عمل جراحی زیبایی برای درشت کردن (بزرگ کردن) چشم

bel1

یکی از برجسته‌ترین خصوصیات ظاهری، چین مغولی (که چین اپی‌کانتال نیز نامیده می‌شود) است که در گوشه‌ی چشم‌ها مشاهده می‌شود. چین اپی‌کانتال با قرار گرفتن بر روی پلک بالایی،‌گوشه‌ی داخلی چشم را می‌پوشاند. به عبارت ساده،‌ این چین زیبایی پلک را از بین برده و موجب کوچک نشان داده شدن چشم‌ها از دو طرف و ایجاد صورتی خسته می‌شود.

اپی‌کانتوپلاستی (درشت کردن چشم)توسط زنان و مردانی انجام می‌شود که به دنبال چشمانی گشادتر هستند و یا می‌خواهند که چشم‌هایشان نه تنها بزرگتر و درخشان‌تر و بازتر به نظر برسد بلکه در واقع از نظر فیزیولوژیکی درشت‌تر باشد. این درمان همچنین غالباً توسط اشخاصی که چین‌های اپی‌کانتال آنها بصورت غیرطبیعی بزرگ بوده و تاثیر منفی بر چهره و شکل چشم‌هایشان دارد، نیز تقاضا می‌شود.

در جراحی زیبایی پلک (که به آن لیفت چشم یا عمل بلفاروپلاستی نیز گفته میشود)، پف زیر پلکهای پایین کم شده و پوست اضافی پلکهای بالا برداشته میشود.بلفاروپلاستی معمولاً به دلایل زیبایی انجام میشود. به علاوه، این عمل راه مؤثری برای بهبود دید سالخوردگانی است که افتادگی پلکهای بالای آنها جلوی دیدشان را گرفته است.البته، لیفت چشم نمیتواند تیرگیهای زیر چشم ، چروکهای پنجه کلاغی یا سایر چروکهای صورت را رفع کند. عمل پلک چشم در کنار اعمال دیگری مانند پاکسازی لیزری پوست، تزریق ژل، یا لیفت پیشانیانجام میشود.

روش اپی‌کانتوپلاستی می‌تواند شکل و ظاهر چشم‌هایی که توسط چین‌های اپی‌کانتال پنهان شده‌اند را جذاب‌تر نماید. در این عمل، با تغییر شکل پوست اپی‌کانتال داخلی و اپی‌کانتوس جانبی، گوشه‌ی داخلی و خارجی چشم‌ها اصلاح می‌شود. علاوه بر این، این روش می‌تواند زاویه‌ی چشم را تغییر داده و همراه با جراحی بلفاروپلاستی نیز انجام شود. در صورتی که قصد انجام عمل اپی‌کانتوپلاستی را دارید با شماره 03136205826 تماس بگیرید و یک وقت مشاوره با دکتر طرزی جراح زیبایی سر و گردن رزرو نمایید.

کانتوپلاستی


جراحی پلک چشم به منظور کم کردن چین اپی‌کانتال در گوشه‌های چشم‌ها استفاده می‌شود. ممکن است بیمار تنها جهت باز کردن چشمان خود به این روش نیاز داشته باشد تا چهره‌اش کمتر خسته به نظر برسد.

افراد مناسب برای روش اپی‌کانتوپلاستی


در صورتی که چین اپی‌کانتال به حدی بزرگ باشد که تاثیر منفی بر شکل و ظاهر چشم‌ها بگذارد، ممکن است این عمل درخواست شود. با انجام این روش چشم‌ها درشت‌تر شده و تناسب بهتری با سایر اجزای صورت خواهند داشت. بهترین کاندیدها برای اپی‌کانتوپلاستی عبارتند از:

  • بیمارانی که دارای وضعیت سلامتی نسبتاَ خوبی بوده و توقعات واقع‌بینانه‌ای از نتیجه‌ی این روش دارند.
  • زنانی که چین‌های اپی‌کانتال آنها به حدی باشد که شکل و ظاهر چشم‌های آنها را نامطلوب کرده است.
  • بیمارانی که می‌خواهند بدون آنکه حالت اصلی چهره‌ی خود را تغییر دهند، خصوصیات ظاهری خود را بهبود بخشند.
  • اشخاصی که با مقداری کمی زخم پس از عمل مشکلی نداشته باشند.
  • بیمارانی که علاقه‌مند به جراحی بلفاروپلاستی بوده و تمایل دارند که عمل اپی‌کانتوپلاستی (جراحی درشت کردن چشم) را نیز به درمان خود اضافه نمایند.

انواع روش‌های اپی‌کانتوپلاستی


اپی‌کانتوپلاستی داخلی

%d8%a8%d9%842

تمرکز این عمل بر گوشه‌ی داخلی چشم بوده و در طی آن چین اضافی برداشته می‌شود تا بخش داخلی چشم‌ها آشکار شوند. هدف روش اپی‌کانتوپلاستی داخلی درشت‌تر و بازتر نشان داده شدن چشم‌ها است و ممکن است جهت صاف و مستقیم کردن چشم‌هایی که به طرف بالا متمایل هستند نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

اپی‌کانتوپلاستی جانبی

%d8%a8%d9%843

در این روش علاوه بر تمرکز بر چین داخلی چشم، بخش خارجی چشم نیز اصلاح می‌شود. اپی‌کانتوپلاستی جانبی به منظور کشیدن چشم و ترمیم شیبی که چشم را افتاده یا خسته نشان می‌دهد، انجام می‌گیرد.

بیمار و پزشک باید به منظور تعیین بهترین روش جهت نیازهای خاص بیمار همکاری کنند. انتخاب پزشکی که در هر دو روش اپی‌کانتوپلاستی مجرب باشد بسیار مهم است تا بتوان از دستیابی به بهترین نتیجه پس از جراحی مطمئن بود.

فرایند عمل


%d8%a8%d9%844 %d8%a8%d9%845 %d8%a8%d9%846

پزشک پس از یک معاینه‌ی کامل بهترین روش را جهت نیازهای خاص بیمار توصیه خواهد کرد.

عمل اپی‌کانتوپلاستی معمولاً با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود. سپس جراح زیبایی برش‌های از پیش تعیین شده‌ای را در اطراف گوشه‌ی چشم ایجاد می‌کند. جراح از طریق این برش‌ها، فلپ‌های کوچکی را جهت بازسازی شکل داخل پلک ایجاد می‌نماید و پوست اضافه برداشته می‌شود. در عمل اپی‌کانتوپلاستی جانبی، برش‌هایی در گوشه‌های خارجی چشم‌ها نیز ایجاد می‌شوند. بعد از اینکه جراح چشم‌ها را با موفقیت باز کرد، محدوده‌ی مورد نظر با ظرافت بخیه زده می‌شود تا چین‌های باز شده‌ی پوست بسته شوند.

جراحی اپی‌کانتال معمولاً بصورت سرپایی انجام شده و حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بطول می‌انجامد. بعد از جراحی، پلک‌ها متورم و کبود خواهند بود. یک دوره‌ی استراحت و بهبودی دو هفته‌ای توصیه می‌شود. در طول دوره‌ی استراحت پلک‌ها بهبود پیدا می‌کنند و به حالت طبیعی خود باز می‌گردند، بنابراین توصیه می‌شود که در این مدت استراحت کافی داشته و از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش اجتناب شود. داروهای ضد درد نیز برای کنترل درد تجویز می‌شوند. از انجام آرایش بر روش چشم‌ها باید تا بعد از اینکه بخیه‌ها برداشته شدند (یک هفته بعد از جراحی) پرهیز شود.

پس از جراحی


در صورتی که عمل اپی‌کانتوپلاستی توسط جراح ماهر و مجرب انجام گیرد،‌ روشی بی‌خطر و با نرخ موفقیت و رضایت بالا خواهد بود. هرچند مانند هر روش جراحی دیگر،‌ ممکن است خطرات جراحی کشیده کردن چشم و عوارض احتمالی وجود داشته باشد. برخی خطرات احتمالی که بیمار باید در نظر داشته باشد، عبارتند از:

  • جای زخم- امروزه عمل اپی‌کانتوپلاستی را می‌توان با استفاده از تکنیک‌های خاص انجام داد که در آن از برش‌های مخفی استفاده می‌شود تا از ایجاد جای زخم بعد از عمل جلوگیری شود. با این حال همچنان خطر بروز زخم‌های غیرمنتظره وجود دارد. جای زخم‌ها ممکن است به مدت چند ماه قابل ملاحظه باشند و در نهایت در طول زمان بهبود پیدا کنند.
  • آلرژی- حساسیت به داروی بی‌حس کننده یا بخیه‌ها از عوارض احتمالی می‌باشد اما بسیار غیر محتمل است. معمولاً پیش از عمل بر روی پوست آزمایشی جهت تعیین وجود آلرژی انجام می‌گیرد تا از این گونه عوارض جلوگیری شود.
  • نتایج نامطلوب- با اطمینان حاصل کردن از انتخاب جراح پلاستیک واجد شرایط و مجرب جهت انجام این عمل می‌توان به آسانی از بروز نتایج ناامید کننده جلوگیری کرد.
  • عفونت- این عارضه نیز که بسیار نادر می‌باشد ممکن است در صورتی که برش‌ها آلوده شوند،‌ رخ دهد که به آسانی و با استفاده از آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی یا موضعی برطرف می‌شود.

مزایای اپی‌کانتوپلاستی داخلی


  • جراح فاصله‌ی اینترکانتال (زاویه‌ی داخل چشم‌ها) را کاهش می‌دهد و در نتیجه چشم‌ها به همدیگر نزدیک‌تر می‌شوند (نسبت بین طول چشم‌ها و فاصله‌ی اینترکانتال به ۱:۱ که حالت ایده‌آل است نزدیکتر می‌شود)
  • بخش داخلی چشم‌ها بیشتر نمایان شده و درشت‌تر و درخشان‌تر به نظر خواهند رسید.
  • با آشکار شدن بخش داخلی پلک، چین‌ها نرم‌تر و طبیعی‌تر می‌شوند.
  • با تغییر موقعیت گوشه‌ی داخلی چشم‌ها به طرف داخل و بالا، چشم‌ها کمتر بصورت شیب‌دار و متمایل به نظر می‌رسند.

هزینه‌ی اپی‌کانتوپلاستی


هزینه‌ی عمل اپی‌کانتوپلاستی می‌تواند بسته به جراح، محل مطب جراح و میزان کار انجام شده در حین جراحی بسیار متغیر باشد. از آنجایی که پزشکان زیادی این عمل را انجام نمی‌دهند، ممکن است هزینه‌ی آن بیشتر از سایر انواع جراحی‌های پلک باشد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
نرگس سادات
نرگس سادات
4 سال ها گذشته

سلام آقای دکتر ممنون میشوم که پاسخ دهید به سوالات بنده عمل درشت کردن چشم چه قدر هزینه دارد آیا شما تضمین می کنید مشکلی پیش نیاد و این که آدرس مطب و عمل که انجام میدهید بی هوش میکنید یا بی حسی سپاس

قاسمعلی سلیمانی
قاسمعلی سلیمانی
5 سال ها گذشته

سلام استاد لطفا بفرمایید هزینه عمل اپی کانتوس پلاستی جانبی وداخلی چقدر می شود با تشکر فراوان

مشاوره رایگان