بهترین راه برای درمان شلی و افتادگی پوست صورت و گردن (سفت کردن پوست)

hh

کاهش استحکام و سفتی پوست یکی از نمایان‌ترین نشانه‌های افزایش سن و پیری است. وقتی سنمان بالا می‌رود پوست خاصیت کشسانی خود را که در سال‌های جوانی این حالت را داشته را از دست می‌دهد و این اتفاق موجب می‌گردد که پوست شل و افتاده به نظر برسد. این روند تغییر بیشتر در صورت و گردن نمایان می‌گردد. اگر چه شما نمی‌توانید عقربه‌ی زمان را به عقب بازگردانید اما می‌توانید محافظه‌کارتر باشید و ضمن پیشگیری از شل شدن پوست ، درمان‌های متفاوتی را برای سفت کردن پوست شل شده گردن خود امتحان کنید.

اگر وجود نشانه‌های پیری موجب شده که صورتتان خسته یا غمگین به نظر برسد، ممکن است که روش‌های لیفت صورت و گردن، لیپوساکشن و تزریق ژل و بوتاکس برای شما مناسب باشد. بر اساس باورها، رفع و از بین بردن پوست اضافه گردن و صورت با استفاده از این روش‌ها، می‌تواند نشانه‌های آشکار و واضح پیری در صورت و گردن را بهبود و برطرف نماید. اگر شما نیز جزو این افراد هستید که شلی و افتادگی پوست صورت و گردن شما را آزار می‌دهد می‌توانید برای رزرو نوبت با شماره 03136205826 تماس گرفته و از روش‌های درمانی برای این مشکل مطلع شوید.

پوست شل شده صورت و گردن


به علت اینکه پوست صورت و گردن نسبت به پوست سایر قسمت‌های بدن حساس‌تر است، بیشتر دستخوش تغییرات مخرب نظیر بالا رفتن سن، پرتو نور خورشید، افزایش وزن و استعداد ژنتیکی می‌شوند . روند افزایش سن به تمام لایه‌های پوست، بافت زیر پوستی و عضله پهنی به نام پلاسما نفوذ می‌کند. به دلیل از بین رفتن کلاژن و اسید هیالورونیک احتمال خشک شدن پوست افزایش می‌یابد و با گذر زمان پوست نازک‌تر می‌شود. در نتیجه پوست سفتی و حجم خود را از دست می‌دهد و به علت عوامل مرتبط با سبک زندگی و نیروی جاذبه پوست شروع به تغییر می‌کند؛ گاهی روش های پیشگیری از شل شدن پوست نیز نمی تواند از این روند جلوگیری کند. به کمک چند تکنیک می‌توانید پوست شل شده را بهبود و استحکام و سفتی را به آن بازگردانید.

درمان‌های جراحی سفت کردن پوست صورت و گردن


[dopts id=”19″]

لیفت پوست صورت و گردن

عمل لیفت صورت (با نام ریتیدکتومی نیز شناخته شده) یک روش جراحی زیبایی است که برای برداشتن پوست اضافه، سفت کردن عضلات صورت و کشیدن پوست جهت صاف شدن و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست طراحی ‌شده است. عمل لیفت را می‌توان بر روی صورت، گردن و یا هر دو انجام داد. لیفت کامل پوست صورت شامل لیفت ابرو، بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)، لیفت (بخش میانی صورت) گونه، لیفت قسمت پایین صورت و در صورت نیاز لیفت گردن می‌باشد.

انواع روش‌های لیفت پوست صورت


لیفت گونه (بخش میانی صورت)

به مرور زمان ‌گونه‌ها شروع به افتادن می‌کنند این حالت موجب می‌گردد تا خطوط خنده (معروف به چین نازولابیال) واضح‌تر شوند. گونه‌های افتاده و آویزان، حالت غمگین یا عصبانی بودن را به چهره می‌دهند اما لیفت گونه ظاهر جوان‌تری به چهره می‌بخشد.

لیفت قسمت پایین صورت به‌وسیله برش‌های کوچک

lo1

لیفت پوست صورت و گردن به روش قدیمی برای بیمارانی مناسب است که آرزوی کاهش چین‌وچروک‌ها و شلی و افتادگی پوست صورت و گردن را دارند. اما در افرادی که تغییرات بالا رفتن سن به‌طور ویژه در قسمت پایین صورت و تنها تغییرات جزئی در گردن آن‌ها ایجادشده، لیفت به روش برش‌های محدود یا مینی لیفت بهترین گزینه برای درمان افتادگی پوست صورت و گردن برای آن‌ها خواهد بود. به علت کوتاه بودن فرایند درمان و دوره بهبودی، این روش با نام لیفت آخر هفته نیز شناخته می‌شود. مینی لیفت برای افرادی مناسب است که به دنبال روشی منطقی با بهبودی طولانی‌مدت و دوره نقاهت کوتاه‌مدت هستند.

جراحی لیفت پوست گردن

لیفت کامل پوست صورت و یا لیفت پوست گردن برای بیمارانی انجام می‌شود که افتادگی شدیدی در زیر قسمت چانه و غبغب برجسته‌ای دارند که به‌ تنهایی از طریق روش لیفت صورت و ایجاد برش‌های کوچک بهبود نمی‌یابد. پس از انجام عمل لیپوساکشن گردن، عضله سطحی این ناحیه که پلاتیسما نامیده می‌شود از طریق ایجاد برش‌های کوچک و محدودی در زیر چانه، سفت می‌گردد. برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن قسمت پایین صورت و گردن به ‌طور قابل‌ملاحظه و چشمگیری به جوان‌تر شدن ظاهر کمک می‌کند.

دوره بهبودی جراحی لیفت پوست صورت و گردن

دوره بهبودی جراحی لیفت پوست صورت و گردن تا حد زیادی بستگی به نوع روشی دارد که روی شما انجام می‌گیرد. برش‌هایی که در لیفت گردن انجام می‌شوند نسبت به برش‌هایی که در لیفت صورت ایجاد می‌شوند بزرگ‌تر هستند بنابراین دوره بهبودی  لیفت گردن به طرز قابل ‌توجهی طولانی‌تر است. معمولاً پزشک دو هفته پس از عمل بخیه‌ها را برمی‌دارد. عمدتاً کبودی و تورم چند هفته پس از عمل فروکش می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

لیپوساکشن صورت و گردن

لیپوساکشن صورت و گردن با برداشتن چربی اضافه و فرم دادن به گونه‌ها، چانه و گردن می‌تواند تغییر چشمگیری در چهره شما داشته باشد. در صورتی‌ که چربی‌های شما در برابر تمرینات مقاومت نشان می‌دهند و در این قسمت‌ها چربی‌های ذخیره‌شده موضعی دارید ممکن است شما فرد مناسبی برای این روش باشید.

فرایند درمان

po

عمل جراحی لیپوساکشن به ‌عنوان یک فرایند درمان سرپایی که تحت بی‌حسی موضعی به همراه آرام‌بخشی عمیق صورت می‌گیرد توسط متخصص بیهوشی دارای بورد تخصصی انجام می‌گردد. معمولاً پروسه درمان بسته به میزان مطلوب اسکالپتینگ یا همان فرم دهی صورت، حدود یک ساعت زمان می‌برد. تمامی عمل‌ها با استفاده از امکانات جراحی کاملاً معتبر و پیشرفته اجرا می‌شوند.

فرایند درمان از طریق ایجاد چند برش کوچک انجام می‌شود که به‌ مرور زمان اگر اثر آن‌ها به‌طور کامل از بین نرود، تقریباً جای آن‌ها نامرئی می‌شود. چربی اضافه و نامطلوب با استفاده از کانولاهای کوچک به‌آرامی بیرون رانده می‌شود تا تورم و کبودی به حداقل برسد. برای بستن زخم از بخیه‌های کوچکی که باظرافت در محل برش‌ها قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود.

دوره بهبودی

بیماران پس از جراحی با لباس فشاری کشی (الاستیک) که در چند روز اول پس از جراحی پوشیده می‌شوند مستقیماً به خانه مرخص می‌شوند در چند روز اول بروز کمی تورم و کبودی طبیعی است اما این آثار با بالا نگه‌داشتن سر و استفاده از کمپرس یخ کمتر می‌گردند. معمولاً بخیه‌های جذبی ظرف یک هفته پس از جراحی، ناپدید می‌شوند.

درمان‌های بدون جراحی سفت کردن پوست صورت و گردن


[dopts id=”20″]

بوتاکس

بوتاکس پیام عصبی را قطع می‌کند و عضلاتی را که موجب ایجاد چین‌وچروک و شل شدن پوست صورت و گردن می‌شوند را به‌طور موقتی فلج می‌کند و به پوست ظاهری شاداب‌تر و صاف‌تر می‌بخشد.

فرایند درمان

برای کاهش درد از سرنگ خیلی کوچکی استفاده می‌شود زیرا تزریق احساسی شبیه گزگز خفیف و کمی سوزش ایجاد می‌کند. کل این فرایند حدود 10 دقیقه زمان می‌برد. به علت اینکه این روش، روشی بدون جراحی است، نیازی به سپری کردن دوره نقاهت نیست و بیماران بلافاصله پس از درمان، می‌توانند به کار یا دیگر فعالیت‌های روزانه‌ی خود بازگردند. معمولاً نیاز است که تزریق بوتاکس هر 3 تا 4 ماه یک‌بار تکرار شود.

ژل

ut1

به مرور زمان پوست صورت و گردن شروع به از دست دادن منابع طبیعی اسید هیالورونیک خود می‌کند این اسید بر فعالیت فیبروبلاست ها تأثیر دارد. در نتیجه میزان کلاژن کاهش می‌یابد که حاصل آن کم‌حجم شدن صورت است. این روند ممکن است تنها با یک‌بار تزریق اسید هیالورونیک متوقف شود تا به پوستتان کمک کند دوباره ظاهر جوان خود را بازیابد. ماده ژل به‌طور یکنواخت در صورت و گردن تزریق می‌شود. درمان شلی پوست با استفاده از یک کانولا الاستیکی مخصوص انجام می‌گیرد که این ابزار برای این طراحی‌شده که برای انجام فرایند درمان چندین سوراخ ایجاد نشود. با استفاده از یک چنین کانولایی، توزیع یکنواخت ماده به سرتاسر گردن امکان‌پذیر می‌شود. این کانولا پوشش‌دهی بخش نسبتاً زیادی از منطقه را امکان‌پذیر می‌کند این در حالی است که شمار سوراخ‌های ایجادشده در محل را محدود می‌کند.

تزریق چربی

در روش تزریق چربی، چربی از قسمت‌هایی از بدنتان که چربی زیادی در آن‌ها یافت می‌شود گرفته و به بخش‌های موردنیاز صورت و گردن منتقل می‌شود. در حالی ‌که تحت تأثیر آرام‌بخش قرار دارید، پزشک جراح به‌وسیله سرنگ مخصوص به این کار، چربی را از یک بخش بدن (نظیر شکم، لگن و باسن) برمی‌دارد. سپس چربی به ‌صورت و گردن تزریق می‌شود تا چهره پرتر و ظاهری جوان‌تری را به فرد دهد. در روش انتقال چربی به دوره نقاهت کوتاهی نیاز است. در صورتی ‌که تزریق در صورت و گردن انجام گرفته باشد بعضی از بیماران در آن قسمت کبودی را تجربه خواهند کرد و گاهی اوقات در نزدیکی مکان تزریق ورم کوچکی دیده می‌شود اما معمولاً بعد از چند ساعت فروکش می‌کند.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان