص تلاش می‌کنند. در فرهنگ‌ها و جوامع بسیاری برای خانم‌ها چهره زنانه، بیضی یا قلبی شکل را می‌پسندند. این در حالی است که تصویر ایده آل برای یک آقا، داشتن خط فک مربعی شکل و پهن می‌باشد. در ادامه به تعداد از راههای لاغر کردن صورت برای داشتن صورتی زیبا و متناسب اشاره شده است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

لاغر کردن صورت روش رایجی است که انجام آن در میان خانم‌ها متداول شده است. این درمان پزشکی از طریق کاهش حجم عضلات جونده که بانام ماستر نیز شناخته می‌شوند، به لاغر کردن خط فک کمک می‌کند. هرچند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که عمل جراحی انجام ندهند اما همان‌گونه که دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن می‌گوید، لاغری صورت را می‌توان با استفاده از روش جراحی تخلیه چربی دهانی و بدون انجام عمل‌های جراحی نظیر لیپوساکشن و یا بوتاکس درمان کرد. برای کسب اطلاعت بیشتر درباره این روش درمانی می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید تا پس از دریافت نوبت و انجام مشاوره با دکتر طرزی، گزینه درمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.[/alert]

درمان چاقی صورت


خط فک مربعی شکل معمولاً قوی و به‌طوری کاملاً مردانه دیده می‌شود بنابراین این ویژگی است که موردپسند آقایان می‌باشد. ولی بیشتر خانم‌ها به دنبال فرم صورتی هستند که زنانه‌تر و لطیف‌تر باشد و بر این اساس صورت بیضی‌شکل یا (v) شکل برای آن‌ها جذاب‌تر است. عمل کاهش چربی در صورت روشی ایمن و مؤثر برای کاهش چربی صورت است که به کمک روش‌های بدون جراحی و یا جایگزین جراحی درمان چاقی صورت انجام می‌گیرد. همچنین بیماران می‌توانند روش‌هایی را برای درمان چاقی صورت انتخاب کنند که به صورتشان برجستگی و ظاهری جذاب‌تر می‌بخشند.

سه روش برای درمان چربی صورت


درمان چاقی با بوتاکس

2

بسیاری از افراد عضلات جونده (ماستر) بزرگی دارند. عضلات جونده عضلاتی هستند که در پشت فک قرار دارند و به ما اجازه می‌دهند تا عمل جویدن را انجام دهیم. بزرگی این عضلات که بانام هیپرتروفی (حجیم شدن) عضله ماستر نیز شناخته می‌شود می‌تواند موجب گردد که شکل صورت پهن و مربعی شکل به نظر بیاید. در این روش برای درمان چاقی صورت، ماده بوتاکس به عضلات ما ستر تزریق می‌شود. این تزریق موجب ضعیف و کوچک شدن این عضلات می‌کردد. هنگامی‌که حجم آن‌ها کاهش پیدا کرد ، لاغر کردن صورت چاق انجام میپذیرد و صورت به‌طور طبیعی لاغرتر به نظر خواهد رسید. بوتاکس برای رفع لاغری صورت نیز کاربرد دارد. تزریق بوتاکس یکی از راه های پر کردن صورت نیز است که با از بین بردن چین و چروک‌ها و بازیابی طراوت و شادابی چهره، می‌توان نتایج رضایت بخشی را به دست آورد.

فرایند درمان

تزریق‌ها نسبتاً بدون درد هستند و پزشک برای بی‌حس کردن محل تزریق از کرم استفاده می‌کند و ماده بوتاکس به وسیله سوزنی نازک به عضلات ماستر تزریق می‌شود. احتمال بروز کبودی اثر سوزن کم است اما به‌ندرت این اتفاق می‌افتد و پس از یک هفته این کبودها از بین می‌رود. این عضلات پس از 3 تا 4 هفته کوچک می‌شوند.

پس از تزریق

اولین نشانه‌های اثربخشی درمان قابل‌مشاهده نیست. در ابتدا هنگام جویدن غذاهای سفت مانند خوردن یک‌تکه از استیک احساس درد خواهید داشت. عضله اکنون کوچک‌شده و زودتر خسته می‌شود. با تزریق دوز استاندارد بوتاکس، این احساس ممکن است تا چند هفته قبل از سازگار شدن عضلات ادامه داشته باشد اما دوباره همه‌چیز به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد. حدود یک ماه پس از تزریق، نتایج نهایی دیده می‌شود.
همانند تمام درمان‌هایی که با بوتاکس انجام می‌گیرند، نتایج این درمان نیز موقتی هستند و عضلات به‌مرور زمان قوی‌تر می‌شوند. برای حفظ طولانی‌مدت نتایج، باید درمان را تکرار کرد.
مزیت دیگر بوتاکس این است که افرادی که در عضلات فک خود احساس فشار و تنش می‌کنند با از بین رفتن تنش به کمک بوتاکس، احساس آرامش خواهند کرد. پس از تزریق بوتاکس صورت همه افراد لاغر و چاقی صورت از بین نمی رود. بسیاری از افراد در زیرگونه بخصوص درکنار یک‌طرف دهان دارای چربی اضافه هستند.

لیپوساکشن صورت

3

لیپوساکشن سنتی در اصل برای اصلاح شکل بدن طراحی شد. بااین‌وجود پیشرفت‌های نوین ایجادشده در تکنیک‌های جراحی و به‌ویژه در دستگاه‌های جدید، این امکان را داده تا برای لاغر شدن صورت نیز استفاده شود و چربی‌های متمرکزشده در صورت را به‌طور جزئی بتراشد.

فرایند درمان

پس از بررسی دقیق منطقۀ دارای مشکل، برش‌های کوچکی در اطراف قسمت مورد درمان ایجاد می‌شود. از طریق این برش‌ها محلول تومسنت که حاوی مواد بی‌حس‌کننده موضعی است به قسمت مورد درمان تزریق می‌شود.
سپس برای حاصل شدن شکل دلخواه، از ابزاری برای جدا کردن سلول‌های چربی و تراشیدن قسمت تحت درمان استفاده می‌گردد. مقدار کمی از چربی جداشده، به‌وسیله ابزاری کوچک به نام کانولا از بدن خارج می‌شود. اگرچه در هنگام انجام لیپوساکشن مقدار کمی از سلول‌های چربی از بین می‌روند اما نتایج به‌دست‌آمده چشمگیر و قابل‌ملاحظه خواهد بود.

پس از انجام لیپوساکشن

پس از انجام عمل جراحی رفع چاقی صورت (که معمولاً حدود 1 ساعت طول می‌کشد) و سپری شدن دوره ریکاوری کوتاه‌مدتی، شما می‌توانید از برجستگی صورت لاغرتر و تراشیده‌تری لذت ببرید. بیماران جوان‌تری که رنگ پوست خوبی دارند و میزان شل شدگی بافت‌های صورتشان نسبتاً کم است، تنها انجام روش چربی تراشی (لیپوکالپچر) می‌تواند اهداف زیبایی که به دنبال آن هستند را تحقق دهد؛ اما اغلب در افرادی که سن بالاتری دارند، لیپوساکشن صورت به همراه روش‌های دیگر ازجمله لیفت ابرو، جراحی پلک یا لیفت صورت انجام می‌شود تا در ظاهر فرد بهبودی چشمگیری حاصل شود. خانم‌ها و آقایانی که علاقه دارند که گونه‌ها و چانۀ واضح‌تری داشته باشند همچنین می‌توانند روش پیوند یا کاشت چربی، فیلرها و پروتزهای صورت را مدنظر بگیرند تا حالت چهره‌ی تراشیده‌تری برای آن‌ها خلق شود.

فرایند درمان

زمانی که بدن شما بی‌حس شد، فرایند درمان را می‌توان شروع کرد. جراح کار خود را با ایجاد یک برش در دهان به طول ۲ تا ۳ سانتی‌متر در بین گونه‌ها و لثه‌ها آغاز می‌کند. برش دقیقاً در بالای دومین دندان آسیاب بالایی به سمت پشت گونه ایجاد می‌شود. سپس از وسیله‌ای کُند برای جدا کردن ماهیچه شیپوری و فاشیا و فیبرهای آن استفاده می‌گردد. در این حالت جراح انگشت خود را از بیرون گونه در زیر استخوان آن فشار می‌دهد تا چربی دهانی از طریق برش به بیرون خارج شود. هنگامی‌که جراح مقدار کافی از چربی را خارج کرد این فرایند را در سمت دیگر گونه تکرار می‌کند. هنگامی‌که چربی تخلیه شد، تیم جراحی بر روی محل تحت درمان پنبه قرار می‌دهند و بعدازآن ابزارهای جراحی را فهرست می‌کنند.پس‌ازاین کار برش بخیه زده می‌شود.

دوره بهبودی یا ریکاوری

پس از انجام عمل لاغر کردن صورت ، در چند روز اول صورت و گردن شما کمی متورم به نظر خواهد رسید و احتمالاً کبودی جزئی را تجربه خواهید نمود. معمولاً بیشتر این تورم و کبودی‌ها ظرف یک هفته پس از عمل فروکش کنند. با فروکش کردن تورم، گردن و خط فک، شکل واضح‌تری پیدا می‌کند.

تخلیه چربی دهانی

4

در اصل، تخلیه چربی دهانی نوعی جراحی کاهش است و آن‌گونه که از نامش پیداست در آن چربی دهانی تخلیه و موجب لاغر كردن صورت می گردد. بالشتک چربی دهانی (باکال) دقیقاً در زیر استخوان گونه قرار می‌گیرد و از بافت و لوبول های چربی تشکیل‌شده است. این روش درمانی را می‌توان هم بر روی آقایان و هم بر روی خانم‌ها انجام داد و روش بسیار خوبی برای مقابله با گونه‌های سنجابی شکل و فک‌های بیش‌ازحد بزرگ می‌باشد.

بهبودی

پس از انجام گرفتن فرایند درمان، به‌آرامی به هوش می‌آیید و بعدازآن به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید. در آنجا توسط پرستاران مراقبت می‌شوید تا آن‌ها اطمینان حاصل کنند که تا 2 ساعت آینده‌ای که مرخص می‌شوید خطری متوجه شما نیست. پس از به هوش آمدن ممکن است کمی احساس سرگیجه داشته باشید و زمانی که کاملاً به هوش بیایید حس کمی خواهید داشت.

انتخاب روش درمان چاقی صورت


در روش تزریق بوتاکس به دوز بالایی از ماده کاهش‌دهنده چین‌وچروک نیاز می‌باشد بنابراین طبیعی است که پس از انجام این عمل در برخی از عضلات احساس درد داشته باشید. همچنین ممکن است که عضلات فک برای مثال در هنگام جویدن غذای سفت به‌راحتی خسته شوند. ممکن است تا فروکش کردن کامل و آشکار شدن نتایج نهایی یک ماه طول بکشد. همانند تمام روش‌های بدون جراحی، نتایج این روش نیز موقتی است و عضلات به‌مرور زمان دوباره واضح‌تر و قوی‌تر می‌شوند؛ اما در روش جراحی، نیازی به تکرار عمل جراحی نیست و نتایج آن برای مدت طولانی حفظ می‌شود. در اروش جراحی، بهترین نتایج زیبایی حاصل می‌شود و روش درمان برحسب نیازهای شخصی و تقاضای شما طراحی می‌گردد. درنهایت، بر اساس میزان چاقی صورت شما و سایر عوامل، بهترین روش توسط متخصص زیبایی تعیین می‌شود

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان