رفع لاغری صورت (چاق شدن صورت) با تزریق ژل و چربی

14

آیا وقتی به آینه نگاه می‌کنید احساس می‌کنید که پوست صورتتان حالت آویزان و افتاده پیدا کرده و مسن‌تر به نظر می‌رسید؟ متأسفانه افتادگی پوست و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی و حجم آن، بخشی طبیعی از فرایند پیری است و پیری دلیل لاغر شدن صورت می باشد . اگرچه پیر شدن فرایندی اجتناب‌ناپذیر است، اما هیچ کس دوست ندارد پیر و فرتوت به نظر آید. خبر خوب این است که دکتر طرزی طیف وسیعی از روش‌های درمانی جوانسازی را ارائه می‌دهد. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند جوان‌تر به نظر برسید؛ همچنین حجم صورت شما را افزایش می‌دهند و افتادگی پوست صورت را برطرف می‌کنند.

تمام روش‌هایی که برای افزایش حجم یا چاق کردن صورت استفاده می‌شوند، یکسان نیستند! شما می‌توانید برای آگاهی از بهترین روش‌ها و دستیابی به بهترین نتایج به دکتر طرزی، جراح زیبایی سر و گردن، مراجعه کنید تا ایشان یک روش مناسب را برای شما انتخاب و درمان را روی نواحی صحیحی از صورت اعمال نمایند. دکتر طرزی , و دستیاران ایشان برای درمان شما از تکنیک‌های تزریقی دقیق و حرفه‌ای استفاده می‌کند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های چاق شدن صورت، به مطب دکتر طرزی مراجعه کنید تا به طور کامل و دقیق مورد معاینه قرار گیرید و نیازهای منحصر به فرد شما مشخص شود.

شماره تماس برای رزرو نوبت  36205826 (031)09138048381

ترمیم حجم صورت


در طول فرایند پیر شدن، پوست شروع به نازک‌تر شدن، می‌کند و روند تولید پوست جدید نیز کندتر می‌شود. همچنین هر چه ما پیرتر می‌شویم، صورت ما لاغرتر می‌شود و چین و چروک‌ها و خطوط روی پوست شروع به شکل گرفتن می‌کنند. به چهره گرد و صاف یک کودک فکر کنید. همه‌ی ما با یک صورت چاق با حجم طبیعی متولد شده‌ایم که این چاقی صورت به مرور زمان به طور طبیعی از دست رفته است. از دست دادن حجم و پُری صورت می‌تواند منجر به افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک و خطوط زیادی روی پوست شود.

همچنان که ما پیرتر می‌شویم، حجم بسیاری از نواحی صورت ما از دست می‌رود و لاغری صورت بوجود می آید . نواحی که دچار کاهش حجم می‌شوند عبارتند از: گونه‌ها، پیشانی و لب‌ها. همچنان که گونه‌ها لاغرتر و افتاده می‌شوند، از موقعیت معمولی خود در نزدیکی چشم‌ها نزول می‌کنند و به موقعیت پایین‌تری می‌رسند. این امر منجر به تشکیل چین‌های نازولابیا (چین‌هایی که از گوشه و کنار بینی تا دهان کشیده شده‌اند)، چین‌های واقع در زیر گوشه‌های دهان و سپس افتادگی پوست زیر فک می‌شود. این چین‌ها باعث می‌شود صورت مربعی‌تر به نظر آید. ممکن است در ابروها نیز کاهش حجم رخ دهد که این باعث می‌شود صورت ظاهری اسکلتی و استخوانی به خود بگیرد.

چه چیزی باعث از دست رفتن حجم صورت می‌شود؟


دو ماده مهم در پوست وجود دارند که باعث می‌شوند پوست جوان و سالم به نظر بیاید: کلاژن و هیالورنیک اسید. این دو ماده با گذشت سن تقلیل می‌یابند. در حدود سن 30 سالگی، کلاژن‌ها شروع به شکسته شدن می‌کنند؛ ما با از دست دادن ساختار و حجم صورت خود و در نتیجه تشکیل چین و چروک متوجه وقوع این امر می‌شویم. عوامل دیگری نیز وجود دارند که سرعت این فرایند را شدت می‌بخشند؛ عواملی مانند وراثت و در معرض نور خورشید قرار گرفتن.

تزریق ژل و چربی چه کاربردی دارد؟


برای بازگرداندن حجم صورت و درمان لاغری صورت  می‌توان از روش‌های تزریق ژل و چربی استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند مشکلات زیر را درمان کنند:

  • چین و چروک‌های عمیق 
  • خط اخم و چین و چروک پیشانی 
  • خطوط خنده
  • خطوط عمودی روی لب‌ها
  • خطوط ماریونت (خطوطی که از گوشه لب شروع شده و به طرف پایین چانه امتداد پیدا می‌کنند)
  • ایجاد چال گونه
  • حجیم کردن لب‌ها 
  • درمان جای جوش‌ها

روش‌های چاق کردن صورت


15

ژل‌های تزریقی مانند جوودرم و رادیس و تزریق چربی یکی از روش های چاقی صورت است و می‌تواند ساختار و حجم از دست رفته صورت را بازگرداند. این ژل‌ها و چربی‌ها درست در زیر سطح پوست تزریق می‌شوند تا به حجم آن بیفزایند و خطوط و چین و چروک‌های نامطلوب روی پوست را برطرف کنند. ایده جدیدی در جوان‌سازی پوست و راه های چاق شدن صورت وجود دارد که تمرکز آن روی ترکیب کردن این روش‌ها است؛ استفاده از ترکیب این روش‌ها می‌تواند جلوه‌های متعدد و علل اساسی پیری را برطرف کند.

روش تزریق ژل

senior woman doing face lifting

پس از انتخاب روش تزریق ژل، دکتر طرزی ظاهر صورت و میزان سفتی پوست شما و همچنین نواحی از صورت که قرار است تحت درمان قرار بگیرد را ارزیابی می‌کند. دکتر نقاط استراتژیک روی صورت شما را علامت می‌زند تا تزریق ژل را در این نقاط انجام دهد. ممکن است لازم باشد از این نواحی عکس‌برداری شود.

نقاط تزریق با یک ماده آنتی باکتریایی تمیز می‌شوند. برای کاهش میزان درد از ابزارهای خیلی سرد که موجب خنک شدن پوست می‌شوند، استفاده می‌شود؛ همچنین از پمادهای بی‌حسی موضعی یا داروهای تزریقی بی‌حسی استفاده می‌شود. اگرچه عمل تزریق کاملاً بدون درد نیست، اما میزان درد آن‌قدر کم می‌شود که به راحتی قابل‌تحمل است.

معمولاً تزریق در هر نقطه فقط چند دقیقه طول می‌کشد؛ در طول این چند دقیقه فرایندهای تزریق، ماساژ و ارزیابی نتایج انجام می‌شود و در صورت نیاز تزریق مجدد ژل نیز انجام می‌شود.

بسته به تعداد نواحی که قرار است درمان شود، معمولاً کل فرایند درمان حدود 15 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد. وقتی نتایج درمان مورد رضایت بیمار واقع شد، علامت‌گذاری‌هایی که پزشک قبل از درمان انجام داده بود، تمیز می‌شوند.

ممکن است به شما توصیه شود که برای کاهش تورم و تسکین درد از یک کیسه یخ استفاده کنید. اگرچه ممکن است به مدت یک تا دو روز مقداری حساسیت به لمس وجود داشته باشد، اما معمولاً درد آن‌قدر شدید نیست که به دارو نیاز داشته باشد.

روش تزریق چربی

17

دکتر طرزی با استفاده از روش لیپوساکشن، سلول‌های چربی را از نواحی دارای چربی مانند شکم یا ران‌ها برداشت می‌کند. وقتی که چربی برداشت شد، مورد پردازش و تصفیه سازی قرار می‌گیرد و سپس به نواحی توخالی و دارای چین و چروک صورت تزریق می‌شود تا حجم از دست رفته آن دوباره بازگردد. اگرچه تزریق، خود باعث بروز کمی ناراحتی می‌شود، اما معمولاً تزریق چربی با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا میزان درد به حداقل برسد.

انتظارات پس از عمل

تزریق چربی یک راه‌حل خوب برای پر شدن صورت و ترمیم حجمی است که به دلایل مختلف از دست رفته است. ذکر این نکته لازم است که چربی تزریق‌شده کاملاً طبیعی و از بدن خود بیمار است؛ طوری که هیچ نگرانی در رابطه با تزریق یک ماده خارجی به بدن وجود ندارد و به این ترتیب خطر رد کردن مواد و یا واکنش‌های آلرژیک توسط بدن وجود ندارد.

نتایج تزریق چربی برای چاق شدن صورت ماندگارتر از روش تزریق ژل است و بعضی اوقات به طور دائمی باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. از آنجایی که اثرات تزریق چربی دوام بیشتری دارند، بیمار به ترمیم و تکرار کمتری نیاز دارد که این به نوبه خود به معنی صرف هزینه کمتر است.

با این حال علیرغم مزایای استفاده از بافت بدن خود بیمار، این روش جنبه‌های منفی نیز دارد. از آنجا که تزریق چربی کمی تهاجمی‌تر از روش تزریق ژل است، درد و ناراحتی در طول درمان و دوره بهبودی پس از آن نیز کمی ناخوشایندتر است.

 کدام گزینه بهتر است؟


health and beauty concept - Beautiful woman Having Rejuvenating Injection against the Wrinkles dermal fillers injection clipping path.

این سؤال جواب درست و دقیقی ندارد. در هر دو مورد توانایی تکنیکی و دید هنری پزشک متخصص، مهم‌ترین عامل است. صرف نظر از اینکه از کدام ماده استفاده می‌شود، این روش درمانی به مهارت هنرمندانه نیاز دارد تا بتوان به بهترین نتایج ممکن دست یافت.

دکتر طرزی اطلاعات کامل در مورد تزریق چربی و ژل دارد و در بسیار از موارد هر دوی این روش‌ها را با هم ترکیب می‌کند. هر بیماری اهداف درمانی و انتظارات منحصر به فردی دارد. این وظیفه پزشک است که نیازهای بیماران خود را درک کند و برای هر بیمار یک طرح درمانی خاص و سفارشی اتخاذ کند تا بتواند نتایج طبیعی و خیره‌کننده‌ای ارائه دهد.

بنابراین اگرچه ممکن است پزشک روش تزریق چربی یا برعکس روش تزریق ژل را انتخاب کند؛ با این حال هر دو گزینه می‌توانند نتایج ایده آلی ارائه دهند.

خطرات و مزایای تزریق ژل و چربی


OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

تصمیم برای انتخاب روش تزریق ژل یا چربی بسیار شخصی است. شما باید با توجه به اینکه آیا مزایای یک روش شما را به اهدافتان می‌رساند یا خیر و اینکه آیا خطرات و عوارض بالقوه آن را می‌دانید یا خیر، تصمیم به انتخاب یک روش بگیرید.

دکتر طرزی جزئیات کار و خطرات و عوارض هر دو روش را برای شما توضیح خواهد داد. شما باید فرم موافقت را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که شما روش درمان و همچنین خطرات و عوارض بالقوه آن را به طور کامل می‌دانید.

بروز عارضه‌ای که ناشی از تزریق ژل یا چربی باشد نادر است. خطرات بالقوه این روش‌ها که به نوع ماده تزریقی بستگی دارد، عبارتند از:

  • جوش‌های پوستی آکنه مانند
  • کبودی پوست، خونریزی در محل تزریق، ورم کردن
  • صدمه دیدن پوست که منجر به زخم شدن می‌شود
  • قابل احساس و لمس کردن ماده تزریقی در زیر سطح پوست
  • جوش‌های پوستی همراه با خارش
  • قرمزی پوست

این خطرات و سایر خطرات دیگر، قبل از درمان به طور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد. لازم است که قبل از شروع درمان تمامی سؤال‌های خود را به طور مستقیم از پزشک بپرسید.

در برخی مواقع ممکن است با یک درمان نتوان به نتایج بهینه‌ای دست یافت. اکثر مواد تزریقی با گذشت زمان پراکنده و از هم پاشیده می‌شوند. برای حفظ نتایج، لازم است که فرایند تزریق را در فواصل زمانی مشخص تکرار کنید.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
پیمان
پیمان
5 سال ها گذشته

سلام
جوانی ۳۲ ساله هستم که به علت ورزش سنگین بوکس و رژیم غذایی سخت و همچنین لایه برداری توسط کیسه و صابون دچار لیپو آتروفی صورت شده ام آیا تزریق ژل ۱۸ ماهه برای من مناسب هست ولک وکک صورتم هم خوب میشود تشکر

مشاوره رایگان