روشهای زاویه دار کردن فک و صورت

1

اگر از ظاهر فک خود ناراضی هستید و احساس می‌کنید که در مقایسه با سایر اجزای صورتتان بیش از حد بزرگ یا مردانه است، ممکن است کاندید ایده‌الی برای عمل زاویه‌دار کردن صورت و فک باشید. برای انجام این روش شما باید تمایل داشته باشید که به طریقی به صورتی خوش‌تراش‌تر و زنانه‌تر دست پیدا کنید.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

با اینکه فک مستطیلی و برجسته ممکن است برای مردان جذاب و مطلوب باشد اما می‌تواند برای زنان موجب ناهماهنگی صورت و ایجاد ظاهری بیش از حد مردانه شود، به‌ویژه برای آسیایی‌تبارها.
زاویه‌دار کردن مناسب فک از طریق کوچک کردن فک یا چانه می‌تواند در کنار ظاهر، اعتماد به نفستان را نیز بهبود ببخشد. شما می‌توانید برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این روش از یک متخصص جراحی زیبایی سر و گردن با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید.
در طول مشاوره‌ی اولیه، پزشک به منظور تعیین اینکه آیا این روش درمانی برایتان مناسب بوده و می‌تواند اهداف زیبایی مد نظرتان را تحقیق بخشد، به شما کمک می‌کند.[/alert]

زاویه‌دار کردن فک


2

مانند سایر اجزای صورت، فک نیز باید زیبا، متقارن و متناسب با بقیه‌ی صورت باشد. با اینکه بزرگ کردن فک توسط بسیاری از بیماران درخواست می‌شود اما برخی دیگر دارای فک‌های نامتناسب و بزرگی می‌باشند. این خصوصیت می‌تواند بر شکل صورت تاثیر بگذارد بویژه اگر فک پهن و بقیه‌ی صورت باریک باشد. این مشکل را می‌توان با روش‌هایی مانند کوچک کردن فک یا چانه برطرف کرد و از مزایای زاویه دار کردن صورت بهره برد .

دو روش مورد استفاده در جراحی زاویه‌دار کردن فک


کوچک کردن فک

3

کوچک کردن فک یک روش جراحی است که به منظور برداشتن بافت اضافه و زاویه دار کردن فک جهت ایجاد خطوط زیبا و رضایت‌بخش در صورت طراحی شده است. این روش می‌تواند موجب اصلاح فک‌های بزرگ نامتقارن، بدشکل یا نامتناسب شده و هارمونی صورت را بهبود بخشد. ممکن است این روش به صورت تکی یا همراه با سایر روش‌های ترمیم صورت جهت برطرف کردن چندین مشکل انجام گیرد.
در طول جلسه‌ی مشاوره، جراح به بررسی و بحث درباره‌ی اهداف شما، میزان اصلاح مورد نیاز و ظاهر کلی مورد نظرتان پس از عمل می‌پردازد. وی هر روش را بر اساس نیازها و خواسته‌های هر بیمار تطبیق خواهد داد.

فرایند روش

پیش از شروع جراحی، بیمار توسط یک متخصص بیهوشی مورد تایید تحت بیهوشی قرار می‌گیرد. برش‌هایی در داخل دهان در امتداد قسمت پایینی گونه‌ها ایجاد می‌شود بطوری که هیچ اسکار قابل مشاهده‌ای بوجود نیاید. جراحان از طریق این برش‌ها به تراش دادن استخوان فک می‌پردازند تا به اندازه و شکل مطلوب دست یابند. سپس برش‌ها با استفاده از بخیه‌های قابل جذب بسته می‌شوند. بعد از اتمام عمل، به مدت حدود یک ساعت استراحت خواهید کرد تا پیش از بازگشت به خانه هوشیاری کافی را بدست آورده باشید.

نتایج

در نتیجه‌ی انجام عمل زاویه دار کردن فک، شما می‌توانید خط فک ظریف، متقارن و جذابی داشته باشید. این روش می‌تواند موجب اصلاح ظاهر یک صورت تخت، مستطیلی یا زاویه‌دار شود که اغلب در اثر وجود یک فک بزرگ و نامتناسب به این حالت در آمده است. با کوچک شدن و زاویه‌ دار کردن فک در زنان ظاهری زنانه‌تر برای آنها ایجاد می‌شود. بیماران ما بطور کلی از شکل جدید صورت خود رضایت دارند. همچنین نتایج جراحی کوچک کردن فک دائمی می‌باشد.

کوچک کردن چانه

4

جراحی کوچک کردن چانه روشی نسبتاً ساده بوده که یک جراح مجرب می‌تواند جهت تغییر ظاهر شما، ایجاد نیمرخ موزون‌تر و کمک به داشتن احساس بهتر از چهره‌تان آن را انجام دهد. در ادامه معیارهای کاندیدهای ایده‌آل برای جراحی کوچک کردن چانه و فرایند روش و همچنین خطرات و مزایای آن ارائه شده است.

فرایند کوچک کردن چانه

به منظور آماده‌سازی برای جراحی، بیمار باید از مصرف آسپرین و هر نوع داروی حاوی آسپیرین پرهیز کند. علاوه بر این، مصرف داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی باید از حداقل یک هفته پیش از جراحی قطع شوند. این داروها موجب رقیق شدن خون شده و می‌تواند از لخته شدن طبیعی خون جلوگیری کرده و در نتیجه خطر خونریزی و کبودی افزایش پیدا کند.
مانند جراحی برجسته کردن چانه، در این روش نیز جراح برشی در داخل دهان (نزدیک لب پایین) یا زیر چانه ایجاد می‌کند. جراح با استفاده از ابزار مخصوص استخوان را از نوک چانه جدا کرده و سپس به تغییر شکل و برداشتن استخوان اضافه می‌پردازد تا به ظاهری متناسب دست پیدا کند. سپس موقعیت نوک چانه با توجه به قسمت‌های باقیمانده‌ی چانه تغییر داده می‌شود و با استفاده از سیم و پلیت در جای خود نگه داشته می‌شود. در نهایت برش‌ها بخیه زده می‌شوند.

خطرات و مزایای جراحی کوچک کردن چانه

تمام عمل‌های جراحی همراه با خطرات بالقوه‌ای می‌باشند. در جراحی کوچک کردن چانه نیز خطرات زیر وجود دارد:

  •  ممکن است در طول بهبودی استخوان چانه، بیمار مقداری تورم را به مدت چند هفته یا چند ماه داشته باشد.
  •  خطر عفونت نیز در جراحی پلاستیک چانه کمتر شایع است.

جراحی کوچک کردن چانه و زاویه دار کردن چانه در صورتی که توسط دستانی ماهر و خبره انجام شود می‌تواند بطور قابل توجهی موجب بهبود ظاهر چانه و افزایش اعتماد بنفس گردد. این جراحی با فراهم کردن تناسب بهتر سبب ایجاد توزان بین بینی و چانه می‌گردد. اگر این روش همراه با لیفت صورت یا جراحی زیبایی بینی انجام گردد، می‌تواند در نهایت ظاهری زیبا از همه‌ی جهات برای بیمار حاصل کند.

زاویه‌دار کردن فک بدون جراحی


در گذشته برای اصلاح فک برجسته و مردانه باید از روش‌های جراحی تهاجمی و اساسی استفاده می‌شده است. اما امروزه روش‌های غیر جراحی خلاقانه و بسیار موثر برای زاویه‌ دار کردن صورت بیماران وجود دارد که با استفاده از بوتاکس و تزریق چربی یا فیلر انجام می‌گیرد.

بوتاکس

5

برای آماده‌سازی جهت زاویه‌دار کردن فک، پزشک در ابتدا آناتومی صورت شما را بررسی کرده و ارتباط آن با برجستگی، شکل و اندازه‌ی فک را مشخص می‌کند.
جهت انجام درمان، پزشک از بوتاکس برای کاهش اندازه‌ی عضلات بزرگ فک استفاده می‌کند. با تزریق این دارو به عضلات در چندین ناحیه، ساختار بزرگ چانه بطور موقت کوچک می‌شود و خط فکی زنانه‌تر و ظریف‌تر حاصل می‌گردد. این روش سریع و بدون درد بوده و نیازی به بیهوشی یا دوره‌ی بهبودی ندارد.
شما می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره‌ی خود را از سر بگیرید. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج آن تا حداقل سه ماه دوام داشته باشد که پس از آن برای حفظ ظاهر زیبا و زنانه‌ی خود نیاز به تکرار این روش دارید.

تزریق فیلر

6

تزریق فیلر در قسمت پایینی صورت و گردن منجر به ایجاد خط فک خوش‌تراش‌تر و صورتی جذاب‌تر می‌گردد.
این تزریق تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد و معمولاً با استفاده از کرم بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. تزریق‌ها باید بطور دقیق در نواحی انجام شوند که بهترین نتایج حاصل شود. پس از اتمام تزریق بیمار می‌تواند بلافاصله فعالیت‌های خود را از سر بگیرد.
نتایج تغییر شکل فک ممکن است بلافاصله ظاهر شوند و در طول روزهای پس از درمان نیز همچنان بهبود پیدا کند. احتمال دارد بیمار اندکی درد، تورم و کبودی را تجربه کند که معمولاً بعد از یک یا دو روز از بین می‌روند.

تزریق چربی

7

تزریق چربی می‌تواند تغییر موثری در خط فک داشته باشد و موجب متناسب شدن فک با سایر اجزای صورت گردد. نتایج این روش زیبایی طبیعی را بصورت شما باز می‌گرداند.
چربی و سلول‌های بنیادی مشتق شده از بافت چربی از بخشی از بدن برداشته می‌شود (معمولاً از طریق برش کوچکی در قسمت ناف) و در نواحی از صورت که با گذشت زمان چربی خود را از دست داده‌اند تزریق می‌شود.
تزریق چربی و سلول‌های بنیادی بصورت سرپایی تحت آرام‌بخش داخل وریدی و بدون بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد. ممکن است نواحی تحت درمان به مدت چند هفته پس از عمل متورم باشند و نتایج نهایی نیز با گذشت چند هفته قابل مشاهده خواهند بود. تزریق چربی همچنین برای پروتز چانه به منظور بزرگ و برجسته کردن چانه نیز کاربرد دارد.

 

سوالات متداول


عضله فک

 

چه چیزی باعث بزرگی عضله فک می‌شود؟

بزرگ شدن عضلات فک در اثر دندان قروچه یا کشیدن مکرر دندان‌ها روی هم اتفاق می‌افتد، اما برای برخی از افراد می‌تواند یک مسئله ژنتیکی باشد. برخی از بیماران به طور ژنتیکی مستعد داشتن فک بزرگ هستند.

آیا پوست با شکل جدید فکم تطابق پیدا می‌کند؟

بیماران جوان‌تر و دارای الاستیسیته پوستی خوب، تطابق پوست با خط فک جدید را مشاهده خواهند کرد. در بیماران مسن‌تر، تطابق دوباره پوست با شکل فک جدید ممکن است به این اندازه ساده باشد و احتمالا اندکی افتادگی پوست اتفاق می‌افتد. روش‌های متعددی از جمله تهاجمی و غیر تهاجمی وجود دارند، که جراح شما می‌تواند برای رفع هر گونه شلی و افتادگی پوست پس از جراحی توصیه کند.

آیا لیفت صورت می‌تواند با جراحی کوچک کردن فک انجام شود؟

جراحی کوچک کردن فک ممکن است موجب تورم گسترده‌ای شود که می‌تواند تا چند ماه طول بکشد تا برطرف شود. به همین علت توصیه نمی‌شود که همزمان با کوچک و زاویه دار کردن فک عمل جراحی لیفت صورت انجام شود ، زیرا نتایج نامطلوب خواهد بود. با در نظر گرفتن 4 ماه وقفه بین عمل‌های مختلف نتیجه نهایی بهتر تضمین خواهد شد.

آیا فک پس از این که زاویه دار و اصلاح شد، ممکن است دوباره رشد کند؟

نه، استخوان نمی‌تواند دوباره رشد کند. با این وجود، عضله مضغ که در امتداد فک قرار دارد، می‌تواند با کشیدن دندان‌ها روی هم و دندان قروچه مکرر، ضخیم‌تر شود.

برای بخیه‌هایی که بعد از جراحی در دهان ایجاد می‌شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

بخیه‌ها پس از 5 تا 7 روز حل می‌شوند. بخیه‌ها نیاز به کشیدن به صورت جراحی ندارند.

آیا پس از زاویه دار کردن فک، امکان قرار دادن ایمپلنت دندانی وجود دارد؟

استخوانی که برداشته می‌شود از لبه پایین فک، دور از دندان‌ها گرفته می‌شود. جراحی هیچ تأثیری بر هیچ یک از کارهای دندانپزشکی که شما باید انجام دهید، نخواهد داشت.

آیا کوچک کردن فک برای زنانه کردن ظاهر صورت مناسب است؟

اگر می‌خواهید یک ظاهر ظریف‌تر و زنانه‌تر به صورت ببخشید، تغییر شکل فک به زنانه شدن صورت کمک می‌کند. این عمل یک روش بسیار محبوب در افرادی است که اخیرا تحت عمل تغییر جنسیت از مرد به زن قرار گرفته‌اند.

آیا زاویه دار کردن فک درد دارد؟

این درمان فقط شامل احساس گزش در حین تزریق محلول به ناحیه تحت درمان می‌باشد. این درد بسیار قابل تحمل است و نیاز به هیچ گونه بیهوشی ندارد.

آیا متقاضی مناسبی برای کوچک کردن فک با بوتاکس یا دیسپورت هستم؟

اکثر افراد متقاضی مناسبی برای این روش هستند، با این حال پزشک ابتدا شما را بررسی می‌کند تا تعیین تناید آیا متقاضی واجد شرایطی برای زاویه دار کردن فک هستید یا خیر.

آیا کوچک کردن فک با بوتاکس درد دارد؟

خیر. گزارشات اکثر بیماران حاکی از عدم ناراحتی همراه با این عمل می‌باشد. پزشک اقدامات لازم را برای اطمینان از راحتی شما در حد امکان انجام خواهد داد.

 

کپی فقط با ذکر لینک و منبع بلامانع است.

 

 

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
شیما
شیما
5 سال ها گذشته

ایا بعد از زاویه دار کردن با بوتاکس ژل یا فیلر پس از مدتی به حالت اول بر میگرده و نیاز به ترمیم داره؟

مشاوره رایگان