برجسته سازی چانه با پروتز چانه و فک و تزریق ژل و چربی

20

یک چانه لاغر (ضعیف) یا دارای عقب رفتگی می‌تواند بر توازن اجزای صورت تاثیر گذارد. در برخی موارد، سایر ویژگی‌های صورت ممکن است در مقایسه با چانه غیر متناسب باشند. یک چانه قوی می‌تواند ویژگی‌های ظاهری همانند زیبایی را در اختیار فرد قرار دهد. به همین خاطر مردان و زنانی که احساس می‌کنند چانه آن‌ها از نظر ظاهری مناسب نیست، حجیم و برجسته کردن چانه می‌تواند برای آن‌ها یک روش درمان مناسب باشد. در حقیقت برجسته سازی چانه یک روش درمان زیبایی است که برای تغییر شکل چانه با پروتز، تزریق ژل در چانه یا از طریق عمل جراحی بر روی افراد انجام می‌شود.

برای استفاده از روش درمان زیبایی حجیم و برجسته کردن چانه، لازم است در ابتدا یک جلسه مشاوره با دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن انجام شود. هدف از این جلسه مشخص کردن جنبه‌های زیبایی طبیعی مورد نظر فرد است. دکتر طرزی اعتقاد دارد این جلسه یکی از مهم‌ترین مراحل درمان زیبایی برای دستیابی به تناسب در بین اجزای صورت می‌باشد. یکی از نواحی خاص صورت که در این شرایط مورد توجه قرار می‌گیرد، ناحیه مربوط به چانه است. دکتر طرزی از روش‌های مختلف همچون پروتز و تزریق ژل برای بهبود وضعیت ظاهری چانه استفاده می‌کند. به همین خاطر در صورتی که تصور می‌کنید نیاز به درمان زیبایی حجیم و برجسته کردن چانه دارید، لطفاً از طریق شماره تلفن های 36205826 (031)09138048381 با همکاران ما تماس حاصل کرده و با دریافت اطلاعات لازم، هماهنگی مورد نیاز را برای مراجعه به دکتر طرزی انجام دهید.

حجیم و برجسته کردن چانه چیست؟


از قدیم، صورت‌های کشیده با چانه‌های بزرگ، قوی و زاویه‌دار، نشان دهنده تجسم زیبایی بوده است. در صورتی که تمایل دارید چانه شما اندکی ظاهر یا اندازه متفاوت داشته باشد، درمان زیبایی حجیم کردن چانه می‌تواند یک انتخاب مناسب به این منظور بوده و برای چانه شما ویژگی‌های ظاهری متناسب‌تر با سایر اجزای صورت ایجاد نماید. امروزه از این درمان به همراه سایر روش‌های زیبایی مثل لیفت صورت یا رینوپلاستی به منظور دستیابی به نتایج مناسب استفاده می‌شود. امروزه برای حجیم کردن چانه می‌توان از روش‌های غیر جراحی مثل پروتز چانه، تزریق ژل و تزریق چربی و نیز روش‌های جراحی پروتز چانه استفاده کرد.

مزایای حجیم و برجسته کردن چانه


مزایای اصلی این درمان زیبایی به شرح زیر هستند:

  • افزایش اعتماد به نفس و احساس مناسب فرد نسبت به خود
  • بهبود ظاهر صورت از طریق ایجاد تناسب بیشتر بین اجزای آن
  • اصلاح ویژگی‌های ضعیف و غیر متوازن صورت
  • بهبود وضعیت خط گردن و کوچک کردن بینی‌هایی که ظاهر بزرگ دارند
  • قوی کردن خط فک

روش‌های غیر جراحی قابل استفاده برای حجیم کردن چانه


پروتز چانه

21

حجیم و برجسته کردن چانه با استفاده از پروتز چانه یک روش مناسب برای افرادی است که به دنبال ایجاد اصلاح دائمی در ظاهر چانه و دستیابی به نتایج قابل پیش‌بینی در این رابطه هستند. به این منظور دکتر طرزی از سیلیکون‌های سفارشی طراحی شده برای ایجاد ظاهر طبیعی برای چانه افراد استفاده خواهد کرد.

روش درمان پروتز چانه

پروتز چانه با استفاده از بی‌حسی موضعی بر روی بیمار انجام می‌شود. به این منظور یک شکاف نازک در زیر چانه یا داخل دهان در موقعیت مناسب ایجاد می‌شود. در ادامه دکتر طرزی از طریق این شکاف پروتز را به ناحیه چانه وارد کرده و پس از حالت دادن آن، وضعیت پروتز را در محل با استفاده از بخیه تثبیت می‌کند. به این منظور معمولاً از پروتزهای پلاستیکی محکم و سازگار با بدن انسان استفاده شده و نتایج این درمان دائمی و ماندگار است.

پس از درمان

هر چند پروتز فک خطرات بسیار محدود یا عوارض جانبی ناچیز دارد، با این وجود این درمان نیز مشابه همه درمان‌های دیگر ممکن است با برخی خطرات یا عوارض جانبی برای بیمار همراه باشد. توجه داشته باشید عوارض پروتز فک به شدت نادر هستند، اما لازم است اقدامات لازم در این رابطه انجام شود تا به این ترتیب امکان پیشگیری از آن‌ها وجود داشته باشد. خطرات این درمان شامل خونریزی، عفونت، پس زدن پروتز توسط بدن یا واکنش منفی بدن به پروتز، عدم تقارن، بی‌حسی، و فلج شدن بخش‌های مختلف صورت در اطراف چانه است. احتمال مشاهده تمام این خطرات در بین افراد کمتر از یک درصد می‌باشد.

گاهی اوقات افراد دارای چانه‌های ضعیف دچار مشکلات مربوط به قرارگیری نامناسب دندان‌ها بر روی یکدیگر می‌شوند. دکتر طرزی در طول جلسه مشاوره می‌تواند وجود این شرایط را بررسی کرده و از اقدامات مناسب برای رفع آن استفاده کند. پس از پروتز چانه ممکن است در ناحیه تحت درمان مقداری ورم ایجاد شود. به هر حال توجه داشته باشید ورم ایجاد شده با گذشت مدت زمان مشخص به خودی خود به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

تزریق ژل

22

در این روش از تزریق پروتئین به زیر پوست با انجام تزریق‌های خاص استفاده می‌شود. به این ترتیب یکی از انتخاب‌های مناسب برای روش‌های درمان غیر جراحی حجیم کردن چانه، تزریق ژل است. دکتر طرزی در این رابطه دانش و تجربه فراوان دارد. به این ترتیب دکتر طرزی نه تنها تعداد زیادی از بیماران را در طول فعالیت حرفه‌ای خود درمان کرده است، بلکه علاوه بر این از مهارت لازم برای ایجاد تغییرات دقیق و دستیابی به نتایج دلخواه بیمار در این رابطه برخوردار می‌باشد.

فرآیند درمان

در ابتدا یک کرم بی‌حسی موضعی بر روی ناحیه تحت درمان به مدت 30 تا 45 دقیقه قبل از شروع درمان قرار می‌گیرد تا از این طریق درد و ناراحتی بیمار در طول درمان حداقل شود. به این ترتیب ناحیه تحت درمان برای 1 تا 2 ساعت پس از تزریق بی‌حس خواهد شد و بیمار به خوبی می‌تواند تزریق‌های انجام شده را تحمل کند. طول مدت درمان با این روش در حدود 20 دقیقه است و این شرایط به تعداد نواحی تحت درمان بستگی دارد.

پس از انجام تزریق‌ها احتمالاً بیمار با مقداری ورم و قرمزی در محل تزریق‌ مواجه می‌شود. به هر حال این شرایط معمولاً با گذشت چند دقیقه تا چند ساعت به خودی خود برطرف خواهد شد. علاوه بر این بیمار می‌تواند از لوازم آرایشی پس از درمان برای پنهان کردن این شرایط استفاده کند. اکثر افراد می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را در همان روز درمان یا روز بعد آن دوباره آغاز کنند. تزریق ژل در چانه اغلب می‌تواند نتایج فوری و مناسب برای فرد ایجاد کند و در این شرایط نیازی به عمل جراحی یا دوره طولانی ریکاوری نیست. معمولاً دوام و ماندگاری این نتایج بین 6 تا 9 ماه خواهد بود. همچنین طول مدت دوام و ماندگاری نتایج این درمان به ناحیه درمان شده، وضعیت پوست فرد و تکنیک تزریق بستگی دارد. به این ترتیب در برخی موارد طول مدت دوام و ماندگاری این نتایج کوتاه‌تر یا طولانی‌تر از این مدت خواهد بود. معمولاً زمانی از این روش استفاده می‌شود که بیمار تمایل داشته باشد نتایج حجیم کردن چانه را به صورت موقت مشاهده کند یا تمایلی برای استفاده از عمل جراحی به این منظور نداشته باشد.

تزریق چربی

23

دکتر طرزی از تزریق چربی برای اضافه کردن حجم چانه و تغییر شکل آن استفاده می‌کند. به این منظور از تکنیک‌های ایمن و موثر در مطب پزشک استفاده شده و طول مدت درمان در این شرایط کمتر از یک ساعت است. به این ترتیب دکتر طرزی می‌تواند ظاهر و اندازه چانه را اصلاح کرده و به بهترین شکل ممکن وضعیت آن را با سایر اجزای صورت هماهنگ نماید. نتایج این درمان معمولاً ماندگار و طولانی‌مدت است.

فرآیند درمان

دکتر طرزی از روش لیپوساکشن برای خارج کردن چربی اضافی از نواحی مختلف بدن بیمار همچون ران‌ها، شکم، یا پهلوها استفاده می‌کند. در ادامه چربی خارج شده تصفیه گردیده و سلول‌های چربی آن تفکیک می‌شود. به این ترتیب می‌توان چربی تصفیه شده را در نقاط هدف تزریق کرده و اندازه و ظاهر دلخواه برای چانه بیمار ایجاد کرد. این روش برجسته کردن چانه می‌تواند نتایج بلندمدت برای بیمار ایجاد کرده و سطح تهاجم آن کمتر از پروتز چانه می‌باشد.

بیمار ممکن است با مقدار محدود کبودی و ناراحتی در محل‌های تزریق و نیز محل خارج کردن چربی از بدن پس از این درمان مواجه شود. همچنین لازم است پس از این درمان بیمار از انجام فعالیت‌های فیزیکی برای مدت 1 هفته به خاطر لیپوساکشن چربی خودداری کند.

مزایا و معایب


با وجودی که معمولاً بیان می‌شود بهترین روش برای حجیم و برجسته کردن چانه استفاده از پروتز است، تزریق ژل و چربی به چانه روش‌های درمان به نسبت ساده‌تر و با هزینه کمتر در مقایسه با پروتز بوده، اما نتایج حاصل از آن‌ها موقت است. هر دوی این تزریق‌ها به سرعت انجام شده و معمولاً به 20 تا 30 دقیقه زمان در مطب پزشک نیاز دارند. به هر حال به علت نیاز به تکرار این تزریق‌ها، احتمالاً هزینه این درمان با گذشت زمان افزایش می‌یابد. علاوه بر این تزریق ژل و چربی نمی‌تواند به میزان استفاده از پروتز، چانه بیمار را حجیم و برجسته نماید.

هزینه درمان


درمان زیبایی حجیم و برجسته کردن چانه هزینه مشخص ندارد. در حقیقت شرایط خاص هر بیمار در ارتباط با این درمان متفاوت است و به همین دلیل لازم است از برنامه درمان خاص برای هر بیمار استفاده شود. هزینه درمان با این روش شامل تمام اقدامات و مراحل مورد نیاز برای درمان همچون هزینه تزریق‌ها و هزینه‌های قبل و بعد از درمان است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان