راه و روش‌های جوان‌سازی پوست صورت

j1

کلمه جوانسازی به این معناست که شما دوباره جوان‌تر شوید. روش‌های زیادی در ارتباط با جوانسازی صورت وجود دارد که شامل به‌روزترین عمل‌های جراحی زیبایی برای صورت می‌شود و می‌توان با به کار بردن این روش‌ها، نیازهای هر فرد را برطرف نمود. تغییرات اساسی که اخیراً در زندگی شما ایجاد شده است، شروع یک کار جدید، انتقال به یک مکان دیگر یا به دنبال ایجاد یک رابطه جدید بودن برخی از دلایلی هستند که باعث می‌شوند فرد تصمیم به جوانسازی صورت خود بگیرد. انتخاب مناسب‌ترین روش جوانسازی صورت به انتظار شما از نتایج عمل بستگی دارد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]
انتخاب بهترین روش برای رفع مشکلات، نیاز به توجه و دقت بیمار و پزشک دارد. بسیار مهم است که بیمار انتظارات واقع‌بینانه‌ای در مورد نتایج حاصل از این عمل‌ها داشته باشد. متناسب با نیازهای منحصربه‌فرد شما، جراح زیبایی سر و گردن ممکن است ترکیبی از روش‌های جوانسازی صورت را پیشنهاد دهد.
برای دریافت مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید.[/alert]

[dopts id=”25″]

جوانسازی صورت


متوقف کردن فرایند افزایش سن و داشتن زندگی جاودانه یکی از آرزوها و تمایلات بشر بوده است. در پزشکی زیبایی برخی از فرایندها و عمل‌های جراحی و غیرجراحی توسعه یافته است که می‌تواند اثرات آفتاب‌سوختگی و پیری را استتار کند. یک روش درمانی جوانسازی صورت غالباً نتایج مطلوبی به دنبال دارد اما یک روش درمانی به تنهایی نمی‌تواند همه ابعاد موضوع که باعث ظاهر ناخوشایند و علائم پیری می‌شود را برطرف نماید. بهترین نتایج در ترکیب روش‌های جراحی و غیر جراحی حاصل می‌شود که با آن می‌توان عیوب سرتاسر صورت را با ظاهری طبیعی اصلاح نمود و جذابیت ظاهری فرد را افزایش داد.

متناسب با عیوبی که با افزایش سن در صورت ایجاد شده است، بسیاری از بیماران برای دست‌یابی به نتایج مطلوب به بیش از یک روش درمان زیبایی نیاز دارند. روش‌های درمانی مختلفی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آنها علائم افزایش سن را از روی صورت برطرف کرد.

مزایا


مهم‌ترین مزایای جوانسازی صورت عبارتند از:

  • کاهش خطوط دور دهان، اطراف چشم‌ها و به طور کلی چین و چروک‌های صورت
  • رفع پف زیر چشم
  • برجسته‌سازی لب‌ها
  • برجسته‌سازی گونه‌ها
  • تقویت کردن و سفت کردن عضلات صورت
  • افزایش گردش جریان خون که باعث می‌شود صورت درخشان‌تر، سالم‌تر و لطیف‌تر به نظر برسد
  • بهبود زاویه فک و تقویت و لیفت گردن
  • بهبود کیفیت مو
  • بستن و ترمیم منافذ

بوتاکس

j4

بوتاکس به طور موقتی عضله‌ای که تحت تزریق قرار گرفته است را فلج می‌کند. برخی از چین و چروک‌های صورت مانند آنچه در پیشانی و اطراف چشم‌ها دیده می‌شود در صورتی که عضلات ایجادکننده این چین و چروک‌ها از کار بیفتند کاهش می‌یابند. سوزن‌های ریز و مقادیر کم سم باعث کاهش درد در هنگام تزریق می‌شوند.

نحوه انجام فرایند

قبل از شروع درمان، ناحیه‌ای که قرار است تزریق در آن انجام شود بیحس می‌شود. البته بسیاری از بیماران این کار را غیرضروری می‌دانند زیرا سوزن‌هایی که سم بوتالینیوم به وسیله آنها تزریق می‌شود بسیار ریز هستند و تزریق هم خیلی عمیق انجام نمی‌شود. پزشک سم بوتالینیوم را در یک محلول حل کرده و آن محلول را در عضله مورد نظر تزریق می‌کند. بسیاری از بیماران این فرایند را مشابه تزریق توصیف می‌کنند که درد زیادی هم ندارد.

پس از تزریق سم، عضله به تدریج توان حرکتی خود را از دست می‌دهد. معمولاً یک هفته طول می‌کشد تا ناحیه مورد تزریق آرام شده و بیحس شود. اثر این فلج شدن تا 4 ماه باقی می‌ماند بنابراین بیماران باید برای نگهداری اثر این فرایند در فواصل زمانی مشخص تزریق را تجدید کنند.

فیلر ها یا ژل‌های تزریقی

j6

 فیلرهای زیبایی موادی را در پوست وارد می‌کنند که ناحیه تورفته را پر می‌کند. به کمک این روش چین و چروک‌ها، اسکارهای تورفته و گودی‌های صورت از بین می‌روند. مواد مورد استفاده بسیار متنوع بوده و شامل چربی خود فرد یا فیبروبلاست، اسید پولی – ال – لاکتیک، اسید هیالورانیک و حتی سیلیکون می‌شود. برخی از این مواد با تحریک تولید کلاژن جدید در ناحیه تزریق باعث بهبودی ظاهر صورت شده و بافت زیر پوست را حجیم می‌کند؛ در نتیجه لطافت پوست افزایش یافته و چین و چروک‌های آن کاهش می‌یابد.

نحوه انجام فرایند

پزشک ناحیه تزریق را تمیز می‌کند و قسمتی که قرار است تحت درمان قرار گیرد را بیحس می‌کند. مقدار مناسب از فیلر یا ژل با دقت در محل تزریق می‌شود تا نتایج مورد نظر حاصل شود. سپس برای کاهش درد در ناحیه تزریق، یخ روی محل تزریق قرار داده می‌شود.

اثر برخی از این ژل‌ها – اما نه همه آنها – پس از چند ماه از بین می‌رود و باید دوباره تزریق شوند تا نتایج مطلوب حاصل شود. یکی از مزایایی که این نوع ژل‌ها دارند این است که در صورتی که مقدار زیادی از آنها تزریق شود و باعث برجسته شدن بیش آر حد بافت مورد نظر شود، این تورم پس از چند ماه از بین می‌رود؛ به عبارت دیگر، برای دست‌یابی به نتایج مطلوب و دلخواه، تزریق‌ها باید تکرار شوند. تزریق سلول‌های چربی غالباً نتایج دائمی به دنبال خواهد داشت.

تزریق چربی

j7

 با افزایش طبیعی سن، بافت‌های زیرین صورت که وظیفه حفظ حجم و جوانی ظاهر صورت را به عهده دارند تجزیه شده و باعث می‌شوند تا چین و چروک‌های زیادی روی صورت شکل بگیرند (به طور مثال خط خنده و چین و چروک‌های اطراف چشم) و حجم صورت کاهش یابد که می‌تواند باعث خسته به نظر رسیدن صورت شود.

تزریق چربی در صورت یک روش درمانی کم تهاجمی است که برای رفع علائم بارز پیری، حجیم کردن صورت و پر کردن چین و چروک‌های صورت به کار برده می‌شود و پس از آن ظاهر صورت بهبود یافته و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

نحوه انجام فرایند تزریق چربی

انتقال چربی تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن طولانی مدت پس از انجام فرایند نیست. در خلال انجام فرایند انتقال چربی، مقادیر کمی از چربی که از ران‌ها، شکم یا لگن برداشته می‌شود در ناحیه‌ای از صورت که حجم آن تحلیل رفته است (مانند چین‌های نازولابیال، لب‌ها، نواحی اطراف چشم، شقیقه‌ها، ناحیه میانی صورت و گونه‌ها) تزریق می‌شود. انتقال چربی برای موارد زیر انجام می‌شود:

  • کاهش خطوط بین بینی و دهان
  • کاهش چین و چروک‌های پیشانی و خطوط ماریونته
  • برجسته‌سازی گونه‌ها، لب‌ها و شقیقه‌ها

لیفت صورت

j8

لیفت صورت از زمانی که به عنوان تنها عمل زیبایی پوست شناخته شد و اثر آن کوتاه مدت بود تکامل یافت. لیفت صورت می‌تواند مشکلات صورت را برطرف نماید بدون این که باعث ایجاد اثر مخوف “تونل باد” شود. از آنجا که صورت و گردن به سمت پایین افتادگی پیدا می‌کنند، لیفت صورت می‌تواند تدریجاً ظاهر طبیعی صورت را بازسازی کند. مینی لیفت، لیفت قسمت پایین صورت یا لیفت گردن می‌تواند متناسب با نیازهای شما انجام شود. همچنین لیفت ابرو، عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیز می‌تواند در جوانسازی صورت مؤثر باشد.

نحوه انجام عمل لیفت صورت

قبل از عمل روش بیهوشی بین جراح و شما مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد. بیشتر لیفت های صورت تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شوند که در آن صورت بیحس شده و داروهای آرامش‌بخش که باعث ریلکس شدن و خواب‌آلودگی شما می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما دردی را احساس نخواهید کرد اما برخی حرکات را در حین عمل روی صورت خود احساس می‌کنید.

در خلال عمل، جراح خطی که قبلاً مشخص کرده است را برش می‌زند. ممکن است در حین عمل هم این علامت‌گذاری انجام شود. جراحی به نوع لیفت صورت بستگی دارد اما در بیشتر موارد جراح پوست را از چربی و عضلات زیر آن جدا می‌کند. در صورت لزوم چربی اضافی برداشته می‌شود و عضلات می‌توانند سفت شده تا ظاهر جوان به صورت بازگردد. سپس پوست دوباره روی عضلات کشیده می‌شود و پوست اضافی هم برداشته می‌شود. در مرحله بعدی، شکاف ایجاد شده بسته و برای محافظت از زخم‌ها و کاهش تورم روی زخم‌ها پانسمان می‌شود.

پس از عمل

پس از انجام عمل جراحی، شما به هوش آمده و به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید تا به مدت حدود 2 ساعت تحت نظارت باشید. ممکن است در این مدت، شما احساس درد، سردرگمی، حالت تهوع یا سرما داشته باشید. داروهای ضددرد و ضد تهوع برای شما تجویز شده و پتوی گرمی روی شما کشیده می‌شود.

شما پس از عمل نمی‌توانید برای مراجعه به منزل رانندگی کنید و باید یک نفر همراه داشته باشید که بتواند این مسئولیت را به عهده بگیرد. جراح ممکن است از شما بخواهد تا یکی از دوستان یا اعضای خانواده را به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتواند شب در کنار شما بماند.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان