پروتز زیبایی چانه با تزریق و جراحی

2333

آیا فکر می کنید چانه ی شما نیاز به بزرگتر شدن و یا کوچکتر شدن دارد؟ در این صورت کدام نواحی از چانه نیاز به تغییر دارند؟ آیا فقط چانه است و یا فک شما نیز نیاز به اصلاح دارد؟ چه ظاهری را ترجیح می دهید؟ آیا چانه ی برجسته را می پسندید یا چانه ی کوچک؟
دکتر طرزی، تعادل و تناسب بین چانه و ابروها را بررسی می کند. بین گلابلا (فاصله ی بین ابروها) و نوک چانه یک خط عمودی رسم می شود. این خط در حالت ایده آل کاملا عمود است؛ در غیر این صورت از زیبایی چهره ی شما می کاهد. با مراجعه به کلینیک زیبایی ما، می توانید با استفاده از روش بزرگ کردن و یا کوچکتر کردن چانه، این مشکل را برطرف کنید.

[dopts id=”7″]

ارزیابی چهره


زیبایی، یک علم دقیق و تعریف شده نیست، اما با توجه به برخی متخصصین زیبایی، یک سیستم خاصی وجود دارد که ایده آل های ظاهر فرد براساس آن تعیین می شود. این سیستم می تواند شامل ارتفاع صورت، عرض آن و تقارن اعضای صورت باشد. در ابتدا ظاهر هر فرد بر اساس نمای روبرویی وی و سپس بر اساس نمای جانبی صورت او مورد بررسی قرار می گیرد. در این سیستم همچنین ایده آل هایی برای اعضای صورت از جمله چانه، استخوان گونه و بینی تعیین می شود.

ارزیابی چانه


مراجعه کننده، در ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد. یک خط عمودی از وسط ابروها تا چانه ترسیم می شود. این خط در حالت ایده آل، باید کاملا عمودی باشد. هر چند برخی از متخصصین زیبایی اعتقاد دارند که اگر در زنان چانه به میزان کمی از این خط عقب تر باشد، هنوز هم ظاهری زنانه و متناسب خواهد داشت.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#c7c5c5″]در عمل بزرگ کردن چانه، از مواد مصنوعی زیست تخریب پذیر استفاده می شود تا استخوان چانه را بزرگتر و یا برجسته تر نشان دهد. در این روش می توان عدم تعادل موجود بین چانه و سایر اعضای صورت را اصلاح کرد و چانه را کوچکتر کرده و یا بزرگتر کرد. ضخامت طبیعی چانه بین 8 تا 11 میلی متر است. [/alert]

در این روش بر روی تصویر صورت شما، یک گراف ترسیم می شود تا فاصله بین اعضای صورت، اندازه گیری شود. همچنین می توان از تصاویر کامپیوتری استفاده کرد تا تجسم چهره ی شما بعد از عمل راحت تر شود.

تزریق ژل


در روش قدیمی بزرگ کردن و پروتز زیبایی چانه، از عمل جراحی برای پیوند زدن پروتز های آماده ی سیلیکونی و یا پروتز های جامد چانه تحت بیهوشی عمومی استفاده می شود. پس از انجام این عمل جراحی، بیمار تا دوهفته به ورم و درد دچار خواهد بود. نتایج حاصل از این عمل و زاویه دار کردن صورت می تواند رضایت بخش باشد، اما به دلیل استفاده از پروتز های پیش ساخته، در کسب نتیجه ی مورد نظر، محدودیت هایی وجود خواهد داشت.
دکتر طرزی از تزریق ژل به جای عمل جراحی برای بزرگ کردن و پروتز چانه استفاده می کند. در طول این روش، برای جلوگیری از درد، از کرم های بی حسی موضعی استفاده می شود. سپس میزان کمی از ژل، به درون ناحیه ی مورد نظر تزریق می شود تا به چانه شکل دهد و ظاهر آن را متناسب سازد. نتایج حاصل از روش بدون عمل جراحی، بسیار دقیق تر هستند چون دکتر طرزی، تنها نواحی ضروری از چانه را برای به دست آوردن نتیجه ی مطلوب مورد اصلاح قرار می دهد.
این روش معمولا در 30 دقیقه و تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد. ممکن است تا 2 یا 3 روز پس از انجام این روش، درد کمی احساس کنید و به ندرت دچار کبودی شوید.  معمولا نتایج حاصل از این روش برای مدت یک سال ماندگار خواهد بود. نتیجه ی بالینی این روش نسبت به پروتز زیبایی چانه بسیار طبیعی تر خوهد بود، چون دکتر طرزی، تغییرات را بر اساس ظاهر طبیعی چانه ی فرد اعمال می کند. بر اساس خواسته ی فرد، تغییرات ظاهر چانه توسط این روش می تواند بسیار جزئی و یا بسیار زیاد باشد.

مقایسه ی روش بدون نیاز به عمل جراحی و روش قدیمی پروتز چانه


ایمنی

روش جراحی : هر عمل جراحی دارای خطرات و عوارض ذاتی از جمله ایجاد جای زخم، عفونت و عوارض بیهوشی می باشد. در روش قدیمی بزرگ کردن چانه از طریق عمل جراحی، یک پروتز زیبایی چانه تحت بیهوشی عمومی، در ناحیه ی مورد نظر قرار داده می شود. به ندرت، این پروتز می تواند پس از عمل جراحی، حرکت کرده و از محل خود جابجا شود. چنانچه پس از عمل جراحی، فرد به عفونت زیادی دچار شد، پروتز باید برداشته شود.

روش غیر جراحی: در روش غیر جراحی بزرگ کردن و پروتز زیبایی چانه، خطرات عمل جراحی وجود نخواهد داشت. پروتز جامدی وجود ندارد، به همین دلیل، خطر جابجایی آن و یا ابتلا به عفونت وجود نخواهد داشت. ژل، پس از تزریق حرکت نمی کند و در نهایت بخشی از پوست می شود. در این ناحیه از صورت، تاکنون ابتلا به عفونت پس از تزریق ژل گزارش نشده است.

بهبودی

روش جراحی: تا بهبودی پس از عمل جراحی بزرگ کردن و پروتز زیبایی چانه، معمولا 7 تا 10 روز طول می کشد و شامل درد، کبودی و ورم می باشد. بیشترین میزان از تورم، پس از گذشت 2 تا 4 هفته از عمل جراحی، برطرف می شود، اما کمی از ورم می تواند تا چندین ماه ماندگار باشد. اگر برش ایجاد شده حین عمل در ناحیه ی دهان باشد، باید تا مدتی غذای نرم بخورید و برای مسواک زدن از روش های خاصی استفاده کنید. در طول دوره ی بهبودی، به داروهای مسکن قوی، کمپرس یخ و شوینده های دهانی خاص نیاز است.

روش غیر جراحی: پس از انجام روش غیر جراحی، به میزان جزئی ورم و گاهی اوقات کبودی و قرمزی کمی ایجاد خواهد شد.  این علایم بیش از 2 تا 3 روز ماندگار نخواهد بود.

نتایج حاصل از عمل بزرگ کردن چانه

روش جراحی: به دلیل این که در روش قدیمی بزرگ کردن چانه از پروتز استفاده می شود، نمی توان به طور کامل و دلخواه، عمل بزرگ کردن و پروتز زیبایی چانه را براساس شکل صورت فرد انجام داد. ممکن است پروتز قرار داده شده، پس از عمل جراحی تغییر کند که این امر باعث ایجاد ظاهری نامطلوب می شود و به عمل جراحی دیگری نیاز پیدا خواهد کرد.

روش غیر جراحی: ژل مورد استفاده در روش غیر جراحی پروتز زیبایی چانه، در مقادیر بسیار کمی و در محل های بسیار دقیقی تزریق می شود و به همین دلیل کنترل کاملی بر شکل چانه و تناسب آن با سایر اعضای صورت وجود خواهد داشت. نتایج این روش تا 2 سال ماندگار خواهد بود. به دلیل این که نتایج این روش موقتی است، می تواند با تغییر ظاهر صورتتان در طول زمان، تغییراتی در شکل چانه ایجاد کنید که باعث می شود ظاهری طبیعی تر داشته باشید.

 هزینه و قیمت


هزینه ی روش بزرگ کردن چانه با استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، به حجم محصول مورد استفاده بستگی دارد. در این روش، نیازی به عمل جراحی، اتاق عمل و مواد بیهوشی وجود ندارد. تنها ممکن است به داروی بی حسی موضعی و داروی آرام بخش نیاز باشد. هزینه های این روش به طور قابل توجهی نسبت به روش پروتز زیبایی چانه، کمتر است، هرچند میزان محصول مورد استفاده، نقش زیادی در هزینه دارد، چون این مواد در حجم های خاصی عرضه می شود.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان