بازسازی صورت

بازسازی صورت

بدشکلی صورت بنا به دلایل متعدد، از بیماری گرفته تا وارد شدن ضربه و تروما، رخ می‌دهد. این بدشکلی‌ها آسیب‌های عملکردی و زیبایی‌شناختی را در پی دارند. دکتر طرزی  تاکنون توانسته‌اند اجزاء صورت بسیاری از بیماران را ترمیم کنند و لبخند رضایت را بر روی چهره آنان مشاهده کنند. 

دکتر طرزی صورت بیمار را با بهره‌گیری از روش‌های گوناگون جراحی پلاستیک ترمیمی هم از نظر عملکردی و هم از نظر زیبایی بازسازی می‌کنند. ایشان با توجه به گذراندن دوره‌های متعدد  در به کارگیری روش‌های جراحی بازسازی صورت از مهارت بالایی برخوردار هستند و به پشتوانه سال‌ها تجربه یکی از شاخص‌ترین چهره‌ها در زمینه جراحی پلاستیک و بازسازی صورت به شمار می‌روند و در حل بسیاری از مشکلات از جمله فلج صورت و بلز پالسی (فلج اعصاب صورت) به بیماران کمک می‌کنند.

شماری از دلایل آسیب دیدن صورت عبارت‌اند از:
•    وارد شدن ضربه یا تروما
•    بیماری
•    نقص مادرزادی

دکتر طرزی در درمان‌های بازسازی صورت زیر تخصص دارند:

•    فلج صورت: فلج صورت به عارضه‌ای اطلاق می‌شود که بیمار به موجب آن دیگر نمی‌تواند تمام یا بعضی از عضله‌های یک سمت صورت را حرکت دهد. در مورد فلج صورت بیشتر بدانید.

•    بلز پالسی (فلج عصب صورت): اختلال عصب‌های کنترل کننده حرکت عضله‌های صورت که عملکردهای مربوط به حالت چهره را فلج می‌کند. در مورد بلز پالسی بیشتر بدانید.

•    بازسازی صورت و گردن: جراحی بازسازی سر و گردن پس از درمان‌های جراحی سرطان یا وارد شدن ضربه به صورت مشکلات عملکردی و زیبایی را رفع می‌کند. البته این نوع جراحی بسیار پیچیده است و صرفاً باید توسط جراح متخصص مجرب انجام شود. در مورد جراحی بازسازی گردن و صورت بیشتر بدانید.

•    ضربه دیدن و شکستگی صورت: هر گونه آسیب دیدگی صورت از جمله شکستگی استخوان‌های صورت و صدمه دیدن بافت‌های نرم. در مورد ضربه دیدن و شکستگی صورت بیشتر بدانید.

•    ترمیم بینی: جراحی ترمیمی بینی به منظور اصلاح مشکلات زیبایی‌شناختی و عملکردی انجام می‌شود.

•    تغییر شکل دادن گوش (اتوپلاستی یا جراحی گوش): جراحی نسبتاً جزیی که با هدف به حداقل رساندن برجستگی یا بیرون زدگی گوش و کوچک کردن آن انجام می‌شود. در مورد اتوپلاستی بیشتر بدانید.

•    بازسازی سرطان پوست: بازسازی پوست خواه بخشی از درمان سرطان باشد، خواه عملی که پس از این گونه درمان‌ها برای کاهش میزان آسیب وارد شده به زیبایی انجام می‌شود، روش‌های جراحی بازسازی متعددی برای بهبود صورت پس از سرطان پوست وجود دارد. دکتر طرزی با بهره‌گیری از تکنیک‌های متعدد، مانند تراشیدن (کورتاژ) و خشک کردن بافت با استفاده از الکترود، جراحی در دماهای پایین برای از بین بردن سلول‌ها (جراحی کرایو)، لیزر درمانی، پرتودرمانی و شیمی درمانی موضعی، پوست سرطانی را با موفقیت برمی‌دارند. بااین حال متاسفانه اکثر عمل‌های برداشتن پوست سرطانی جای زخم‌های ناخوشایندی را بر روی پوست صورت بیمار به جا می‌گذارد، اما دکتر طرزی با انجام عمل‌های اصلاحی این جای زخم‌های بدمنظر را تا حد امکان محو می‌کنند. در مورد بازسازی سرطان پوست بیشتر بدانید.

•    ترمیم کامل صورت: از آنجا که دلایل متعددی برای انجام بازسازی صورت وجود دارد، دکتر طرزی نیز طبعاً عمل‌های جراحی گوناگون را برای بهبود چهره بیماران انجام می‌دهند. بازسازی عمده سر و گردن به دلیل ابتلا به سرطان، بازسازی مویرگی با فلپ آزاد، بازسازی عمده آسیب دیدگی فک و صورت و بازسازی فلج صورت و به حرکت درآوردن مجدد عضله‌ها توسط پیوند بافت آزاد از عمل‌های متداول محسوب می‌شوند. در مورد بازسازی کامل صورت بیشتر بدانید.

•    درمان میگرن: بوتاکس را می‌توان برای جلوگیری از بروز سر دردهای میگرنی مزمن بزرگسالان به کار برد. به این منظور بوتاکس در ناحیه‌های مشخصی از سر و گردن تزریق می‌شود. ماندگاری اثر این تزریق بسته به شدت سر درد 3 تا 6 ماه است. اگر از میگرن مکرر طاقت‌فرسا رنج می‌برید، با کلینیک تماس بگیرید تا وقت ملاقت با دکتر برایتان تنظیم شود و بتوانید از راه‌حلی بهره بگیرید که کارایی آن بسیار بیشتر از مصرف داروهای مسکن غیرتجویزی است. در مورد درمان میگرن بیشتر بدانید.

خوشبختانه طی ده سال گذشته پیشرفت‌های زیادی در زمینه جراحی بازسازی صورت به دست آمده است. اکثر عمل‌ها بسیار پیچیده و زمان‌بر هستند و غالباً پیوند بافت و استخوان گرفته شده از دیگر بخش‌های بدن، با اتصال میکروسکوپی به سرخرگ‌ها، سیاهرگ‌ها و اعصاب به منظور بازیابی زیبایی و عملکردهای طبیعی ضروری است. این عمل‌های جراحی بسیار ظریف نیازمند تخصص و دانش جامع جراح است و باید توسط یک تیم جراحی پرانرژی انجام شود.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان