اصلاح و رفع قوز بینی با جراحی زیبایی بینی قوز دار

برای جراحی و برداشتن قوز بینی و درمان آن می توانید از عمل رفع قوز بینی استفاده کنید. برای این عمل نخست به یک جراح پلاستیک خوب مراجعه کنید و پس از اطلاع از نحوه و هزینه ی عمل نسبت به تراشیدن و رفع قوز بینی اقدام نمایید. یکی از دلایل رایج مراجعه بیماران به پزشک جهت انجام عمل جراحی زیبایی بینی استخوانی برداشتن قوز بالای بینی است. معمولاً علت قوز داشتن بینی به عوامل ژنتیک مربوط می‌شود و در برخی گروه‌های قومی بیشتر بروز می‌یابد. در هنگام انجام عمل جراحی زیبایی بینی با برداشتن بافت، بینی هم از نیمرخ و هم از تمام‌رخ بهتر به چشم می‌آید.

[alert type=”custom” close=”false” icon=”fa fa-hand-o-left” color=”#000000″ background_color=”#ebd6ee”]

قوز و برآمدگی بالای بینی که در اکثر اوقات ویژگی ارثی در بینی است برای بسیاری از افراد خوشایند نیست. خوشبختانه این مشکل توسط جراحی زیبایی بینی برطرف می‌شود. متخصص زیبایی سر و گردن طی جلسه مشاوره  از شما در مورد هدفتان از انجام این جراحی خواهد پرسید. متخصص پس از بررسی‌های آناتومی و ظاهری بینی در مورد روش مناسب جراحی با شما صحبت خواهد کرد. باید بدانید که تنها هدف انجام این عمل، زیبایی بینی نیست و متخصص مسلما جنبه درمانی و اینکه تمام مشکلات بینی طی عمل برطرف شود و نتیجه‌ای طبیعی و عالی بدست آید را مدنظر قرار خواهد داد. اگر به انجام این عمل تمایل داشته و نیاز به مشاوره یا رزرو نوبت دارید ‌میتوانید با شماره 03136205826 تماس حاصل نمایید.[/alert]

j2قوز بینی چیست؟


ناحیه‌ی روی بینی که موجب دغدغه‌ی بسیاری از بیماران را فراهم می‌کند، “قوز” نامیده می‌شود. قوز بینی صورت را نازیبا جلوه می‌دهد و توجه مخاطب را از چشم‌ها به بینی جلب می‌کند. من بر این باورم که بهتر است چشم‌ها نقطه کانونی صورت باشند، چون بیش از 80% ارتباط غیرکلامی ما از طریق چشم‌ها برقرار می‌شود. هدف من، در مقام یک متخصص رینوپلاستی ساکن کشور ایران، خلق بینی‌ای متناسب با صورت به گونه‌ای است که اجازه دهد مخاطبین بیشتر به چشم‌هایتان نگاه کنند. گاهی اوقات لازم است قوز بینی کوچک شود، برداشته شود یا پنهان گردد تا یک بینی سازگار و هماهنگ با دیگر اجزاء چهره پدید آید.

تصورات اشتباهی در مورد عامل پدیدآورنده‌ی قوز بینی در میان مردم رواج دارند. آیا بینی قوز دار از استخوان تشکیل شده یا غضروف؟ و این که آیا اصلاً قوزی وجود دارد یا خیر؟ پزشکان این مورد را قوز کاذب می‌نامند. بیمار جهت درک آنچه موجب ایجاد قوز می‌شود، باید ساختار تقویت کننده بینی را بشناسد. بینی از استخوان، غضروف و پوست تشکیل می‌شود؛ استخوان و غضروف یک پایه محکم را به وجود می‌آورند و پیرامون آن را پوست می‌پوشاند. قوز معمولاً در محل تلاقی استخوان و غضروف روی پشت بینی قرار دارد.

اگر بینی بیمار قوز واقعی داشته باشد، باید هم از استخوان و هم ازغضروف برداشته شود تا قوز کوچکتر یا کاملاً ناپدید شود. قوزها با یکدیگر متفاوت‌اند و می‌توانند بیشتر استخوانی یا بیشتر غضروفی باشند. بسیاری از بیماران وابسته به قومیت‌های خاص ترجیح می‌دهند تا قوز کوچکی را روی بینی نگه دارند تا زیبایی طبیعی‌شان را حفظ کنند. زمانی بینی قوز کاذب دارد که نقطه آغاز آن واقع بین دو چشم بسیار فرورفته یا گود باشد و ظاهری قوز مانند به آن بدهد. این قوز یک خطای حسی است، چرا که مسئله اصلی جایگاه عمیق نقطه‌ی آغاز بینی است. در این شرایط، برداشتن قوز موجب می‌شود تا بینی غیرطبیعی و کوتاه به نظر بیاید. پس مسلماً راه‌حل دیگری باید وجود داشته باشد و آن عبارت است از پر کردن ریشه بینی و بالا آوردن نقطه آغاز آن تا بینی پس از عمل جراحی زیبایی، ظاهری طبیعی بیابد.

چه مقدار از قوز بینی را می‌توان در عمل جراحی زیبایی بینی برداشت؟


سؤال مطرح شده در بالا از اهمیت فوق‌العاده‌ای در رینوپلاستی برخوردار است. نظرهای بیماران درباره‌ی شکل بینی دلخواه‌شان پس از انجام عمل بسیار متفاوت از یکدیگر است. مهم است تا پیش از عمل تصمیم قطعی خود را اتخاذ کنید که آیا ترجیح می‌دهید تا قوز کوچکی را (به منظور حفظ خصیصه خانوادگی یا قومی) همچنان روی بینی داشته باشید یا آن که دوست دارید بینی‌تان کاملاً مستقیم باشد و یا شیب ملایمی داشته باشد. در مجموع ما همواره از خلق یک بینی غیرطبیعی، گود مانند قاشق یا صاف و شیب‌دار شبیه پیست پرش اسکی، به جد اجتناب می‌کنیم، مگر آن که بیمار، خود، با قاطعیت از ما چنان چیزی بخواهد.پیش از عمل جراحی زیبایی بینی با جراح خود به تفصیل در مورد شکل دلخواه بینی خود از نیمرخ و افتادگی بینی  صحبت کنید؛ در این جلسه برای تفهیم بهتر عموماً از تغییر تصویر به کمک نرم‌افزار یا ترسیم ساده استفاده می‌شود.

تأثیر پوست ضخیم بر عمل کوچک کردن قوز بینی


پوست ضخیم انجام دگرگونی‌های چشمگیر ظاهری را در عمل جراحی زیبایی بینی بیش از پیش دشوار می‌سازد. گاهی اوقات پس از اصلاح و کاستن از غضروف و استخوان، پوست اطراف بینی جمع نمی‌شود و آن را به خوبی نمی‌پوشاند. با این وجود، تمهیداتی برای رفع این معضل در رینوپلاستی اندیشیده شده است تا پوست نیز سازگاری لازم را پیدا کند.

j

قوز کاذب چیست؟


قوز کاذب در نتیجه فرو رفتن و گود بودن ریشه به نظر می‌آید که بینی قوز دار است. ریشه در نقطه آغاز بینی یعنی دقیقاً در جایگاه تمام شدن پیشانی و شروع بینی شیاردار است.گاهی اوقات بهتر است در رینوپلاستی بافت به ناحیه ریشه افزوده شود تا این که قوز برداشته شود و سطح پشت بینی پایین برود، این امر به ویژه در انجام رینوپلاستی بر روی مردان صدق می‌کند که کوچک کردن بیش از اندازه بینی، سیمایی زنانه به مرد خواهد بخشید.

تأثیر عمل کوچک کردن قوز پشت بینی بر تنفس


پس از آن که بخش بزرگ یا متوسطی از قوز بینی در عمل رینوپلاستی برداشته شد، لازم است تا عملی را به نام “استئوتومی” (برش استخوان) انجام دهید تا بینی باریک شود. انجام این عمل جهت جلوگیری از بیش از حد پهن به نظر آمدن بینی از روبه‌رو یا تمام‌رخ ضرورت دارد. همواره باریک شدن بینی با احتمال کاهش جریان هوا همراه است. متخصص گوش و حلق و بینی می‌تواند عملی به نام کوچک کردن شاخک‌های بینی (توربینوپلاستی) را انجام دهد که با افزایش قابل ملاحظه‌ی جریان هوا مانع انسداد بینی می‌شود. دیگر پیوندهای رینوپلاستی مانند پیوندهای پخش کننده (اسپردر)، پیوندهای پایه‌ی ساقی یا پیوندهای تخته‌ی بالی نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

منظور از اسپردر چیست و چرا در جراحی کوچک کردن قوز بینی اهمیت دارد؟


پیوندهای پخش کننده (اسپردر) کارکردهای متعددی در رینوپلاستی دارند، از جمله در پایدار ساختن یک سوم میانی پس از کوچک کردن بینی مؤثراند، به گونه‌ای که مانع پایین افتادن آن و گود رفتن‌اش در گذر زمان می‌شوند. همچنین این پیوندها اندکی مجرای عبور هوای داخلی را عریض می‌سازند تا از انسداد بینی پس از برداشتن قوز جلوگیری کنند. عارضه‌های عمل جراحی زیبایی بینی مانند “بدشکلیV معکوس” نیز بدین طریق قابل پیشگیری هستند. همواره از جراح خود سؤال کنید که آیا حین رفع قوز بینی، از پیوندهای پخش کنده (گرافت اسپردر) استفاده می‌کند یا خیر. با ماساژ قوی بینی، گریم قوز بینی و راه های دیگر به هیچ عنوان قوز استخوان بینی از بین نمی رود و تنها راه رفع و برداشتن این قوز، یک عمل جراحی است. با استفاده از عمل جراحی رفع قوز بینی که یک نوع عمل رینوپلاستی است این کار امکان پذیر است و راه رفع قوز بینی بدون عمل جراحی بینی وجود ندارد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
idealprinting.ir
4 سال ها گذشته

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب زیبا

چسبندگی رحم
چسبندگی رحم
5 سال ها گذشته

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

مشاوره رایگان