شکستگی و ترومای صورت

دکتر طرزی در طول دوره پزشکی و تخصص زیبایی ، در انجام تکنیک های متعددی که در جراحی های بسیار ظریف صورت به کار می رود ، مهارت بالایی کسب کرده اند. ایشان توانایی بالایی در انجام جراحی های بازسازی صورت داشته و مهارت بالای ایشان در درمان تروما های صورت و بازسازی شکستگی های صورت باعث شده در بین طیف وسیعی از بیماران و در سطح کشور شناخته شده باشند. معمولا زمانی که دیگر جراحان صورت اظهار می کنند کاری از دستشان ساخته نیست و بازسازی بافت آسیب دیده نا ممکن است

ترومای صورت چیست؟

ترومای صورت شامل وارد شدن هرگونه آسیبی به بافت صورت می شود از جمله می توان به شکستگی استخوان های صورت ، شکستگی استخوان فک ، آسیب به بافت نرم صورت مانند سوختگی ، پارگی و کوفتگی آن و آسیب های چشمی اشاره کرد. برخی نواحی از صورت معمولا بیش از دیگر نواحی دچار آسیب می شوند که عبارتند از:

  • استخوان گونه ( زیگوما )
  • استخوان فک بالایی ( ماکسیلا)
  • فک پایینی ( ماندیلا)
  • استخوان های مرکزی در ناحیه بینی
  • استخوان کاسه چشم (اربیت)
  • بافت نرم صورت ( پوست، بافت زیر پوستی و ماهیچه های صورت)

روش های درمان تروما و شکستگی صورت

به دنبال تصادف، ضربه یا هر گونه آسیب دیگری به صورت ، اولین قدم درمان هر گونه آسیبی است که جان بیمار را به خطر می اندازد تا بتوان بیمار را به وضعیت ثبات رساند . آسیب های شدید و جدی به ناحیه میانی و پایینی( فک پایین) صورت معمولا موجب مسدود شدن راه هوایی به علت خونریزی یا گیر کردن تکه های استخوانی در راه هوایی می شود. چنین خطرات جدی باید قبل از هرگونه اقدام به بازسازی صورت ، مورد رسیدگی قرار بگیرند.

بعد از رسیدگی های اولیه و اطمینان از این که بیمار در معرض خطر مرگ قرار ندارد ، اقدام بازسازی صورت می شود . انجام جراحی های بازسازی صورت هم به منظور بازیابی کارایی عضو آسیب دیده و هم بازیابی زیبایی ظاهری صورت انجام می پذیرد.

بازسازی استخوان و بافت نرم صورت

عمل بازسازی صورت ، جراحی است که منظور ترمیم و فرم دادن دوباره استخوان جمجمه ، استخوان صورت و فک بعد از یک آسیب شدید انجام می شود. انجام بازسازی صورت برای هر بیمار بسته به نوع و شدت آسیب و شرایط او متفاوت است. اولین قدم در طرح ریزی برنامه ای دقیق برای انجام این جراحی بررسی بسیار دقیق آسیب دیدگی است. بدین منظور ابتدا باید تصاویر رادیوگرافی و پرتو نگاری مقطعی از صروت انجام بگیرد تا از ساختار فعلی صورت و سر بیمار طرح جامع و دقیقی به دست بیاید. بدین ترتیب پزشک می تواند جزئیات اسیب وارد شده به صورت شخص را به دقت بررسی کند تا بهترین روش برای بازسازی آن را طرح ریزی کند.

دکتر طرزی با استفاده از اطلاعات به دست آمده از وضعیت بیمار و آسیب او روش بازسازی صورت و چگونگی آن را تعیین می کند. با توجه به نوع و شدن آسیب جراحی بازسازی صورت می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

  • جراحی بینی برای بازیابی کارایی و زیبایی بینی
  • پیوند استخوان یا استفاده از پروتز برای درمان و ترمیم استخوان های شکسته صورت
  • کاشت ( پیوند) پوست و بافت نرم از سایر نقاط بدن به صورت برای بازسازی بافت های از دست رفته

جراحی زیبایی صورت برای بازسازی آسیب وارده بسیار پیچیده و وسیع است و بسیاری از بیماران نیاز به چند نوبت جراحی دارند. دکتر طرزی قادرند به بیماران کمک کنند تا حد ممکن آسیب وارد شده به صورت را بازسازی و کارایی اجزای صورت و زیبایی آن را به حالت قبلی و عادی آن برگردانند. هرچند ظاهر شخص ممکن است دقیقا به همان شکلی که از ابتدا ( قبل از آسیب) داشته باز نگردد اما با انجام جراحی صورت تغییرات بسیار چشمگیری ایجاد خواهد شد و با انجام جراحی های بعدی مرحله به مرحله چهره بیمار به شکل اولیه خود نزدیک تر می شود و نتایج دلخواه بیمار به دست خواهد آمد.

بعد از اتجام عمل بازسازی صورت و خصوصا پیوند استخوان یا بافت نرم بیماران ممکن است تا سه ماه در صورت خود ورم داشته باشند. دکتر طرزی تمامی توصیه های لازم برای مراقبت های پس از جراحی را به بیمار می دهد و بیمار را مازم به انجام آن می کند. تا دوره ریکاوری پس از عمل هر چه سریع تر به پایان برسد.

دکتر طرزی تجربه و مهارت بالایی در انجام جراحی های بازسازی صورت دارند. در صورتی که بر اثر تصادف یا هر حادثه دیگری دچار آسیب و شکستگی استخوان های صورت شده اید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید برای دریافت مشاوره با شماره های کلینیک تماس بگیرید و یا برای مشورت با دکتر طرزی  وقت قبلی تعیین کنید.ا

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان