موثرترین روش از بین بردن و رفع خط اخم و چین چروک پیشانی

1w

بروز چین‌وچروک‌های افقی در سرتا سر پیشانی و خطوط میان ابروها حتی در میان جوانان پدیده شایعی است. این خطوط بیشتر براثر حرکت عضله پیشانی یعنی عضله‌ای که مسئول حرکات حالت صورت است به وجود می‌آیند. هر بار که ما ابروهای خود را به سمت بالا حرکت می‌دهیم، عضله پیشانی منقبض می‌شود و در نتیجه این انقباض، چندین خط افقی بر روی پیشانی ما ظاهر می‌شود که در هنگام اخم کردن ما این خطوط ریز را در نزدیکی ابروهای خود می‌بینیم. به علت اینکه در جوانی پوست هنوز سفت و مرطوب است معمولاً ما در این دوره سنی متوجه بروز این خطوط بر روی پوست خود نمی‌شویم با این‌ حال با از بین رفتن سفتی و کاهش رطوبت پوست این چین ‌و چروک برای همیشه‌ بر روی پوست باقی می‌مانند.

دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن در این مقاله به شرح این موضوع می‌پردازد که چگونه پزشکان با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها از جمله فیلرها (پرکننده‌های پوستی)،بوتاکس، تزریق چربی و لیفت پیشانی، خطوط افقی روی پیشانی و خطوط عمودی بالای بینی را رفع می‌کنند. خطوط بالای بینی در اصطلاح پزشکی با نام گلابلار شناخته می‌شود و علت این نامگذاری این است که این خطوط در قسمت گلابلا (میان ابرو) ایجاد می‌شوند؛ اما خطوط گلابلار بیشتر با نام خط اخم شناخته می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید.

خطوط اخم و چین ‌و چروک پیشانی


[dopts id=”14″]

دکتر طرزی خطوط عمودی میان ابروها را که در قسمتی به نام گلابلا (ابرومیان) ظاهر می‌شوند را برطرف می‌نماید. این خطوط اخم می‌تواند به چهره بعضی از افراد حالت عصبانی بودن دهد. علت به وجود آمدن خطوط 11 یا گلابلار این است که ما از چند عضله کوچکی که در این قسمت قرار دارند استفاده می‌کنیم. ما معمولاً از این عضلات برای اخم کردن و نشان دادن حالت خشم به دیگران استفاده می‌کنیم. همچنین در زمانی که نیاز به استفاده از عینک و یا عینک آفتابی دارید اما آنها را به چشم نزده‌اید و به‌ این‌ علت دور چشم خود را چروک انداخته‌اید، نیز از این عضلات استفاده می‌شود و می‌تواند موجب شود که این چین‌وچروک‌ها با سرعت بیشتری نسبت به سایر مواقع بر پوست ظاهر شوند.

خط اخم و چین‌ و چروک‌های روی پیشانی از یک سمت تا سمت دیگر کشیده می‌شوند. خطوط روی پیشانی ممکن است به‌طور یکنواخت تمام پیشانی را فرا گرفته باشند و یا اینکه در قسمت‌های خاصی از پیشانی بیشتر خود را نشان دهند. اغلب قسمت‌های کناری (بیرونی) پیشانی دارای چین‌ و چروک نامرتبی هستند. با بالا رفتن سن، ابرو شروع به افتادن می‌کند. در نتیجه عضله پیشانی برای بالا نگه ‌داشتن ابرو، سعی می‌کند از طریق منقبض شدن این افتادگی را جبران کند. این انقباض عضله پیشانی موجب پیدایش چین‌ و چروک در دو طرف پیشانی می‌شود.

روش‌های درمانی مختلف برای رفع چین‌وچروک و خطوط اخم


بوتاکس

4w

از آنجا که ما عضلاتی را که در انجام حرکاتی مثل اخم کردن، تمرکز کردن و یا نگاه کردن با چشمانی نیمه‌باز به ما کمک می‌کنند را منقبض می‌کنیم، به‌ مرور زمان خطوط اخم بر روی پیشانی ظاهر می‌گردند. با گذر زمان یک یا دو خط و یا شیارهایی در میان ابروهای ما ظاهر می‌شود.

چین ‌و چروک در پیشانی و خطوط اخم یکی از مشکلاتی هستند که به‌ راحتی برطرف می‌شوند. مقدار اندکی از ماده بوتاکس می‌تواند عضلات بیش‌ از حد فعال (عضله چین دهنده) را فلج کند و کم‌ کم چین‌ و چروک‌ها را کاهش داده و آن‌ها را از بین ببرد. نتیجه بوتاکس اخم پیشانی این است که عضله پیشانی بی‌حرکت و شل می‌شود. یک هفته طول می‌کشد تا بوتاکس برای از بین بردن چروک پیشانی و رفع خطوط اخم شروع به فعالیت کند و معمولاً نتایج بسیار خوبی نیز به همراه دارد. اگر چین ‌و چروک‌های عمیقی‌تری در پیشانی خوددارید با ترکیب روش بوتاکس و تزریق ژوویدوم و رستیلن نتایج بهتر و بادوام‌تری حاصل می‌گردد. هر دوی این روش‌ها با هم هماهنگی دارند و زمانی که با هم استفاده شوند راحت‌تر می‌توان از شر چین‌وچروک‌ها خلاص شد. کبودی، سردرد و حالت تهوع از عوارض بوتاکس پیشانی است که در همان ساعات اولیه تزریق، بهبود می یابد.

تزریق ژل

botox-in-forehead-1

روش تزریق ژل برای تمامی خانم‌ها و آقایانی طراحی‌ شده است که از وجود چین‌ و چروک‌ها در سر تا سر پیشانی و خطوط نزدیک ابروها احساس ناراحتی می‌کنند. این چین‌ و چروک‌ها معمولاً در سن 40 سالگی و بخصوص در افرادی روی می‌دهد که دارای حالات بیان پویایی در چهره خود هستند.

ژل به‌طور یکنواخت برای از بین بردن چروک پیشانی به پوست قسمت پیشانی تزریق می‌گردد. درمان به‌ وسیله یک سوزن انجام می‌گیرد و از طریق چندین تزریق مقدار مناسبی از ماده در راستای هر چین‌ و چروک وارد می‌شود. همچنین با استفاده از یک کانولای فنری مخصوص، با انجام یک تزریق در هر طرف از چین‌ها، می‌توان ژل را به تمام چروک‌ها پخش کرد. پس از تزریق، ماده به‌طور یکنواخت در تمام قسمت‌ها منتشر شده و پوست توسط متخصص به ‌خوبی ماساژ داده می‌شود.

پسار انجام درمان، چین ‌و چروک‌ها سطحی‌تر و پر شده به نظر می‌رسند. به علت افزایش آب‌رسانی و صاف شدن پوست به‌ ویژه در زمانی که عضلات شل شده باشند، پوست پیشانی می‌شود. ویژگی طبیعی اسید هیالورونیک این است که به‌ تدریج آب را جذب و حجم آن را افزایش می‌دهد بنابراین نتایج این افزایش حجم حتی پس از گذشت چند هفته بیشتر معلوم می‌شود. همچنین اسید هیالورونیک عهده‌دار تولید کلاژن است بنابراین افزایش حجم پوست و جوان‌تر به نظر رسیدن آن، نتیجه نهایی این درمان است.

تزریق چربی

forehead-filler

چین‌های صورت نظیر خطوط اخم، چین‌ و چروک پیشانی و پنجه‌کلاغی زمانی به وجود می‌آیند که بافت‌های زیرین که موجب جوان به نظر رسیدن و پر بودن پوست ما می‌شوند دچار اختلال و آسیب شده باشند. با برداشتن مقداری چربی از شکم، ران و یا هر قسمت دیگر از بدن و تزریق آن به‌صورت می‌توان این آثار و پیامدهای ایجادشده بر روی پوست را از بین برد.

دکتر طرزی برای به حداقل رساندن خطوط میان ابرو، برطرف کردن فرورفتگی و گودی پوست و همچنین کاهش چین‌وچروک‌های پیشانی از روش تزریق چربی استفاده می‌کند.

تزریق چربی روش بسیار خوبی برای بازگرداندن شادابی به فرد به شکلی سریع و بدون درد و تحت بی‌حسی موضعی با حداقل زمان استراحت است. معمولاً این روش درمانی همراه با لیفت صورت انجام می‌شود.

لیفت پیشانی

9w

 انجام جراحی لیفت پیشانی بر روی هر فردی که برای رفع خطوط اخم در صورت خود تمایلی به تحت تزریق قرارگرفتن مکرر ندارد، امکان‌پذیر است. به قول یک گفته قدیمی هیچ چیز همیشگی نیست و این گفته بر موضوع همیشگی بودن راهکارهای رفع خطوط اخم عمیق و شیاردار نیز صدق می‌کند اما انجام عمل جراحی بهترین روش ممکن است و نتایج خوبی را به شما عرضه می‌کند. در صورتی ‌که پوست پیشانی شما شل شده و به شما ظاهری عبوس و عصبانی داده، ابروها به سمت پایین آویزان و بیش ‌از حد به چشم نزدیک شده‌اند و یا اگر خطوط اخم شما را پیرتر از سن واقعیتان نشان می‌دهد، این جراحی مناسب شماست.

روند و شیوه درمان

این روش درمان به‌ صورت سرپایی و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. دکتر طرزی ابتدا چند شکاف بسیار کوچک در پشت خط رویش مو ایجاد می‌کند و از طریق همین شکاف‌ها اندوسکپ به زیر پوست پیشانی فرستاده می‌شود تا پوست پیشانی را از غشاها متصل به آن آزاد کند. پس از جدا کردن این غشاها، می‌توان پوست پیشانی را کشید و آن را تنظیم کرد. همچنین بخشی از عضلاتی که به ایجاد چین‌ و چروک کمک می‌کنند نیز برداشته می‌شوند. برای بالا نگه‌ داشتن پیشانی و ابرو از چند پین و چند آنکور استفاده می‌شد. بخیه‌ها و نخ‌ها پس از 10 روز برداشته می‌شوند و طی 10 تا 14 روز پس از عمل بیشتر کبودی‌ها و تورم‌ها از بین می‌رود.

نتایج

ظاهری جوان‌تر، سرحال‌تر و شاداب‌تر نتایج احتمالی هستند که به دنبال انجام عمل جراحی زیبایی لیفت پیشانی حاصل می‌شود. تصور کنید که برای همیشه از آثار خشم بر چهره خود راحت و از ظاهر متناسب‌تری در قسمت بالایی صورت و اطراف چشم خود برخوردار شوید. همچنین بیماران مشاهده می‌کنند که از خطوط اخم و چین و چروک‌های بیش‌ازحد در پیشانی خلاص شده‌اند.

هزینه


 میزان هزینه به قسمتی که تحت درمان قرار می‌گیرد بستگی دارد. یکی دیگر از موارد مؤثر در هزینه، تعداد واحد مواد سمی ضد چین‌ و چروک مصرف‌ شده است. اینکه بیمار بداند به چه تعداد تزریق مواد سمی ضد چروک و عمل جراحی نیاز دارد دشوار است چرا که این موضوع در افراد مختلف متفاوت می‌باشد؛ اما در برخی موارد تزریق مواد سمی ضد چروک ارزان‌تر درمی‌آید.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان