عمل جراحی زیبایی بینی استخوانی

b

عمل بینی استخوانی و غضروفی یکی دیگر از خدمات عمل رینوپلاستی است که می تواند استخوان برآمده به شکل قوز پشت بینی را کوچک کند و به بینی حالت جذابتر و زیباتر دهد. جراحی بینی های استخوانی یک عمل زیبایی بینی است و بیمار باید همان مراحل را طی کند تا به نتیجه ی دلخواه برسد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

عمل بینی استخوانی یکی از عمل‌های جراحی زیبایی بینی است که بسیار شایع است. این نوع بینی قسمت استخوانی و غضروف در بالای آن برجسته و برآمده شده و گاهی حالت کجی به بینی می‌دهد. به این برجستگی قوز بینی می‌گویند. این عمل توسط متخصص زیبایی سر و گردن انجام می‌شود‌. در این عمل بسته به شکل و شیب بینی که بیمار درخواست می‌دهد، جراح مقداری از استخوان و غضروف بینی را برمی دارد. برای اطلاع از اینکه شما بینی استخوانی است و اینکه نیاز به رفع قوز بینی دارید یا نه، متخصص مربوطه مشاوره لازم در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دریافت این خدمات یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید. [/alert]

بینی استخوانی


بینی با برآمدگی مشخص بر روی پل، که گاهی بینی رومی یا کج یا بینی استخوانی هم نامیده می‌شود و می‌تواند دیگر اجزاء چهره را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. کوچک کردن بینی یا برداشتن برآمدگی بینی استخوانی ـ یا قوز پشتی بینی ـ بخش لاینفکی از جراحی زیبایی بینی افرادی است که برآمدگی‌های بزرگ بر روی بینی دارند.

علت ها و دلایل داشتن بینی استخوانی


غالباً عوامل ژنتیک در شکل گرفتن بینی استخوانی نقش دارند؛ داشتن بینی استخوانی و قوز بزرگ بینی عموماً خصیصه‌ای خانوادگی است. با این وجود، آسیب دیدن بینی، مانند شکستگی، در پدیدار شدن یک برآمدگی مشخص بر روی بینی و نیاز به عمل بینی استخوانی بی‌تأثیر نیست. در برخی موارد، صدمه‌ی وارد شده به بینی در اوان کودکی ممکن است زمانی خود را نشان دهد که دومین جهش رشد بینی در دوران نوجوانی شروع می‌شود.

ساختار بینی های استخوانی


یک سوم بالایی پل بینی از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل می‌شود. اگرچه گاهی برآمدگی و قوز بینی تنها محدود به یکی از دو بخش استخوانی و یا غضروفی می‌شود، اما اکثراً از اضافی استخوان و غضروف، هر دو، شکل می‌گیرد. معمولاً بخش عمده‌ی برآمدگی استخوان بینی در قسمتی از بینی به نام طاق غضروفی، شامل غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی، قرار دارد. از آن‌جایی که غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی به یکدیگر متصل هستند، آسیب دیدن هر یک از این دو و   رفع قوز بینی معمولاً بر آن دیگری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

c

ارزیابی و درمان


در ارزیابی پیش از عمل جراحی بینی استخوانی ، سوابق کامل پزشکی بیمار، شامل معاینه‌ی مجراهای عبور هوا و انسدادها، بررسی می‌شود. اگر بیمار پیش از این عمل زیبایی بینی استخوانی انجام داده یا ضربه‌ای به بینی‌اش وارد شده باشد، در این ارزیابی شرایط خاص مربوطه مدّ نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه دیدن در تصادف، داشتن عکس‌هایی از زمان قبل از حادثه در تعیین روند درمان مفید خواهد بود. استخوان‌های بینی از نظر اندازه، شکل، ضخامت و تقارن بررسی خواهند شد. ترکیب و ساختار بینی استخوانی (نسبت استخوان به غضروف) معین می‌گردد، و ضمناً در معاینه‌ی داخل بینی مشخص خواهد شد که آیا انحراف تیغه یا دیگر نابه‌هنجاری‌ها بر مجراهای بینی اثر می‌گذارند یا خیر. به کیفیت و ضخامت پوست روی بینی نیز توجه خواهد شد تا شناخت کافی در مورد چگونگی پوشش داده شدن بینی پس از بر طرف شدن یا کوچک شدن برآمدگی بینی استخوانی توسط بافت نرم و پوست روی بینی به دست آید. از منظر زیبایی‌شناختی، نمود بینی استخوانی در نیمرخ و نسبت به تمام رخ و از روبه‌رو و پیش‌آمدگی نوک بینی نیز ارزیابی می‌شود. هدف آن است تا نتیجه‌ای متوازن از تمام زوایا به دست آید.

نحوه و روش‌های جراحی


برای از بین بردن برآمدگی و رفع قوز بینی های استخوانی ، عموماً هم از استخوان و هم ازغضروف برداشته می‌شود. در هنگام عمل، برش‌هایی ایجاد می‌شوند تا بتوان پوست را بلند کرد و به غضروف و استخوان دست یافت.برخی از جراحان برآمدگی بینی های استخوانی را با شکستن بخش زائد توسط ابزار تراش کوچک می‌کنند، و برخی دیگر با دقت فراوان و به آهستگی آن را “سمباده” می‌زنند تا نظارت بهتری بر روند عمل داشته باشند؛ و به این ترتیب کوچک‌سازی طبیعی، هموار و با لبه‌ی سه بعدی بدون بروز هیچ نابه‌هنجاری انجام می‌شود. سپس آنها از روش کنترل شکستگی دماغ به منظور بیشینه‌سازی احتمال دستیابی به نتایج پایدار و مطمئن با کمترین ورم و کبودشدگی استفاده می‌کنند. عوارض عمل بینی استخوانی(جراحی بینی استخوانی) قوزدار و بینی غضروفی شبیه به عمل رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی) است و اگر توسط بهترین جراح های مجرب و زبده انجام شود، این عوارض به حداقل می رسد. هزینه عمل بینی استخوانی و قیمت برای این جراحی بستگی به شرایط شما با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است. یک دکتر خوب اول تمام شرایط را ارزیابی می کند و سپس نسبت به تعیین قیمت و هزینه جراحی بینی استخوانی اقدام می کند.

عمل زیبایی بینی یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است که انجام می‌شود. اما بسیاری از بیماران از خطرات و عوارض جراحی بینی استخوانی بسیار می‌ترسند و نگرانند که این جراخی نتایج مورد نظرشان را به دنبال نداشته باشد. عمل بینی بدون جراحی و با تزریق ژل یکی روش جایگزین بسیار ایمن و غیرتهاجمی برای جراحی زیبایی بینی به روش معمول ( جراحی بینی ) است. گاهی اوقات از این عمل به عنوان ، “زیبایی بینی در ۱۵ دقیقه” یاد می‌شود، چرا که انجام آن تنها نیازمند تزریق ژل در بینی برای اصلاح فرم بینی است. این روش، روش جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند فرم بینی خود را تغییر دهند اما نمی‌خواهند تحت عمل بینی قرار بگیرند. نتایج این عمل فورا قابل مشاهده است و این روش نیازی به گذراندن ریکاوری طولانی مدت ندارد و همچنین از بیهوشی عمومی و بهبودی طولانی مدت پس از جراحی هم خبری نخواهد بود.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
خرید بک لینک حرفه ای
3 سال ها گذشته

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

داریوش
داریوش
5 سال ها گذشته

سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

مشاوره رایگان