مراقبت از پوست

11

این روزها اکثر خانم‌ها درباره‌ی روش‌های زیباسازی اطلاعات بسیاری دارند. همه در هر گروه سنی باید به خوبی از پوستشان مراقبت کنند، اما کسانی که دوره نوجوانی را پشت سر گذاشته و به بزرگسالی می‌رسند، باید اطلاعات بیشتری درباره مراقبت از پوست داشته باشند. در دهه دوم زندگی باید با آکنه، لکه‌های ناشی از آفتاب و بسیاری مشکلات دیگر مبارزه کنید. پس این موضوع بسیار اهمیت دارد که مراقبت‌های روزانه برای تغذیه پوست، تمیز نگه داشتن و محافظت آن از آفتاب را به خوبی انجام دهید. با انجام مراقبت‌های مناسب به طور منظم، ظاهری فریبنده خواهید داشت. در اینجا نکاتی را ذکر می‌کنیم که می‌تواند آرزوی شما برای داشتن پوستی شفاف و جذاب را برآورده کند.

همه چیز را درباره‌ی نوع پوست‌تان بدانید

اول از همه باید بدانید چه نوع پوستی دارید. اگر نگران پوست‌تان هستید،‌ دانستن این نکته بسیار حیاتی است. بسته به نوع پوست‌تان می‌توانید متوجه شدید که از چه نوع لوازم آرایشی استفاده کنید. توصیه می‌شود که اگر پوست‌ حساسی دارید بسیار مراقبت باشید. کسانی که پوست صورت‌شان حساس است مشکلات زیادی هنگام استفاده از محصولات جدید آرایشی دارند. در این موارد باید از محصولات مراقبت از پوست‌های حساس استفاده کنید که مخصوص همین نوع پوست ساخته شده‌اند. پس از دانستن نوع پوست باید فکری برای رژیم مراقبت از پوست بکنید. توصیه می‌شود که از مرطوب‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌های با کیفیت استفاده کنید. تمام محصولات مراقبت از پوست با انواع مختلف در فروشگاه‌ها وجود دارند، شما همیشه باید به دنبال آنهایی بروید که بهترین کیفیت را دارند.

از پوست‌تان در مقابل آفتاب محافظت کنید

باید مراقبت پوست‌تان در برابر آفتاب باشید. این یک گام حیاتی برای جوان  نگه‌داشتن پوست است. همیشه پیش از بیرون رفتن از ضدآفتاب استفاده کنید. مطمئن شوید که کرم ضدآفتاب‌تان واقعا از پوست‌تان در مقابل اشعه‌های زیان‌آور ماورای بنفش محافظت می‌کند.

از ماسک‌ صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک صورت هر ماه یک بار لازم است. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های خانگی هم برای پوست‌تان استفاده کنید. روزی حداقل دو بار صورت‌تان را با شوینده‌های ملایم بشویید. فراموش نکنید که قبل از رفتن به تختخواب صورت‌تان را بشویید. برای شستن صورت تنها از انگشتانتان استفاده کنید، نه چیز دیگر.

به اندازه بخوابید

وقتی نگران پوست‌تان هستید، باید نگران خواب منظم و کافی هم باشید. خواب نامناسب اثر منفی روی پوست می‌گذارد. هفت تا هشت ساعت خواب شبانه بهترین حالت برای پوست شماست.

تغذیه صحیح

برای داشتن پوست سالم، همیشه در نتیجه کاربرد درست وسایل آرایشی و حفظ یک رژیم غذایی سالم با استفاده مرتب از سبزیجات، میوه های تازه، غلات، ماهی و غذاهایی که از لحاظ ویتامین A, B, C E و آنتی اکسیدان غنی هستند، سلامت می ماند. مصرف فراوان این ویتامین ها، به جوان شدن، ترمیم، تولید کلاژن، مرطوب شدن و سالم ماندن پوست کمک می کند. تا آنجا که امکانش هست از غذاهای طبیعی استفاده کنید و از غذاهای آماده و به فرآوری شده خودداری کنید.

مراقبت های اساسی پوست

مراقبت اساسی و منظم از پوست برای هر خانمی هنگام صبح و شب، الزاما از سه مرحله تشکیل شده است؛ تمیز کردن پوست، مرطوب نگه داشتن پوست و استفاده از شیرپاک کن ها.حتی اگر وقت کافی ندارید، تمیز کردن و مرطوب نگه داشتن پوستتان خیلی مهم است.

رژیم مناسب

در رابطه با رژیم های غذایی مرکب و مرتبط با مراقبت پوست، کارهای زیادی می توانید انجام دهید، همچون لایه برداری پوست بیرونی برای از بین بردن سلول های کهنه و رویش سلول های تازه. این فرآیند می تواند با مالش صورت با دست یا به کاربردن حلال های الکلی ساخته شده از اسیدهای میوه ای انجام گیرد. ماسک هایی که ویتامین و مواد کانی دارند، می توانند در از بین بردن چروک صورت، پوسته پوسته شدن پوست های خشک، التهابات پوستی و درمان پوست هایی که بی حال و فرسوده به نظر می آیند موثر باشند. پوست شما نرم تر و صاف تر خواهد شد و احساس خواهید کرد جوان تر شده اید. سرم ها، مواد ترکیبی قوی ای هستند که در محصولات زیبایی از آنها استفاده می شود. مواد غلیظی درون این سرم ها قرار داده شده که می تواند به صورت فشرده، سریع تر و عمیق تر به پوست نفوذ کند. سرم ها می توانند برخی از مشکلات پوستی را مثل مشکلات کم آبی پوست و کدر و بی حال بودن آن برطرف کنند.

آرایش صحیح

بهترین روش برای بهبود در وضعیت آرایشی شما، استفاده از مواد زیرساز آرایشی است که می تواند پوست مرطوب شما را هموار و صاف کند. یک پوست مرطوب می تواند چهره شما را به طور واقعی عالی بنمایاند. هر آرایشگری به شما خواهد گفت که بسیار مهم است با یک پاک کننده نرم، کار آرایش روی صورت را شروع کنید. از یک دستمال یا پارچه خوب، برای زیرسازی پوست یا پوشاندن لکه ها یا چیزهای دیگر ناخوشایند روی پوست، استفاده کنید. این مهم است که از محصولات خوب و مناسب نوع و رنگ پوست خود استفاده کنید. مراقبت مناسب پوست، از شناختن نوع پوستتان شروع می شود.
۵ نوع پوست وجود دارد: خشک، معمولی، چرب، حساس و پوست ترکیبی. قبل از خرید هر نوع از محصولات آرایشی باید بدانید که دقیقا نوع پوست شما چیست. این به شما کمک خواهد کرد که بهترین محصولات بهداشتی مناسب پوست خود را بخرید. سپس رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کنید. زیرسازی پوست با رنگ های نامناسب، پوستتان را ناسالم و خسته نشان می دهد. هیچ گاه نباید مواد زیرسازی پوست را به گونه ای استفاده کنید که به نظر برسد ماسک به صورت زده اید. یک ترکیب مناسب می تواند باعث تقویت پوستتان شود به طوری که طبیعی به نظر طبیعی برسد. برای اینکه مشخص شود استفاده از چه درجه رنگی برای زیرسازی پوستتان مناسب است، نخست آن را روی خطوط فک خود آزمایش کنید. رنگ مناسب، آن است که روی پوست ناپدید می شود.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان