عمل جراحی کاشت پروتز گونه؛ مزایا،عوارض و هزینه

وقتی به دهه سوم زندگی نزدیک می شویم ، کم کم دغدغه های ما در خصوص بالا رفتن سن نمود پیدا می کنند. در این برهه ، زمانی که در آیینه نظاره گر چهره خود هستیم ، متوجه تغییراتی می شویم که موجب کمرنگ شدن جوانی و شادابی چهره ما شده اند ؛ مثلا چین و چروک های پوستی را میبینیم که قبلا وجود نداشتند یا متوجه از دست دادن حجم برخی نواحی صورت مثل گونه ها می شویم! قطعا همه ما با دیدن چنین مواردی سعی می کنیم با مشورت با پزشک متخصص ، یک راهکار مناسب را انتخاب کنیم. در این بخش ، ناحیه مورد بحث ما ، گونه ها هستند که بی شک تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره دارند. قصد داریم عزیزانی را که میخواهند ظاهر صورت شان را ، با فرم دهی و برجسته کردن گونه ها بهبود بخشند ، با جراحی پروتز گونه آشنا کنیم.

 

K1

نگاهی کلی به جراحی پروتز گونه:

همزمان با بالا رفتن سن ، بافت و عضلات صورت ضخامت و استحکام خود را از دست می دهند و همین امر موجب پدید آمدن شلی و افتادگی در برخی نواحی صورت می شوند و گونه ها نیز تحت تاثیر این روند قرار می گیرند. به کمک جراحی پروتز گونه با افزودن حجم و بالا بردن برجستگی گونه ها که در بخش میانی صورت قرار دارند ، زیبایی و جوانی چهره تا حد زیادی بازیابی می شود. ایمپلنت های کاشت شده در گونه ها ، ظاهری طبیعی ، جذاب و البته ماندگار را برای چهره افراد به ارمغان می آورند.
نکات مهمی که خوب است در همین ابتدا در خصوص جراحی پروتز گونه ذکر شوند به شرح زیر می باشند :

  1. پروتزهای گونه از جنس سیلیکون هستند و این قابلیت را دارند که پس از جراحی ، مجدداً از محل برداشته شوند.
  2.  احتمال برجای ماندن اسکار بر روی پوست طی جراحی پروتز گونه بسیار ناچیز است ؛ چرا که جراح ایمپلنت ها را از طریق برش های داخل دهان یا برشی در چین خوردگی پلک تحتانی در محل جایگذاری می کند ؛ پس نگران نباشید.
  3. در انتخاب نوع و اندازه پروتز گونه اجازه دهید جراح با در نظر گرفتن استانداردهای صورت شما ، تصمیم گیری کند تا بتواند هارمونی لازم را در چهره خلق سازد.
    معرفی فرم های مختلف پروتز گونه:

به طور کلی می توان ایمپلنت های گونه را در سه دسته ، گروه بندی کرد :

  • مالار (Malar) : این نوع از پروتزها به طور مستقیم بر روی استخوان گونه قرار گرفته و برجستگی قابل ملاحظه ای را به عمل می آورند.
  • ساب مالار (Submalar) : با توجه به اینکه این دست از پروتزها فرم پر تری را برای گونه ها ایجاد می کنند ، اصولا برای کسانی که چهره لاغر و گود افتاده ای دارند ، انتخاب مناسبی هستند.
  • ترکیبی (Combined) : همانطور که از اسم این نوع پروتز گونه مشخص است ، هر دو ناحیه (یعنی استخوان گونه و گونه ها ) را حجم دهی می کند.

نکته مهمی که باید در مورد ایمپلنت های پروتز بدانید این است که ساختار منسجم و مقاومی دارند و به طور معمول از جنس سیلیکون هستند ؛ از این بابت با بدن سازگاری داشته و خطری را به همراه ندارند. در راستای انتخاب بهترین نوع پروتز گونه ، جراح با توجه به فرم صورت ، ایراداتی که باید رفع شوند و البته خواسته و هدف شما از جراحی ، تصمیم گیری نهایی را به انجام می رساند.

K5

جراحی پروتز گونه ، چگونه انجام می شود؟

شاید به این نکته توجه نکرده باشید ، اما یکی از دلایل استرس و اضطراب ناشی از جراحی ، بخاطر عدم آگاهی نسبت به روند آن است. وقتی که بدانید در اتاق عمل تحت چه پروسه ای قرار میگیرید ، ناخود آگاه استرس شما کمتر می شود. از این رو در ادامه ، شما را با فرایند جراحی پروتز گونه آشنا میکنیم تا با اطمینان خاطر وارد اتاق عمل شوید.
اول از هر چیز به شما بگوییم که عمل برجسته و بزرگ کردن گونه ها ، یک پروسه سرپایی است ؛ پس دغدغه ای در خصوص بستری شدن نداشته باشید.
برای آن که عمل زیبایی پروتز گونه آغاز شود ، درست مثل هر جراحی دیگری ، پزشک شما را تحت بیهوشی عمومی قرار می دهد. بدین ترتیب شما در طول پروسه ، در خوابی عمیق هستید و وقتی مجدداً چشم هایتان را باز می کنید ، با چهره جدید خود مواجه می شوید.
با اثر گذاشتن ماده بیهوشی ، جراح برای جایگذاری پروتز گونه ، باید برش هایی را ایجاد کند. با توجه به نوع ایمپلنت انتخاب شده جهت کاشت در گونه ، برش جراحی از داخل دهان یا در زیر پلک تحتانی ایجاد می گردد.
سپس از طریق برش ایجاد شده ، جراح پروتز را وارد کرده و در محل مناسبی از گونه ها آن را فیکس میکند. پس از آن که از جایگذاری پروتز در محل مناسب مطمئن شد ، با استفاده از نخ بخیه جذبی ، برش ها را می بندد و به همین ترتیب جراحی به پایان می رسد.
شاید برایتان سوال باشد انجام تمامی مراحل پروتز گونه که در فوق ذکر شد ، چقدر زمان می برد؟ به طور کلی و در شرایط مساعد ، گفته می شود عمل زیبایی پروتز گونه طی یک ساعت قابل انجام است.

با به پایان رسیدن جراحی ، به اتاق ریکاوری منتقل می شوید و تا زمان به هوش آمدن ، تحت نظر باقی می مانید. پس از آن که هوشیاری خود را بدست آوردید ، علائم حیاتی و وضعیت شما از سوی تیم پزشکی بررسی شده و در نهایت مرخص می شوید.

 

K6

پروتزهای گونه تا چه مدتی ماندگار هستند ؟

همانطور که پیش تر توضیح داده شد ایمپلنت های گونه که از جنس سیلیکون هستند از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. از این بابت میتوان گفت نتیجه طولانی مدت و مادام العمری را به همراه دارند. این نکته را هم بگوییم که اگر بیمار به هر دلیلی بخواهد فرم گونه ها را به حالت اولیه باز گرداند ، میتواند طی یک جراحی ، پروتز ها را از گونه خود خارج سازد. به اصطلاح عمل جراحی پروتز گونه ، برگشت پذیر است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان