جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از شایع ترین اعمال جراحی پلاستیک می باشد. هر روز افراد بسیاری با استفاده از عملهای مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا كرده و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.

[dopts id=”11″]

این عمل چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است . جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یك پزشك است و فاكتورهای پزشكی و روانی كه باعث شده یك فرد سالم با میل خودش برای انجام یك جراحی مراجعه كند را به خوبی درك می كند ضمناً او مثل میكل آنژ یك مجسمه تراش است . میكل آنژ تكه سنگی در اختیار داشت و با چشم بصیرت اثر خود را در لابلای آن می دید وی با تراشیدن قسمتهای زاید سنگ اثر خود را در معرض دید دیگران قرار داد .

جراح زیبایی بینی نیز با درنظرگرفتن شكل مناسب بینی برای هر صورت خاص ، با برداشتن قسمتهای اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی میكند اثر هنری خود را در معرض دید قرار دهد. بدیهی است وی هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمیكند بلكه بینی را دركنار سایر اجزای صورت بیمارش می بیند . به عبارت بهتر نمی توان با در نظر گرفتن یك بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلكه بهترین بینی نوعی است كه با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.

تصور و انتظارات غیر واقع بینانه درمورد جراحی پلاستیك بینی زیاد است. همیشه این امكان وجود ندارد كه بافت انسان را به گونه ای تغییر داد تا آنچه بیمار دلش می خواهد حاصل شود.

هدف جراح این است كه ظاهر بیمار را در طی اعمالی كه به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر كند . اینكه او چگونه به این مهم دست می یابد به میزان زیادی بستگی به آموزش ، تجربه، علم و مهارت او دارد و تمامی این فاكتورها بسیار متغیر هستند.

همكاری بیمار و واكنش های ناخواسته نیز نقش بسیار اساسی در نتیجه نهایی یك عمل جراحی دارد .جراح نمی تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین كند بلكه قادر است تضمین كند كه تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بكار خواهد برد .

رینوپلاستی می تواند باعث کوچک یا بزرگ شدن بینی شده‚شکل نوک بینی و پهنای بینی را تغییر داده ‚ سوراخهای بینی را جمع تر و زاویه بین لب فوقانی و بینی شما را تغییر دهد. ممکن است یک آسیب یا ضایعه مادر زادی را اصلاح و اشکالات تنفسی را کمتر نماید.

قبل از اینکه عمل جراحی زیبایی نمایید بهتر است به طور دقیق در مورد انتظارات و توقعات خود فکر نموده و آن را با جراح خود در میان بگذارید.بهترین افراد برای جراحی بینی کسانی هستند که دوست دارند ظاهر زیباتری پیدا نمایند نه اینکه در آرزوی بدست آوردن ظاهری باشند که خود تجسم کرده اند.اگر از نظر جسمی سالم و از نظر روحی ثابت قدم و در انتظارات خود منطقی هستید کاندیدای خوبی برای جراحی زیبایی هستید.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان