بارداری و حاملگی قبل یا بعد از جراحی بینی؟

wq1

تغییرات شدید در دوران بارداری در بدن خانم‌ها بسیار واضح است و اغلب نشانه‌هایی ناشی از تغییرات وزن، هورمون‌ها و عوامل دیگر باقی می‌گذارد. در این دوره زمانی معمولاً خانم‌ها اعتماد به ‌نفس کمتری داشته و به دنبال عوامل خارجی برای بازگرداندن احساس خود به دوران قبل از بارداری هستند. جراحان درخواست‌های زیادی برای انجام عمل‌های زیبایی در زمان بارداری و پس از آن  و بارداری قبل از جراحی بینی از طرف خانم‌ها دارند. آنان باید توجه داشته باشند که کارهایی را انتخاب کنند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ممکن است عوارضی در خانم‌های باردار و بدن آن‌ها داشته باشد.

افراد برای اصلاح آسیب‌دیدگی بینی، ترمیم مشکلات تنفسی یا اختلالات و اشکالات مادرزادی و یا به خاطر ناراضی بودن از شکل ظاهری بینی خود عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی را انجام می‌دهند. شما می‌توانید بلافاصله پس از انجام عمل رینوپلاستی باردار شوید. اگر شما تصمیم به انجام عمل جراحی مربوط به عملکرد مجاری تنفسی (ترمیم انحراف بینی) یا انجام عمل زیبایی بینی دارید احتمالاً می‌توانید بدون وجود مشکلات زیادی باردار شوید. اگر شما به دنبال کسب اطلاعات در مورد این دو موضوع هستید می‌توانید با شماره 03136205826 تماس گرفته و نوبت مشاوره‌ای با جراح زیبایی تنظیم نمایید.

رینوپلاستی یا جراحی بینی


bardari

رینوپلاستی (عمل جراحی بینی) نوعی عمل جراحی است که در آن شکل ظاهری بینی تغییر داده می‌شود. انگیزه انجام عمل رینوپلاستی ممکن است تغییر ظاهر چهره یا بهبود عملکرد تنفسی و یا هر دو باشد. قسمت بالایی ساختار بینی استخوانی است و قسمت پایینی آن از جنس غضروف است. به وسیله رینوپلاستی می‌توان استخوان، غضروف، پوست و یا هر سه را ترمیم نمود. با جراح خود در مورد اینکه آیا عمل رینوپلاستی برای شما و شرایط شما مناسب است یا نه و همچنین نتایج قابل حصول آن صحبت کنید.

زمانی که تصمیم به انجام عمل جراحی بینی گرفتید جراح به جوانب دیگر صورت شما مانند پوست روی بینی و قسمت‌هایی که می‌توانند تغییر داده شوند توجه می‌کند اگر انجام عمل جراحی برای شما مناسب تشخیص داده شد آنگاه جراح یک برنامه مختص به شما تدوین می‌کند.

عمل جراحی بینی در دوران بارداری


 عمل جراحی زیبایی در بیشتر موارد یک عمل پزشکی انتخابی است. به عنوان یک عمل انتخابی؛ تعداد کمی از جراحان این عمل را در دوران بارداری انجام می‌دهند البته همه زنان بارداری خود یا تصمیم به بارداری پس از انجام عمل جراحی را بیان نمی‌کنند. این بدان معنا نیست که زنان باردار می‌توانند حاملگی خود را از جراح پلاستیک مخفی کنند. در اینجا شما می‌توانید پاسخ برخی پرسش‌های خود را در مورد رینوپلاستی و بارداری پیدا کنید.

انجام عمل جراحی بینی پس از بارداری


 پس از انجام عمل رینوپلاستی یا جراحی بینی، شما نگرانی زیادی در مورد اثر حاملگی بر بهبود بینی خود نخواهید داشت. این بیشتر به اولویت‌های زندگی و سبک زندگی شما مربوط می‌شود. شما همچنین می‌توانید تا مدت کوتاهی پس از بارداری صبر کنید. البته شیردهی به فرزند و اثرات داروهایی که باید استفاده کنید بر این موضوع حائز اهمیت است.

بارداری پس از انجام عمل جراحی بینی


 شما باید زمان‌بندی خوبی داشته باشید. یک چیز که باید مورد توجه قرار گیرد، التهاب غشای بینی در زمان بارداری است. شما به احتمال زیاد متوجه گرفتگی بینی خود در طول مدت بارداری می‌شوید که ربطی به جراحی ندارد بلکه مربوط به تغییرات هورمونی در زمان بارداری است.

تأثیر حاملگی بر تورم ناشی از انجام رینوپلاستی و فرایند بهبود پس از عمل

در زمان بارداری شما نباید از داروهای تزریقی استروئیدی استفاده کنید. خود حاملگی به دلیل تجمع مایع در بافت‌های مختلف بدن از جمله در بینی باعث کند شدن روند بهبودی پس از جراحی بینی می‌شود. این مسائل پس از اتمام دوره بارداری حل می‌شود.

تأثیر حاملگی بر نتایج عمل جراحی بینی

bardari2

عموماً حاملگی تأثیر بلندمدت بر نتایج رینوپلاستی ندارد. البته حاملگی ممکن است باعث تشدید و طولانی شدن تورم و احتقان شود. شما در زمان حاملگی یا شیردهی نمی‌توانید از استروئیدهای تزریقی استفاده کنید. با جراح خود صحبت کنید تا از روش‌های دیگر برای کاهش تورم بینی مانند ماساژ آرام یا کاهش نمک در رژیم غذایی شما استفاده کند.

تغییرات وزن تأثیری بر نتایج رینوپلاستی ندارد

کاهش یا افزایش وزن تأثیری بر نتایج رینوپلاستی ندارد. همچنین بارداری بعد از جراحی بینی هم تأثیری بر نتایج رینوپلاستی ندارد. این نکته مهم است که در زمان حاملگی نباید از داروهایی مسکن و ضد درد استفاده کرد و همچنین برای انجام عمل‌های جراحی نباید تحت بیهوشی قرار گرفت.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان