روش‌های مختلف برجسته‌سازی گونه با جراحی و بدون جراحی

1

برجستگی استخوان‌های گونه، یکی از نشانه‌های اصلی زیبایی است و ظاهری سالم و جوان را برای فرد ایجاد می‌کنند. داشتن گونه‌هایی توپر، نشانه‌ای از سلامت بافت نرم و چربی موجود در زیر پوست است.
گونه‌های صاف بینی‌های کشیده را درازتر و چانه را کوچک‌تر جلوه می‌دهند. نداشتن گونه همچنین، صورت را کشیده و لاغر نشان می‌دهد. علاوه بر این‌ها، این مشکل می‌تواند ظاهری سنگین را برای بخش پایین صورت و سیمایی سالخورده را در نواحی زیر چشم‌ها ایجاد کند. استخوان‌های گونه نقش بسزایی را در تعریف ابعاد صورت، برجسته کردن چشم‌ها و حفظ تقارن صورت بر عهده دارند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

اسکلت‌بندی صورت، به‌ویژه بخش میانه‌ی صورت و گونه‌ها، مشخصه‌ای است که در ایجاد درک بصری از جذابیت زنانه یا مردانه‌ی یک فرد، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. اغلب، زنان و مردانی که علاقه‌مند به تقویت ضعف یا کمبود استخوان‌ گونه‌های خود هستند، خواهان کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی برجسته‌سازی گونه هستند. این شیوه‌ی جراحی می‌تواند از طریق بازگرداندن تقارن و اصلاح توزان چهره، فرم جدید‌ی را برای صورت ایجاد کند. دکتر طرزی، جراح زیبایی سر و گردن معتقد است؛ با تکیه بر تصمیمی هوشمندانه و بهره‌مندی از بهترین تکنیک‌های جراحی می‌‌توان زیباترین نتایج را از انجام عمل برجسته‌سازی گونه‌ها حاصل کرد. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدامیک از روش‌های مختلف برجسته‌سازی گونه که شامل تزریق ژل، تزریق چربی و کاشت پروتز می‌شوند، مناسب‌تر خواهد بود، به عهده‌ی خود بیمار است لیکن دکتر طرزی در انجام این مهم او را یاری خواهد کرد.
شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ملاقات از طریق شماره‌های 03136205826 با ما تماس حاصل فرمایید.

[/alert]

برجسته‌سازی گونه


عمل گونه گذاری، روشی برای افزایش زیبایی است. سادگی انجام این عمل و هزینه‌های نسبتاً پایین آن، این عمل زیبایی را به راهکاری جذاب تبدیل کرده است. علاوه بر این، دوره‌ی نقاهت پس از این عمل در مقایسه‌ی با سایر عمل‌های زیبایی کوتاه‌تر است و بیمار قادر خواهد بود پس از چند روز فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرد.
عمل زیبایی برجسته‌سازی گونه، با هدف تقویت ظاهر گونه‌ها برروی صورت انجام می‌شود. ممکن است بر این کار، جراح یک قطعه‌ی پروتزی را برروی استخوان‌ گونه‌ها قرار دهد. تزریق چربی بدن بیمار و یا یک بافت پرکننده‌ی نرم نیز روش‌های دیگری برای برجسته‌ کردن گونه‌ها هستند که از محبوبیت بالایی برخوردارند.

تزریق ژل

روش برجسته کردن گونه با تزریق ژل برای اصلاح ظاهر بینی و خطوط اطراف دهان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و قادر است سیمایی جوان و شاداب را برای چهره‌ی بیمار خلق کند. پرکننده‌های پوستی، جایگزینی برای پروتز‌های گونه به حساب می‌آیند با این تفاوت که دیگر عوارضی چون عفونت و جابه‌جایی را نخواهند داشت. استفاده از این مواد، باعث افزایش تقارن صورت خواهد شد.

شیوه‌ی انجام عمل

3

نواحی مد نظر برای انجام عمل، ضدعفونی شده و سپس با استفاده از یک قلم مارکر، محل مطلوب برای تقویت مشخص می‌شود. درصورت نیاز بیمار به راحتی و آرامش بیشتر، کرمی بی‌حس‌کننده برروی ناحیه مالیده می‌شود. تکنیک‌های جدید تزریق، انجام درمان را بسیار راحت کرده است و از این رو دیگر نیازی به بی‌حسی موضعی نخواهد بود. برای قرار گرفتن ماده‌ی پرکننده برروی استخوان گونه، عمل تزریق ژل به آرامی انجام می‌شود. بسته به شکل طبیعی گونه‌ها، ممکن است برای اصلاح بیشتر فرم صورت، ماده‌ی اضافی‌تری بعداً به گونه‌ها تزریق شود.
نتایج انجام این عمل بسیار فوری ظاهر می‌شوند و معمولاً برای 18 ماه ماندگار خواهند بود. با این حال، به دلیل تورم آنی پس از عمل، نتایج نهایی بعد از سه تا چهار روز قابل مشاهده خواهند بود. معمولاً برنامه‌ای برای انجام اصلاحاتی بعدی برای حفظ نتایج اولیه عمل، ترتیب‌دهی می‌شود. هرچند نتایج این شیوه‌ی درمانی بسیار ماندگار هستند، لیکن همیشگی نخواهند بود ولی با این حال این امکان برای بیمار وجود خواهد داشت که بتواند بسته به سلیقه و روند جامعه، روش انجام عمل و نتایج آن را اصلاح کند.

مراقبت‌های پس از عمل

معمولاً توصیه می‌شود، در 2 الی 3 روز نخست پس از عمل، برای جلوگیری از وارد آمدن فشار بر ناحیه‌ی تحت درمان، برروی پشت خود بخوابید.
برای پیشگیری از عفونت، تا 6 ساعت پس از عمل از هرگونه لمس یا استفاده از کرم یا مواد آرایشی در محل تحت درمان خودداری کنید.
برای 4 تا 6 ساعت پس از درمان از انجام ورزش خودداری کنید و سعی کنید قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید.

تزریق چربی

عمل تزریق چربی به صورت، انقلابی جدید در جوانسازی صورت است که بدون ایجاد هرگونه برشی، حجم گونه‌ها را افزایش می‌دهد. تمام آنچه نیاز خواهد بود، تزریق چربی برای دستیابی به نتایج مطلوب است. از آنجایی‌که در این عمل از سلول‌های چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، بنابرین خطر هیچگونه واکنش آلرژیک وجود نخواهد داشت و عوارض تزریق چربی گونه بسیار اندک میباشد .

شیوه‌ انجام عمل

4

برای انجام عمل برجسته‌سازی گونه از طریق تزریق چربی، چربی‌هایی از اندام‌های دیگر بدن بیمار (باسن، شکم و ران‌ها) بوسیله‌ی سوزنی نازک برداشته می‌شوند. این سلول‌های چربی مورد تصفیه قرار گرفته و پس از آن به نواحی فرورفته تزریق خواهند شد. بی‌حسی موضعی هم برای مناطق مورد تزریق و هم برای مناطق دهنده‌ی چربی انجام خواهد شد. امروزه عمل تزریق چربی به عنوان گزینه‌ای محبوب بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیکن برای انجام آن به عمل اضافه‌تر لیپوساکشن نیز نیاز خواهد بود.

مراقبت‌های پس از عمل 3

باید بدانید که برخی از نواحی بدن واکنش مناسبی در برابر عمل تزریق چربی نخواهند داشت. معمولاً درد و ناراحتی، تورم و کبودی پس از عمل مشاهده می‌شوند. در حدود 65 درصد از چربی‌های تزریقی، در ماه‌های نخست پس از عمل جذب بدن خواهند شد و فقط 35 درصد از آن‌ها باقی می‌مانند. از اینرو بسیاری از بیماران باید مجموعه‌ای از درمان‌ها را در طول دوره‌ای شش ماهه سپری کنند.

کاشت پروتز

کاشت پروتز، شیوه‌ای برای اصلاح برجستگی گونه‌ها، افزایش توازن مشخصه‌های صورت پس از یک آسیب و یا تقویت کوچکی ژنتیکی استخوان‌های گونه است که فرم گونه‌ها را بهبود می‌بخشد.

شیوه‌ی انجام عمل

5

این روش درمانی برای اصلاح عدم تقارن و نقص مادرزادی (نقص در تشکیل استخوان‌های گونه) صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این کار، پروتز‌های مصنوعی انعطاف‌پذیری در ابعاد و شکل‌های مختلف، متناسب با چهره‌ی بیمار، با استفاده از جراحی در محل قرار داده می‌شود. انجام عمل کاشت پروتز، اغلب تحت بی‌حسی موضعی و استفاده از آرامبخش انجام می‌شود. در طی این عمل، جراح معمولاً پروتزهای گونه را از طریق ایجاد برشی از داخل دهان مستقیماً برروی استخوان گونه قرار می‌دهد. در روشی دیگر، برش در داخل لب بالا یا پلک پایین ایجاد می‌شود. سپس محفظه‌ای تشکیل می‌شود و پروتز در آن جایگذاری می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل

اغلب بیماران نیازی به بستری در بیمارستان ندارند و معمولاً در مواردی که بیهوشی عمومی انجام می‌شود، پذیرش یک روزه در بیمارستان لازم خواهد بود. دوره‌ی نقاهت این عمل 1 تا 2 هفته طول خواهد کشید و اکثر افراد پس از طی این دوره، قادر خواهند بود فعالیت‌های روزانه‌ی خود را از سربگیرند. پس از جراحی، برای به حداقل رساندن درد و تورم، پوششی برروی گونه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در مواردی که برش در داخل دهان ایجاد می‌شود، بهتر است از دهانشویه‌های مخصوص برای حفظ بهداشت دهان و دندان استفاده شود.

هزینه‌ها


هزینه‌ی عمل برجسته سازی گونه ها، بسته به نوع پروتز انتخابی، ماده‌ی پرکننده، جراح، مرکز درمانی و شهری که برای انجام عمل انتخاب می‌شود، متغیر خواهد بود. هزینه‌ی انجام جراحی کاشت پروتز گونه نیز به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان