لیفتینگ صورت بدون جراحی با تزریق و نخ

lif

این یک طنز بی‌رحمانه و تلخ است که هر چه سن ما افزایش می‌یابد در قسمت میانی بدن چربی‌ها جمع شده اما چربی‌های صورت تحلیل می‌روند. به صورتی جوان فکر کنید، تصویری از یک صورت پر با گونه‌های برجسته در نظر تصویر می‌شود. چربی نقش عمده‌ای در پر کردن پوست صورت ایفا کرده و صورت را هموار و منعطف می‌سازد. بسیاری از پزشکان و بیماران به دنبال بهبود ظاهر صورت در سنین پیری بوده که در آن از روش‌های لیفت صورت استفاده نشده باشد بلکه با پر کردن صورت از درون این هدف حاصل شود.

پزشکان به شما خواهند گفت که محصولات زیادی وجود دارد که می‌توانید درون پوست صورت خود تزریق کنید تا ظاهر صورت شما به میزان زیادی بهتر شود و نتایجی مشابه آنچه با انجام عمل لیفت به دست می‌آید حاصل شود. برای لیفت بیشتر قسمت‌های صورت، روش‌های درمانی غیر جراحی مانند تزریق ژل و تزریق چربی، بوتاکس و لیفت با نخ به کار برده می‌شود. این روش جدیدی است که در جهان طوفان به پا کرده و تأثیری شگفت‌انگیز دارد. سؤال مهم این است که کدام روش برای شما مناسب است که فقط با مشورت با پزشک می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید. بری دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید.

لیفت صورت بدون استفاده از روش‌های جراحی


 [dopts id=”18″]

با افزایش سن، صورت ما چربی زیر پوست خود را از دست داده و پوست آن کشیده شده و خطوط و چین و چروک‌های آن بیشتر نمایان می‌شود. عواملی مانند نور خورشید، عوامل وراثتی و سبک زندگی با هم ترکیب شده و به مرور زمان باعث ضعیف شدن پوست صورت می‌شود. بسیاری از زنان و مردان به دنبال راهی برای حفظ جوانی و شادابی ظاهری خود هستند. با این که ما هنوز نمی‌توانیم زمان را به عقب بازگردانیم اما پزشکان می‌توانند در کاهش بی‌خطر و ایمن چین و چروک‌های صورت و رفع افتادگی پوست به ما کمک کنند. آنان این کار را با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی مانند تزریق ژل، تزریق چربی، بوتاکس و لیفت صورت با نخ انجام می‌دهند.

روش‌های مختلف لیفت صورت


لیفت صورت با بوتاکس

lifts5

یکی از روش های لیفتینگ صورت بدون جراحی، تزریق بوتاکس است. بوتاکس به عنوان یکی از درمان‌های محبوب زیبایی صورت، یک درمان سریع، بی‌خطر و مؤثر است. بوتاکس خطوط و چین و چروک‌های صورت را برای مدت حدود شش ماه کاهش داده یا از بین می‌برد و نیاز به بستری شدن نداشته و ناراحتی‌های آن بسیار جزئی است. از طریق تزریق یک سری تزریق‌های کوچک، بوتاکس باعث جوان‌سازی پوست شده و چین و چروک‌های اطراف و زیر چشم، خط اخم بین دو ابرو، خطوط افقی پیشانی، خطوط اطراف دهان و خطوط و چین و چروک‌های گردن را از بین می‌برد. بوتاکس پوست همه قسمت‌های صورت را هموار کرده و چین و چروک‌ها را رفع می‌کند.

نحوه انجام درمان

در ناحیه تزریق از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌شود. تزریق‌های کوچک بوتاکس با استفاده از سوزن‌های ریز در نقاط استراتژیک صورت انجام می‌شود تا اثرات لیفت در صورت مشاهده شود. روش انجام لیفت صورت حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

دوران نقاهت و نتیجه درمان

بسیاری از بیماران احساس سوزش جزئی داشته و احساس ناراحتی پس از عمل بسیار کم است. نتایج به طور متوسط بین 3 تا 6 ماه پس از تزریق اول باقی می‌مانند و در صورت تکرار تزریق نتایج مدت طولانی‌تر دوام خواهند داشت. بروز عوارض جانبی بسیار نادر است. به علاوه پس از انجام این درمان نیازی به بستری شدن نیست و بیمار بلافاصله پس از درمان می‌تواند به کارهای روزانه خود بپردازد. زنان باردار یا خانم‌هایی که به کودک شیر می‌دهند نباید عمل لیفت صورت با بوتاکس را انجام دهند.

تزریق ژل برای لیفت صورت

lifts6

روش انجام لیفت صورت با تزریق ژل می‌تواند چین و چروک‌های صورت را پر کرده و ظاهر آن را هموارتر و شاداب‌تر کرد. با تزریق ژل می‌توان لب‌ها را برجسته کرده، چین و چروک‌های صورت را رفع نموده و ظاهر صورت را بهبود بخشید.

نحوه انجام درمان

قبل از انجام درمان به وسیله کرم‌های بی‌حس کننده، ناحیه مورد درمان بی‌حس می‌شود. پزشک ژل را در مقادیر کم در صورت تزریق کرده و محل تزریق را ماساژ می‌دهد. زمان انجام این درمان حدود 30 دقیقه تا یک ساعت است. ممکن است این درمان ناراحت کننده باشد اما خیلی دردناک نیست.

پس از درمان

محل تزریق کمی متورم، حساس و قرمز می‌شود که پس از 24 ساعت بهبود می‌یابد. در این مدت شما باید از مصرف قهوه، الکل، نوشیدنی‌های داغ و نور خورشید اجتناب کنید.

خطرات احتمالی ناشی از تزریق ژل به این که آیا درمان به درستی انجام شده یا نه و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد. ژل‌های دائمی خطرات احتمالی بیشتری دارند و برخی پزشکان معتقدند که بهتر است از این ژل‌ها استفاده نشود. بر اساس نوع ژل استفاده شده، ممکن است نتایج حاصله از تزریق ژل از شش ماه تا همیشه باقی بماند. هم ژل‌های تزریقی موقت وجود دارد و هم ژل‌های تزریقی دائمی.

تزریق چربی در صورت

lifts7

چربی به راحتی از یک ناحیه از بدن برداشته می‌شود. از آنجا که چربی از خود بدن گرفته می‌شود، احتمال واکنش‌های آلرژیک یا رد عمل توسط بدن از بین می‌رود. معمولاً پزشک ناحیه تحت درمان را بیش‌ازحد پر می‌کند که ممکن است نتایج آن (حداقل موقتاً )غیرطبیعی به نظر برسد.

نحوه انجام درمان

چربی ممکن است از شکم یا ران‌ها از طریق ایجاد یک شکاف کوچک گرفته شده، تخلیص شده و دوباره به ناحیه تحت درمان در صورت تزریق شود که به دلیل افزایش سن یا عوامل وراثتی شل شده یا افتاده است. مقدار چربی که برای همیشه باقی می‌ماند به بیمار و ناحیه تحت درمان بستگی دارد و در صورت لزوم برای دست‌یابی به نتایج مطلوب‌تر می‌تواند تکرار شود.

دوران بهبودی و نقاهت پس از تزریق

ناراحتی و اسکارهای جزئی پس از تزریق باقی می‌ماند. البته تورم شدید ممکن است دو یا سه هفته هم روی ناحیه تحت درمان باقی بماند.

لیفت با نخ برای لیفت صورت

lifts8

لیفت با نخ یک عمل جراحی ظریف است که پوست صورت افتاده را به آرامی کشیده تا پوست هموارتر و جوان‌تر به نظر برسد. اگر نیروی جاذبه روی پوست صورت شما اثر گذاشته است، لیفت صورت با نخ که یک جایگزین کم تهاجمی نسبت به عمل جراحی لیفت صورت است برای جوان‌سازی صورت بدون خطرات احتمالی و بستری شدن پس از عمل انجام می‌شود.

نحوه انجام عمل

در خلال انجام عمل جراحی، شکافی 1 تا 2 میلی‌متری در نقاط مختلف صورت ایجاد می‌شود. یک سوزن توخالی در پوست قرار داده می‌شود تا نخ را در محل مورد نظر قرار دهد. نخ به چربی زیر پوست متصل شده و سپس طوری تنظیم می‌شود که برجستگی‌های روی صورت کشیده شده و هموار شود. نخ اضافه بریده شده تا روی سطح پوست پیدا نباشد. عمل جراحی لیفتینگ صورت با نخ حدود 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می‌کشد که این مدت به تعداد نواحی تحت درمان و نوع نخ مورد استفاده بستگی دارد.

بهبودی

پس از عمل جراحی روی پوست کبودی و تورم ایجاد می‌شود که معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شود. بهبودی عموماً سریع بوده و بیمار می‌تواند پس از چند روز در محل کار خود حاضر شود. ممکن است محدودیت‌هایی در حرکات صورت در هفته اول و دوم وجود داشته باشد. در عمل لیفت و کشیدن پوست با نخ از انواع مختلف نخ‌های بخیه استفاده می‌شود که به لیفت پوست صورت و کشیدگی آن کمک می‌کند. این عمل باعث می‌شود که قسمت بیرونی ابروها بالا کشیده شود، غبغب، افتادگی گونه‌ها و چروک‌های بین بینی و دهان و خطوط زیر چشم کاهش یابد.

هزینه لیفت صورت به روش‌های غیر جراحی


متأسفانه پارامترهای متعددی وجود دارد که در تخمین دقیق هزینه لیفت با نخ و تزریق تأثیر دارد. این پارامترها عبارتند از تعداد و محل تزریق، نوع عمل انتخابی و روش انجام لیفت صورت ، نوع ژل‌های مورد استفاده، میزان حجم از دست رفته در صورت که باید اصلاح شود، هزینه‌های نگهداری، تجربه پزشک، محل جغرافیایی و بسیاری از عوامل دیگر.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان