جراحی زیبایی بینی عقابی

جراحی-زیبایی-بینی-و-زیبا-شناسی-540x280

یکی از عناصر بسیار حیاتی و مهم در تعیین زیبایی و تعادل بین اجزای چهره، تناسب بینی با سایر اجزای چهره است. زمانی که زاویه بین پایه‌ی بینی و نوک بینی بیش از حد تیز باشد یا باز باشد و یا در صورتی که بینی دارای برآمدگی یا تورفتگی زیاد باشد، کل ظاهر بینی تغییر زیادی می‌کند و در نتیجه تقارن و زیبایی بینی و صورت بر هم می‌خورد. برای حل این مشکل روش های زیادی برای رفع قوز بینی و درمان فرورفتگی بینی وجود دارد که یکی از آن ها رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی است. برای بسیاری از ما، هزینه عمل بینی ، بسیار زیاد و چشمگیر است و بنابراین معمولا برای پرداخت  هزینه جراحی زیبایی بینی،  نیاز به تامین منابع مالی مورد نیاز وجود دارد. از آنجایی که این که هزینه‌ عمل بینی پرداختی بابت جراحی بینی، یک سرمایه‌گذاری اساسی در زندگی فرد است، برای بیماران اهمیت دارد که با عوامل احتمالی تاثیرگذار بر هزینه‌ی عمل جراحی آشنا باشند و بهترین جراح پلاستیک را برای انجام این عمل انتخاب کنند تا بتوانند به نتایج مورد انتظار پس از عمل جراحی دست پیدا کنند. در واقع بینی عقابی ( بینی رومی یا بینی قوزدار) نوعی از بینی انسان است با پل برآمده، که به آن شکلی منحنی یا کمی خمیده می‌دهد. برداشتن قوز پل بینی یکی از شایع‌ترین چیزهایی است که افراد می‌خواهند در طول جراحی پلاستیک بینی برایشان انجام شود. قوزهای بینی اندازه‌های متفاوتی دارند. شاید فقط قوز کوچکی دارید که دوست دارید اصلاح شود؟ یا شاید بینی رومی بزرگ‌تری دارید با یک قوز بزرگ و مورد توجه؟ فرقی نمی‌کند که بینی شما دارای یکی از این دو حالت یا حالتی بین این دو باشد، جراحی راینوپلاستی می‌تواند برای تغییر اندازه و شکل آن مورد استفاده قرار گیرد. تمامی افرادی که در نظر دارند از جراحی راینوپلاستی برای کوچک کردن پل بینی‌شان استفاده کنند، نکاتی وجود دارد که می‌بایست پیش از جراحی در نظر گیرند. دکتر طرزی تمامی اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه آیا انجام جراحی پلاستیک برای شما کار درستی است یا نه، در اختیارتان قرار می‌دهد. او دانشی که در این زمینه نیاز دارید، اهداف، برنامه‌های بهبودی، و عوارض عمل بینی را در اختیارتان می‌گذارد تا برای عمل جراحی که انتخاب می‌کنید آمادگی داشته باشید. روش دیگر برای داشتن بینی زیبا، بهره گیری از لیزر است . زیبایی بینی با لیزر یکی روش جایگزین بسیار ایمن و غیرتهاجمی برای جراحی زیبایی بینی به روش معمول (جراحی) است اما ممکن است جراحی بینی با لیزر به اندازه جراحی بینی، تغییری در ظاهر بینی ایجاد نکند.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

بینی عقابی در واقع بینی است که در قسمت بالای آن برجستگی داشته که به آن حالت خمیده می‌دهد. اگر شما نیز روی بینی  قوز و برآمدگی داشته و دوست دارید اصلاح شود، این جراحی برای شما مناسب است. متخصص جراحی زیبایی سر و گردن با توجه به اندازه بینی عقابی و اینکه شما تمایل دارید بعد از عمل شکل و ظاهر بینی چگونه باشد، مقداری از غضروف و استخوان بینی را طی عمل برمی دارد. در طول مشاوره می‌توانید سوالات و نگرانی‌های خود را بطور خصوصی با  متخصص در میان بگذارید  تا نتیجه دلخواه را پس از عمل کسب کنید. برای رزرو نوبت یا دریافت مشاروه شماره 03136205826 در دسترس شماست. [/alert]

می‌خواهید پل بینی‌تان چه مقدار کوچک شود؟


پل

 

در یک مرحله، تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه چقدر قوز پل بینی را کوچک نماییم بر می‌گردد به ظرافت طبع و اولویت‌های شخصی‌مان. برخی افراد ترجیح می‌دهند در عمل بینی عقابی پل مقعرتر و کمتر برجسته‌ای داشته باشند در حالیکه برخی دیگر ترجیح می‌دهند خط نیم‌رخ صاف‌تر (یا کمی پُر) را حفظ کنند. برخی بیماران ممکن است، برای حفظ برخی از ویژگی‌های قومی و خانوادگی‌شان، یا فقط به دلیل اولویت‌های شخصی، بخواهند در عمل بینی تا حدی پری پل بینی‌شان را نگه دارند. به علاوه، این امر باید مورد ملاحظه قرار گیرد که ممکن است بیماران مرد بخواهند حالت مردانه بینی‌شان را حفظ نمایند.

با این وجود، بسیار مهم است که در مورد اندازه کوچک شدن بینی  با جراح صحبت کنید . جراح‌تان می‌بایست در مطبش قادر به انجام تغییر شکل دیجیتال باشد تا بتواند کوچک سازی قوز را شبیه‌سازی کرده و تصوری از اینکه بینی‌تان پس از انجام سطوح مختلف برداشتن قوز چه ظاهری خواهد داشت، در اختیار شما قرار دهد. تغییر شکل دیجیتال پیش از جراحی جا را برای بحث بین شما و جراح‌تان در رابطه با اینکه می‌خواهید پل بینی‌تان چقدر کوچک باشد، باز می‌کند. در هنگام تصمیم‌گیری در این رابطه باید کل صورت و نسبت‌های آن در نظر گرفته شوند چرا که پل باید با چارچوب کلی صورت هماهنگی داشته باشد.

روش جراحی رینوپلاستی


روش

 

جراحی‌های رینوپلاستی بینی عقابی تحت بیهوشی کلی انجام می‌پذیرند و، بسته به نوع روش، می‌توانند تا دو ساعت به طول انجامند. برای انجام این جراحی‌ها شما می‌بایست یک شب در بیمارستان بستری باشید و تحت نظر قرار گیرید. جراحی اصلاح نوک بینی را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی با داروی مسکن انجام داد، که در این شرایط ممکن است بتوانید همان روز به خانه باز گردید.
بدون توجه به نوع جراحی راینوپلاستی‌که دارید، دکتر جراحی زیبایی شما تمام تلاشش را خواهد کرد که اطمینان حاصل کند هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای در صورتتان باقی نگذارد. در یک راینوپلاستی استاندارد، جراح‌ برش‌هایی در داخل بینی‌تان ایجاد خواهد کرد که ایجاد تغییرات در ساختار استخوانی بینی را مقدور می‌سازند، و برای افرادی که جراحی اصلاح نوک بینی دارند،  عمل را روی غضروف داخل بینی انجام می‌دهد، و برای به دست آوردن ظاهر مورد نظر، بخش‌هایی از آن را برداشته یا تغییر شکل می‌دهد.پیش از جراحی، جراح‌ تمامی وجوه جراحی را برای شما روشن نموده، و توصیه‌هایی به شما خواهد کرد.

نتایج رینوپلاستی


نتایج

نتایج جراحی‌های رینوپلاستی بینی می‌توانند بسیار بارز باشند، و نه تنها بینی، بلکه تمامی صورت را تغییر دهند. هر جراحی‌ای که انجام دهید، هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای نخواهید داشت، با این حال می‌بایست برای محافظت از بینی‌تان به مدت 7-10 روز آن را آتل بندی نمایید. نتایج نهایی معمولاً پس از چند ماه، پس از اینکه تورم و کبودی‌ها کاملاً از بین روند، نمایان خواهند شد.

دوران بهبودی


توصیه می‌کنیم 7-14 روز از کار مرخصی بگیرید .کبودی و تورم چشم‌ها و قسمت‌های بالایی گون ها طبیعی هستند، و بین 10-14 روز از بین خواهند رفت. همچنین ممکن است پس از جراحی احساس گلودرد نمایید. ممکن است چند ماه طول بکشد تا تورم درون بینی‌تان کاملاً از بین برود.

پوست بینی‌تان پس از برداشتن قوز چقدر با بینی تطابق خواهد داشت؟


محدودیت دیگری که در رابطه با از بین بردن  قوز بینی (یا به طور کلی کوچک کردن بینی) وجود دارد این است که پوست پوشاننده بینی باید دوباره روی ساختار جدید و کوچک‌شده بینی کشیده شود. در حین جراحی پوست برداشته نمی‌شود، بلکه پوست به خاطر خاصیت کشسانی، منقبض شده و به دور بینی جدید و کوچک‌شده کشیده می‌شود. این ویژگی پوشانندگی پوست به اینکه در طی برداشتن قوز بینی چه میزان کوچک‌سازی صورت گرفته است ارتباط دارد. در بیمارانی که پوست بینی‌شان ضخیم است کاهش سایز بینی به اندازه دلخواه میسر نیست، اگرچه باز هم مقداری کوچک‌سازی قوز ممکن خواهد بود. اگر پوست نتواند به اندازه کافی منقبض شده و به دور بینی تازه کوچک‌شده کشیده شود، نتیجه‌اش ممکن است توده‌ای بدون شکل از پوست باشد که به احتمال زیاد باعث می‌‌شود بینی بدتر به نظر آید.

برای ارزیابی اینکه پوست هر شخص تا چه حد قابلیت این پروسه انقباض و پوشش را دارد نیاز به قضاوت پزشکی هست. به طور کلی، این مسئله در بیماران جوان‌تر و بیماران دارای پوست نازک‌تر خیلی خوب صورت می‌گیرد. بیماران مسن‌تر و آنهایی که پوست ضخیم‌تری دارند قادر نخواهند بود به همان خوبی از پس این عمل بر آیند. خطر موجود این است که پوست اضافی از لحاظ ظاهری به بینی‌ای بدون شکل بیانجامد.

علت قوز بینی شما وجود استخوان اضافه است یا غضروف، یا هر دو؟


مشخص شده است که تمامی قوزهای پل بینی به یک دلیل ایجاد نشده‌اند. در واقع پل بینی در یک سوم بالایی از استخوان، و در دو سوم پایینی از غضروف تشکیل شده است. طرح شماتیک زیر آناتومی بینی را به خوبی نشان می‌دهد.

25

قوز بینی در بینی استخوانی  برخی افراد فقط محدود به بخش استخوانی بالای بینی می‌شود. این مشکل تنها با برداشتن استخوان اضافی در حین جراحی راینوپلاستی قابل اصلاح است. در برخی دیگر از افراد در عمل بینی استخوانی ممکن است قوز بینی به دلیل غضروف اضافی تشکیل شده باشد. این امر را می‌توان با تراشیدن غضروفی که باعث پری در قسمت خلفی می‌شود، به بهترین وجه درمان کرد.

 شایع‌ترین نوع قوز بینی، قوزی است که در نتیجه وجود استخوان و غضروف اضافی تشکیل شده است. این مورد در تصویر شماتیک زیر نشان داده شده است.

78

در این موقعیت نیاز به استفاده از روشی ترکیبی است که در آن استخوان برداشته شده و غضروف تراشیده می‌شود. این کار منجر به کاهش سطح استخوان و غضروف تا اندازه‌ای می‌شود که خط نیم‌رخ مطلوب ایجاد شود.

 

سوالات رایج درباره عمل جراحی بینی عقابی


 

عمل جراحی بینی عقابی چقدر طول می‌کشد؟

عمل جراحی زیبایی بینی تقریباً 60 تا 45 دقیقه زمان می‌برد و تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود تا حین انجام عمل خواب باشید و هیچ ناراحتی و دردی حس نکنید.

با چه وضعیتی بیمارستان را ترک می‌کنم؟

نگرانی از شکل ظاهری در زمان ترک بیمارستان دغدغه‌ی مشترک اکثر متقاضیان عمل زیبایی بینی است. گچ کوچکی روی پل بینی گذاشته می‌شود و سوراخ‌های بینی نیز با پد تامپون از هم جدا می‌شود. پد زیر  بینی پس از 24 ساعت در خانه برداشته می‌شود و گچ کوچک روی پل بینی را نیز پزشک 72 ساعت پس از عمل برمی‌دارد. به خاطر داشته باشید که قبل از عمل باید با یکی از نزدیکان خود هماهنگ کنید تا شما را به منزل برساند و شب اول را مراقبتان باشد. بیماران غالباً فکر می‌کنند که کل بینی‌شان پانسمان می‌شود و تمام بینی و گونه‌هایشان پوشانده می‌شود. اما نگران نباشید، نیازی به باندپیچی کل صورت نیست و عمل زیبایی بینی فقط به گچ کوچکی نیاز دارد.

آیا پس از عمل جراحی بینی عقابی جای زخم روی صورتم باقی می‌ماند؟

جراح برش عمل بینی عقابی را داخل بینی ایجاد می‌کند، بنابراین جای زخم و بخیه داخل بینی است و پس از عمل دیده نمی‌شود. بااین حال اگر لازم باشد که برشی بیرون بینی ایجاد شود، جای زخم در هر دو طرف بینی باقی می‌ماند. البته این اسکارها معمولاً خطوط بسیار ظریفی هستند که به سرعت التیام می‌یابند و محو می‌شوند.

چه مدت پس از عمل نتیجه نهایی مشخص می‌شود؟

هرچند نتیجه بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است، اما باید بیشتر از 12 ماه صبر کنید تا نتیجه نهایی مشخص شود. شکل کلی بینی 28 ـ 7 روز پس از عمل، یعنی بعد از فروکش کردن ورم مشخص می‌شود. پزشکان 12 ماه برای ارزیابی شکل نهایی بینی صبر می‌کنند تا جای زخم روی غضروف‌ها و استخوان‌ها، که از روی بینی به چشم دیده نمی‌شود، نیز کاملاً التیام یابد.

ماندگاری نتیجه عمل بینی عقابی چقدر است؟

نتیجه عمل جراحی زیبایی بینی دائمی است، مگر آن که اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ دهد و شکل بینی در اثر تصادف یا آسیب‌دیدگی تغییر کند.

چه مدت پس از عمل بینی عقابی می‌توانم در محل کار حاضر شوم؟

هفت روز پس از عمل جراحی بینی عقابی می‌توانید به محل کار بازگردید، البته در این مدت باید توصیه‌های پزشک درباره مراقبت پس از عمل را به دقت رعایت کنید و قبل از اتمام مرخصی خود برای مشاوره به پزشک مراجعه کنید. هنگامی که به سر کار برمی‌گردید، هیچ گونه گچی روی بینی‌تان وجود نخواهد داشت و التهاب و کبودی مختصر نیز در اکثر موارد تقریباً به طور کامل برطرف شده است.

آیا عمل بینی عقابی یک جراحی سرپایی است یا این که باید شب را در بیمارستان بستری شوم؟

هر دو حالت ممکن است. چنانچه پزشک احتمال دهد که بیمار نمی‌تواند بنا به دلایلی، مانند نگهداری از فرزندان به خوبی در منزل استراحت کند، برای حفظ ایمنی وی توصیه می‌کند که شب بستری شود. بااین حال اکثر بیماران صبح تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و بعد از ظهر مرخص می‌شوند.

سن مناسب عمل جراحی بینی عقابی چیست؟

سن ایده‌آل عمل زیبایی بینی برای دختران بالای 15 سال و برای پسران بالای 16 سال است. به همین دلیل است که انجمن جراحی پلاستیک امریکا (ASPS) توصیه می‌کند که عمل زیبایی بینی قبل از اتمام رشد بینی انجام نشود. سن اتمام رشد برای همه یکسان نیست، اما سنین 15 و 16 سالگی معمولاً به عنوان پایه در نظر گرفته می‌شود.

آیا می‌توانم در دوران نقاهت پس از عمل بینی عقابی عینک بزنم؟

حداقل تا چهار هفته پس از عمل زیبایی بینی عینک نزنید. قرار دادن عینک روی بینی فرایند التیام را به شدت مختل می‌کند، به ویژه اگر جراح استخوان را در طول عمل شکسته باشد. اگر لازم است که عینک بزنید، سعی کنید که عینک را به پیشانی بچسبانید یا نوعی ابر یا پد را بین عینک و بینی بگذارید. برای نگهداشتن عینک می‌توانید از اسپلینت استفاده کنید.

 

آیا عمل بینی عقابی ترمیمی (ثانویه) عمل متداولی است؟

عمل جراحی ترمیمی یا ثانویه بینی با هدف اصلاح شکل یا عملکرد بینی پس از عمل بینی ناموفق یا اشتباه انجام می‌شود. در مجموع پنج تا بیست درصد از کل عمل‌های زیبایی بینی به اصلاح نیاز دارند. عمل ترمیمی بینی بسیار پیچیده‌تر از عمل اولیه است، چون جراح باید بافت همبند جای زخم مربوط به عمل اول را نیز دستکاری کند. عموماً لازم است که از گرفت (بافت پیوندی) گرفته شده از تیغه بینی، غضروف گوش یا غضروف دنده و در صورت لزوم، ایمپلنت‌های مصنوعی برای تقویت ساختارهای بینی استفاده شود.

کپی فقط با ذکر لینک و منبع بلامانع است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان