جراحی پروتز لب، عوارض و مزایا

labb

لب کامل یکی از نشانه‌های جوانی و نشاط است. برای شناخت این واقعیت کافی است لب یک فرد بیست ساله را با لب یک فرد هفتاد ساله مقایسه کنید. با افزایش سن در کل بدن تغییراتی اتفاق می‌افتد که باعث کاهش عروق خونی و کلاژن که حجم‌ساز است می‌شود. برجسته‌سازی لب یک عمل زیبایی بوده که باعث می‌شود لب فرد برجسته‌تر، کامل‌تر، مشخص‌تر و غالباً جوان‌تر به نظر برسد. امروزه انجام این عمل ساده‌تر از هر زمان دیگری شده است.

جراحان زیبایی نتایج باشکوهی برای تعداد بی‌شماری از زنان که به دنبال بهبود ظاهر لب خود هستند به ارمغان آورده‌اند. خانم‌هایی که آرزو دارند لب‌هایی کامل‌تر داشته باشند به عمل پروتز لب توجه ویژه‌ای دارند. در این عمل برای افزایش حجم و تغییر شکل لب از ایمپلنت‌های سیلیکونی داخل لب‌ها استفاده می‌شود. ایمپلنت‌ها نتایجی دائمی داشته و می‌تواند هم برای لب بالایی و هم برای لب پایینی مورد استفاده قرار گیرد. این ایمپلنت‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف موجود بوده و می‌توانند با سلیقه هر شخصی مطابقت یابند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل زیبایی و همچنین دریافت نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید.

پروتز لب


lab1

ظاهر لب با استفاده از انواع پروتز لب های جامد که متناسب با سلیقه هر فرد برای شکل و افزایش حجم لب مورد استفاده قرار می‌گیرند بهبود می‌یابد. نتیجه به خصوص پس از گذشت چند ماه وقتی که ایمپلنت در محل خود تثبیت شد طبیعی به نظر می‌رسد. این روش یک پروتز دائمی است که می‌تواند در صورت تمایل بیمار برداشته شود. امروزه بسیاری از جراحان از دو نوع ایمپلنت استفاده می‌کنند: ادوانتالیپ که از مواد گورتکس ساخته شده و لب‌هایی سخت‌تر و کامل‌تر ایجاد می‌کند و پرومالیپ که از مواد سیلیکون جامد بوده و نتایجی نرم و طبیعی را به وجود می‌آورد.

انجام پروتز لب برای چه کسانی مناسب است؟


ا نجام پروتز لب برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که می‌خواهند لب‌هایی حجیم‌تر و مشخص‌تر داشته باشند و یا افرادی که تمایل دارند لب‌هایشان که در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و کاهش کلاژن ناشی از افزایش سن باریک شده جوان‌تر به نظر برسد گزینه‌های مناسبی برای انجام عمل پروتز لب هشتند. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند مناسب‌ترین گزینه‌ها برای جراحی پروتز لب هستند:

  • افرادی که لب‌هایی بسیار باریک دارند و در هنگام می‌خندند یا در زمانی که لثه‌های خود را نشان می‌دهند مشخص نیستند.
  • افرادی که لب‌های ناهموار دارند.
  • افرادی که لبانشان در اثر افزایش سن باریک شده است.
  • افرادی که می‌خواهند اعتماد به نفس خود را با بهبود ظاهرشان بهبود بخشند.
  • افرادی که از سلامت کافی برخوردار هستند.
  • افرادی که انتظارات واقع‌بینانه از انجام این عمل دارند.

اگر چه هر کسی گزینه مناسبی برای انجام عمل پروتز لب نیست اما این عمل می‌تواند علاوه بر بهبود ظاهر فرد، اعتماد به ‌نفس وی را پس از انجام یک عمل جراحی راحت افزایش دهد.

عمل جراحی پروتز لب


lab2

عمل پروتز لب عملی نسبتاً ساده است. دهان و لب‌ها به صورت موضعی بی‌حس می‌شوند سپس شکاف کوچکی در هر گوشه از لب ایجاد می‌شود. ایمپلنت از تونلی که در لب ایجاد می‌شود به سمت مرکز لب هدایت می‌شود. این فرایند برای لب دیگر نیز انجام می‌شود و سپس شکاف‌های ایجاد شده با بخیه‌های جذبی بسته می‌شوند. این عمل عموماً کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و فرد می‌تواند در روز پس از عمل به انجام فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

پس از عمل


این عمل یک عمل سرپایی محسوب می‌شود و معمولاً کل عمل در کمتر از یک ساعت به پایان می‌رسد. پس از عمل، لب متورم شده و کبود می‌شود. این عوارض پس از چند روز برطرف می‌شوند و بیمار می‌تواند بلافاصله نتیجه عمل را ببیند. ممکن است نتایج نهایی پس از چند هفته خود را نشان دهند.

مزایا و معایب عمل پروتز لب


عمل تقویت لب می‌تواند هم به صورت جراحی انجام شود و هم به صورت غیرجراحی. امروزه پروتز لب در طیف‌های مختلفی قابل پذیرش است. هنوز تحقیقات متعددی در حال انجام است که مزایای این عمل را مورد بررسی قرار می‌دهند و البته به صورت ویژه به خطرات احتمالی آن نیز توجه می‌شود؛ بنابراین در اینجا ما به منافع و معایب این عمل به صورت واضح اشاره می‌کنیم تا شما بتوانید با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید که آیا با لبی که از زمان تولد تاکنون داشته‌اید ادامه دهید یا تمایل به بهبود ظاهر آن داشته و می‌خواهید صورتی زیباتر داشته باشید.

  • ایمپلنت‌های دائمی و پیشرفته به لب‌های شما احساسی طبیعی می‌دهد که مانند بافت طبیعی انسانی بوده و امکان بازگشت و عدم پذیرش عمل توسط بدن وجود ندارد.
  • این ایمپلنت‌ها به سادگی در لب‌ها قرار داده می‌شود و خطرات بعدی ندارد.
  • افرادی که از روش‌های جراحی برای پروتز لب خود استفاده می‌کنند با خطرات احتمالی بیشتری مانند خنده‌دار شدن ظاهر لب یا نامتناسب بودن سایز لب روبرو هستند. در صورت بروز این عوارض باید اقدامات درمانی بعدی برای اصلاح این اشکالات انجام شود.
  • ممکن است این عمل جراحی موجب خونریزی احتمالی بیشتری شود و تورم و التهاب در لب‌ها برای چند روز باقی بماند.

چگونه این پروتزها می‌تواند واقعی به نظر برسند؟


lab3

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ایمپلنت‌هایی طراحی می‌شوند که می‌توانند نتایج شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده و احساس و ظاهری طبیعی به لب‌ها ببخشند. نتایج مناسب در زمانی که ایمپلنت‌ها تثبیت شده و با بافت طبیعی لب یکپارچه شوند حاصل می‌شود. این نکته حائز اهمیت است که جراحی پیدا کنید که تبحر و تجربه کافی برای انجام این عمل‌ها داشته باشد.

ایمپلنت‌های سیلیکونی راحت‌تر از ایمپلنت‌های متخلخل برداشته می‌شوند اما برداشتن هر دو نوع ایمپلنت نیاز به انجام عمل جراحی دارد.

روش‌های درمانی جایگزین


lab4

اگر بیمار تمایل به انجام عمل‌هایی داشته باشد که نتایج آن دائمی نباشد یا قبل از انجام عمل جراحی بخواهد ببیند که چه تغییری خواهد کرد می‌تواند از تزریق چربی یا تزریق ژل استفاده کند تا نتایج زیبای آن را ببیند. در فرآیند تزریق چربی در لب که به آن انتقال چربی هم گفته می‌شود چربی وسیله به عمل لیپوساکشن از ناحیه دیگری از بدن برداشته شده و سپس به وسیله یک سرنگ در لب‌ها تزریق می‌شود.

ژل‌ها از موادی که به طور طبیعی در بدن وجود دارند مانند اسید هیالورانیک یا محلول‌های کلاژنی ساخته شده‌اند. نتایج این عمل طبیعی بوده و احساسی طبیعی به بیمار می‌دهد. ژل‌ها نیز نتایج زیبایی به دنبال خواهند داشت البته این روش‌ها به عنوان روش‌های موقتی شناخته شده و باید هر شش ماه یکبار تجدید شوند.

هزینه انجام پروتز لب چقدر است؟


هزینه پروتز لب برای هر شخص متفاوت است و به مواد مور د استفاده در جراحی بستگی دارد که در جلسه مشاوره رایگان در مورد آن با شما بحث و تبادل نظر می‌شود.

سؤالات رایج در مورد پروتز لب 


سؤالات رایج در مورد پروتز لب

چه کسانی برای جراحی پروتز لب مناسب نیستند؟

شما باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید. در صورتی که تب خال دهانی داشته باشید، مبتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت و لوپوس باشید یا هر گونه اختلال در بافت‌های همبند داشته باشید و به مشکلات مرتبط با انعقاد خون مبتلا باشید نمی‌توانید تحت فرایندهای پروتز لب قرار گیرید. سیگار کشیدن نیز یک عامل مختل‌کننده است. عمل جراحی برجسته‌سازی لب نیز مانند هر عمل زیبایی دیگر به مسئولیت‌پذیری زیادی نیاز دارد. فقط خود شما می‌توانید تعیین کنید که آماده انجام آن هستید یا نه. زمانی که شما پزشک خود را انتخاب کردید، با هم صحبت کرده و تصمیم می‌گیرید که کدام روش برای تأمین نیازهای شما مناسب‌تر است. همانند هر عمل دیگری، شما باید به پزشک در مورد آلرژی‌هایی که دارید و داروهایی که مصرف می‌کنید اطلاع داده و در مورد سوابق پزشکی خود با وی تبادل نظر کنید.

 معمولاً مشاوره برای انجام عمل جراحی برجسته‌سازی لب به چه معنا است؟ 

در جلسه مشاوره برای انجام عمل جراحی کاشت، پزشک به توضیحات شما در مورد انتظار شما از نتایج پس از عمل گوش می‌دهد. سپس تعیین می‌کند که آیا شما شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت این عمل جراحی را دارید یا نه، به این منظور وی سوابق پزشکی شما را بررسی کرده و دهان و لب شما را معاینه می‌کند. پزشک همچنین به همه سؤالات شما پاسخ داده و در مورد مزایا و خطرات احتمالی عمل برجسته‌سازی لب با شما صحبت می‌کند.

آیا پس از انجام عمل جراحی برجسته‌سازی لب، اسکاری باقی می‌ماند؟ 

تزریق‌های مورد نیاز برای برجسته‌سازی لب معمولاً در گوشه‌های لب انجام می‌شوند که باعث می‌شود اسکاری روی صورت باقی نماند یا بسیار جزئی باشد.

آیا فرایند برجسته‌سازی لب دردناک است؟ 

میزان درد و ناراحتی همراه با فرایند برجسته‌سازی لب به روش‌های مورد استفاده برای انجام این عمل بستگی دارد. معمولاً تزریق ژل‌های پوستی با درد و ناراحتی کمی همراه است اما عمل‌های جراحی، درد بیشتری دارند. در صورت لزوم برای شما مسکن تجویز می‌شود.

بخیه‌ها پس از انجام عمل جراحی برجسته‌سازی لب چه موقع کشیده می‌شوند؟

معمولاً بخیه‌ها ظرف مدت 7 تا 10 روز پس از انجام عمل برجسته‌سازی لب کشیده شده یا جذب می‌شوند.

نتایج حاصل از برجسته‌سازی لب تا چه مدت باقی می‌مانند؟ 

ممکن است تزریق چربی چندین جلسه طول بکشید اما نتایج حاصل از آن دائمی است. دوام تأثیر ژل‌های تزریقی به نوع زل مورد استفاده بستگی دارد. اثر برخی ژل‌ها از 3 تا 6 ماه باقی می‌ماند در حالی که اثر برخی دیگر از آنها تا یک سال باقی می‌ماند. اساساً نتایج حاصل از پیوند پوست، ایمپلنت‌های لب، لیفت لب و ورمیلیوم پیشرفته دائمی هستند.

آیا تزریق سیلیکون برای لب بی‌خطر است؟ 

تزریق سیلیکون یک روش غیر قابل قبول و خطرناک برای برجسته‌سازی لب است. این تزریق‌ها مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا نیست و غالباً توسط افراد غیرمجاز انجام می‌شود.

 آیا پس از انجام عمل برجسته‌سازی لب من باید از دستورالعمل خاصی پیروی کنم؟ 

بله. اگر شما ایمپلنت‌های دائمی لب را انتخاب کرده‌اید باید تا چندین هفته پس از انجام عمل جراحی به پشت بخوابید و سر خود را در هنگام روز بالا قرار دهید. همچنین باید داروهایی که برای شما تجویز شده است را مصرف کرده و آر کمپرس آب سرد برای کاهش توزم استفاده کنید. اگر بخیه داشتید باید از لمس کردن آنها با زبان خود پرهیز کنید زیرا این کار احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.”

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان