زیبایی و کوچک کردن بینی بدون جراحی (رینو پلاستی ) با تزریق ژل و چربی

zibaeii

جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی زیبایی در ایران است. با این وجود، بسیاری از افرادی که خواهان اصلاح ظاهر بینی خود هستند، توانایی مالی انجام این جراحی را ندارند. گاهی نیز تغییرات مورد نیاز برای شکل و ابعاد بینی آنقدر کوچک هستند که انجام جراحی به صرفه نیست. از این رو پزشکان به سراغ زیبایی بینی بدون عمل جراحی و با استفاده از پرکننده‌ها رفته‌اند. امروزه استفاده از ژل‌های پرکننده، به عنوان تکنیکی برای افزایش زیبایی بینی بدون جراحی، در حال افزایش است. تا چند سال پیش از این، عمل بینی بدون جراحی روشی نسبتاً جدید به حساب می‌آمد، اما در حال حاضر این درمان سرپایی در حال تبدیل شدن به امری عادی است.

بینی ناحیه‌ای از بدن است که ما معمولاً در مورد بزرگ کردن یا پر کردن آن فکر نمی‌کنیم. بدشکلی، قوز بینی، زخم و نواقص بینی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند، ولی با استفاده از برخی تکنیک‌های خاص می‌توان آن‌ها را هموار کرد و یا تغییر شکل داد. امروزه پزشکان با بهره‌گیری از روشهای جدید تزریق ژل و چربی، عمل زیبایی بینی بدون جراحی را به انجام می‌رسانند. در این روش‌ها، مقداری کمی ژل و یا چربی برای پنهان کردن قوز بینی، خطوط مستقیم، لیفت و شکل‌دهی مجدد به نوک بینی، با دقت به نواحی خاضی تزریق می‌شوند. تمام این اعمال بدون ایجاد هر گونه برشی صورت می‌گیرند. این تکنیک برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ملاقات از طریق شماره‌ 03136205826 با ما تماس حاصل فرمایید.

زیبایی بینی بدون جراحی


zibaei-bini1

چشم‌ها، دهان و بینی را می‌توان به عنوان نقاط کانونی صورت در نظر گرفت. برای بسیار از افراد، شکل بینی در میزان اعتماد به نفس آن‌ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود. تا همین اواخر، تنها راه‌ حل موجود برای کسانی که خواهان تغییر شکل بینی خود بودند، انجام جراحی رینوپلاستی بینی بود. این روش درمان بسیار دردناک است و بیمار باید مدت زمانی را در بیمارستان بگذراند. در حالیکه تنها راه‌ حل ایجاد تغییرات عمده در ابعاد و شکل بینی، انجام جراحی بینی است، با این حال می‌توان بسیاری از مشکلات مربوط به تغییر شکل بینی و فرم‌دهی مجدد به آن ‌را به کمک شیوه‌های بدون جراحی زیبایی بینی، که به رینوپلاستی کوچک نیز شناخته می‌شوند، به انجام رساند. عمل بینی بدون جراحی، تکنیکی است که برای اصلاح نواقص مختلف بینی در هماهنگی با نواحی پیرامون آن، اقدام به شکل‌دهی مجدد، ایجاد توزان و یا تغییر در اندازه بینی می‌کند. ولی این روش برای موارد خاصی مانند افرادی که بینی آن‌ها به تغییرات زیادی در شکل و ابعاد نیاز ندارد، قابل استفاده خواهد بود. حوزه‌های درمانی این روش عبارتند از:

افراد واجد شرایط برای انجام عمل زیبایی بینی بدون جراحی


  • بیمارانی که خواهان رفع برجستگی‌های کوچک روی بینی خود هستند.
  • بیمارانی که دارای فرورفتگی، گودی و ناهمواری‌هایی بر روی بینی خود هستند و یا بینی آن‌ها ظاهری نامتقارن دارد.
  • بیمارانی که از بینی تختی برخوردار هستند و خواهان ایجاد یک پل و با برجسته کردن بل کنونی بینی خود هستند. این مشکل معمولاً در بین آسیایی‌ها و جمعیت‌های آفریقایی آمریکایی بسیار مشاهده می‌شود.
  • بیمارانی که به افتادگی کم بینی دچار هستند و علاقه‌مند به بالا یردن نوک بینی خود می‌باشند.
  • بیمارانی که قبلاً عمل‌های جراحی زیبایی بینی را انجام داده‌اند و از ظاهر بینی بینی خود رضایت ندارند.

دو روش انجام عمل زیبایی بینی بدون جراحی


تزریق ژل‌های پرکننده برای تغییر شکل بینی

zibaei-bini2

این تکنیک روشی بدون جراحی برای افزایش زیبایی بینی است که از طریق چند تزریق کوچک به میانه‌ی پل بینی و نوک آن و در نهایت ماساژ دقیق محل تزریق انجام می‌شود.

روش انجام

در عمل‌ بینی بدون جراحی از کرم‌های موضعی برای ایجاد بی‌حسی استفاده می‌شود. برخی از پزشکان از بی‌حسی موضعی (به عنوان مثال تزریق لیدوکائین) استفاده می‌کنند، که باعث کرخت شدن ناحیه‌ی تحت تزریق می‌شود.

پزشک از یک سرنگ استریل که همراه با یک پرکننده و یک سوزن تزریق زیر جلدی از قبل در بسته‌بندی آماده شده‌اند (به عنوان مثال 27-G, 25 mm)، برای تزریق مواد به زیر پوست بینی، اغلب در بافت عمیق زیر جلدی و درست بالای استخوان، استفاده می‌کند.

عمل تزریق و جایگیری پرکننده‌ی بافت نرم معمولاً در حدود 10 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. این عمل معمولاً در مطلب پزشک و 15 دقیقه پس از بی‌حسی انجام می‌شود. معمولاً بیمار بلافاصله پس از عمل قادر خواهد بود فعالیت‌های عادی زندگی خود را از سر بگیرد.

تزریق چربی برای انجام عمل زیبایی بینی

simple-rhinoplasty-9

عمل تزریق چربی به بینی، مؤثرترین روش برای جوانسازی مجدد بینی و رفع قوز بینی و اصلاح نواقص آن پس از عمل‌های زیبایی قبلی است.  با تزریق چربی به نواحی پیرامونی یک قوز بینی می‌توان آن را برطرف کرد. علاوه بر این، تزریق چربی می‌تواند قابل مشاهده بودن غضروف نوک بینی پس از انجام عمل‌های زیبایی را نیز رفع کند.

روش انجام

در این عمل ابتدا چربی از بدن بیمار برداشته می‌شود. مقدار چربی اندکی مورد نیاز خواهد بود و معمولاً این چربی از یک یا دو ناحیه از بدن بیمار دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. حجم چربی تزریقی به بینی و نواحی اطراف آن باید اصلاح شود. از این رو، از چربی تغلیظ شده برای شکل‌دهی دقیق به بینی استفاده می‌شود. این تکنیک، شکل و ابعاد بینی را از طریق تزریق همزمان مقداری کمی چربی به سه یا چهار ناحیه از آن، تغییر خواهد داد.

خطرات روشهای بدون جراحی زیبایی بینی


یکی از دلایلی که بسیاری از بیماران را به کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی سوق می‌دهد، اجتناب از خطرات همراه با انجام جراحی است. دانستن این مهم بسیار ضروریست که هر چند عمل‌ زیبایی بینی بدون جراحی، عملی با حداقل تهاجم و عوارض نسبتاً پایین به حساب می‌آید، ولی مانند سایر عمل‌های بینی، خالی از خطر نخواهد بود. عوارض جانبی ناخواسته‌ی این عمل مانند کبودی، کاملاً قابل اجتناب نخواهند بود اما با انجام مراقبت‌های مناسب قابل مدیریت و کم شدن هستند.

خطر کبودی وجود خواهد داشت، کبودی همراه با عمل زیبایی بینی بدون جراحی معمولاً بسیار ناچیز است. در مقایسه با جراحی رینوپلاستی، درد و ناراحتی انجام عمل زیبایی بینی بدون جراحی، بطور قابل ملاحظه‌ای کمتر خواهد بود. دلیل این امر به وجود یک ماده‌ی بی‌حس کننده در ترکیب پرکننده‌‌های پوستی بازمی‌گردد که می‌تواند ناحیه‌ی تحت عمل را برای 1 تا 2 ساعت کرخت کند. با این حال اندکی سوزش در ابتدای تزریق حس خواهد شد. هر گونه ناراحتی بعدی معمولاً خفیف بوده و پس از چند ساعت برطرف می‌شود.

آیا نتایج عمل زیبایی بینی بدون جراحی دائمی خواهند بود؟


تنها فقط نتایج جراحی رینوپلاستی دائمی خواهند بود. پرکننده‌هایی که در عمل‌های زیبایی بینی بدون جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، امکان تغییر ظاهر بینی بدون انجام جراحی را برای بیمار فراهم می‌آورند. ولی، از آنجایی که این مواد با گذشت زمان حل خواهند شد، نیاز به حفظ نتایج این عمل‌ها بصورت سالانه خواهد بود.

تفاوت‌های بین روش‌های بدون جراحی زیبایی بینی و جراحی قدیمی رینوپلاستی


جراحی رینوپلاستی برای کوچک کردن سوراخ بینی می‌‌تواند بسیاری از مشکلات مرتبط با زیبایی بینی را برطرف کند و از این رو دارای کاربردهای گسترده‌تری نسبت به پرکننده‌های تزریقی خواهد بود. از آنجایی که مقداری از بافت نیز، در این جراحی قابل دستکاری خواهد بود، انجام این عمل می‌تواند نواقص عمده و مشکلات بیشماری را اصلاح کند.

برخلاف عمل‌های زیبایی بینی بدون جراحی که با استفاده از پرکننده‌ها انجام می‌شوند، جراحی رینوپلاستی می‌تواند انواع مختلفی از مشکلات تنفسی شامل انحراف بینی، شاخک‌های بینی بزرگ (که با کوچک کردن بینی قابل درمان است)، پولیپ‌های بینی، افتادگی نوک بینی و موارد دیگر را نیز برطرف و یا اصلاح کند. در واقع جراحی رینوپلاستی قادر به اصلاح همزمان مشکلات عملکردی و زیبایی خواهد بود. تنفس بهتر کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و عوارضی چون آپنه خواب و غیره را نیز تسکین می‌دهد.

نهایتاً افرادی که از نظر احساسی و فیزیکی آمادگی کامل انجام جراحی را ندارند می‌توانند با استفاده از این روش‌های جدید، ظاهر بینی خود را اصلاح کنند. انجام این عمل‌ها می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد انجام عمل زیبایی بینی را تسهیل کند.

سوالات متداول


سوالات متداول

آیا کوچک کردن بینی بدون جراحی، دردناک است؟

خیر، در واقع یکی از دلایلی که کوچک نمودن بینی بدون جراحی، محبوب است همین بدون درد بودن است. در حالیکه ممکن است برخی بیماران درد اندکی را تجربه نمایند، هیچ درد قابل توجهی در این روند وجود ندارد. معمولا بیماران مستقیما بلافاصله پس از جلسه درمانی، به زندگی عادی خود برمی گردند و نتایج نیز نسبتا به سرعت مشاهده می شود.

این نتایج تا چه مدت زمانی باقی خواهند ماند؟

نتایج معمولا بین 6 تا 18 ماه باقی خواهند ماند.

آیا شکل‌دهی بدون جراحی به بینی گزینه مناسبی برای جایگزینی عمل بینی سنتی به شمار می‌رود؟

اگر بدشکلی بینی شما خیلی زیاد باشد و به کاهش اندازه نیاز داشته باشد، کوچک نمودن بدون جراحی بینی نمی تواند جایگزینی برای عمل رینوپلاستی سنتی شود. با این وجود به منظور اصلاح برخی بدشکلی های بینی، بخصوص پس از عمل رینوپلاستی پیشین و اگر نخواهید عمل‌های ترمیمی بیشتری انجام دهید، روش موثری است.

این روند درمانی چقدر طول می‌کشد؟

طول درمان

اجرای این روند معمولا کمتر از 30 دقیقه طول می کشد.

مدت زمان دوره نقاهت آن چقدر است؟

بیماران می توانند دو روز پس از انجام آن به فعالیتهای عادی خود برگردند. باید به مدت 5 روز از وارد آوردن فشار بر بینی، برای مثال از خوابیدن بر روی صورت، خودداری نماید. کبودی های اندکی ممکن است رخ دهد که اصولا بین 5 تا 7 روز برطرف خواهد شد. ممکن است بینی برای 3 تا 5 روز پس از انجام این روند حساس باشد.

آیا کوچک کردن بینی بدون جراحی به بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان نیاز دارد؟

این فرایند تحت بی حسی موضعی و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام خواهد شد.

روش غیر جراحی زیبایی بینی  چه کارهایی را انجام نمی‌دهد؟

  • فراهم نمودن نتیجه ای دائمی
  • کوچک کردن اندازه بینی
  • برداشتن قوز بینی
  • اصلاح نوک بینی
  • کاهش اندازه سوراخ‌ها

آیا کوچک کردن بینی با ژل‌های پوستی درد دارد؟

بینی ناحیه حساسی است اما ژل های پوستی که پزشکان استفاده می کنند، خود حاوی بی حسی بوده و در صورت نیاز می توان از کرم های بی حسی برای هر چه راحت تر کردن شما در طول این فرایندف استفاده شود. ولی در کل مقدار درد فرایند به نسبت عمل بسیار کمتر خواهد بود.

ژل‌های پوستی پس از، از بین رفتن نتایج، چه می‌شوند؟

ژل به صورت طبیعی توسط بدن شکسته شده و دوباره جذب خواهد شد.

آیا نیاز به مراقبت‌های بعد از فرایند ویژه‌ای است؟

مشابه با تمامی درمان های شامل زل های پوستی، باید به مدت چند هفته از وارد آوردن فشار بر این نواحی خودداری نمایید. این به آن دلیل است که ژل ها هنوز نرم و انعطاف پذیرند و می توانند مقداری حرکت نموده و بر روی نتایج شما تاثیر بگذارند. با استفاده از ژل گیاه همیشه بهار کوهی به بهبود سریعتر کبودی می کند ولی اگر به زودی رویداد اجتماعی داشته باشید، می توانید به دنبال یک بهبود دهنده خوب باید.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان