قبل از عمل جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی ظرف کمتر از دو ساعت به اتمام می‌رسد، حال آن که کل فرایند آغاز تا انجام نهایی رینوپلاستی بینی بیش از یک دوره زمانی کوتاه مدت به طول می‌انجامد. اگرچه جراحی تغییر شکل بینی نسبتاً رایج و عملی انتخابی است، نباید به راحتی از کنار این فرایند گذشت و با تسامح با آن برخورد کرد. در واقع آماده شدن برای عمل جراحی زیبایی بینی هفته‌ها قبل از عمل بینی اصلی شروع می‌شود تا اطمینان حاصل گردد که نتایج مطلوب و بهبود سریع به دست خواهد آمد. در زیر به تبیین چند توصیه کلی در ارتباط با آمادگی و نکات قبل از عمل بینی می‌پردازیم، اگرچه هر بیماری از پزشک خود دستورات جزیی‌تری مختص به خود را دریافت می‌کند.

[alert type=”info” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left”]

در مجموع، برخی از مهم‌ترین اقدامات قبل از عمل بینی عبارت‌اند از

  • جستجو و یافتن جراح مناسب
  • تعیین وقت مشاوره اولیه
  • ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی و رژیم غذایی (در مورد اینکه قبل از عمل بینی چی بخوریم؟ با پزشک خود مشرت کنید)
  • ساماندهی برنامه‌ی کارهای قبل از عمل بینی
  • برنامه‌ریزی برای دوره بهبود
  • در همین ارتباط، بهترین دکتر جراح پلاستیک صورت که در این زمینه تبحر دارد را بیابید.
  • اقدامات قبل از عمل بینی
  • انتخاب جراح و مراجعه به مطب

    [/alert]

    آمادگی برای عمل جراحی بینی چیست؟


    آمادگی برای عمل جراحی بینی چیست؟

    تمام عمل‌های جراحی، احتیاج به انجام اقداماتی دارند که افراد اگر به این موارد توجه کنند می‌توانند یک جراحی آرام و مطمئن را با آرمش پشت سر بگذارند. علاوه بر اقداماتی که افراد باید انجام دهند، مواردی نیز وجود دارد که باید از انجام آن پرهیز کنند تا زودتر و بهتر درمان شوند و عوارض ناشی از جراحی را کاهش دهند. آمادگی برای جراحی بینی نیز دقیقا به همین صورت است. پزشکان معمولا به شدت به افراد توصیه می‌کنند که قبل از انجام جراحی بینی، برای آمادگی قبل عمل، و همینطور، دوره‌‌ی بهبودی بعد از عمل وقت و صبر و حوصله به خرج دهند. علاوه بر اینکه آمادگی برای جراحی بینی مزایای بسیار زیادی برای جراحی و نتیجه‌ی آن در پی خواهد داشت، ذهن شما نیز زمانی که بداند شما کاملا برای جراحی و برای دوره‌ی استراحت بعد از آن آماده هستید، در آرامش کامل به سر خواهد برد.

    برنامه‌ریزی قبل از عمل بینی


     برنامه‌ریزی قبل از عمل بینی

    برنامه ریزی که قبل از عمل بینی باید انجام دهیم شامل کارهای زیر است:

    آزمایش‌های مورد نیاز برای جراحی بینی

    اولین اقدامی که در راستای آمادگی برای انجام جراحی بینی باید انجام دهید، انجام آزمایش خون است. پزشک باید با استفاده از آزمایش خون اطمینان حاصل کند که سطح هموگلوبین، الکترولیت‌ها، کراتین و INR (قدرت انعقاد خون) بدن شما، در سطح طبیعی باشد. برای انجام این آزمایش‌ها احتیاجی به ناشتا بودن نیست. معمولا پزشکان این آزمایش  را در مطب خود انجام نمی‌دهند. به همین دلیل زمانی که برای معاینات و بررسی‌های پیش از جراحی نزد پزشک می‌روید، پزشک برگه‌ی درخواست آزمایش خون را به شما می‌دهد تا آن را به هر آزمایشگاهی که تمایل داشتید برده و آزمایش خون را انجام دهید. علاوه بر این در بعضی موارد پزشک ممکن است مراکز آزمایش مناسب را نیز به شما معرفی کند. اگر سن شما بیش از ۵۰ سال باشد، علاوه بر آزمایش خون، تست نوار قلب نیز از شما گرفته می‌شود تا عملکرد قلب‌تان مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که سطح آیتم‌های ضروری خون شما طبیعی نباشد و یا نتیجه‌ی نوار قلب نگران کننده باشد باید با پزشک خود مشورت کرده و روش‌های موجود را بررسی کنید.

    داروهای ممنوعه قبل از عمل بینی

     داورهای قبل از جراحی

    ازدیگر نکات قبل از جراحی بینی عدم استفاده از آسپرین یا داروهای حاوی آسپرین حداقل برای دو هفته قبل از عمل است زیرا آسپربن از انعقاد طبیعی خون جلوگیری می کند.بی‌تردید جراح منتخب شما برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی تأثیر شگرفی بر میزان خشنودی‌تان از نتیجه عمل خواهد داشت. در طول جلسه‌ی مشاوره‌ی اولیه با جراح احتمالی از صلاحیت وی اطمینان یابید. مطمئن شوید که جراح‌تان مورد تأیید بورد تخصصی است و همچنین از او بخواهید تا چند نمونه از عکس‌های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی‌اش را نشان دهد. از این فرصت برای کسب آرامش خاطر خود استفاده کنید، و با اعتماد به جراح، همکارانش و تجهیزات لازم تحقق رؤیاپردازیهایتان در خصوص چهره‌ای جدید را به دستان آنان بسپارید. به این ترتیب اطمینان خواهید یافت که این جراح ضمن مدّ نظر قرار دادن سلامت و ایمنی‌تان به شما کمک خواهد کرد تا به اهداف زیبایی‌شناختی خود برسید.ضمناً در مورد ظاهر ایده‌آل خود با جراح صادق باشید و به روشنی ظاهر مطلوب خود را برایش توصیف کنید. منظور از برگزاری جلسه مشاوره، حصول اطمینان از وجود توافق و تفاهم بین شما و جراح در خصوص اهداف عمل و انتظارهای واقع‌ بینانه شما از آن است. جراح بینی‌تان را معاینه خواهد کرد و چند عکس از آن خواهد گرفت و در مورد طراحی بینی قبل از عمل با شما صحبت می کند. این کار در کنار بررسی سابقه پزشکی‌تان مشخص خواهد ساخت که آیا اصولاً انجام عمل تغییر شکل بینی برای شما مناسب است یا خیر.

    تغییر رژیم غذایی و افزودن مواد مغذی به آن

    تغییر رژیم غذایی و افزودن مواد مغذی به آن

    آماده‌سازی بدن برای مواجهه با تغییرات قریب‌الوقوع آتی در هفته‌های قبل از عمل اهمیت فراوان دارد. اگر نهایت تلاش خود را به کار ببرید تا پیش از عمل، سلامت خود را به مخاطره نندازید، در آن صورت دوره بهبود سریعی خواهید داشت. برخی از تغییرات پیشنهادی پزشکان عبارت‌اند از:

    • از مصرف آسپرین و دیگر داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.
    • نوشیدنی‌های الکلی را حذف کنید.
    • استعمال دخانیات را متوقف سازید.
    • مصرف ویتامین Cو آهن را شروع کنید. این مکمل‌ها سرعت التیام یافتن را بالا می‌برند. (با تجویز پزشک)
    • جراح را در جریان هر گونه بیماری، حتی بیماری‌های جزیی قرار دهید.
    • دوره درمان آنتی‌بیوتیک‌ها، خواب‌آورها و مسکن‌ها را کامل کنید.
    • غذهای “نرم” تهیه و ذخیره کنید.

    دو هفته قبل از عمل جراحی بینی 

    دو هفته قبل از عمل جراحی بینی

    آمادگی برای انجام جراحی بینی از ۲ هفته قبل از زمان جراحی آغاز می‌شود. اگر به موقع شروع کنید، در روزهای آخر، تحت استرس و عجله قرار نخواهید گرفت. آمادگی به موقع قبل از عمل جراحی بینی باعث می‌شود که موارد ضروری و لازم برای جراحی را به موقع و با آرامش انجام دهید.

    از دو هفته قبل از انجام جراحی بینی باید اقدامات زیر را انجام دهید:

    • با یک نفر هماهنگ کنید که بعد از انجام جراحی شما را به منزل برساند
    • فردی را انتخاب کنید که طی ۲۴ ساعت بعد از جراحی در کنار شما بماند
    • اگر فرزندی دارید، فردی را برای نگه‌داری از فرزندتان انتخاب کنبد.

    علاوه بر این از دو هفته قبل از عمل جراحی باید تغییراتی موقتی در شرایط خود ایجاد کنید.

    یک هفته قبل از عمل جراحی بینی 

    با نزدیک شدن به زمان جراحی، شما باید غذاهای مورد نظر خود را آماده و فریز کنید تا بعد از انجام جراحی و در دوره‌ی استراحت و ریکاوری احتیاجی به آشپزی کردن نداشته باشید. علاوه بر این، بهتر است موارد زیر را تهیه کرده و در منزل داشته باشید:

    • مرطوب کننده‌ی لب، نوشیدنی‌هایی که قابل نگه داری باشند، آبنبات‌های ترک برای خشک شدگی دهان، به دلیل اینکه بعد از عمل جراحی بینی، شما دائما با دهان نفس می‌کشید که این امر باعث خشکی دهان شما خواهد شد.
    • ملین و ضد یبوست ( مسکن‌ها و آرام بخش‌هایی که بعد از عمل جراحی استفاده می‌شود باعث ایجاد یبوست خواهند شد).
    • ابزاری برای برداشتن وسایل از زمین، تا نجبور نشوید برای این کار خم شوید
    • تی‌شرت‌ها و لباس‌هایی که از جلو دکمه داشته باشند تا برای تعویض انها احتیاج نداشته باشید که لباس را از روی صورت خود عبور دهید.
    • لباس‌های بلند و گشاد و راحت
    • کتاب، مجله و یا فیلم‌هایی که بتوانند در زمان استراحت بعد از عمل، شما را سرگرم کنند.

    راهنمایی‌های سریع برای رینوپلاستی (جراحی بینی) 


    راهنمایی‌های سریع برای رینوپلاستی

    از مصرف آسپرین، ایبوپروفن (ادویل، مورتین و دیگر داروهای غیراستروئیدی و ضد التهاب)،یا هر داروی حاوی این ترکیبات از دو هفته پیش از عمل خودداری کنید. (برای اطلاعات بیشتر در این زمینه پزشکتان شما را راهنمایی می کند.)

    استعمال دخانیات را به مدت دو هفته قبل از عمل بینی و دو هفته بعد از عمل متوقف سازید. مصرف نیکوتین و توتون و تنباکو التیام‌بخشی را به تأخیر می‌افکند و زخم شدن را در پی دارد. این عمل بهترین فرصت و بهانه برای ترک همیشگی دخانیات است.از دو هفته قبل از عمل مانع از آسیب دیدن پوست توسط نور خورشید شوید، هر روز از ضد آفتاب (با SPF 20یا بالاتر استفاده کنید.)

    دوره درمان داروهای تجویزی را پیش از عمل کامل کنید.روز قبل از عمل بینی اسپری محلول نمک بینی را از داروخانه خریداری کنید. ( شرکت‌های تولیدکننده‌ی اُشن، اور و جنریک نام‌های معتبری هستند.) از این اسپری پس از جراحی استفاده خواهید کرد.از نیمه شب به بعد شب قبل از عمل بینی، دیگر چیزی، حتی آب، نخورید یا نیاشامید.ترتیبی بدهید تا فردی شما را از بیمارستان به خانه برساند، چرا که خود، اجازه رانندگی نخواهید داشت.

     

     

    روز عمل جراحی بینی


     

     

     

 

آخرین مواردی که شما را برای انجام جراحی آماده کرده و باعث آرامش شما می‌شوند در زیر ذکر شده‌اند:

  • هیچ گونه زیو آلاتی با خود همراه نداشته باشید، بدون آرایش و لنز، برای جراحی حاضر شوید.
  • لباس‌های راحت و گشاد به تن کنید. در این شرایط توصیه می‌شود بلوز‌هایی داشته باشید که از جلو با دکمه و یا زیپ باز و بسته می‌شوند.
  • ما تمام دستورات و نکات لازم را قبل از جراحی به اطلاع شما خواهیم رساند، علاوه بر این پزشک مربوطه نیز توصیه‌ها و دستورات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهد. توجه به این نکات و رعایت آنها باعث می‌شود که شما در آرامش کامل جراحی خود را انجام دهید، عوارض ناشی از جراحی را کاهش دهید و سرعت بهبود خود را بالا ببرید.
دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان