جوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق ژل و چربی بدون جراحی

javan

زیر پوست نرم دستان سالم و جوان، پر و گوشتی بوده و هیچ‌ گونه چین‌ و چروکی به جز آنچه برای انعطاف‌پذیری مفاصل انگشتان مورد نیاز است وجود ندارد. رگ‌های دست به خصوص در افراد لاغر و ورزشکاران ممکن است قابل رؤیت باشد اما رنگ آبی آن نامحسوس است. تاندون‌ها غالباً قابل مشاهده هستند به خصوص زمانی که انگشتان کشیده هستند. پر بودن پوست و بافت‌ها نمی‌گذارند که دست استخوانی به نظر برسد.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

اگر شما از ظاهر پیر دستان خود ناراضی هستید و می‌خواهید که ظاهر این چین‌ وچروک‌ها و عروق را به حداقل برسانید، تزریق ژل‌های پوستی و تزریق چربی روش مناسبی برای رسیدن به این منظور است. این روش‌های درمانی به خوبی برای جوان سازی دست جواب می‌دهند. در خلال جلسه مشاوره با جراح، وی تشخیص می‌دهد که کدام روش برای جوان‌سازی دست شما مناسب است. برای کسب آگاهی در مورد روش‌های درمانی جوان‌سازی دست با شماره 03136205826 تماس حاصل فرمایید.[/alert]

جوان‌سازی دست


javan1

دستان ما به مرور زمان پیر شده و اغلب پیرتر از سن ما به نظر می‌رسد. خاصیت ارتجاعی و حجم پوست کاهش می‌یابد و آسیب‌های ناشی از تابش نور آفتاب می‌تواند باعث ایجاد چین‌ و چروک و نازک شدن دست‌ها شود. آیا شما می‌دانستید که به کمک جوانسازی دست با تزریق ژل یا چربی می‌توانید زمان را به عقب بازگردانید و ظاهر دستان خود را جوان سازید؟

جوان‌سازی دست برای چه کسانی مناسب است؟


افرادی که هر یک از مشکلات ذکر شده در بالا را دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای انجام درمان غیرجراحی جوان سازی پوست دست باشند. افرادی که دستانی باریک و با پوستی چین ‌و چروک دار دارند می‌توانند از مزایای این درمان‌ها بهره‌مند شوند. افرادی که نقاط آفتاب سوختگی و دارند و تاندون‌ها و عروق دستانشان بیش از حد قابل مشاهده است نیز می‌توانند گزینه مناسبی برای انجام این روش باشند. افرادی که تمایل به انجام جوان سازی پوست دست دارند باید از سلامت خوبی برخوردار باشند. همچنین این افراد باید بدانند که این درمان چگونه به آن‌ها کمک می‌کند و نباید انتظار نتایج غیرواقعی را داشته باشند.

اگر شما تمایل دارید بدانید که آیا امکان این درمان برای شما وجود دارد یا خیر، وقت مشاوره‌ای از پزشک بگیرید. در خلال جلسه مشاوره پزشک علائم افزایش سن و پیری دست شما را بررسی کرده و در مورد نتایج دلخواه شما بحث و تبادل نظر کرده و یک برنامه درمانی متناسب با نیازهای شما ارائه می‌کند.

چگونه برای انجام این درمان باید آماده شد


قبل از درمان، پزشک سوابق پزشکی شما را بررسی می‌کند. این زمان مناسبی است تا پزشک و بیمار در مورد انتظارات، خطرات احتمالی و نتایج با هم گفتگو کنند. اگر شما موارد زیر را به کار برده‌اید یا داروهای زیر را مصرف کرده‌اید باید به پزشک اطلاع دهید:

  • داروهای تجویزی
  • داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک مانند آسپیرین و ایبوپروفن
  • مکمل‌های گیاهی

دو روش جوان‌سازی دست


تزریق ژل

javan2

با تزریق ژل شما می‌توانید حجم از دست رفته را به دست خود بازگردانده و چین‌ و چروک‌های آن را رفع کرده و دستانی جوان‌تر داشته باشید.

نحوه انجام درمان

جراح، برای جوان سازی پوست دست ژل را در زیر پوست پشت دست شما که از قبل بی‌حس شده تزریق می‌کند. پوست پشت دست قبل از هر تزریق با داروهای موضعی بی‌حس می‌شود. مقدار کمی لیدوکائین برای راحت‌تر انجام شدن تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از تزریق محلی که ژل در آن تزریق شده ماساژ داده می‌شود تا ظاهر تاندون‌ها و عروق خونی هموارتر به نظر برسد. نتیجه این درمان، دستانی جوان با پوستی هموار و عروق خونی و زیبایی پوست دست و تاندون‌های که کمتر جلب توجه می‌کنند خواهد بود.

مزایا

یکی از نکات شگفت‌انگیز در مورد تزریق ژل‌های چربی این است که پس از انجام آن برای زیباسازی پوست صورت ، نیازی به بستری شدن نیست! بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله پس از جلسه درمانی به کارهای روزمره خود بپردازند. تزریق ژل‌های پوستی نتایج نسبتاً بلندمدتی دارند زیرا باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شوند. در بسیاری از بیماران، نتایج حاصل از تزریق تا بیش از یک سال روی دست باقی می‌ماند.

عوارض جانبی

تزریق تمام ژل‌های تزریقی باعث کبودی، قرمزی، تورم، خارش یا حساسیت‌های جزئی پس از تزریق می‌شود. در بسیاری از بیماران این عوارض ظرف مدت چند روز از بین می‌روند.

اغلب ژل‌های تزریقی آسیب‌زا نیستند. پزشکان از مواد بی‌حسی موضعی بر روی پوست قبل از تزریق استفاده می‌کنند. ژل‌ها با لیدوکائین ترکیب شده تا بیمار احساس راحتی بیشتری در هنگام تزریق داشته باشد.

تزریق چربی

javan3

در تزریق چربی از چربی گرفته شده از بدن خود فرد برای هموارسازی پوست دستان استفاده می‌شود. این درمان به میکرو لیپوساکشن یا پیوند چربی اوتولوگ نیز معروف است.

نحوه انجام

تزریق چربی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. عمل برداشت چربی 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و سپس در مدت 5 تا 20 دقیقه عمل تزریق چربی انجام می‌شود. سلول‌های چربی به وسیله لیپوساکشن از ناحیه اهداکننده بدن (معمولاً از اطراف ناف یا از ران و باسن) با استفاده از یک سوزن کوچک متصل به یک سرنگ برداشته می‌شود. سلول‌های چربی تمیز و فراوری می‌شوند و سپس توسط یک سرنگ و سوزن بلانت به ناحیه چین‌وچروک دار دست تزریق می‌شود. به دلیل نرخ بالای باز جذب سلول‌های چربی در بدن، پزشک ممکن است مقادیر بیشتری چربی در ناحیه تحت درمان تزریق نماید. از آنجا که معمولاً مقادیر بیشتر چربی از بدن برداشته می‌شود، این عمل همراه با برخی از عمل‌های رفع چین‌وچروک صورت انجام می‌شود.

پس از انجام

پس از انجام درمان ممکن است از یخ برای کاهش تورم و ناراحتی روی دست استفاده شود. از فشار دادن زیاد ناحیه درمان شده بپرهیزید. بیماران ممکن است یک یا چند عارضه زیر را پس از تزریق تجربه کنند:

  • کبودی که ممکن است تا یک هفته ادامه پیدا کند.
  • تورم
  • قرمزی

مزایا

  • از آنجا که چربی از خود بدن برداشته شده احتمال واکنش‌های آلرژیک بسیار ناچیز است.
  • نتایج می‌تواند تا چندین سال باقی بماند.
  • نتایج معمولاً نرم و با ظاهری طبیعی است.
  • این درمان غالباً می‌تواند با درمان‌های دیگر تزریق چربی مانند رفع چین‌وچروک‌های صورت ادغام شود.

خطرات احتمالی

خطرات احتمالی ناشی از واکنش‌های آلرژیک در میکرو لیپوساکشن بسیار کم است زیرا در این درمان از چربی بدن خود بیمار به جای ژل‌های تزریقی استفاده می‌شود. برخی خطرات احتمالی عبارتند از:

  • خونریزی در ناحیه مورد تزریق
  • تورم و کبودی

آیا عمل لیفت پوست دست می‌تواند به من کمک کند؟


برداشتن پوست دست می‌تواند یکی از مزایای جوان‌سازی دست در بیماران خاص باشد اما عموماً به عنوان یک عمل جداگانه و مستقل توصیه نمی‌شود. در بسیاری از بیماران سفت شدن پوست باعث برجسته شدن عروق و تاندون‌ها می‌شود و دست را در عین حال که چین‌وچروک کمتری دارد پیرتر به نظر می‌رسد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
محمد پور
محمد پور
5 سال ها گذشته

سلام و خسته نباشید
آقای دکتر من چال چانه دارم ولی اصلا دوست ندارم مخصوصا روزایی که لاغر میشم راهی هست این چاله نباشه و چانه ام ظریف‌تر بشه؟

مشاوره رایگان