ایجاد چال گونه (خنده) و چانه با جراحی

1

با نمک و دوست داشتنی، تنها صفتی که می‌توان برای افرادی دارای چال گونه به کار برد. هرچند چال گونه به اندازه‌ی استخوان‌های برجسته‌ی گونه‌ی، لب‌های توپر و یا چشمان درشت زیبا نیست، با این حال بسیاری از فرهنگ‌ها داشتن چال گونه را به عنوان یکی از مشخصه‌های خوشایند صورت در نظر می‌گیرند. این پدیده که به دلیل یک نقص جزئی مادرزادی اتفاق می‌افتد، زمانی روی می‌دهد که بخش کوچکی از پوست به بافت همبند زیر آن می‌چسبد. حرکاتی از صورت، مانند لبخند زدن، چال گونه را بیشتر معلوم می‌کند. چال‌های گونه تا حد زیادی به جوانی مرتبط هستند و در عمل، با افزایش سن کم رنگ‌تر یا کاملاً محو می‌شوند. امروزه جراحی پلاستیک این امکان را فراهم ساخته است تا افرادی که خواهان داشتن چال گونه هستند، به روشی ساده و با استفاده از جراحی، این خواسته‌ی خود را برآورده کنند.

حتما شما نیز با افرادی مواجه شده‌اید که موقع لبخند زدن دو فرورفتگی دوست داشتنی کوچکی بروی گونه‌های آن‌ها و درست در گوشه‌های لبخندشان ایجاد می‌شود. این فرورفتگی‌ها را چال گونه می‌نامند، قابلیتی که البته همه از آن برخوردار نیستند. چال گونه معمولاً به عنوان یک ویژگی جذاب صورت در نظر گرفته می‌شود. این مشخصه‌ی صورت، در بین بسیاری از بانوان به عنوان صفتی برای زیبایی در نظر گرفته می‌شود.
بسیاری از زنان و مردان آرزو دارند که ای کاش با چال گونه به دنیا آمده بودند. البته هرچند این موهبت نصیب همه نشده است، ولی با این حال، خوشبختانه جراحان این توانایی را دارند که چال گونه را برای افرادی که خواهان آن هستند، ایجاد کنند. در طول جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه، شما می‌توانید اهداف خود از افزایش زیبایی صورت را با پزشک درمان بگذارید. بر همین اساس پزشک قادر خواهد بود تا مناسب‌ترین مکان برای ایجاد چال گونه را به درستی مشخص کند تا در هماهنگی لازم با سایر مشخصه‌های صورت شما قرار گیرد. برای برنامه‌ریزی و دریافت وقت مشاوره شما می‌توانید از طریق شماره‌های 03136205826 با ما در تماس باشید.

چال گونه چیست؟


2

شاید شما هنوز به طور کامل چال گونه را نشناخته باشید. به طور مختصر، چال گونه نتیجه‌ی طبیعی یک نقص کوچک عضلانی است که در اثر آن پوست بالای این عضله به بافت زیرین آن می‌چسبد و منجر به ایجاد اثری مانند فرورفتگی برروی گونه‌ها (یا گاهی چانه) در موقع لبخند زدن می‌شود. دکتر طرزی با بهره‌گیری از تکنیک‌های منحصر بفردی، قادر به ایجاد فرورفتگی‌ها برروی صورت شما خواهد بود.

دو نوع چال گونه


3

در حقیقت دو نوع چال صورت وجود دارد: چال گونه و چال چانه. این دو در نتیجه‌ی عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند.
چال چانه به دلیل شکافی زمینه‌ای در استخوان چانه ایجاد می‌شود. دلیل این عارضه در بین متخصصین هنوز به طور کامل مشخص نیست. با این حال مقبول‌ترین نظریه در میان دانشمندان، این پدیده را در نتیجه‌ی یک وقفه‌ در رشد در دوران جنینی می‌داند که در اثر آن بخش راستی و چپی استخوان چانه‌ی جنین به درستی در رحم مادر به یکدیگر نمی‌چسبند.
از طرف دیگر، چال‌های گونه اندکی پیچیده‌تر هستند. شاید شما نیز آروزی داشتن چال گونه را داشته‌اید و متعجب از دلیل نداشتن آن باشید. به نظر می‌رسد که علت این مسئله به پیشینیان شما بازمی‌گردد.
این استدلال که چال گونه پدیده‌ای ژنتیکی است، کاملاً پذیرفته‌شده است. لیکن در مورد جزئیات این نظریه هنوز بحث و جدال وجود دارد. برای مدت زمانی طولانی، چال گونه به عنوان یک صفت ژنتیکی غالب در نظر گرفته می‌شد، به این معنی که درصورتیکه والدین هر دو از این ویژگی بهره‌مند بودند، فرزند نیز مطمئناً دارای این ویژگی می‌بود.
ولی با این حال، اخیرا دانشمندان ادعا می‌کنند که این پدیده یک صفت غالب نامنظم است، بدین معنا که اگر هر دوی والدین این صفت را داشته باشند، با قطعیت 100 درصد نمی‌توان آن را برای فرزندان تضمین کرد. به نظر می‌رسد که این مسئله بسیار گیج‌کننده باشد!!!

نحوی انجام عمل


عمل ایجاد چال گونه، عملی نسبتاً ساده محسوب می‌شود که معمولاً بصورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این حالت بیمار با هوشیاری کامل ولی در کمال آرامش و راحتی نظاره‌گر عمل خواهد بود. عمل ایجاد چال گونه می‌تواند این پدیده‌ی عضلانی طبیعی را بازآفرینی کند. پزشک برای ایجاد چال‌های گونه، برش‌های راهبردی کوچکی را در امتداد بخش داخلی گونه‌ها ایجاد می‌کند. با بهره‌گیری از این تکنیک، دیگر هیچگونه جای زخم و اسکاری وجود نخواهد داشت. سپس این ناحیه، درست زیر پوست سطح منطقه‌ی مدنظر برای ایجاد چال‌های جدید، بخیه زده خواهد شد. زدن این بخیه باعث ایجاد چالی در پوست این ناحیه خواهد شد. ایجاد چال چانه نیز مشابه همین عمل خواهد بود. عمل ایجاد چال چانه نیز هیچگونه زخم یا اسکار خارجی قابل مشاهده‌ای را برروی صورت بیمار برجای نخواهد گذاشت.

بهبودی


4

معمولاً زمان استراحت خاصی، پس از انجام عمل ایجاد چال گونه نیاز نخواهد بود. شما می‌توانید بلافصله بعد از عمل، با چال‌های جدید صورت خود به منزل بازگردید. ممکن است اندکی تورم برروی ناحیه‌ی تحت درمان مشاهده شود. این مسئله امری طبیعی است و مدتی بعد برطرف خواهد شد. در ابتدا چال‌های گونه‌ی شما، بدون لبخند زدن نیز مشخص خواهند بود، لیکن پس از چند روز تا چند هفته، این چال‌ها در جایگاه خود فرو نشسته و ظاهری پویاتر را به خود می‌گیرند، به این معنی که همانند چال‌های طبیعی، تنها با لبخند زدن بروز پیدا می‌کنند. از آنجاییکه هیچگونه جای زخم و برشی برروی پوست وجود نخواهد داشت، این چال‌های جدید کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند.

مزایا


عمل جراحی ایجاد چال گونه، عملی ساده و کوتاه است که مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  •  ایجاد لبخند و چهره‌ای بسیار جذاب‌تر
  •  عملی بسیار کوتاه و بدون درد
  •  عملی مؤثر و بی خطر
  •  تورم و کبودی بسیار اندک و احتمال عفونت بسیار به ندرت مشاهده می‌شود.
  •  به زمان استراحتی نیاز نخواهد داشت.
  •  به میزان چشمگیری، اعتماد به نفس و عزت نفس را افزایش می‌دهد.
  •  نتایج آن، در صورت نیاز، قابل بازگشت خواهند بود.

هزینه‌ها


منطقه‌ی جغرافیایی کلینیک درمانی، تجربه‌ی پزشک و شهرت او تأثیر به‌سزایی برای هزینه‌های انجام عمل خواهند داشت. با این حال هرچند قیمت تمام شده‌ی عمل، فاکتور بسیار مهمی تلقی می‌شود، لیکن زمانی که کار به انتخاب یک جراح حاذق می‌رسد، این مسئله نباید در اولویت قرار گیرد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان