کشیدن پوست صورت با لیزر

پوست-صورت

پیش از مطرح شدن بوتاکس، رستیلان و انواع لوسیون‌ها، معجون‌ها، لیزر، فراورده‌ها و عمل‌های کنونی، از تمامی عمل‌های جراحی زیبایی به مدت چند دهه با یک اصطلاح کلی، یعنی ” لیفت صورت” یاد می‌شد.به همین صورت کشیدن پوست گردن هم امکان پذیر می باشد.

اما در گذر سالیان تغییرهای بسیاری به وقوع پیوسته است. امروزه تعداد روش‌های غیرجراحی موجود آن‌قدر افزایش یافته است که بسیاری از بیماران مجبور نیستند تن به تیغ جراحی بسپارند. امیدواریم با مطالعه متن حاضر اطلاعات مفیدی را در مورد روش‌های نوین جایگزین لیفت صورت با نخ به دست آورید و مهم‌تر از آن بتوانید تشخیص دهید که چه روشی برایتان مناسب است.

پوست و صورت به سه دلیل اصلی تغییرهای طبیعی، افتادگی و کاهش حجم پیر می‌شود. هر یک از این دلایل را باید به روشی منحصر به فرد و خاص هر بیمار درمان کرد تا بهترین نتیجه ممکن از منظر زیبایی‌شناختی برای لیفتینگ صورت به دست آید. آسیب دیدن پوست معمولاً با مراقبت بیشتر از پوست، محافظت از پوست در برابر آفتاب و لیزر فراکشنال برطرف می‌شود. مشکل کاهش حجم را نیز می‌توان با ژل یا پر کننده (رستیلان، ژوویدرم، رادیس)، حجم دهنده‌ها (اسکولپترا) و تزریق چربی (پیوند چند سطحی چربی) رفع کرد.

شل شدن و افتادگی در گذشته به کمک عمل لیفت پوست صورت و یا لیفت گردن درمان می‌شد، اما امروزه بیشترین میزان پیشرفت در حوزه روش‌های غیرجراحی به این ناحیه از بدن مربوط می‌شود. تجهیزات و تمهیدهای غیرتهاجمی کشیدن پوست هم اکنون در بسیاری از کلینیک‌های معتبر برای درمان افتادگی و شل شدن ملایم تا متوسط صورت، گردن و پیشانی ارائه می‌شود.

روش‌های سفت کردن و لیفتینگ صورت به روش های غیرجراحی پوست ظرف ده سال گذشته دستخوش تحول‌های چشمگیری شده است. ترماژ نخستین سیستمی بود که نتایج آشکار قابل قبولی را بدون عمل جراحی به دست داد. کشیدن پوست صورت با لیزر نوین‌ترین تمهیدی است که در زمینه فن‌آوری بالا کشیدن بافت به روش غیرتهاجمی دستاوردهای نویدبخشی را عرضه کرده است، در این روش برای لیفتینگ صورت از امواج صوتی یا مافوق صوت شدید برای تأثیر گذاردن بر لایه بافتی عمقی پیشانی، صورت و گردن استفاده می‌شود. به کارگیری این امواج به نوبه خود با ملایمت ناحیه تحت درمان را گرم و در نهایت سفت می‌کند و حالت شل بودن پوست از بین می‌رود.

به علاوه ذخیره شدن کلاژن جدید ظاهری جوان‌تر را به پوست پوشش دهنده چهره می‌بخشد. لیفت پوست صورت با این روش به جراحی نیازی ندارد و نتایج نهایی آن معمولاً پس از چند هفته آشکار می‌شود.
 
با بهره‌گیری از این روش و کشیدن پوست بدون جراحی و سفت کردن پوست می‌توان اثرهای جاذبه زمین و گذر زمان، برای مثال خطوط حاصل از بالا بردن ابرو را از بین برد و به این ترتیب پوست اضافی روی پلک‌ها را کاهش داد، جلوه بهتری را به چشم‌ها بخشید تا چهره دیگر خسته و پیر به نظر نرسد. لیفت صورت بدون جراحی و با لیزر افتادگی خط گردن، خط فک، غبغب یا طبق توصیف بیماران “گردن شبیه گردن بوقلمون ” را نیز درمان می‌کند. در لیفت گردن به کمک این روش امواج مافوق صوت از وسط ذره بین عبور می‌کند تا انرژی تمرکز یافته را بر روی ناحیه مورد نظر بتاباند و به معنای واقعی کلمه لایه بافتی عمقی را سفت کند.

تجهیزات سفت کردن و کشیدن پوست را می‌توان بدون بروز خطر در کنار درمان‌های دیگری مانند ژل، لیزر و تزریق چربی به کار برد تا نتیجه بهینه از لیفت صورت غیرجراحی حاصل شود. این درمان‌ها فراورده‌ها و عمل‌های انحصاری نیستند، بلکه مکمل یکدیگر هستند.

کشیدن پوست صورت با لیزر معمولاً 30 تا 60 دقیقه زمان می‌برد و در مطب پزشک انجام می‌شود.  با تقبل هزینه لیفت صورت ، این جراحی پوست نیاز به بستری شدن و مرخصی گرفتن ندارد و بیمار می‌تواند ظرف 24 ساعت فعالیت شغلی و معمول روزانه خود را از سربگیرد. ناحیه‌های درمان شده حداکثر ظرف 3 تا 6 ماه به تدریج سفت‌تر و بافت شل و افتاده محکم‌ می‌شود. کشیدن پوست صورت با لیزر یک روش درمان مکمل کارآمد پس از تزریق ژل محسوب می‌شود.

نظر بیماران در مورد کشیدن پوست صورت با لیزر


* البته که می‌خواهم جوان‌تر و جذابتر به نظر برسم، اما دوست ندارم اطرافیان متوجه شوند عمل زیبایی انجام داده‌ام.

* در طول عمل اندکی درد داشتم، اما بدون شک تحمل قدری درد ارزش این نتایج فوق‌العاده را داشت، اکنون نگاه کردن در آینه بسیار لذت‌بخش است.

* تفاوت بین عکس‌های قبل و بعد از عمل واقعاً باورکردنی نیست، تغییر ایجاد شده بسیار چشمگیر است.

* هیچ نیازی به مرخصی گرفتن و استراحت مطلق نبود. به علاوه نتایج عمل کاملاً طبیعی است، هیچ یک از اطرافیان‌ام متوجه عمل زیبایی نشده است، اما همه در یک نکته متفق‌القول‌اند: بهتر به نظر می‌رسم.

* دیگر از شر افتادگی پلک خلاص شدم و واقعاً بهتر می‌بینم. الان می‌توانم بعد از مدتها با خیال راحت چشم‌ها را به زیبایی با سایه‌ آرایش کنم.

* پوستم پس از عمل محکم‌تر شده است و می‌توانم جوانی و شادابی آن را زیر انگشتانم حس کنم. دوباره جوان شده‌ام.

* این که نتایج به تدریج و ظرف 90 روز آشکار می‌شود، فوق‌العاده است چون هیچ کس متوجه انجام عمل نمی‌شود، همه فکر می‌کنند شب خواب راحت و کافی داشته‌ام و به خوبی استراحت کرده‌ام.

* صورت یک باره تغییر نمی‌کند، این تغییر تدریجی شگفت‌آور است.

دوستانم 3 تا 4 هفته پس از عمل شروع به تعریف کردن از ظاهر من کردند، این که چقدر جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسم. همه می‌خواستند بدانند راز من چیست.

ناحیه‌های قابل درمان با استفاده از روش کشیدن پوست با لیزر


  • پیشانی
  • اطراف ابرو،
  • گردن
  • گونه

آیا دهه دوم زندگی برای کشیدن پوست با لیزر زود است؟


خیر. چون بدن در سنین 20 تا 30 سالگی همچنان کلاژن تولید می‌کند، انجام این عمل اقدام پیشگیرانه بسیار مفیدی محسوب می‌شود.
 
[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” background_color=”#cfdce2″]

در مورد عوارض کشیدن پوست صورت با لیزر به روش غیرجراحی بیشتر بدانید.

اگر غبار پیری بر چهره‌تان نشسته است، با ما  با شماره 09138048381 تماس بگیرید تا یک وقت مشاوره‌ برایتان تنظیم شود و پس از معاینه و ارزیابی کامل وضعیت پوست از روش‌های مناسب درمان آگاهی یابید. در ادامه چند پرسش و پاسخ متداول را در مورد کشیدن پوست با لیزر مطرح می‌کنیم.[/alert]

مراکز درمانی با خرید دستگاه لیزر پوست متنوع لیزر موهای زائد را به‌صورت سفارشی، بسته به محل لیزر موهای زائد و جنس و ظاهر موهای آن ناحیه، انتخاب می‌کنند که با پوست و موی آن ناحیه سازگار باشد و بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید.

سوالات متداول در مورد لیفت صورت با لیزر


لیزر

 

کاندید مناسب برای لیفت صورت با لیزر، چه شخصی است؟

بهترین کاندیدها برای لیفت پوست صورت با لیزر افرادی هستند که مشکل پوستی خفیف (همچون لکه یا تون ناهماهنگ) دارند و با لیزر مشکلشان رفع می‌شود. هرچند بازسازی پوست با لیزر باعث کاهش چین و چروک‌ها می‌شود، اما خانم‌ها و آقایانی که لکه‌های به جا مانده از آکنه روی پوستشان دارند کاندید مناسبی برای لیفت صورت با استفاده ‌از لیزر نیستند. علاوه بر این، توصیه می‌شود بیمارانی که پوست بسیار تیره دارند هرگز بازسازی پوست با لیزر را انجام ندهند زیرا برای پوست‌هایی که ملانین بیشتری دارند، نوع خاصی از لیزر مناسب‌تر است.

فرآیند لیفت صورت با لیزر چگونه انجام می شود؟

 

لیزر

 

به طور کلی، جراح از یک داروی بی حسی استفاده کرده و سپس دستگاه انتقال نور لیزر را روی پوستِ محلِ درمان می‌گیرد. پس از اتمام کار، جراح از پماد آنتی بیوتیک روی محل درمان استفاده می‌کند. این فرآیند بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

آیا در بازسازی پوست با لیزر زخم‌های زیادی به جا می‌ماند؟

خیر. معمولا اگر بازسازی و لیفت صورت با لیزر توسط یک جراح مجرب انجام شود، زخمی به جا نمی‌ماند. اما افرادی که زیاد دچار زخم یا تورم در محل التیام می‌شوند، کاندید مناسبی برای لیفت صورت با لیزر نیستند.

بازسازی پوست با لیزر در چه سنی انجام می‌شود؟

در افرادی که پوست آن ها در اثر افزایش سن، قرارگیری در معرض نور خورشید، و زخم‌های به جا مانده از جوش و آکنه آسیب دیده است، یا در افرادی که می‌خواهند از خال‌های مادرزادی، علامت ماه گرفتگی، ضایعات و زخم‌های پوستی، موهای زائد، و برخی مشکلات پوستی همچون ویتیلیگو و پسوریازیس خلاص شوند، لیفت پوست با لیزر را می‌توان در هر سنی انجام داد.

انتظارات پس از جراحی شامل چه مواردی می‌شود؟

 

 انتظارات پس از جراحی به نوع لیزر مورد استفاده و بزرگی محل درمان بستگی دارد. ممکن است پوست مانند پوستِ آفتاب سوخته و متورم شود. همچنین ممکن است بیمار کمی احساس ناراحتی داشته باشد. بیمار باید طبق دستور پزشک از محل درمان مراقبت کند.

چه مدت پس از عمل، بیمار می‌تواند در معرض نور آفتاب قرار گیرد؟

پس از بازسازی صورت با لیزر، پوست صورت به مدت چند ماه صورتی رنگ خواهد ماند و به آسیب‌های خورشیدی بسیار حساس خواهد شد. بنابراین، باید با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب که SPF (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) آن برابر با ۳۰ یا بیشتر باشد، از پوست محافظت کرد و به مدت یک سال یا بیشتر استفاده از این ضد آفتاب را ادامه داد. قرارگیری مستقیم و بیش از حد در معرض نور خورشید باعث برگشتِ تمام مشکلاتی که با لیزر درمان شده، می‌گردد.

نتایج حاصل چه زمانی قابل مشاهده خواهند بود؟

بازسازی پوست با لیزر برای جوانسازی پوست‌ افراد مسن، رفع اثرات به جا مانده از آکنه و جوش، و دیگر زخم‌ها بسیار موثر و مفید است اما برای کسب نتیجه‌ی مطلوب به بیش از یک جلسه درمان نیاز است.

خطرات بازسازی پوست با لیزر چیست؟

خطرات و عوارض بازسازی پوست با لیزر شامل هایپرپیگمنتیشن (ایجاد نقاط تیره روی پوست) یا هایپوپیگمنتیشن (ایجاد نقاط روشن و سفید روی پوست)، حساسیت به داروی بی حسی، سوختگی ناشی از لیزر، ایجاد زخم‌های غیر طبیعی یا تورم و قرمزی می‌باشد.

آیا فرد به چند جلسه درمان نیاز دارد؟

اکثر بیماران پس از یک جلسه درمان با لیزر، تغییر قابل توجهی در پوستِ خود مشاهده می‌کنند، در حالی که برخی از بیماران به چند جلسه درمان نیاز دارند. پزشک در جلسه مشاوره درمورد تعداد جلسات مورد نیاز با بیمار صحبت خواهد کرد.

آیا می‌توان لیفت صورت را همراه با دیگر روش‌های درمانی انجام داد؟

استفاده از بازسازی با لیزر به همراه یک روش دیگر برای جوان‌سازی صورت امری رایج و متداول است. پزشک در مورد روش درمان با بیمار مشورت کرده و در نهایت یک برنامه درمان مناسب که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای بیمار تهیه می‌کند. ممکن است این برنامه شامل تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک‌های خفیف، تزریق ژل برای رفع خطوط عمیق‌تر و قسمت‌های گود افتاده و استفاده از دیگر روش‌های موجود برای مراقبت از پوست، مانند پیل‌ها (لایه بردارها) و فیشال‌های شیمیایی باشد. علاوه بر این، از آنجا که بازسازی با لیزر نمی‌تواند پوست‌های شل و افتاده را ترمیم کند، استفاده از لیزر به همراه دیگر روش‌های موجود برای لیفت صورت امری طبیعی است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان