اصلاح فرورفتگی بینی و پیشانی با جراحی و تزریق ژل

fpishani

در برخی افراد، بینی به اندازه‌ای صاف است که غضروف در پل بینی مشخص نیست. در برخی موارد یک تصادف ممکن است باعث صاف شدن بینی و از بین رفتن غضروف آن شود. علت صاف بودن بینی، پایین بودن پایه آن و زاویه بین بینی و پیشانی است. صاف بودن بینی بر ظاهر و اعتماد به نفس فرد تأثیر می‌گذارد.

به هر حال، جای امیدواری وجود دارد. مشکل فرورفتگی پیشانی و بینی قابل اصلاح است. می‌توان غضروف را از گوش به ساختمان بینی پیوند زد. یک گزینه دیگر برای حل این مشکل تزریق ژل در پشت بینی است. در برخی موارد عمل رفع قوز بینی یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان به وسیله آن برجستگی بینی را اصلاح کرد. با این روش‌ها بینی باریک‌تر و خوش‌فرم‌تر به نظر می‌رسد و باعث می‌شود که ظاهر فرد جذاب‌تر شده و چندین سال جوان‌تر شود. ساختار کلی صورت، ارتفاع بینی و عرض استخوان بینی در خلال جلسه مشاوره  اصلاح فرورفتگی بینی به دقت معاینه شده تا پزشک بتواند عملی را انجام دهد که باعث شود ظاهر بینی طبیعی‌تر و متناسب‌تر به نظر برسد.

معمولاً در عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی پایین پل بینی یا پشت بینی مورد درمان قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که ظاهر بینی عریض‌تر شده و بینی روی صورت برجسته‌تر به نظر برسد. اگر شما تمایل به انجام عمل جراحی برای اصلاح پل بینی دارید و می‌خواهید نوک بینی شما مشخص‌تر و بالاتر قرار گیرد متخصصین زیبایی سر و گردن عمل ترمیمی جراحی بینی را به شما توصیه می‌کنند. با انجام فرایند اصلاح تورفتگی پیشانی و بینی شما می‌توانید این مشکل را به هزینه‌های واقعاً مقرون‌به‌صرفه به صورت مادام‌العمر درمان کنید. چندین روش برای اصلاح بینی وجود دارد که عبارتند از ایمپلنت طبیعی (غضروف بیمار) و تزریق ژل. متخصص زیبایی پس از ارزیابی ساختار بینی شما و بر اساس معیارهای زیبای بینی که مدنظر شماست و به زیباتر شدن بینی کمک می‌کند، مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره‌ 03136205826 تماس حاصل فرمایید.

 انجام فرایند اصلاح تورفتگی بینی و پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟


fpishani1

اگر شما می‌خواهید صورتی خوش‌فرم‌تر و جذاب‌تر داشته باشید می‌توانید انجام برخی از عمل‌های جراحی بینی را مورد توجه قرار دهید. مهم نیست که شما دختر باشید یا پسر زیرا عمل جراحی بینی تغییرات مثبتی در ظاهر کلی صورت شما ایجاد می‌کند. تقریباً در تمام موارد، پزشک اصلاح تورفتگی بینی و پیشانی را همراه با جراحی نوک بینی انجام می‌دهد. به هر حال، اگر شما بر این باورید که انتهای پل بینی شما پایین‌تر از حد معمول است و نوک آن به اندازه کافی بلند است شما می‌توانید فرایند اصلاح تورفتگی پیشانی و بینی را پس از جلسه مشاوره با پزشک انتخاب کنید.

یک بینی تغییرشکل یافته و متناسب باعث می‌شود که ظاهر صورت شما زیباتر به نظر رسیده و اعتماد به نفستان نیز افزایش یابد. بیمارانی که به دنبال بهتر شدن و نه عالی و کامل شدن ظاهر بینی خود هستند می‌توانند این فرایند را انجام دهند. اگر شما از نظر فیزیکی سالم هستید و از نظر روانی باثبات بوده و اهداف واقع‌بینانه‌ای نسبت به نتایج حاصل از انجام این فرایند دارید می‌توانید عمل اصلاح تورفتگی پیشانی و بینی را انجام دهید.

روش‌های اصلاح فرورفتگی بینی و پیشانی


fpishani2 تزریق ژل یا فیلر

fpishani3

عمل غیر جراحی بینی با تزریق ژل بسیار شبیه به تزریق ژل در قسمت‌های دیگر صورت است. این فرایند پس از انجام جلسه مشاوره اولیه در کمتر از 15 دقیقه و انجام می‌شود. این درمان یک گزینه بالینی برای بیمارانی است که پل بینی آنها صاف و تخت است. با این روش ظاهر بینی بهبود یافته و پل بینی بلندتر می‌شود و در نتیجه ظاهر کلی صورت نیز زیباتر به نظر می‌رسد.

این روش به سادگی انجام می‌شود، در وهله اول متخصصین ما ناحیه مورد درمان را معاینه و آماده می‌کنند. سپس ژل در ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و در نهایت پزشک محل تزریق را ماساژ داده تا ژل به طور یکنواخت در زیر سطح پوست پخش شود.

دوران نقاهت و بهبودی

به مدت یک هفته یا بیشتر محل تزریق متورم شده و کبود می‌شود. ممکن است بلافاصله پس از انجام عمل غیرجراحی رینوپلاستی قرمزی مختصری ایجاد شود. کبودی و تورم ایجادشده به حدی نیست که مانع کار کردن یا سر کار رفتن شما در روز بعد شود. بدون توجه به نوع ژل مورد استفاده، نتایج معمولاً مشابه بوده و اثر آن حدود 9 ماه تا یک سال باقی می‌ماند. به هر حال هنوز حرکات کمی در بینی وجود دارد و به همین دلیل برخی پزشکان بر این باورند که ممکن است نتایج تا دو سال هم باقی بمانند.

عمل رفع قوز بینی

fpishani4

اصلاح یا کوچک‌سازی قوز بینی یکی از شایع‌ترین دلایل انجام عمل اصلاحی بینی است. وجود قوز بینی می‌تواند باعث تضعیف روحیه فرد شود. ممکن است برخی افراد به طور مادرزادی قوز بینی داشته باشند و یا در اثر شکستگی‌های بینی به این عارضه دچار شده باشند. برای رفع قوز بینی هم باید استخوان بینی برداشته شود و هم غضروف بینی. در صورتی که قوز بینی کم برداشته شود می‌تواند باعث ایجاد برآمدگی دائمی بینی شود و در صورتی که قوز بیش از اندازه برداشته شود ممکن است باعث بدشکلی و تورفتگی بینی شود. بنابراین جراح قوز بینی را به شکلی تغییر می‌دهد که بهترین شیب روی بینی ایجاد شده و پایه بینی اصلاح شود.

نقاهت و بهبودی

پس از انجام عمل جراحی بینی برخی محدودیت‌ها برای بیمار وجود دارد. بیمار باید به مدت دو هفته از انجام فعالیت‌های شدید خودداری کرده و تا سه هفته پس از عمل از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کند. به علاوه، بیماران به مدت 6 هفته نباید در ورزش‌های پربرخورد یا فعالیت‌هایی که ممکن است باعث ضربه و آسیب‌دیدگی به بینی شود شرکت کنند. در حالی که تغییرات ایجادشده در بینی پس از چند هفته مشخص می‌شود باید به مدت یک سال تا نمایان شدن نتیجه نهایی عمل بینی صبر کرد.

عمل پیوند غضروف

fpishani5

عمل‌های جراحی زیبایی بینی غالباً برای تغییر شکل بینی، کاهش یا افزایش سایز آن انجام می‌شوند. دو نوع عمل اصلاحی برای ترمیم بینی وجود دارد: عمل جراحی باز و عمل جراحی بسته بینی.

در عمل جراحی بسته بینی که به عمل اندونازال نیز معروف است همه شکاف‌های ایجاد شده برای انجام عمل داخل نوستریل‌ها یا سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شوند. مهم‌ترین هدف از به کار بردن این رویکرد پیشگیری از ایجاد اسکارهای مشخص است. در این عمل پوست بینی کمی کشیده می‌شود که ممکن است باعث تخریب غضروف بینی شود.

در عمل جراحی باز بینی شکاف‌های کوچکی روی پل بینی در ناحیه کلوملا که سوراخ‌های چپ و راست بینی را به هم وصل می‌کند ایجاد می‌شود. با باز کردن فلپ‌های بینی، ساختار استخوان و غضروف بینی به راحتی دیده شده و در دسترس قرار می‌گیرند که باعث می‌شود دقت عمل افزایش یابد.

برخی عمل‌های جراحی شامل پیوند غضروف به قسمت‌های مختلف بینی می‌شود و در برخی موارد غضروف از گوش یا دنده‌ها گرفته می‌شود. یکی دیگر از عمل‌های جراحی عمل انحراف بینی برای تنفس راحت‌تر است. در برخی موارد، ایمپلنت‌های سیلیکونی مورد استفاده قرار گرفته یا غضروف در پل بینی پیوند زده می‌شود تا بینی باریک‌تر به نظر برسد.

مراقبت‌های پس از عمل

  • استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن سر در حالی که با زاویه حدود 45 درجه دراز کشیده‌اید برای کاهش تورم. این کار را می‌توان با قرار دادن یک بالش زیر سر یا زیر رختخواب انجام داد تا سر بالاتر از بدن قرار گیرد.
  • برای دوش گرفتن تا یک روز پس از انجام عمل صبر کنید. در هنگام شامپو و صابون زدن به بدن احتیاط بیشتری داشته باشید.
  • از ضربه زدن به بینی، انجام ورزش‌های سنگین و فشار بر بینی تا چند هفته پس از انجام عمل خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا پایان مراحل بهبودی خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد پیگمانتاسیون (یا همان پیسی) دائمی شود.
  • در هنگام عینک زدن باید احتیاط بیشتری کنید. آنها را با یک نوار به پیشانی بسته یا یک فوم روی بینی و در زیر عینک قرار دهید.

 

سوالات متداول ‌‌فرورفتگی بینی


‌‌فرورفتگی بینی

چگونه یک جراح را برای عمل اصلاح ‌‌فرورفتگی بینی انتخاب کنیم؟

توجه به این نکته مهم است که رینوپلاستی یکی از دشوار‌ترین مداخلات جراحی زیبایی است. به همین دلیل است که این کار باید توسط یک متخصص بسیار مجرب انجام شود. سوابق جراح خود را برای دیدن آمادگی و تاریخچه جراحی پزشکی او بررسی کنید. همچنین ممکن است شما بخواهید نرخ موفقیت جراح را در انجام این جراحی بدانید و شواهد تصویری آن را نیز ارزیابی کنید. همچنین بهتر است پیش از جراحی در مورد عوارض پس از جراحی و مراقبت‌های پس از عمل از جراح سوال بپرسید. اکثر پزشکان در اهداف گردشگری پزشکی محبوب در انجام فرآیندهایی نظیر جراحی زیبایی بینی با جدیدترین تکنولوژی کار ‌‌می‌کنند، چرا که به یادگیری از طریق تحقیقات ادامه ‌‌می‌دهند.

جراحی اصلاح ‌‌فرورفتگی بینی چقدر طول ‌‌می‌کشد؟

طول مدت این جراحی 1-2 ساعت است.

دانستن چه چیزهای پیش از جراحی اصلاح ‌‌فرورفتگی بینی مهم است؟

دانستن

بل از انجام عمل جراحی، بیمار باید از جنبه‌‌های بسیاری از این فرآیند اطمینان یابد تا انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشد.

مهم است که یک جراح واجد شرایط را انتخاب کنید، زیرا او تأثیر قابل توجهی بر میزان خوشحالی بیمار از نتیجه جراحی خواهد داشت. در طول مشاوره اولیه با یک جراح بالقوه، بیمار باید برخی از عکس‌‌های قبل و بعد از جراحی مربوط به بیماران قبلی او را ببیند. این امر اطمینان حاصل خواهد کرد که آن جراح ‌‌می‌تواند به بیمار در دستیابی به اهداف زیباشناختی مورد نیازش، در حالی که سلامتی و ایمنی او را در نظر دارد، کمک کند.

انجام چه  کارهایی یک هفته قبل عمل ممنوع است؟

در هفته‌‌های پیش از جراحی، مهم است که بدن برای تغییراتی که انجام ‌‌می‌شود آماده شود. انجام هر کاری که ممکن است به حفظ سلامت قبل از جراحی کمک کند، راهی موثر برای بهبودی سریع است. برخی از تغییراتی که معمولا جراحان توصیه ‌‌می‌کنند عبارتند از:

  • جلوگیری از مصرف آسپرین و دیگر داروهای رقیق کننده خون
  • ترک سیگار
  • شروع مصرف ویتامین‌‌های C، E و آهن، چرا که این مکمل‌‌ها بهبودی را تقویت ‌‌می‌کنند.

مراقبت‌‌های پس از جراحی اصلاح ‌‌فرورفتگی بینی چیست؟

  • در طول 24 ساعت اول پس از جراحی، برای بیماران بهتر است استراحت کرده و در رختخواب بمانند، در حالی‌که سر آنها بالا نگه داشته ‌‌می‌شود. خونریزی، به‌ویژه در 48 ساعت اول بهبودی، رایج است. مهم است که بینی را تخلیه نکنید (فین نکنید)، زیرا این امر ‌‌می‌تواند بر نتایج جراحی بینی تاثیر منفی بگذارد.
  • مهم است بیماران محتاط بوده و در طول زمان بهبودی از فعالیت‌‌های پرتنش اجتناب کنند. بیماران به مدت دو هفته بعد از عمل جراحی رینوپلاستی نباید در ورزش و یا وزنه‌برداری شرکت کنند، و به مدت حدود هشت هفته نباید در هیچ فعالیتی که امکان وارد کردن ضربه به بینی را دارد شرکت کنند. سفر هوایی نیز بلافاصله پس از جراحی توصیه نمی‌شود.

آیا افزایش سن بر روی بینی بازسازی شده من تاثیر ‌‌می‌گذارد؟

سن

افزایش سن بر روی بینی، بسته به نوع پوست و ضخامت آن و همچنین آناتومی پایه بینی، تاثیر ‌‌می‌گذارد.

خطرات مربوط به فرآیند جراحی چیست؟

خطرات جراحی بینی عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی
  • عفونت
  • درمان ضعیف جراحت یا زخم
  • بی‌حسی یا درد
  • سوراخ شدگی بینی (سوراخی در سپتوم بینی)
  • دشواری در تنفس
  • ناخشنودی از ظاهر بینی

آیا جراحی اصلاح ‌‌فرورفتگی بینی به زخم منجر ‌‌می‌شود؟

زخم

هر عمل جراحی معمولا شامل زخم ‌‌می‌شود. جراحی رینوپلاستی بسته به ندرت زخم‌‌های قابل مشاهده به جا ‌‌می‌گذارد، هرچند جراحی‌‌های باز ‌‌می‌توانند زخم خفیف در ستونک (کلوملا) ایجاد کنند. با این حال، انجام جراحی به دست یک جراح باتجربه، معمولا این زخم حداقل است و در طول زمان از بین ‌‌می‌رود. در شرایط وجود زخم زیاد، تکنیک‌‌های رسیدگی مجدد به زخم را ‌‌می‌توانید با جراح پلاستیک خود مورد بحث قرار دهید. عنوان شده است که روش‌‌هایی مانند پوست خراشی (درمابریشن) و خراشیدن پوست با رادیواکتیو در معالجه زخم‌‌ها پس از جراحی بینی کمک ‌‌می‌کنند.

 

 

 

 

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مژگان شیخی
مژگان شیخی
2 سال ها گذشته

سلام من ۲۱ روز عمل کردم و سمت چپ بالای پره ی بزنیم فرو رفتگی داره دکتر یک هفته چسب بینی و باز کرده و گفته قسمت فرو رفتگی رو ماساژ بدم ما هیچ تغییری تو این چند روز نکرده خیلی نگرانم آیا با ژل این فرورفتگی رفع میشه یا نه نیاز به عمل مجدد برای ترمیم داره لطفاً راهنماییم کنید ممنون میشم

مژگان نیازی هستم
مژگان نیازی هستم
2 سال ها گذشته

سلام من ۲۱ روز عمل کردم و سمت چپ بالای پره ی بزنیم فرو رفتگی داره دکتر یک هفته چسب بینی و باز کرده و گفته قسمت فرو رفتگی رو ماساژ بدم ما هیچ تغییری تو این چند روز نکرده خیلی نگرانم آیا با ژل این فرورفتگی رفع میشه یا نه نیاز به عمل مجدد برای ترمیم داره لطفاً راهنماییم کنید ممنون میشم

حامد
حامد
4 سال ها گذشته

سلام.من بینیم 5 ماه هست که عمل کردم سه ماه از عمل من میگذشت که انگشتم ب گوشه بینی نزدیک چشم خورد که درد خفیفی داشت و بعد تمام شد تغییر شکل هم نداد
بعد از یک ماه جای ضربه دچار فرو رفتگی شده
میخواستم بدونم ایا فرورفتگی به خاطر ضربه ست یا نه؟؟؟؟؟؟
ایا خود ب خود این فرو فتگی ترمیم میشه؟؟؟؟
اگر ترمیم میشه چقدر طول میکشه؟؟؟؟

Maryam
Maryam
5 سال ها گذشته

سلام
من انحراف بینی به سمت راست داشتم به اضافه یه قوس وبینی ام استخوانی بود
الان یه ماه میشه عمل بینی کردم
چسب رو همیشه میرفتم دکتر واسم تو مطب عوض میکردن یکبار که خودم باز کردم دیدم یه فرورفتگی رو استخون بینی ام وجودداره که کاملا اون رو زشت کرده خیلی ترسیدم به دکتر گفتم, اولین بار دعوام کرد گفتن تازه یه ماه نیست عمل کردی ورم هستش بالا وپایین ورم داره این فرو رفتگی ایجاد شده باید بخوابه دوباره واسم چسب زدن اماچندروز صبر کردم دوباره باز کردم دیدم همان فرورفتگی وجود داره خیلی ناراحت شدم وگریه کردم بهشون گفتم مگه استخون ورم میکنه استخون یکسره نیست این چرا یه تیکه فرو رفته گفتن اگه ورم نباشه واستون تو مطب درست میکنم نمیدونم چیکار کنم دارم دیوونه میشم یعنی استخونم رو زیاد از حد تراش دادن تا کی باید صبر کنم برای ترمیم شنیدم حتماباید ۶ماه تا یک سال صبر کنم اما ایشون گفتن زودتر برات درست میکنم ایا امکانش هست ؟ …تواین یه ماه اینقد غصه خوردم که داغون شدم …بینی هم داخلش خیلی خشکه خیلی کیپ میشه وباسرم شستشو میدم اجازه ندادن به داخل بینی ام دست بزنم وبا چیزی پاکش کنم .وهمچنین بعد یه ماه هنوز لبم ورم میکنه اینا عادیه ؟
تو رو خدا جواب بدین

رضا
رضا
5 سال ها گذشته

بینی من فرو رفتگی داره
ایا بدون جراحی وبا تزریق ژل
میتونم بر طرفش کنم
و اگر شد تا اخرش بینیم
دیگه فرو رفتگیش دیده نمیشه؟

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان