عمل جراحی زیبایی بینی با لیزر

Untitled-1-6

حتماً برایتان این سؤال پیش آمده است که عمل بینی با لیزر چگونه است؟ جراحی رینوپلاستی با لیزر یک روش جدید است که در آن جراحتی ایجاد نمی شود و در واقع اصلاً جراحی نیست! این عمل با تکنیک های مخصوص تاباندن لیزر های خاصی مانند لیزر IVS بر روی پوست انجام می گیرد. این روش در موارد خاصی کاربرد دارد و برای درمان بینی گوشتی و انحراف بینی مناسب نیست. در اصل عمل جراحی زیبایی بینی با لیزر برای از بین بردن آکنه روزاسه بر روی پوست به کار می رود و جراحی پلاستیک ترمیمی است. عمل زیبایی بینی بدون جراحی و با لیزر (رینوپلاستی با لیزر) یک روش جراحی جدید غیرتهاجمی و با مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه‌تر است، اما صرفاً برای موارد خاص قابل استفاده است.اصولاً این روش برای اصلاح بدشکلی بینی، شناخته شده با نام آکنه روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی)، به کار می‌رود که به دلیل وجود باکتری در منفذهای پوست ایجاد می‌شود و به صورت برآمدگی‌های قرمز رنگی بر سطح پوست بروز می‌یابد. دیگر عارضه‌ای که با استفاده از رینوپلاستی با لیزر می‌تواند درمان شود، ضخیم شدن پوست، رینوفیما، است.در مواردی که نوک بینی بسیار بزرگ می‌شود تا حدی که صورت را از شکل می‌اندازد و چهره‌ای نازیبا ایجاد می‌کند، می‌توان با توجه به پوست ضخیم از رینوپلاستی با لیزر در کنار جراحی زیبایی بینی معمول بهره جست.

عمل جراحی زیبایی بینی با لیزر بیش از آنکه جنبه درمانی برای رفع مشکلات استخوانی بینی داشته باشد، جنبه تبلیغاتی دارد. این نوع عمل تنها در موارد خاصی انجام شده و برای رفع  مشکلات پوستی بینی مانند آکنه روزاسه به کار می‌رود. متخصص زیبایی سر و گردن در طول مشاوره به شما توضیح خواهد داد که روش جراحی زیبایی بینی با لیزر هیچ تغییری در غضروف  بینی ایجاد نمی‌کند، از این رو از لیزر می‌توان در کنار جراحی زیبایی رینوپلاستی برای رفع جای زخم بعد از جراحی و لک روی بینی استفاده کرد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا متقاضی مناسبی برای انجام این عمل هستید، می‌توانید با تماس با شماره 03136205826 از متخصص مربوطه مشاوره دریافت کرده یا نوبت رزرو کنید.

 عمل زیبایی بینی با لیزر


عمل زیبایی بینی با لیزر تنها در موارد انگشت‌شماری کاربرد دارد؛ بنابراین تمام بدشکلی‌های بینی را نمی‌توان با عمل بینی بدون جراحی اصلاح کرد، چرا که این روش درمانی نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد. در زیر به نکته‌هایی اشاره شده است که لازم است در زمان انجام رینوپلاستی با لیزر از آنها آگاهی داشته باشید:

  • این یک روش زیبایی بینی بودن عمل جراحی است، به این معنا که هیچ تغییر اساسی بر روی غضرو‌ف‌ها و استخوان‌های بینی انجام نمی‌شود.
  • عمل زیبایی بینی با لیزر، برخلاف دیگر عمل‌های بینی بدون جراحی، به تزریق پرکننده‌های زیبایی، که بیش از یک یا دو سال ماندگار نیستند، نیازی ندارد.
  • هیچ گونه خونریزی و زخم شدن در این عمل وجود ندارد.
  • هدف اصلی این عمل بر پوست بینی، به ویژه نوک بینی، متمرکز است.
  • آکنه شدید یا رینوفیما پوست را به طور قابل ملاحظه‌ای ضخیم و برآمده می‌سازد و در نهایت منجر به بدشکلی بینی می‌شود. پوست با به کار بردن لیزر صاف می‌شود.
  • حرارت ساطع شده از لیزر لایه‌های رویی پوست را در حالی تخریب می‌کند که برآمدگی‌ها را اصلاح می‌کند و مجدداً پوشش می‌دهد.
  • لیزر CO2یا دی اکسید کربن معمولاً برای برداشتن لایه‌های ضخیم پوست با حداقل آسیب ناشی از حرارت به ساختارهای پیرامون به کار برده می‌شود.
  • در طول درمان با لیزر، بیمار ممکن است احساس گرمی و سوزش داشته باشد. اگرچه این روش با درد بسیار کمی توأم است، با این حال از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود.
  • پوسته‌ریزی طبیعی پوست پس از سوختن آن روی می‌دهد و در همین مرحله، بهبود انجام می‌شود.
  • در مراقبت پس از لیزر فرض کنید که دچار “آفتاب سوختگی” شده‌اید، برای شست‌وشوی قسمت لیزر شده فقط از صابون‌های ملایم استفاده کنید و از مالش دادن شدید پوست خودداری کنید.
  • در طول دوره‌ی بهبود، پوست سوخته شده در نهایت با پوست جدید، هموارتر و نازک‌تر جایگزین می‌شود.

متقاضی مناسب برای عمل زیبایی بینی با لیزر


این عمل برای همه مناسب نیست و افرادی که از مشکلاتی در زمینه‌ی انعقاد خون رنج می‌برند، مبتلا به دیابت (وابسته به انسولین) هستند یا به تازگی برنزه کرده‌اند داوطلبین مناسبی برای عمل زیبایی بینی با لیزر نیستند.افزون بر عوامل فوق، نوع پوست نیز در میزان مؤثر بودن عمل زیبایی بینی با لیزر برای یک شخص خاص نقش دارد.

از سوی دیگر، عمل زیبایی بینی با لیزر گزینه‌ی درمانی ایده‌آل برای اشخاصی است که بینی‌شان شکل خود را از دست داده یا به دلیل عارضه‌ای چون سرطان یا در یک سانحه‌ی سخت بدشکل شده است. در هر حال عمل زیبایی بینی با لیزر بر روی همه قابل انجام نیست و اگر می‌خواهید این عمل با ایمنی کامل بر روی شما انجام پذیرد، باید شرایط زیر در موردتان صدق کند:

  • نداشتن اختلال انعقاد خون
  • مبتلا نبودن به دیابت وابسته به انسولین
  • به تازگی برنزه نکردن پوست
  • داشتن نوع پوست مناسب برای این عمل
  • گذراندن سن جهش رشد
  • در شرایط جسمی سالم و پایدار روانی بودن

در نخستین جلسه مشاوره با دکتر جراح رینوپلاستی حتماً در خصوص مناسب بودن نوع پوست ‌تان برای این عمل صحبت کنید.

عمل زیبایی بینی با لیزر چگونه انجام می‌شود؟


 Laser-surgery

با استفاده از لیزر CO2 پوست ضخیم شده‌ی روی بینی برداشته می‌شود. چون لیزر احساس سوزش ملایم و التهاب ایجاد می‌کند، معمولاً عمل تحت بی‌حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.همان‌طور که لیزر به پوست حرارت می‌دهد، موجب آسیب سطحی پوست نیز می‌شود. پس از عمل، بینی پوسته پوسته می‌شود و لایه پوست آسیب دیده به موازات بهبود یافتن بینی می‌ریزد و لایه سالم و جدیدی از پوست آشکار می‌شود.

مراقبت‌های پس از عمل


مانند مواقعی که دچار آفتاب سوختگی‌ شدید می‌شوید، باید پوست را با پاک کننده‌های ملایم و غیرخشک بشویید و سپس به آهستگی آن را خشک کنید.از مالش دادن پوست حین شست‌وشو جداً اجتناب کنید چون به پوست حساس و آسیب دیده صدمه‌ی بیشتری خواهید زد.رعایت این نکته پس ازعمل از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه


از آن‌جایی که سازمان غذا و دارو عمل زیبایی بینی با لیزر را در طبقه‌ی عمل‌های غیرجراحی قرار داده است، این عمل تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار نمی‌گیرد، چون به عنوان درمان پزشکی مسلم پنداشته نمی‌شود؛ بنابراین هزینه‌ی عمل برای بیمار اهمیتی دو چندان می‌یابد چرا که خود به تنهایی ملزم به پرداخت آن است. از بهترین جراحح زیبایی بخواهید تا هزینه دقیق عمل را به شما اعلام کند. رینوپلاستی با لیزر روشی بدون جراحی است که به نحوی چشمگیر چهره فرد را با کمترین درد و ناراحتی و طی زمانی کوتاه زیباتر می‌سازد.عمل بینی با لیزر یا عمل جراحی بینی با لیزر روشی غیر تهاجمی برای درمان آکنه و ترمیم پوست بینی است. این عمل که بیشتر پوست بینی را درمان می کند، برای تغییر فرم بینی های گوشت یا انحراف بینی مناسب نیست.

تکنیک های جدید لیزری مانند تکنولوژی لیزر IVS می‌توانند با سرعت و دقت بالایی عمل جراحی بینی با لیزر را ممکن سازند. نحوه ی عمل این جراحی ساده، سریع و مطمئن بوده و با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. هزینه آن بستگی به کلینیک زیبایی که در آنجا عمل را انجام می دهید متفاوت است. از نظر عوارض جانبی تقریباً بدون عوارض بوده و خیلی سریع می توانید به کار و زندگی روزمره بازگردید.

عمل-بینی-زیبایی-300x300

عکس عمل بینی بالا خارجی است و فقط جنبه ی تزئینی دارند.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان