جراحی زیبایی بینی گوشتی: افزایش تقارن صورت و اعتماد به نفس

جراحی زیبایی بینی گوشتی افزایش تقارن صورت و اعتماد به نفس

اندازه، شکل و صافی بینی معمولاً یکی از مهمترین دلایل اشخاص برای مراجعه به منظور انجام عمل بینی گوشتی است. ولی مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باعث می‌شود افراد به فکر گزینه‌های جراحی بیافتند. روی هم رفته، علت کلیدی انجام عمل بینی به میزان تناسب شکل، اندازه، جهت و کارکرد بینی شخص با سایر ویژگی‌های صورت و توانایی تنفس بیمار بستگی دارد. یک بینی کوچک و متناسب با صورت می تواند زیبایی را چند برابر کند. بینی گوشتی و بزرگ معمولاً تناسب صورت را به‌هم می‌زنند، بنابراین جراحی بینی گوشتی یا رینوپلاستی می‌تواند این تناسب را برای صورتتان به ارمغان بیاورد. بر اساس ISPAS (انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک زیبایی) شکل دهی مجدد به بینی یکی از 5 عمل جراحی پر متقاضی در سال‌های اخیر بوده است. با افزایش میزان به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت خود بصورت روزانه در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی، امروزه نمای روبرویی یا نیمرخ افراد بخش مهمی از هویت آنها شده است. از همین جهت، اگر واقعا از بینی خود راضی نیستید، ما خیلی بیشتر از شما از دیدن عکس‌هایتان ناراحت خواهیم شد. برای بیشتر افراد، این نارضایتی یعنی مراجعه به جراح پلاستیک و یافتن راهی برای رسیدن به شکل و سایز بینی مناسب.

عمل جراحی بینی گوشتی یک جراحی زیبایی است که شامل کاهش سایز بینی می‌شود. عمل بینی گوشتی دو نوع عمده دارد:

  1. جراح اندازه کلی بینی را کاهش خواهد داد؛
  2. جراحی تنها بر اندازه نواحی خاصی از بینی متمرکز است، نواحی‌ای همچون نوک بینی یا قوز روی پل بینی.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید سوالات خود را در زمینه‌ی عمل بینی گوشتی در اینجا مطرح کرده و پاسخ خود را در اسرع وقت دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و یا رزرو نوبت برای معاینه از طریق شماره تلفن 03136205826  با مطب دکتر طرزی در تماس باشید.

بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی)


بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی(

 

 برخی از بینی‌ها از روبه‌رو و تمام رخ نیز ویژگی‌هایی را به نمایش می‌گذارند که دلخواه صاحبان‌شان نیست. آنچه این تصویر تمام‌رخ را نازیبا می‌سازد، معمولاً بینی گوشتی یا بینی با نوک بیش از اندازه پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن‌تر است. غضروف‌ نوک بینی برای اصلاح نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می‌شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد در عمل زیبایی بینی گوشتی تا تقویت ساختار بینی را مختل نسازد و مجراهای عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش، و گاهی اوقات، جابه‌جایی استخوان‌های بینی دارد.

مزایای عمل زیبایی برای کوچک کردن بینی گوشتی


بیمارانی که عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی ‌شان را به دست جراح زیبایی می‌سپارند، از مزایای گوناگون برخوردار می‌گردند:

دلایل شغلی

دلایل شغلی

بسیاری از بیماران عقیده دارند که عمل بینی شغل آنها را بهبود داده و در موفقیت و قدرت کاری آنها تأثیر خواهد داشت. خیلی از افراد نیز از عمل بینی گوشتی استفاده می‌کنند تا در بازار رقابت باقی مانده و جوان‌تر به نظر برسند.

قلدری

طبق آماری که آکادمی جراحان ترمیمی و زیبایی پلاستیک آمریکا (AAFPRS) منتشر کرده 76 درصد از جراحی‌های پلاستیک بر روی نوجوانان بخاطر قلدری هم سن و سالان آنهاست. بر طبق آماری که انجمن ملی آموزش  تخمین زده شده که 160 هزار کودک در آمریکا روزانه بخاطر ترس از حمله یا تهدید سایر دانش‌آموزان سر کلاس غیبت می‌کنند که ممکن است در کشور شما نیز این آمار وجود داشته باشد. هیچکس نباید به خاطر ظاهر چهره یا بینی خود توسط دیگران ارعاب و تهدید شود.

اعتماد بنفس

اعتماد بنفس

 

بیماری که از داشتن بینی بزرگ شرمسار است، اعتماد به نفس خود را در تمامی زمینه‌های زندگی از دست می‌دهد. با کوچک کردن اندازه‌ی بینی و متناسب ساختن آن با دیگر اجزاء صورت، بیمار با اعتماد به نفسی بازیافته از کیفیت بالاتر زندگی لذت می‌برد.

آیا عمل جراحی کوچک کردن بینی برای من مناسب است ؟


اگر از چهره‌ی خود به دلیل داشتن بینی‌ای بزرگ ناراضی هستید، رینوپلاستی کوچک کننده می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. گام نخست برای اطمینان یافتن از مناسب بودن این عمل برای شما، تنظیم یک وقت مشاوره با جراح زیبایی است. جراح ساختار بینی فعلی و وضعیت پوست‌تان را در جلسه‌ی مشاوره بررسی می‌کند تا مشخص کند که جراحی تا چه حد می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. سن، وضعیت پوست یا ضخامت آن و آسیب‌های پیشین محدودیت‌هایی را در میزان کوچک ساختن بینی به وجود می‌آورند و بر نتیجه جراحی زیبایی بینی گوشتی تاثیرگذار هستند. عمل جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی های گوشتی و بزرگ می تواند تناسب را به صورت متقاضی عمل جراحی رینوپلاستی (عمل جراحی زیبایی بینی ) آورده و اعتماد به نفس بیشتری را برایش به همراه داشته باشد.

فرایند عمل بینی گوشتی با رینوپلاستی



این عمل کاملاً ساده بوده و تنها در 30 الی 45 دقیقه انجام می‌شود. روال معمول این عمل با ایجاد شکاف شروع شده و با روش بسته یا باز انجام می‌شود. عمل بینی گوشتی بسته (یا اندوناسال) شامل شکاف‌هایی داخل پره‌های بینی است، به همین خاطر هیچ جای زخم یا کبودی واضحی از خود بجا نمی‌گذارد. در این روش، جراح برش‌هایی را ایجاد می‌کند تا به ساختار زیرین بینی که بینی را شکل می‌دهند دسترسی یافته و آن را تغییر سایز دهند.

عمل بینی گوشتی باز شامل یک شکاف کوچک روی کلوملا است (بافت نرم میان پره‌های بینی). این روش یک جای زخم کوچک از خود باقی می‌گذارد، ولی موقعیت آن تقریباً دیدن و تشخیص دادن جای زخم را غیر ممکن کرده و بعلاوه جای زخم به مرور زمان محو می‌شود. این شکاف به جراح کمک می‌کند تا به نوک بینی شما دسترسی یافته و تغییر یا برداشتن ساختار آن را ساده‌تر می‌کند. روش باز در اغلب اوقات ترجیح داده می‌شود زیرا جراح دید  بهتری به ساختار بینی و آناتومی آن دارد، به همین دلیل دقت بیشتری خواهد داشت.

فارغ از موقعیت شکاف، این عمل همیشه شامل برداشتن مقداری از غضروف و استخوان است که باعث می‌شود بینی شما کوچکتر دیده شود. پل بینی معمولاً بریده شده و سپس “تراشیده” می‌شود تا هرگونه ناهنجاری یا قوز بینی برداشته شود. استخوان‌هایی که بینی را به گونه متصل می‌کنند نیز غالباً جابجا می‌شود تا بینی باریک‌تر شود. پره‌های بینی را نیز می‌توان به تنهایی کوچک کرد. پس از جراحی، پوست روی بینی کوچک شده و کاملاً روی ساختار زیرین کوچکتر و “جدید” شما را خواهد پوشاند.

مدت ریکاوری برای عمل بینی گوشتی


مدت ریکاوری برای عمل بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی مستلزم همان چارچوب زمانی برای ریکاوری است که در سایر عمل‌های رینوپلاستی شاهد آن هستیم. مقدار زمان مورد نیاز برای ریکاوری برای هر شخص متغیر است.

  • دو هفته اول: پس از جراحی تا چند روز درد متوسطی را تجربه خواهید کرد. داروی مناسب برای مقابله با این درد تجویز خواهد شد. همچنین تورم  و کبودی قابل توجهی را در اطراف چشم‌ها و بینی خود خواهید داشت. می‌توانید با گذاشتن یخ و کمپرس سرد روی این ناحیه، تورم و کبودی را مدیریت کنید. پس از دو هفته اول، بیشتر این تورم و کبودی قابل توجه برطرف خواهد شد.
  • پس از دو هفته اول: بهبودی ادامه خواهد یافت و تورم نیز تدریجاً به فروکش کردن هرچه بیشتر ادامه خواهد داد. بهتر است از تمام فعالیت‌های شدید همچون ورزش کردن و رفتن به باشگاه حداقل تا سه هفته پس از جراحی اجتناب کنید. پس از این زمان، می‌توانید برنامه روزانه خود را از سر بگیرید. شکل نهایی بینی شما پس از بهبودی کامل خود را نشان داده و 80 تا 90 درصد تورم نیز پس از 6 ماه فروکش خواهد کرد. هرچند، بخشی از مابقی تورم ممکن است تا یک سال و در صورت وجود جراحی بازبینی حتی بیشتر نیز طول بکشد.

مراقبت بعد از عمل بینی گوشتی


این نکات اطلاعاتی را در مورد آنچه که می‌توانید پس از عمل انتظار داشته باشید و برخی از دستورالعمل‌های مراقبتی پس از عمل به شما می‌دهد:

هفته اول

  • بلافاصله پس از عمل، داخل بینی شما پر از پانسمان خواهد بود. این پانسمان‌ها پیش از ترخیص از بیمارستان از بینی شما بیرون آورده خواهد شد.  ممکن است با خارج کردن این پانسمان‌ها اندکی خونریزی وجود داشته باشد، این موضوع طبیعی است.
  • روی بینی شما را نیز آتل خواهند گرفت. این آتل حدوداً پس از یک هفته باز شده و در این زمان بهتر است سعی کنید آن را خشک نگاه دارید.  البته اگر پیش از این مدت آتل به خودی خود افتاد دیگر نیازی نیست آن را روی بینی بگذارید.
  • تعداد کمی بخیه نیز روی بینی شما خواهد بود (این بخیه‌ها احتمالاً زیر آتل و در دیواره بینی یا روی کلوملای بینی شما خواهد بود) و یک هفته پس از جراحی نیز در مراجعه بعد از عمل کشیده خواهد شد.
  • داخل بینی نیز چند بخیه زده می‌شود. این نوع بخیه‌ها از نوع جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارد.
  • بینی متورم خواهد شد و همچنین کبودی نیز اطراف بینی و چشم‌هایتان وجود خواهد داشت. بیشتر تورم و کبودی تا چند هفته بعد برطرف می‌شود، ولی اگر از داروهایی همچون آسپرین یا سایر داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید این زمان طولانی تر خواهد شد.
  • در هفته اول چند بالشت زیر سر خود بگذارید تا اندکیسر شما بالاتر از بدن قرار بگیرد، این کار به کاهش تورم کمک خواهد کرد.  پس از یک هفته، می‌توان از آرایش برای پوشاندن کبودی استفاده کرد.
  • از دست زدن یا فشار وارد کردن روی بینی بپرهیزید.
  • شاید اندکی درد در بینی یا سر خود احساس کنید که به احتمال زیاد در عرض چند روز برطرف خواهد شد.
  • در دو هفته اول شاید اندکی خلط آغشته به خون از بینی خارج شود. به آرامی این خلط را پاک کنید ولی بینی خود را  در دو هفته اول فین نکنید، زیرا باعث خونریزی مجدد خواهد شد.
  • اگر می‌خواهید عطسه کنید این کار را با دهان باز انجام دهید.

بعد از هفته اول

  • بینی تا دو الی سه هفته گرفتگی داشته و بعد از فروکش کردن تورم بهبود خواهد یافت.
  • از عینک زدن تا شش هفته پس از برداشتن آتل خودداری کنید.  اگر حتماً باید از عینک استفاده کنید، این موضوع را با جراح خود در میان بگذارید.
  • تا دو هفته از بلند کردن اجسام سنگین یا کشیدن آنها خودداری نمایید.
  • از محیط‌های پر از گرد و غبار و کثیف دوری کنید.
  • اگر سیگاری هستید، سعی کنید تا یک ماه از مصرف سیگار خودداری کنید زیرا می‌تواند باعث تعویق افتادن بهبودی شود.

خطرات و عوارضی که می‌تواند با عمل بینی گوشتی بوجود آید


عوارض جانبی عمل بینی گوشتی ممکن است در بعضی موارد جدی باشد (برای مثال مشکل در تنفس ناشی از کاهش حفره بینی) به همین خاطر باید هر دو الی سه ماه به پزشک مراجعه کنید تا از عدم بروز چنین عوارض جدی‌ای اطمینان حاصل شود.

هزینه


مشابه سایر انواع مشکلاتی که برای اصلاح آنها از جراحی زیبایی استفاده می شود، روش های متعدد درمانی برای جراح پلاستیک با تقبل  قیمت عمل بینی گوشتی ، به منظور تغییر شکل بینی گوشتی و اصلاح ظاهر آنن  وجود دارد .هزینه جراحی براساس اقداماتی است که برروی بینی انجام می شود که به طور معمول شامل هزینه کلینیک و هزینه دستمزد جراح هست. هزینه عمل جراحی بینی به دلایل فوق متغیر است و در مشاوری قبل از عمل بسته به نوع بینی و عمل انجام جراحی بینی مشخص می گردد .

سوالات متداول عمل بینی گوشتی


در اینجا رایج ترین سوالات مراجعین در زمینه ی عمل بینی گوشتی را مطرح می کنیم. چنانچه پاسخ خود را دریافت نکردید می توانید سوال خود را در قسمت دیدگاه ارسال کرده و در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

آیا می‌توان از عمل بینی گوشتی در هر سنی استفاده کرد؟

عمل بینی گوشتی را نباید روی بیماران جوانتر تا وقتی که سن رشد آنها تمام نشده انجام داد. رشد بینی در دختران در حدود 14 سالگی و در پسران اندکی بیشتر متوقف می‌شود.

چه نوعی از بیهوشی برای عمل بینی گوشتی انجام خواهد شد؟

در اکثر موارد برای بیماران متقاضی عمل بینی گوشتی یا ترکیبی از بی‌حسی موضعی و داروهای تسکین‌دهنده یا بیهوشی عمومی استفاده می‌شود. بیهوشی عمومی امن‌ترین روش  است، زیرا این روش از مسیر تنفسی بیماران در حین جراحی محافظت می‌کند.

جراحی زیبایی بینی گوشتی چه مقدار طول می‌کشد؟

در اکثر موارد عمل بینی گوشتی را می‌توان در یک الی دو ساعت انجام داد. ممکن است عمل بعلت بازبینی یا مشکلات دیگر بیشتر طول بکشد.

آیا پس از عمل بینی گوشتی جای زخم واضحی خواهم داشت؟

اگر تحت عمل بینی گوشتی بسته قرار بگیرید، که در آن شکاف داخل بینی زده می‌شود، هیچ جای زخم قابل توجهی دیده نخواهد شد. اگر تحت عملی بینی گوشتی باز قرار بگیرید، جای زخم کوچکی روی پوست خواهید داشت که به خوبی پنهان می‌شود زیرا بین پره‌های بینی و زیر آن قرار گرفته است.

عمل بینی گوشتی چقدر درد خواهد داشت؟

بیماران شاید اندکی ناراحتی را احساس کنند زیرا ممکن است بینی و سر در چند روز اول پس از جراحی درد داشته باشند. هرچند، می‌توان از داروی مسکّن تجویزی استفاده کرد. معمولاً عمل بینی گوشتی برای یک هفته یا بیشتر باعث گرفتگی بینی می‌شود و احساس سردرد سرماخوردگی را دارد.

پس از عمل بینی گوشتی به چند روز مرخصی نیاز خواهم داشت؟

اکثر بیماران می‌توانند پس از هفت روز به سر کار بازگردند. هرچند بهتر است بیماران، از هرگونه فعالیت شدید برای دو الی سه هفته پرهیز کنند.

بخیه‌های من پس از عمل بینی گوشتی چه زمانی کشیده خواهد شد؟

بخیه‌ها معمولاً یک هفته پس از عمل بینی گوشتی کشیده خواهد شد.

سوال خود را در بین سوالات بالا ندیدید؟ در قسمت دیدگاه می توانید سوال خود را مطرح کرده و پاسخ آن را از پزشک متخصص دریافت کنید.

“کپی فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است.”

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
5 1 رای
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
شهرزاد
شهرزاد
1 سال گذشته

در مورد بینی های گوشتی آیا با گذشت مدتی پس از عمل، بینی به همان فرم قبل بر می گردد؟ و تغییر آن چنانی در صورت فرد ایجاد نمی شود؟ من این مورد رو از یکی از متخصصین جراحی بینی شنیدم.

سیاوش
سیاوش
5 سال ها گذشته

بسیار عالی خسته نباشید با ارزوی موفقیت بیشتر برای شما

مشاوره رایگان