بهترین راه درمان برای از بین بردن و رفع خط خنده و لبخند

khat

با بالا رفتن سن، شما در نواحی مختلفی از چهره آثار چین‌ و چروک را خواهید یافت، نظیر رفع چروک پیشانی و خطوط پیشانی، چروک دور و زیر چشم، بین ابروها و خطوط اطراف دهان. عاقبت هر شخصی به این مشکل دچار خواهد شد و زنان بیشتر مستعد دارای شدن چین ‌و چروک در اطراف دهان می‌باشند زیرا ساختار پوست آن‌ها با مردان متفاوت است؛ مانند دیگر خطوط، خطوط اطراف دهان که خطوط پریورال نامیده می‌شوند ناشی از بالا رفتن سن، ژنتیکی و در معرض نور خورشید بودن و سیگار کشیدن می‌باشد.

خط لبخند خطی است که به هنگام لبخند در ما ظاهر می‌شود معمولاً جهت حرکت آن‌ها از سمت بینی تا گوشه‌های دهان می‌باشد. شاید فیلر، بوتاکس، چربی و کشیدن صورت به ذهنتان خطور کرده باشد. ولی باید نگران عوارض جانبی آن‌ها باشید. نتیجه‌ی آن ایجاد ظاهری طبیعی‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر است. شاید شما در جستجوی درمانی باشید که نتایج آن مدت درازتری دوام داشته باشد. قبل از هر اقدامی یک مشاوره با جراح زیبایی داشته باشید. آن‌ها بهترین روش‌های درمانی مراقبت از پوست را به شما پیشنهاد می‌کنند و در کشیدن، صاف کردن چین‌ و چروک اطراف دهان به شما کمک خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین رزرو نوبت می‌توانید با 03136205826 تماس حاصل نمایید.

خطوط لبخند


خط لبخند به چین‌های طبیعی پوست گفته می‌شوند که از برخورد لب بالا با گونه به وجود می‌آیند. همچنین اغلب به این خطوط چین نازولابیال نیز گفته می‌شود. برخی از افراد به آن خط خنده می‌گویند. آن‌ها معمولاً به خطوط لبخند معروفند زیرا وقتی شخصی لبخند واقعی عریض و گاهی حتی بیشتر از آن و به عبارتی می‌خندد، این خطوط بیشتر نمایان می‌شوند.

رایج‌ترین روش‌های زیبایی برای رفع خط خنده ناخواسته و عمیق تزریق فیلر، بوتاکس، چربی و لیفت صورت می‌باشند. بعضی از آن‌ها برای خطوط لبخند عمیق درمان موقتی به حساب می‌آیند و 1 تا 3 سال نیز ماندگاری دارند. به‌ هر حال، بعضی از موارد در جای که چین خنده واقعاً عمیق باشند حتی با تزریق چندین سرنگ از فیلر، نمی‌توانند میزان قابل قبولی از بهبود را ارائه دهند بنابراین نیاز به انجام عمل جراحی احساس می‌شود.

راه‌های درمان خط لبخند


وقتی دارای چین‌ و چروک در اطراف دهانتان باشید. هیچ راهی جز رفع و از بین بردن خط خنده قبل از آنکه شدیدتر شوند وجود ندارد. بعضی از روش‌ها برای درمان خط خنده عبارتند از:

فیلرها

khat1

متخصصین زیبایی به ‌طور مؤثر فیلرها را برای درمان چروک های دور لب و خطوط لبخند و بازگرداندن جوانی به چهره تزریق می‌کنند. علاوه بر این ما غالباً پیشنهاد می‌کنیم روش فیلر پوستی و جوانسازی پوست نظیر بوتاکس با هم ترکیب شوند. همچنین وقتی با برجسته‌سازی گونه ترکیب شود خطوط لبخند نیز بهبود خواهند یافت.

فرایند بهبود

پس از بی‌حسی موضعی، فیلرهای رفع کننده خطوط لبخند با استفاده از پیشرفته‌ترین میکرو کانولاها به قسمت مورد نظر تزریق می‌شوند تا ناراحتی، کبودی و تورم پس از انجام فرایند درمان کاهش یابد. متخصصین از این تکنیک برای از بین بردن نسبی این کبودی‌های به ‌خصوص در بیمارانی که به داروهای رقیق‌کننده‌ی خون نیاز دارند، استفاده می‌کنند.

اگر چه فرایند درمان تنها چند دقیقه زمان می‌برد اما نتایج آن بیشتر از 18 ماه ماندگاری دارد و با ایجاد تغییر جزئی در فرایند درمان حدود 9 ماه نیز بر میزان ماندگاری آن افزوده می‌شود. مطمئناً مراقبت‌های شخصی و پرهیزها در حفظ سلامتی و درخشندگی پوست و افزایش و دوام نتایج را در پی خواهد داشت.

تزریق چربی

khat2

این فرایند چربی را، از مکان‌هایی که چربی اضافی موجود است مثل شکم، پهلو، باسن و یا ران برداشته و بعد از انجام ترکیب‌های خاص دارویی، به آن منطقه از جسم که نیاز به پر شدن دارد تزریق می‌کند. این روش برای رفع خط خنده باید توسط جراحان زیبایی که در روش تزریق چربی در صورت تخصص دارند انجام شود و همچنین روشی برای  درمان لاغریی صورت می باشد .

فرایند بهبودی

در روش انجام لیپوساکشن برداشت چربی از بدن به آرامی و بدون ضایعه لوله و برای حفظ و بقای سلول‌های چربی زنده به‌دست‌آمده انجام می‌شود. سپس سلول‌های چربی تصفیه و با استفاده از یک سرنگ کوچک یا لوله از طریق برش پوستی به بافت گیرنده تزریق می‌شود. این ذرات کوچک سراسر بافت‌ها را پوشش می‌دهند. در هر انتقال چربی به مقدار کافی خون در اختیار خواهد بود تا در هنگام تزریق، سلول‌های چربی زنده باقی بمانند.

بوتاکس

khat3

تزریق بوتاکس گزینه‌ی مناسب و ارزانی برای فلج کردن ماهیچه‌های اطراف دهان می‌باشد. بر روی خطوط اطراف دهان نیز تأثیر می‌گذارد زیرا فلج کردن ماهیچه‌ها دائماً گزینه‌ی مناسبی برای درمان نیستند. نتایج تنها 3 تا 4 ماه ماندگاری دارد.

به علت اینکه بوتاکس مانع از حرکت صورت می‌شود و همچنین برای جلوگیری از بروز چین ‌و چروک در اطراف دور دهان شیوه‌ی بسیار خوبی می‌باشد. پزشک توصیه می‌کند مقدار خیلی کمی از یک بخش بوتاکس، در مناطقی که خطوط پدیدار شده استفاده می‌شود.

فرایند درمان

بیهوشی لازم نیست. هر چند ممکن است پزشک از کیسه یخ یا کرم بی‌حسی برای بی‌حس کردن آن ناحیه استفاده کند. معمولاً درد و ناراحتی خفیفی وجود دارد. تزریق مقدار کمی از بوتاکس، مستقیماً هدایت خواهد شد به درون ماهیچه‌های که علت ایجاد این خطوط می‌باشند. مدت درمان 15 دقیقه تقریباً زمان می‌برد.

از لمس، مالیدن و آرایش کردن منطقه مورد درمان به مدت 4 ساعت اجتناب شود. همچنین تا 24 ساعت پس از درمان از انجام کارهای دشوار باید اجتناب کرد.

لیفت صورت

khat5

عمل لیفت صورت یک عمل جراحی بزرگ است که دارای خطر و دوره‌ی نقاهت طولانی‌مدت می‌باشد. به ‌منظور اصلاح چین ‌و چروک دور دهان شما نباید تنها اقدام به لیفت صورت کنید. اگر چین‌ و چروک دور دهان شما زیاد است و نگرانی‌هایی دیگری در رابطه با چهره و اینکه بزرگسالیتان چگونه است دارید، لیفت صورت ممکن است یک گزینه‌ی مناسب باشد. لیفت صورت می‌تواند چین‌ و چروک دور بینی و دهان را بهبود دهد و با برجسته‌سازی گونه، گونه‌های افتاده را بالا بکشد.

فرایند درمان

معمولاً در سراسر مناطق کم‌عمق پشت خط مو و یا نزدیک گوش برش ایجاد می‌کنند، در لیفت صورت از برش‌های کوچک در مو و شقیقه استفاده می‌کنند و درون دهان با قرار دادن بافت نرم در بخش میانی صورت آن را جایگذاری می‌کنند. نتیجه‌ی برش دقیق، جای زخم کمتر، کبودی کمتر، کنترل بیشتر و بهبودی سریع‌تر می‌باشد. در طی دوره‌ی بهبود لیفت صورت، بیمار باید زمان کافی برای التیام خود اختصاص دهد و تا 2 هفته پس از درمان بی‌حسی و تغییر رنگ پوست را تحمل کند.

لیفت صورت با روش آندوسکوپی

khat6

در آندوسکوپی لیفت صورت که به ضد جاذبه لیفت نیز شناخته‌شده است، فرایند جراحی قادر است به ‌وسیله‌ی جایگزین کردن در خطوط لبخند شل، بالا کشیدن گوشه‌های لب، نتیجه‌ای طبیعی و جوان‌تر و ظاهری شاداب به چهره هدیه کند.

فراینددرمان

در آندوسکوپی بخش میانی صورت، از بی‌هوشی استفاده می‌شود. بعد از انجام بی‌هوشی، برش‌های ریز در مکان‌های نامشهود درون‌خط مو در شقیقه و درون دهان انجام می‌شود. آندوسکوپی در برش‌ها جایگذاری می‌شود تا در حین اینکه پوشش چربی یا بافت‌های عمیق او بالا کشیده می‌شود در جراحی هدایت‌گر باشد. بعد از آن برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند.

برش‌های ریز در مکان نامشهود خط مو در شقیقه و درون دهان به‌گونه‌ای قرار می‌گیرند که جای زخم دیده نشود. بعد از آندوسکوپی لیفت صورت به علت خیلی ریز بودن برش‌ها، نامشهود بودن مکان درون دهان و درون خط موی در شقیقه جای زخم ‌دیده نمی‌شود.

دوره‌ی بهبود

بعد از آندوسکوپی لیفت بخش میانی صورت، بیماران معمولاً کمی احساس درد را تجربه می‌کنند که می‌توان با مسکن درد آن را به‌ آسانی کنترل کرد. ممکن است تورم و کبودی رخ دهد و معمولاً بعد از چند هفته کاملاً ناپدید می‌شوند. سر در چند روز اول باید بالا نگه ‌داشته شود تا به کاهش میزان ورم کمک کند. بخیه‌ها در کمتر از هفت روز برداشته می‌شوند.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان