لیفت و کشیدن پوست صورت بدون جراحی

دکتر طرزی به عنوان یک جراح می داند که تمام بیماران علاقه ای به انجام عمل جراحی ندارند، اما با این وجود به دنبال جوان سازی و سفت کردن پوست صورت خود هستند. امروزه برای این افراد از روش های لیفتینگ صورت غیر جراحی استفاده می شود که نیازی به استراحت و دوره ریکاوری ندارند و می توانند 5 تا 10 سال ظاهر بیمار را جوان تر نمایند. با بالا رفتن سن، پوست صورت در نتیجه نیروی جاذبه و نیز از دست دادن حجم طبیعی خود دچار افتادگی می شود. این شرایط باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای گونه ها و کل صورت فرد می گردد. همانطور که گفته شد، برای رفع این مشکل می توان از لیفت صورت غیر جراحی استفاده کرد. این روش درمانی انقلابی را در درمان مشکلات ظاهری صورت در طول 5 سال گذشته ایجاد کرده و به این ترتیب می توان پوست صورت را سفت کرد و با تزریق ژل حجم از دست رفته آن را بازیابی نمود. با وجودی که انتقال و تزریق چربی به صورت می تواند نتایج ماندگار و بلند مدت در ارتباط با حجم پوست صورت ایجاد کند، امروزه بسیاری از روش های دیگر نیز وجود دارند که در آنها نیازی به برداشتن چربی از سایر نقاط بدن برای تزریق به ناحیه صورت نیست و این روش درمانی حداقل سطح تهاجم را برای بیمار به همراه دارد. برای ایجاد بهترین نتایج ممکن در این حالت می توان از روش هایفوتراپی به همراه تزریق ژل برای بیمار استفاده کرد. هایفوتراپی یکی از جدید ترین و موثرترین روش های سفت کردن پوست صورت است و تزریق ژل یکی از روش های درمانی است که در واقع می تواند بدون نیاز به عمل جراحی نتایج ماندگار در ارتباط با بازیابی حجم پوست ایجاد کند.

هایفوتراپی


در تصویر زیر شما می توانید عکس یک خانم 64 ساله را مشاهده کنید که از روش هایفوتراپی برای سفت کردن پوست در ناحیه فک و گردن استفاده کرده است. با توجه به این تصاویر شما می توانید تغییرات وسیع ایجاد شده با استفاده از این روش درمانی را در شرایط پوست این بیمار مشاهده نمایید.

1در تصویر زیر یک خانم 46 ساله از هایفوتراپی برای سفت کردن پوست در ناحیه خط فک و گردن استفاده کرده است. این فرد در مقایسه با بیمار بالا یک بیمار جوان تر می باشد و شما با مشاهده این تصاویر می توانید نحوه تاثیرگذاری این روش درمانی بر پیش گیری از علائم پیش از موقع پیری ایجاد شده برای وی را مشاهده نمایید. به این ترتیب می توان بیان کرد هایفوتراپی یک روش درمانی پیش گیرانه برای افراد جوان تر می باشد.

2 هایفوتراپی یک روش درمانی غیر جراحی با استفاده از امواج مافوق صوت است که برای لیفت پوست و بهبود وضعیت آن مورد استفاده قرار می گیرد. این روش درمانی می تواند پوست بیمار را با تحریک تولید کلاژن طبیعی در آن جوان و قوی نماید. به این ترتیب چشم های بیمار ظاهر بازتر پیدا می کند، ابروها در صورت بالا کشیده می شود، خط فک به صورت واضح تر می شود، و پوست ناحیه گردن سفت تر می شود. این روش درمانی به حدود 30 تا 60 دقیقه زمان برای درمان نیاز دارد و در این شرایط نیازی به استراحت و ریکاوری نیست. نتایج این روش درمانی به تدریج در طول 2 تا 3 ماه پس از تکمیل درمان نمایان خواهد شد. هایفوتراپی اولین و تنها روش درمانی بر اساس امواج مافوق صوت است که برای اهداف زیبایی استفاده شده و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد. این روش به عنوان یک درمان غیر تهاجمی برای لیفت صورت مورد استفاده قرار می گیرد. هایفوتراپی یک روش درمان متفاوت از لیزر درمانی است. امروزه از لیزر درمانی برای بهبود لایه های رویی و سطح پوست جهت از بین بردن اشکالات ظاهری آن همچون خطوط ریز، چین و چروک ها، و تغییرات رنگ دانه ها استفاده می شود. این شرایط در حالی است که در هایفوتراپی لایه های عمیق پوست و لایه های زیر بنایی آن تحت درمان قرار گرفته و حمایت لازم از پوست فرد انجام می شود. این لایه از پوست در ناحیه صورت اصطلاحاً SMAS و در ناحیه گردن اصطلاحاً پلاتیسما نامیده می شود. با این روش، می توان از لایه های سطحی و بالاتر پوست عبور کرده و مقدار مناسب انرژی را به عمق مناسب پوست رساند و به این ترتیب لایه SMAS و پلاتیسما را درمان نمود. استفاده از امواج مافوق صوت همچنین می تواند به پزشک کمک کند تا محل دریافت انرژی در پوست را مشخص نماید. با وجودی که هایفوتراپی نمی تواند نتایجی دقیقاً مشابه عمل جراحی به همراه داشته باشد، امکان استفاده از این روش برای افرادی که آمادگی لازم برای انجام عمل جراحی را ندارند، اما به دنبال ظاهر زیباتر هستند، وجود دارد. هایفوتراپی همچنین برای بیمارانی مناسب می باشد که علائم افتادگی پوست تازه برای آنها ایجاد شده است. این علائم ابتدا در ناحیه پیشانی ایجاد شده و باعث پایین آمدن ابرو از محل طبیعی آن و ایجاد پوست اضافی در ناحیه پلک و ظاهر خسته چشم ها می شود. افتادگی پوست گردن و گونه نیز می تواند باعث از بین رفتن برجستگی این نقاط و ایجاد خطوط نازولابیال، تشکیل خطوط ماریونت بر روی چانه، پایین آمدن پوست اطراف دهان، از بین رفتن زاویه خط فک، آرواره و نیز ایجاد افتادگی در پوست زیر چانه شود. بیماران جوانی که به دنبال مقابله با این علائم ناشی از فرآیند افزایش سن هستند، همچنین افرادی که به دنبال آخرین روش های درمانی در این حوزه می باشند، و نیز افرادی که قصد دارند نتایج سایر روش های درمانی خود را کامل کنند، می توانند نامزدهای مناسب برای استفاده از روش هایفوتراپی باشند.

تزریق ژل


دکتر طرزی اغلب از جلسات درمانی هایفوتراپی به همراه تزریق ژل برای بیماران خود استفاده می کند تا به این ترتیب بتواند به حداکثر نتایج درمانی ممکن برای بیماران خود دست پیدا کند. تزریق ژل می تواند به اضافه شدن حجم پوست صورت که در نتیجه فرآیند افزایش سن کاهش یافته، کمک موثر نماید. امواج مافوق صوت می توانند پوست بیمار را سفت کنند، اما نمی توانند حجم از دست رفته پوست صورت با افزایش سن را جبران نمایند. یک چهره مسن معمولاً برجستگی کمتر در ناحیه گونه، شقیقه، لب ها و نیز نواحی اطراف دهان دارد و در این حالت زیر چشم ها به خاطر از دست رفتن بافت چربی، فرو رفتگی یا گودی ایجاد می شود. به این ترتیب ممکن است در زوایای خاص  روی صورت فرد هنگام قرار گرفتن در معرض نور، سایه ایجاد شود. با جایگزین کردن حجم از دست رفته، بیمار می تواند این فرآیند را معکوس کرده و ظاهر جوان، پر انرژی و جذاب صورت خود را مجدداً به دست آورد. جایگزینی حجم با تزریق ژل به پوست می تواند باعث تحریک تولید کلاژن شده و به این ترتیب کلاژن منافذ پوست و ذرات ریز تشکیل دهنده ژل را در بر خواهد گرفت. در هر جلسه درمان، تزریق ژل معمولاً به چند ناحیه خاص پوست همچون گونه، شقیقه، و خط فک برای افزایش حجم و برجسته کردن آن انجام می شود. در این حالت برای دستیابی به نتایج مورد نظر معمولاً به 2 یا 3 جلسه درمانی نیاز است. این درمان با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و به همین خاطر ناراحتی بیمار در طول درمان در سطح حداقل خواهد بود. مشابه همه انواع تزریق های دیگر، تزریق ژل نیز می تواند باعث ورم و کبودی موقت پوست شود. در این حالت نیازی به استراحت و ریکاوری وجود ندارد. دوام و ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. به هر حال مطالعات انجام شده در این حوزه نشان می دهد برخی از موارد تزریق ژل می تواند تا دو سال یا حتی بیشتر از زمان اولین درمان دوام داشته باشد. به این ترتیب، لازم است بیمار برای حفظ نتایج درمانی ایجاد شده از جلسات درمانی مجدد برای تزریق ژل در فواصل زمانی مشخص استفاده نماید.

از دیگر روش‌های درمانی مورداستفاده برای معکوس کردن علائم پیری بوتاکس صورت می‌باشد. از این روش می‌توان برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و بخشیدن ظاهری جوان و با طراوت به آن استفاده کرد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان