رینوپلاستی، فرق روش باز و بسته جراحی بینی

fg

وقتی راجع به جراحی بینی صحبت می‌شود معمولاً بیماران یک معضل مشترک دارند و آن این است که آیا باید جراحی باز بینی انجام دهند یا جراحی بسته بینی. “باز” و “بسته” بودن جراحی به نحوه برداشتن پوست بینی در هنگام عمل و چگونگی دسترسی به استخوان بینی اشاره دارد. همان گونه که قبلاً گفته شده؛ ما در این مقاله تفاوت بین عمل رینوپلاستی باز و رینوپلاستی بسته را بیان می‌کنیم تا شما بتوانید تشخیص دهید که کدام نوع عمل زیبایی بینی برای شما مناسب است.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

بهترین توصیه‌ای که یک جراح می‌تواند به شما بکند این است که خود را درگیر این موضوع نکنید که عمل باز مناسب‌تر است یا عمل بسته، بلکه به دنبال جراحی متبحر و مجرب باشید که بتواند نتایج زیبایی که مورد دلخواه شما است را به وجود آورد. به دلایل مختلف عمل جراحی باز بینی زمانی انتخاب می‌شود که آناتومی بینی پیچیده باشد. بسیاری از روش‌های مؤثر جراحی بینی متداول فقط با انجام عمل جراحی باز بینی قابل‌ دستیابی است زیرا با این روش دقت و صحت تشخیص افزایش یافته و جراحی یا ترمیم دقیق بدشکلی بینی قابل انجام است.

در صورتی که برای انتخاب بین جراحی باز و بسته و روش مناسب برای عمل بینی مشکل دارید می‌توانید در زمان مشاوره سؤالات خود را از متخصص بپرسید. برای مشاوره یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.[/alert]

جراحی باز بینی در برابر جراحی بسته بینی


fg1

بین جراحان در مورد این که جراحی باز بینی بهتر است یا عمل بسته بینی، اختلاف نظر وجود دارد. هدف پزشک، توضیح بین تفاوت بین عمل جراحی باز بینی در برابر عمل جراحی بسته بینی است.

ایجاد شکاف در جراحی باز بینی و جراحی بسته بینی


تفاوت بین جراحی باز بینی و جراحی بسته بینی فقط با شکافی که در خلال عمل جراحی بینی باز روی بینی ایجاد می‌شود تشخیص داده می‌شود در حالی که این شکاف در جراحی بسته بینی ایجاد نمی‌شود. در جراحی باز بینی، شکاف در کولوملا، بین نوستریل، قبل از ایجاد شکاف اضافی داخل بینی ایجاد می‌شود. با عمل جراحی بسته بینی، تمامی شکاف‌ها داخل بینی ایجاد می‌شود.

شکاف در کولوملا به جراح اجازه می‌دهد که پوست بینی را به عقب برگردانده و دسترسی بیشتری به قسمت داخلی بینی پیدا کند. با این کار جراح می‌تواند تغییر شکل بیشتری در بینی ایجاد کند. وقتی که این کار انجام می‌شود، عمل جراحی باز بینی به نظر آسیب بیشتری ایجاد می‌کند اما مانند تمام عمل‌های زیبایی دیگر این عمل نیز باید با نتایج حاصله مورد قضاوت قرار گیرد. عمل جراحی باز بینی به جراح این امکان را می‌دهد که عمل جراحی بهتری را برنامه‌ریزی کرده و به انجام برساند.

هر دوی این عمل‌ها یعنی عمل جراحی باز بینی و عمل جراحی بسته بینی طرفداران خود را دارند که معتقدند روش ترجیحی آنها روش بهتری است. البته، جراحی باز بینی امروزه به صورت گسترده و با روش‌های مدرن‌تری انجام می‌شود و این روش‌ها در مدارس و دانشگاه‌های پزشکی تدریس می‌شود.

مزایای عمل جراحی باز بینی در مقایسه با عمل جراحی بسته بینی چیست؟


fg2

عمل جراحی بسته بینی برای مواردی که اصلاحات و ترمیم‌های جزئی در بینی مورد نیاز است مناسب است. اگر بیمار تمایل دارد که قوز بینی خود را اصلاح کند و این قوز تقریباً جزئی است، انجام عمل جراحی باز بینی مناسب است. به طور مشابه انجام عمل جراحی بسته بینی در صورتی که بینی خیلی کج نباشد و در حالت کلی در وضعیت و شکل متناسبی باشد توصیه می‌شود. عمل جراحی باز بینی معمولاً برای افرادی که بینی آنها به تغییر شکل یا ترمیم‌های بیشتری نیاز داشته باشد گزینه مناسبی است. عمل جراحی باز بینی معمولاً توسط بسیاری از جراحان برای رفع افتادگی نوک بینی انتخاب می‌شود.

مزیت عمده عمل جراحی باز بینی این است که به جراح این امکان را می‌دهد که آناتومی بینی را مورد بررسی قرار دهد. این روش به جراح این اجازه را می‌دهد که به طور مستقیم نیمی از ساختار داخلی بینی را ببیند. با مشخص شدن غضروف که قسمت پایینی بینی و نوک بینی را تشکیل می‌دهد، جراح، تغییر شکل بهتری را می‌تواند ایجاد کند و نوک بینی را اصلاح کرده یا کوتاه کند.

پس از انجام عمل جراحی باز بینی، جای زخم عمل تا چه حدی باقی می‌ماند؟



fg3

این که بیماران در مورد باقی ماندن جای زخم (اسکار) پس از جراحی باز بینی نگرانی‌های داشته باشند امری معمولی است. از آنجا که در عمل جراحی باز بینی، شکافی در کولوملا ایجاد می‌شود، محل زخم آن به مقدار کمی باقی می‌ماند. البته جای زخمی که پس از عمل جراحی باز بینی باقی می‌ماند، بسیار جزئی بوده و به راحتی قابل مشاهده و تشخیص نیست.

یک برش به شکل “V” یا به شکل زیگزاگ زیر بینی ایجاد می‌شود که می‌تواند پس از عمل پوشانده شود در حالی که اگر شکاف مستقیمی ایجاد شود امکان استتار آن وجود نخواهد داشت. امروزه جراحی باز بسیار متداول است و تعداد بسیار کمی از بیماران مشکلات زیبایی ناشی از آن را تجربه کرده‌اند. در عمل جراحی باز بینی که داخل حفره بینی انجام می‌شود، در مورد جای زخم باقی مانده تفاوت چندان با روش جراحی بسته بینی ندارد.

آیا مدت بهبودی و نقاهت عمل جراحی باز بینی طولانی‌تر از عمل جراحی بسته بینی است؟


fg4

دوران نقاهت و بهبودی پس از عمل جراحی باز بینی طولانی‌تر از عمل جراحی بسته بینی است. این به دلیل شکافتگی بیشتر پوست نیست بلکه به این دلیل است در این عمل تغییر شکل‌های اساسی‌تری در بینی ایجاد می‌شود. در عمل جراحی باز بینی قسمت‌هایی از بینی جدا شده و دوباره به هم وصل می‌شوند. همیشه به این دلیل که ساختار داخلی بینی ترمیم شده و ضعیف می‌شود برخی پیوندها برای حمایت بیشتر از ناحیه تحت جراحی بینی انجام می‌شود.

عمل جراحی باز بینی قطعاً نسبت به عمل جراحی بسته بینی تهاجمی‌تر است که کمی تعجب‌آور است زیرا امروزه عمل‌های زیبایی به سمت عمل‌های کم تهاجمی با دوران نقاهت و بهبودی کوتاه‌تر پیش می‌رود. متناقضاً در مورد عمل‌های جراحی بینی این جهت‌گیری برعکس سایر عمل‌های جراحی زیبایی است. به هر حال ترمیم‌های گسترده‌تر و بیشتر طبیعتاً پس از دوران نقاهت و بهبودی طولانی‌تر ایجاد می‌شود که همراه با تورم و کبودی بیشتری است و به دلیل زمان طولانی‌تر عمل جراحی است.

هزینه


برای اطلاع دقیق از هزینه عمل باز بینی باید با پزشک مشورت نمایید چون میزان هزینه در افراد متفاوت است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان