لیفت و بالا کشیدن ابرو و پیشانی

brow-lift-forehead-lift-plastic-surgery-hub

روش مرسوم و بی نقص  دیگری که توسط دکتر طرزی انجام میشود، بالا کشیدن پیشانی است که به جراحی لیفت پیشانی نیز شناخته شده است. این جراحی به تنهایی یا همراه با دیگر روشهای جراحی زیبایی صورت نظیر جراحی لیفت پلک برای افزایش اثر لیفت در ناحیه فوقانی صورت، انجام میشود.

جراحی لیفت ابرو چیست؟


جراحی لیفت ابرو یا لیفت پیشانی، عملی است که با هدف بالاکشیدن کل پیشانی و بالا کشیدن ابرو در زمانیکه دچار افتادگی شده است، انجام می شود. این عمل شامل لیفت ماهیچه ها، بافت و پوست پیشانی در راستای افزایش اثر لیفت ناحیه فوقانی صورت میباشد. نتیجه این جراحی، بهبود افتادگی ابروها، کاهش قابل توجه خطوط عمودی اخم در بین ابروها و چین و چروک های افقی پیشانی میباشد.

آیا شما به لیفت ابرو نیاز دارید؟


اگر از موارد زیر شکایت دارید، جراحی بالاکشیدن ابرو گزینه ای برای شماست:

  • داشتن پوست اضافی در پلک های فوقانی حتی پس از انجام جراحی لیفت پلک
  • افتادگی در پلک های فوقانی که صرفاَ با جراحی لیفت پلک برطرف نمیشود
  • خطوط و چین وچروک های افقی عمیق بر روی پیشانی
  • افتادگی پیشانی
  • خطوط اخم و شیارهای عمودی وعمیق که در بین ابروها ایجاد شده است
  • چروکیدگی و افتادگی ابروها یا قسمت های جانبی آن ها

مشاوره جراحی لیفت ابرو توسط دکتر طرزی


مشاوره شما با دکتر طرزی شامل سؤالاتی جهت اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما و مشخص شدن این مسئله که آیا شما به  لیفت ابرو، لیفت پلک و یا هر دو نیاز دارید یا خیر، میباشد. دکتر طرزی بعنوان جراح زیبایی صورت و متخصص چشم و پلک، سؤالاتی را مطرح میکند که معمولاَ توسط جراحان دیگر بیان نمیشود. آموزش های گسترده ایشان در زمینه جراحی آکولاپلاستیک ، به وی این امکان را میدهد که نه تنها موقعیت پلک ها بلکه موقعیت ابروها را نیز ارزیابی کند. اگر ابرو یا پیشانی افتادگی داشته باشند، به ایجاد پوست اضافی در پلک های فوقانی و چین خورگی پوست در سر تا سر پل بینی و همچنین چروک های عمیق در پیشانی منجر میشود. ایشان روش درست لیفت ابرو و عوارض لیفت پیشانی را برای شما شرح خواهند داد.

تکنیک های جراحی لیفت ابرو با دکترطرزی


روش های زیادی برای ترمیم افتادگی پیشانی و ابرو وجود دارد. دکترطرزی مشخص میکنند که کدام یک از روش های زیر برای رسیدن به بهترین نتایج، مناسب شماست.

ترمیم مستقیم پتوز  (افتادگی پلک ) ابرو برای بیمارانی که پیشانی های سنگینی دارند، مناسب است، بخصوص آقایان سالخورده ای که پوست پیشانی ضخیم تری دارند. در این روش مستقیماَ برشی در بالای ابرو یا شیارهای پیشانی ایجاد شده و پوست بیضوی منطقه بالای ابرو برداشته میشود. ارزیابی این ناحیه پیش از جراحی برای جلوگیری از ترمیم کم یا بیش از حد، بسیار حائز اهمیت است.

ترمیم داخلی پتوز ابرو همراه با بلفاروپلاستی   (جراحی پلاستیک پلک)  فوقانی انجام میشود. در این روش با ایجاد برش، یک سوم جانبی ابرو برداشته شده و قسمت جانبی ابروها با بخیه زدن ابرو به پوشش استخوانی به سمت بالا کشیده میشود. این روشی عالی برای خانم هایی است که دوست دارند ابروهایی کمانی داشته باشند.

در لیفت ابرو تریکوفیتیک شکافی در جهت خط رویش مو ایجاد شده تا بدین شکل پوست سر از ناحیه رویش مو تا  ابروها برداشته شود. در این روش پیشانی به طور کامل کشیده میشود. با این روش چروک های پیشانی و خطوط بین ابروها نیز برطرف میشوند. این روش برای بیمارانی با مو های ضخیم مناسب است، افرادی که نمیخواهند موهای خود را رو به بالا بزنند زیرا با این کار زخم ایجاد شده در پوست سر مشخص میشود.   
لیفت های ابرو که به کمک آندوسکوپی انجام میشود رویه پیچیده تری را طی میکنند و باید در مرکز جراحی بیماران سرپایی و تحت شرایط کنترل شده صورت بگیرد. در این روش، برش ها کوچک بوده و در داخل پوست سر ایجاد میشوند و جای زخم کمی بر جای میماند. این روش برای آقایانی مناسب است که جلوی سرشان مو ندارند. با این حال، اگر بیمار چروک های عمیقی در سطح پیشانی داشته باشد، لیفتینگ ابرو انجام شده پائین کشیده شده و سریعاَ از بین میرود.    
انتظار میرود که زمان بهبودی بین یک هفته تا ده روز متغیر باشد، این بستگی به روش جراحی، سن بیمار و سلامتی کلی او دارد.

سوالات متداول


مزایای جراحی لیفت ابرو چیست؟
پیشانی شما صاف و کشیده خواهد شد و پلک های فوقانی بالاتر رفته و چشمان شما درشت تر و درخشانتر شده و چهره ای جوان تر و آرام تر پیدا میکنید.
خطرات جراحی لیفت پیشانی چیست؟
همانند همه جراحی ها عفونت، زخم، و تورم از جمله خطرات مربوط به جراحی لیفت پیشانی هستند. خطرات مختص به جراحی لیفت پیشانی در جلسه مشاوره برای شما توضیح داده خواهند شد.  
هزینه جراحی لیفت پیشانی چفدر است؟
هزینه جراحی شما بستگی به نوع جراحی دارد و اینکه آیا جراح شما هزینه های تسهیلات و بیهوشی را لحاظ میکند یا خیر. اکثر جراحان تنها در زمان مشاوره، هزینه لیفت ابرو و پیشانی را ذکر میکنند.
برای من چه نفعی خواهد داشت؟
پیشانی های چروکیده، ابرو های افتاده، و شیار های بین ابروها نشانه پیری است. همچنین حالت خشم یا افسردگی، توازن صورت را بر هم میزند. جراحی لیفت پیشانی به کشیده شدن ناحیه فوقانی صورت شما منجر شده و باعث میشود ابروها در بهترین موقعیت قرار گیرند. در حالت ایده آل، باعث میشود که چشم های شما درشت تر، پیشانی صاف تر، و فرم کلی صورت شاداب و با طراوت به نظر برسد.

لیفت ابرو و پیشانی بدون جراحی با هایفوتراپی


هایفوتراپی ، درمانی بسیار مؤثر برای کشیدن پیشانی است. اثر آن به اندازه جراحی لیفت پیشانی نیست، اما گزینه ای عالی بدون نیاز به جراحی است.
هایفو یک سونوگرافی متمرکر عمیقاَ نفوذی است که بدون جراحی میتواند، عمل لیفت را انجام دهد. این روش برای لیفت پوست گردن، زیر چانه، پیشانی و غیره، استفاده میشود. انتظار نمیرود که تأثیر آن به اندازه جراحی لیفت پیشانی باشد، اما میزان لیفتی که بیماران بدون انجام جراحی از این روش دریافت میکنند، قابل توجه است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#c7c5c5″] ترمیم پیشانی با هایفو تراپی، باعث میشود که پوست پیشانی کشیده تر و ابرو ها بالاتر بروند. این روش به بیمارانی که نمیتوانند برای خطوط افقی ایجاد شده در بالای پیشانی از تزریق بوتاکس استفاده کنند توصیه می شود زیرا از افتادگی ابرو رنج میبرند و پوست آنها با گذر زمان افتادگی زیادی پیدا کرده و آنها نیاز دارند که از عضلات پیشانی برای بالا نگهداشتن پلک های فوقانی استفاده کنند.[/alert]

تزریق بوتاکس


df

عضلات چندگانه که با هاشور زرد رنگ مشخص شده اند، بر موقعیت پیشانی (خط ابرو) اثر میگذارند. این ماهیچه ها که عبارتند از: فرانتالیس ، کوروگاتور ، پروسروس و اربیکولاریس اکولی. فرانتالیس معمولاَ ابروها را به نشانه تعجب بالا میبرد و در زمان ترس حتی بالاتر هم برده میشوند. این عضله همچنین در زمان تفکر با خطوط عرضی شیارهایی را بر روی پیشانی ایجاد میکند.
فرایند پیری اغلب با فرود تدریجی پیشانی و ابرو در یک سوم فوقانی صورت (از رویشگاه مو تا بالای ابروها) همراه است. پیری و فعالیت ماهیچه ها به پتوز ابرو های جانبی و مسائل مرتبط اعم از پر شدن پلک فوقانی ، چهره خسته و ناراحت، خطوط  افقی پیشانی کمک میکند. تزریق بوتاکس به ماهیچه های منقبض شده باعث رفع اثر عبوسی از چهره و بهبود افتادگی چشم ها که اقتضای دوران میان سالی است، میشود.

لیفت های پیشانی به بهترین شکل از طریق عمل جراحی انجام میشوند . فناوری هایفو تأثیری که جراحی لیفت دارد را به همراه ندارد. اما این روش نیز گزینه ای برای بیمارانی است که دوست دارند و یا نیاز دارند که پیشانی آنها کمی کشیده شده و بالا برود ، بوتاکس پیشانی نیز یکی از روش های لیفت خفیف پیشانی می باشد .  

روشهای مرتبط با جراحی لیفت پیشانی


زمانیکه جراحی لیفت پیشانی با روش های دیگر اعم از با جراحی و بدون جراحی، که توسط دکتر طرزی پیشنهاد میشود، همراه باشد، نتایج مطلوبی خواهد داشت. روش هایی که برای تکمیل این روش ارائه میشوند عبارتند از:

جراحی

•   جراحی لیفت صورت
•    جراحی لیفت پلک

غیر جراحی

•    تزریقات نوروتوکسین  نظیر بوتاکس و دیسپورت  برای لیفت ظریف پیشانی
•    درمان های لیزری سفت کردن پوست، نظیر اندیمد برای ایجاد تاثیر سفت کنندگی پوست و لیفت اطراف پیشانی و چشم ها

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
صدف
صدف
3 سال ها گذشته

سلام من۳۱سالمه پلک بالای چشمم افتادست آیا باید عمل جراحی بشم؟

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان