تزریق چربی: روش و هزینه آن

2

در عمل تزریق چربی، چربی از ناحیه‌هایی از بدن، مانند سطح خارجی ران، که چربی اضافه دارد، گرفته می‌شود و درون ناحیه‌هایی مانند صورت، دست، سینه یا باسن که حجم مناسبی ندارند، تزریق می‌شود. دستاورد این عمل ایمن و با حداقل ناراحتی نتایجی طبیعی با ماندگاری طولانی است. هر ساله هزاران عمل تزریق چربی موفقیت‌آمیز در جهان انجام می‌شود و رویای بسیاری را در خصوص داشتن اندامی متناسب و یا چهره‌ای جذاب تحقق می‌بخشد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#c7c5c5″]

دکتر طرزی از روش های تزریق چربی در موارد زیر استفاده می کنند :

·        برجسته کردن گونه

·        برجسته کردن لب

·        زیبایی چانه

·        زیبایی بینی

·        رفع چین و چروک دور چشم

·        رفع چین و چروک پوست

·        درمان خط خنده

·        درمان خط اخم

·        بزرگ کردن سینه

·        بزرگ کردن باسن[/alert]

در عکس زیر از تزریق چربی برای قسمت های دور چشم، اطراف لب، و چانه استفاده شده است.

11

 افراد مناسب برای استفاده از این روش


 هدف تزریق چربی برجسته کردن یا افزایش حجم ناحیه‌های نامتناسبی از بدن است که می‌توان از نواحی برجسته کردن لب‌ها، دست، صورت، رفع افتادگی پوست پس از زخم شدن و لیپوساکشن و سینه و باسن جهت برجسته‌سازی است. البته بدیهی است که در بدن بیمار باید ناحیه‌های مناسب اهدا کننده چربی وجود داشته باشد. عدم وجود اختلال‌های گردش خون، خواه به دلیل ابتلا به بیماری خاص، خواه به دلیل استعمال دخانیات، شرط اصلی انجام عمل تزریق چربی محسوب می‌شود.

تزریق چربی در صورت: در صورت وجود چروک‌ها و خطوطی در پوست، مانند خط خنده، خط اخم یا چین و چروک اطراف چشم، چربی از شکم، ران یا ناحیه‌های دیگری از بدن بیمار گرفته می‌شود و داخل صورت تزریق می‌شود. جای جوش و افتادگی‌های صورت، لب‌ها و گونه‌ها و چانه هارا نیز می‌توان با تزریق چربی به گونه و صورت اصلاح و برجسته نمود. جراح پلاستیک حتی می‌تواند به کمک تزریق چربی خطوط بین بینی و دهان را نیز به حداقل برساند، افتادگی پوست یا دندانه‌دار شدن آن را برطرف نماید و چروک‌های پیشانی را به کمترین حد ممکن کاهش دهد.

بزرگ کردن سینه: تزریق چربی در سینه راهکاری مناسب برای اشخاصی است که دوست دارند سینه‌هایی بزرگ‌تر باشند، البته به شرط آن که سینه‌های فعلی‌شان از شکلی زیبا و تون و رنگ پوست مناسب برخوردار باشد. چنانچه وضعیت پوست نامناسب باشد، سینه‌ها افتاده باشد یا بنا باشد سینه افزایش حجم قابل ملاحظه‌ای پیدا کند، در این شرایط تزریق چربی پاسخگوی بزرگ کردن سینه نخواهد بود. مسئله اصلی در موارد پیش گفته این است که مقدار بسیار زیادی چربی باید از بخشی از بدن برداشته شود که می‌تواند به نوبه خود مشکل‌آفرین باشد.

پروتز سینه در کنار تزریق چربی: چنانچه در طول عمل پروتز سینه، بهینه سازی شکل و حالت سینه ضرورت یابد، بهره‌گیری از روش تزریق چربی می‌تواند مفید باشد. اگر پس از قرار دادن پروتز سینه، ناهنجاری‌ها و بدشکلی‌هایی باقی بماند، می‌توان این نواقص را با تزریق چربی برطرف نمود تا انحنایی متناسب و شکلی مطلوب به دست آید.

ترمیم سینه با تزریق چربی: لامپکتومی یک عمل جراحی رایج است که برای درمان سرطان سینه و برداشتن بافت‌های غیرطبیعی و سرطانی سینه انجام می‌شود. تزریق چربی راهکار مؤثری برای رفع نواقص ناشی از این عمل و پر کردن فضاهای خالی محسوب می‌شود. به علاوه تزریق چربی روش کارآمدی برای ترمیم کلی سینه پس از ماستکتومی یا پستان‌برداری به شمار می‌رود، هر چند برای این که حجم سینه به حد مطلوب برسد، معمولاً چربی در عملی چند مرحله‌ای، دست‌کم دو تا چهار مرحله، تزریق می‌شود.

بزرگ کردن باسن با تزریق چربی: بسیاری از اشخاصی که خواهان داشتن باسنی برجسته‌تر و گردتر هستند، روش برزیلی لیفت یا بالا بردن باسن را انتخاب می‌کنند که در آن با تزریق چربی و بدون استفاده از هیچ گونه پروتز، باسنی با انحناء و قوس‌های ظریف شکل می‌گیرد. لیپوساکشن معمولاً هم برای پیکرتراشی ناحیه پیرامونی و هم جمع‌آوری چربی از بدن خود بیمار جهت تزریق آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جوان‌سازی مجدد دست با تزریق چربی: تزریق چربی در دست به منظور افزایش حجم، برجسته کردن ناحیه‌های چروکیده، پوشاندن تاندون‌ها و رگ‌های زیرین و بهبود تدریجی کیفیت پوست کاربرد دارد.

 22

کاربردها


  • وجود چین و چروک یا افتادگی صورت
  • چنانچه تمایل دارید عملی انجام دهید که ماندگاری اثر آن از اثر موقتی تزریق ژل بیشتر باشد.
  • چنانچه می‌خواهید انحناهای بدن را اصلاح کنید، جای زخم را از بین ببرید، افتادگی بدن را اصلاح کنید و دست و صورت را مجدداً جوان کنید.
  • ترمیم سینه، برجسته کردن ناحیه‌هایی از بدن یا پوشاندن نشانه‌های آشکار پروتز سینه.

آمادگی پیش از عمل


 جراح در جلسات پیش از عمل به تمام پرسش‌های بیمار پاسخ می‌دهد، سابقه پزشکی وی را به دقت بررسی می‌کند و معاینه جامعی را به منظور تعیین میزان مناسب بودن عمل انجام می‌دهد.

  • جراح گاهی پیش از عمل عکس‌هایی را از بیمار می‌گیرد.
  • صرف نظر از نوع جراحی، تأمین آب مورد نیاز بدن قبل و بعد از جراحی به منظور تضمین ایمنی دوران بهبود و کسب بهترین نتایج اهمیت بسیار دارد.

جراح از بیمار می‌خواهد تا نکات زیر را پیش از عمل رعایت کند:

  • ترک دخانیات حداقل 6 هفته پیش از عمل جهت جلوگیری از ایجاد جای زخم و التیام نیافتن مناسب زخم.
  • اجتناب از مصرف آسپرین، داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (مانند ادویل، مورتین، الیو و اقلام مشابه) و ویتامین‌ها/ رژیم‌های هومئوپاتی جهت کاهش احتمال خونریزی.
  • صرف نظر ازنوع جراحی، تأمین آب مورد نیاز بدن قبل و بعد از جراحی به منظور تضمین ایمنی دوران بهبود و کسب بهترین نتایج اهمیت بسیار دارد.
  • انجام هماهنگی‌های لازم جهت داشتن همراهی که بیمار را به منزل برساند و دست‌کم 24 ساعت در منزل مراقب او باشد، مگر آن که جراح و بیمار گزینه دیگری را برای دوران بهبود پس از عمل تزریق چربی در نظر داشته باشند.

ظاهر بیمار و مراقبت‌های بعد از عمل


 جراح پلاستیک بیمار را در خصوص روش مراقبت از ناحیه‌های اهدا کننده چربی راهنمایی می‌کند. دوران بهبود پس از تزریق چربی برای هر بیمار متفاوت از دیگری است و در این بین آگاهی از روند بهبود نقش مهمی را ایفاء می‌کند. در ادامه اطلاعاتی کلی درباره دوران بهبود پس از عمل تزریق چربی در صورت ارائه می‌شود:

  • ورم و کبودی در هفته نخست پس از عمل قابل ملاحظه است، و بیمار تمایلی به ملاقات دیگران و شرکت در فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای ندارد.
  • کبودی در هفته دوم از بین می‌رود، اما ورم همچنان وجود دارد.
  • پس از سپری شدن 7 تا 10 روز، بهبود چشمگیری حاصل می‌شود، اما هنوز بیمار ترجیح می‌دهد تا در مکان‌های عمومی حضور نیابد. اکثر اشخاصی که نمی‌توانند مدت طولانی مرخصی بگیرند، سعی می‌کنند زمان مرخصی را به گونه‌ای تنظیم کنند که مرخصی‌شان علاوه بر 7 روز مجاز دو روز پایان هفته را نیز دربگیرد. اما اگر امکان داشته باشد، بهتر است دو هفته یا حتی بیشتر مرخصی گرفته شود.
  • در شروع هفته سوم، بیمار ظاهری طبیعی‌تر می‌یابد. با آرایشی دقیق و محتاطانه می‌توان نشانه‌های باقی مانده ورم یا کبودی را پوشاند.
  • نتیجه عمل تزریق چربی پس از فرو نشستن ورم قابل ملاحظه است. همچنین نکته‌ای که در همه روش‌های زیبایی پوست برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد، این است که بسیاری از این روش‌ها، ماندگاری بسیار پایینی نسبت به تزریق چربی دارند. گاهی برای رسیدن به نتایج ماندگارتر نیاز به چند جلسه تزریق چربی داریم.

مزایا


 تزریق چربی یک عمل زیبایی ایمن و دارای کاربرد در ناحیه‌های گوناگون بدن است که نتایجی طبیعی را به دست می‌دهد. بنابر این دلایل بسیاری از بیمارانی که به ژل یا پرکننده‌های پوستی متداول قدیمی، مانند کلاژن گاوی، حساسیت دارند، تزریق چربی را به عنوان یکی از روش‌های محبوب و منتخب افزایش حجم صورت برمی‌گزینند. یکی از شاخص‌ترین مزایای برجسته کردن از طریق تزریق چربی، نزدیک به صفر بودن احتمال بروز عوارض و واکنش آلرژیک است.

  • پیوند چربی اتولوگ، یا گرفته شده از بدن خود بیمار، احتمال بروز واکنش‌های آلرژیک به مواد خارجی را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
  • نتایج حاصل از تزریق چربی طبیعی، ایمن و دارای ماندگاری طولانی است.
  • تزریق چربی روشی غیرتهاجمی برای جوان‌سازی مجدد صورت محسوب می‌شود.

عوارض


آماده‌سازی بافت چربی پیش از انتقال و تزریق در مقایسه با تزریق ژل و پرکننده‌های پوستی بسته بندی شده زمان بیشتری می‌برد.

  • اگرچه نتایج تزریق چربی نسبت به تزریق ژل ماندگارتر است، اما هزینه آن نیز بیشتر است.
  • بزرگ کردن اندام به روش تزریق چربی گاه نیازمند چند جلسه درمانی است تا سینه یا باسن برجستگی دلخواه را پیدا کند.

سه مورد فوق مسائلی هستند که زمان تصمیم‌گیری و انتخاب این عمل باید مورد توجه قرار بگیرد. جهت آگاهی بیشتر از موارد منحصر به خود لطفاً با کلینیک تماس بگیرید تا وقت مشاوره با جراح زیبایی برایتان تنظیم شود.

هزینه و قیمت


 هزینه تزریق چربی بسته به پزشک معالج، محل انجام عمل و روش تزریق چربی متغیر است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان