از بین بردن و رفع غبغب با لیپوساکشن و سایر روشها

r1

شکل گردن و غبغب متأثر از روابط متقابل سه نوع بافت است: بافت عضله، بافت چربی و بافت پوست؛ بنابراین طیفی از عوامل در ایجاد ناهنجاری‌های ظاهری تأثیر دارند و به همین دلیل عمل‌های جراحی و غیرجراحی مختلفی برای ترمیم یا از بین بردن مشکل وجود دارد؛ از لیفت گردن و بزرگ کردن و تغییر شکل چانه گرفته تا جراحی‌های گسترده ترمیمی.

اصلاح گردن، لیفت گردن یا چانه برای درمان چین و چروک‌ها و افتادگی پوست چانه و گردن که به اصطلاح به آن غبغب گفته می‌شود انجام می‌شود. بسیاری از بیماران بر این باورند که ممکن است آنها برای انجام عمل‌های جراحی و غیرجراحی غبغب مانند لیزر، لیپوساکشن و لیفت گردن بسیار پیر شده باشند. دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن معتقد است که هیچ موقع شما برای داشتن بدنی که آرزوی داشتنش را داشته‌اید پیر نیستید. پزشک برای تبادل نظر در مورد شرایط بیماران پیر یا افرادی که به مشکلات پیچیده پزشکی دچار هستند، قبل از عمل مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید.

غبغب


r2

در فضای بین لایه‌های ماهیچه‌ای عمیق و لایه ماهیچه‌های سطحی (پلاتیسما) معمولاً یک لایه‌ی چربی کاملاً مشخص وجود دارد که ممکن است تغییر شکل نامطلوبی در زاویه زیر چانه حتی در افراد جوان‌تر ایجاد کند. یک لایه‌ی چربی دیگر در بافت زیرجلدی قرار دارد که فضای بین لایه پایینی پوست و پلاتیسما را پر می‌کند. با انجام برخی از عمل‌ها می‌توان این لایه‌های چربی را به صورت مؤثری از بین برد.

به‌ علاوه، کیفیت پوشش پوست در شکل‌گیری چانه و قسمت جلویی گردن دارای اهمیت زیادی است. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به مرور زمان بر اثر نیروی جاذبه می‌افتد، غالباً پوست اضافی نسبتاً زیادی به وجود آمده و چین و چروک‌های عمیق شکل می‌گیرند. لیفت گردن، شکل گردن و چانه را بهبود داده و در نتیجه پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

روش‌های مختلف برای رفع غبغب که توسط دکتر طرزی به کار برده می‌شود


  • عمل جراحی
  • لیپوساکشن
  • لیفت گردن
  • لیزر

شما می‌توانید در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد همه این روش‌های رفع غبغب  کسب کنید.

عمل جراحی رفع غبغب

r3

در روند آندوسکوپی ترمیمی غبغب و گردن، جراح از طریق ایجاد پنج شکاف کوتاه در دو طرف پشت گوش در زیر خط چانه به درون بافت‌ها دسترسی پیدا می‌کند. بافت زیرجلدی بیرون مکیده می‌شود و عضلات با چندین بخیه ترمیم می‌شوند و در نتیجه زاویه طبیعی بین چانه و گردن بازسازی می‌شود.

عمل جراحی گردن و چانه چگونه انجام می‌شود؟

غالباً بیماران تمایل دارند که زاویه طبیعی بین گردن و چانه آنها اصلاح شود. در خلال این درمان، لایه چربی اضافی زیرجلدی از طریق یک شکاف افقی در خط زیر چانه که حدود 5 میلی‌متر طول دارد برداشته می‌شود. در صورت نیاز عضله و حتی لایه چربی ثانویه که بین لایه‌های سطحی و عمقی عضلات قرار دارد از وسط شکافته شده و برداشته می‌شود. در پایان عمل جراحی پلاتیسما به وسیله بخیه بسته و تقویت می‌شود.

لیپوساکشن غبغب

r5

لیپوساکشن لایه چربی در ناحیه غبغب می‌تواند یک گزینه تکمیلی برای عمل‌های جراحی پلاستیک باشد. لیپوساکشن غبغب علاوه بر اصلاح شگفت‌انگیز غبغب، باعث جوان‌تر به نظر رسیدن کل صورت نیز می‌شود.

درمان لیپوساکشن غبغب و صورت چگونه انجام می‌شود؟

در روند عمل لیپوساکشن غبغب، عمل برداشتن چربی درست از زیر دهانه گوش و چانه انجام می‌شود. نتایج مشکل‌آفرین ممکن است فقط در مواردی که پوست در اثر فشار بافت چربی بسیار شل شده و بهبود آن با چسبندگی به بافت زیرین به دلیل مقادیر مازاد بسیار پیچیده باشد به وجود آید. در این موارد ممکن است در روند بهبودی، چین‌های عرضی کم یا حتی فلاپ (قطعه‌ای از بافت است که یک انتهای آن ( به نام پایه یا ساقه )در محل خود متصل باقی مانده و انتهای دیگر به محل گیرنده متصل می‌شود) پوستی به جای بماند. به هر حال اگر خاصیت ارتجاعی پوست طبیعی باشد، نتایج حاصل از لیپوساکشن صورت و چانه بسیار عالی خواهد بود.

پس از لیپوساکشن غبغب

با توجه به ویژگی‌های این ناحیه حداقل برای مدت سه هفته پس از عمل، فشرده سازی ثابت به پشت و بالای سرانجام می‌شود. درد ناشی از لیپوساکشن غبغب یا صورت ممکن است بیش از درد ناشی از لیپوساکشن در مناطق دیگر بدن باشد. علیرغم اینکه ناحیه تحت لیپوساکشن کوچک است به دلیل وجود حساسیت بیشتر فیبرهای عصبی درد در این ناحیه بیشتر احساس می‌شود. تورمی که به دلیل انجام لیپوساکشن به وجود می‌آید ممکن است تا چند هفته باقی بماند.

لیفت گردن

r6

در لیفت گردن هم پوست قسمت پایینی صورت و هم پوست گردن کشیده می‌شوند. در خلال لیفت گردن، عضله پلاتیسما به صورت اساسی کشیده می‌شود. معمولاً شکافی پشت گوش‌ها به سمت پشت و در امتداد خط رویش مو ایجاد می‌شود. دوران نقاهت و بهبود پس از لیفت گردن مشابه لیفت صورت است. لیفت گردن مکملی مناسب برای لیفت صورت حتی برای صورت‌هایی با ظاهر جوان‌تر است.

فرایند لیفت گردن

برای رفع غبغب ، یک شکاف در جلو و پشت گوش و اطراف نرمه گوش ایجاد می‌شود. جراح زیبایی، پوست شل شده را می‌کشد تا سفت شود. این لحظه‌ای است که چربی انباشته شده مکیده می‌شود. در برخی موارد برای لیفت چانه، جراح باید شکاف کوچکی زیر چانه ایجاد کند. این کار برای اصلاح ماهیچه‌های زیرین و دستیابی به نتایج زیباتر برای از بین بردن غبغب انجام می‌شود.

لیفت گردن: مراقبت‌های پس از عمل

درمان غبغب یا لیفت گردن تحت بیهوشی عمومی و در مدتی حدود دو ساعت انجام می‌شود. این بدان معناست که شما می‌توانید در همان روز انجام عمل جراحی به منزل مراجعت کنید. پس از لیفت چانه یک بانداژ شل به کار برده می‌شود. این بانداژ دو روز پس از عمل لیفت چانه برداشته می‌شود.

در ابتدا ممکن است کبودی و تورم به وجود آید اما بلافاصله از بین می‌روند. یک هفته پس از عمل لیفت غبغب، بخیه‌ها کشیده می‌شود. در ابتدا اسکار و قرمزی در ناحیه درمان شده دیده می‌شود اما به مرور محو شده و به سختی دیده می‌شوند. نتیجه لیفت چانه معمولاً سه ماه پس از عمل قابل‌م شاهده است.

لیفت لیزری گردن

r7

  • مناسب برای بیمارانی که مقدار کمی افتادگی پوست و کیسه‌های چربی در گردن دارند.
  • در این عمل از فیبر لیزری بسیار نازک برای تولید کلاژن و فیبرهای الاستین استفاده می‌شود که چربی‌های انباشته شده را ذوب می‌کند. در این روش نیازی به ایجاد شکاف در پوست نیست.
  • لیفت لیزری گردن تحت بیهوشی موضعی انجام شده و حدود یک ساعت زمان می‌برد. بیماران می‌توانند پس از یک یا دو روز بعد از عمل به فعالیت‌های روزمره و عادی خود بپردازند، تورم‌ها هم پس از 3 تا 7 روز از بین می‌روند.

 درمان لیزر

با تکنولوژی لیزر می‌توانید ساعت را به زمان عمل جراحی از بین بردن غبغب بازگردانید. امروزه شما می‌توانید طرف مدت 30 دقیقه این عمل جراحی را بدون به جا ماندن اسکارهای زشت انجام دهید. مردان و زنان با استفاده از این روش می‌توانند بدون نیاز به برداشتن پوست اضافی، غبغب را از بین ببرند. در لیفت لیزری گردن از لیزر برای سفت کردن پوست و برداشتن چربی‌های انباشته شده استفاده می‌شود و باعث بهبود کیفیت پوست اطراف ناحیه تحت درمان می‌شود.

در روش درمان غبغب بدون جراحی از رشته‌های لیزری فوق‌العاده نازک استفاده می‌شود که در زیر سطح پوست. انرژی لیزر، فیبرهای کلاژن و الاستین را منقبض کرده و چربی‌های انباشته شده را آب می‌کند. 6 تا 12 هفته طول می‌کشد تا نتایج حاصل از این عمل خود را به طور کامل نشان دهد.

کدام روش برای من مناسب‌تر است؟

موفقیت عمل جراحی زیبایی و رضایتمندی بیمار به انتخاب روش صحیح درمانی بستگی دارد. در برخی موارد جراحی‌های قدیمی (کلاسیک) روش‌های مناسبی هستند و در برخی دیگر از موارد رویکردهای جراحی مدرن مطلوب‌تر است. در بسیاری از موارد ترکیب روش‌های درمانی مختلف مناسب‌ترین رویکرد است. انتخاب هر روش به فرد بیمار بستگی دارد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان