جراحی پلک (بلفاروپلاستی)

به دلیل افزایش سن و افتادگی پلک و همچنین ایجاد چین و چروک های زیاد در اطراف چشمتان احساس پیری می کنید و دلتان برای دوره جوانی خودتان تنگ شده است ؟ دلتنگ دوره ای هستید که زیر چشمانتان پفی وجود نداشت و چهره ای بشاش و سرحال و جذاب داشته اید؟ آیا پلک های افتاده شما باعث شده تا چهره تان خسته تر و غمگین تر نشان داده شود و از همه بیشتر احساس پیری کنید؟ حتی افتادگی پوست پلک بالایی شما مانعی جدی برای بینایی شما است و از کیفیت دید شما کاسته است؟ اگر بعد از پا گذاشتن به دهه چهارم زندگی خود با چنین مشکلاتی رو به رو شده اید و فکر می کنید زیبایی تان که همیشه برایتان ارزشمند بوده است ، تحت تاثیر قرار گرفته است و به دنبال راهکاری قابل اعتماد هستید تا بتوانید زیبایی از دست رفته خود را باز گردانید ، دکتر محمد مهدی طرزی بهترین جراح پلک تهران ، جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی را به عنوان راه حلی تاثیر گذار برای شما معرفی می کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی این پروسه ، مزایا و معایب آن پرداخته و شما را با نتایج حاصله از این روش بیشتر آشنا سازیم.

 

Blepharoplasty-2-578x270

کاندیدای مناسب برای بلفاروپلاستی

پلک های افتاده علاوه بر اینکه می توانند باعث کاهش میزان دید افراد شود ، می تواند موجب شود تا سن شما بیشتر از سن واقعی تان به نظر برسد. پلک های افتاده ، سایه ای را به وجود می آورند که باعث می شود چهره کمی تاریک تر و خسته تر به نظر برسد. به طور کلی ، از نظر دکتر طرزی کسانی داوطلب ایده آل برای این جراحی محسوب می شوند که ، از افتاده شدن پلک ها که باعث پوشش داده شدن بخش بسیار زیادی از سفیدی چشم ها می شود ، رنج می برند. برخی از کاندیدا نیز با معضل وجود بافت چربی و پوست اضافی زیر چشم در گیر هستند که به تمامی آن ها انجام جراحی پلک را برای رسیدن به نتایج ایده آل خود و رفع مشکلات ظاهریشان پیشنهاد داده می شود.

انواع بلفاروپلاستی

عمل پلک بالا

عمل زیبایی پلک بالا معمولا به این منظور انجام می شود که چهره خسته و غمگین و گرفته شما را بهبود ببخشد. بهبود شکل ظاهری پلک ها کمک می کند تا چشم های شما به طور کامل باز شود و مشکل کمبود میدان دید برطرف گردد و در نهایی بینایی شما بهبود یابد. بلفاروپلاستی پلک بالا فرایند زیبایی است که در طی انجام آن یک برش در طول چین ها و خطوط طبیعی پلک بالا که زیاد قابل دید هم نیستند ، با هدف برداشتن بافت چربی اضافه و همچنین پوست شل و افتاده ای که باعث بسته شدن چشم می شود ، ایجاد می شود. بعد از برداشتن این موارد جراح پلک اصفهان ، پوست را بالا کشیده و برش ها را با بخیه های جذبی می بندد. استفاده از بخیه های جذبی مزیت بسیار زیادی دارد که مهم ترین آن ها عدم نیاز به کشیدن بخیه ها و مراجعه به پزشک می باشد. در نهایت بعد از طی کردن این پروسه با کمک دستان هنرمند پزشک چهره ای جوانتر و زیبا تر برای شما خلق می شود.

جراحی پلک پایین

در بلفاروپلاستی پلک های پایین ، هدف چیز دیگری است. در این ناحیه هدف پزشک رفع پف زیر چشم با برداشت بافت چربی زیر چشم می باشد. فرایند انجام عمل جراحی همانند عمل پلک بالا بوده با این تفاوت که ناحیه ایجاد برش ها در این روش کمی فرق می کند. در برخی از موارد ، عمل پلک پایین با روش هایی دیگری مانند تزریق چربی یا فیلر های پوستی ترکیب شده تا جاهای خالی چهره پر شود و سطح صاف تری برای چهره خلق کند.

سن مناسب برای جراحی زیبایی پلک

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چه سنی برای انجام جراحی پلک مناسب است؟ جراحی کردن پلک اغلب در میان بیماران 40 سال به بالا رواج دارد. دو فرایند عمل پلک بالا و پایین عمدتا تاثیراتی که بر اثر افزایش سن بر جای مانده اند را درمان کرده و در میان افرادی که در حال سپری کردن دهه های دوم یا سوم زندگی خود هستند چندان رواج زیادی ندارد. هر چه خاصیت ارتجاعی پوست بیشتر باشد ، نتیجه حاصله از فرایند بلفاروپلاستی بهتر بوده و بیماران می توانند برای مدت زمان طولانی تری از نتایج زیبایی به دست آمده لذت ببرند.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی پلک و کانتوپلاستی از جمله روش های زیبایی سازی چشم ها هستند که برای بهبود ظهر و جوانسازی اطراف چشم مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که می دانید چشمان ما جواهرات زیبای صورت ما هستند ، در صورتی که با مشکلاتی مانند پف زیر چشم و افتادگی مواجه شوند ، عمل زیبایی پلک با برداشتن پوست اضافه و همچنین بهبود فرم چشم ها به شما کمک می کند. این تکنیک جذاب تغییراتی را در پلک ها و مناطق اطراف چشم ایجاد می کند که باعث بهبود دید و زیبایی چهره می شود.

اما کانتوپلاستی فرایندی است که با کشیدن پلک ها به سمت بالا شکل و ظاهری جوان تر و جذاب تر را در چشم ها خلق می کند. در این عمل گوشه خارجی چشم ها در بخشی که پلک بالا و پایین به هم می رسند ، بالا کشیده می شود و چشم ها شکل ظاهری زیبایی شبیه به بادام را به خود می گیرند. هر دو فرایند جراحی پلک و کانتوپلاستی ، صرف نظر از تفاوت در نوع اجرا ، هدف زیباتر کردن شکل ظاهری در ناحیه چشم ها را دنبال می کنند.

آیا می توان به صورت همزمان جراحی بینی و جراحی پلک را انجام داد ؟

بنا به دلایل مختلفی ، برخی از بیماران تمایل دارند تا عمل بینی را همزمان با عمل پلک انجام دهند. مادامی که شما از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشید و جراح شما یک جراح با تجربه و ماهر و دارای بورد تخصصی در این زمینه باشد ، ترکیب جراحی زیبایی بینی با جراحی پلک به عنوان یک فرایند واحد ، چیزی دور از ذهن و غیر ممکن نمی باشد و حتی می تواند نتایجی جذاب و زیبا به همراه داشته باشد. البته لازم به ذکر است که پیش از انجام این کار باید با پزشک خود یک جلسه مشاوره درست و کامل داشته باشید تا پزشک به درستی وضعیت سلامتی شما را بررسی کند. دکتر محمد مهدی طرزی ، یکی از بهترین جراحان پلک اصفهان ، در این باره این گونه شرح می دهند که یکی از مزایای انجام همزمان جراحی بینی و عمل پلک این است که جراح می تواند بینی و چشم ها را در ارتباط با یک دیگر مورد ارزیابی قرار داده و تعادل در صورت را از یک نگاه هنری و زیباشناسی خلق کند. تعادل در صورت یکی از مهم ترین فاکتور های تعیین کننده موفقیت آمیز بودن روند جراحی زیبایی پلک می باشد و چشم ها و بینی ، دو مورد از مهم ترین مولفه های تاثیر گذار در خلق این تعادل محسوب می شوند. بینی به خاطر اینکه در موقعیت مرکزی صورت قرار دارد ، یک ویژگی مهم و اساسی محسوب می گردد. با انجام همزمان این دو جراحی ، پزشک می تواند بینی را با خلق موقعیت جدید برای چشم ها تحت درمان قرار داده و فرمی زیبا و چشم نواز برای آن خلق کند.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مژگان ایروانی
مژگان ایروانی
4 سال ها گذشته

سلام و سپاس هزینه جراحی پلک افتاده چقدر است و چند روز بعد می توانیم به فعالیت روزمره و عادی خود بر گردیم با تشکر

مشاوره رایگان