پرسش و پاسخ درمورد عمل بینی

آیا عمل جراحی رینوپلاستی خطر دارد

در مورد این عمل تبلیغات فراوان، چه بر له یا علیه آن می‌شود اما حقیقت آن است كه اگر فردی كه جهت عمل كاندیدا می‌شود به خوبی معاینه شود و موارد احتمالی آن بررسی و تكنیك مناسب انتخاب گردد، این عمل عارضه مهمی در پی نخواهد داشت. معهذا انجام نادرست عمل، انتخاب نامناسب بیمار، كوچك كردن زیاده از حد بینی، تخریب ساختارهای محافظتی بینی (همانند برداشتن بیش از حد غضروف و استخوان) مسلماً عوارض زیادی را در بر خواهد داشت.

سن مناسب برای جراحی پلاستیک بینی چقدر است ؟

معمـولاً بهترین زمان برای جراحی بینی ۱۸ سالگی است ولی در صورت کامـل بودن رشد جسمی در سنین پایین تر مثل ۱۵ سالگی هم امکان پذیر است وحتی مواردی که به علت تغییر شکل یا انحراف شدید تیغه بینی انسداد کامل ایجاد شده در سنیـــن پایین تر هم جراحی محدود با دقت در عدم آسیب به مراکز رشد غضروف واستخوان قابل انجام است.

چه کسانی شرایط عمل زیبایی بینی را دارند؟

بطور کلی تمام کسانی که از نظر قلب و ریه و دیگر اعضای حیاتی سالم هستند می توانند تحت عمل جراحی بینی قرار گیرند.

چه عوارضی این عمل میتواند داشته باشد؟

معمولا عمل رینوپلاستی عارضه مهمی ندارد.اگر عمل به درستی و به دست جراح باسواد و باتجربه انجام شود اعمال طبیعی بینی حفظ شده و عارضه ای به جا نمی گزارد.

آیا این عمل همراه با درد است؟

خیر.به طور کلی در هیچ کدام از مراحل درد جراحی بینی وجود ندارد.

آیا اصلاح انحراف تیغه بینی و یا برداشتن « پولیپ » باعث زیبا تر شدن بینی هم می شود ؟

خیر . انجام این اقدامات تنها باعث بهبود تنفس از راه بینی می شودو معمولا با تغییر شکل محسوسی در بینی همراه نیست. اگر شخص خواهان زیباتر شدن بینی هم هست ، علاوه بر موارد فوق باید جراحی زیبائی هم برای وی انجام شود.

آیا در دوران قبل از عمل توصیه های تغذیه ای خاصی وجود دارد ؟

بلی . برای کاهش کبودی و خونریزی توصیه می شوداز حداقل یک هفته قبل ، میوه و سبزی تازه فراوان استفاده شود و مصرف آجیل و مغز تخمه ، فندق ، پسته و … کاهش یابد ( بخاطر تاثیر سوء در انعقاد خون ) . افراد کم خون بهتر است از 2 ماه قبل عدس و اسفناج بیشتری مصرف کنند .

در مورد بینی‌های گوشتی و استخوانی كه اصطلاحات شایعی هستند توضیح بفرمائید؟

كلاً در عمل جراحی بینی، ما اسكلت بینی بین استخوان و غضروف را دستكاری یا كوچك می‌كنیم اما به پوست بینی كاری نداریم. بدین معنا كه بعد از تغییر ساختار اسكلتی، پوست باید به مروز زمان با این اسكلت جدید تطابق كند.

مثلاً در مواردی كه بینی را كوچك می‌كنیم، پوست كم‌كم جمع می‌شود، كه هرچه پوست نازك باشد این اتفاق سریع‌تر و هرچه پوست ضخیم‌تر باشد دیرتر روی می‌دهد و در مورد پوست‌های خیلی ضخیم این مسأله ممكن است هرگز رخ ندهد. بدین خاطر برای پوست‌های نازك، اصطلاح استخوانی و برای بینی‌های دارای پوست ضخیم، اصطلاح گوشتی به كار برده می‌شود كه البته به خاطر ارتباط راحت‌تر با مخاطبان است وگرنه انواع و اقسام ضخامت‌های پوست، از بی‌نهایت نازك تا بی‌نهایت ضخیم وجود دارد

چه بررسیها یا آزمایشاتی قبل از عمل لازم است ؟

قبل از عمل انجام یک سری آزمایشات خون که توسط جراح شما تجویز خواهد شد الزامی است. فتوگرافی ( عکس با دوربین عکاسی معمولی ) حتما باید انجام شود . اگر قبلا فتوگرافی انجام داده اید، آن را به جراح خود نشان دهید. در موارد وجود انحراف تیغه بینی و یا مشکلات تنفسی ممکن است با صلاحدید جراح شما رادیوگرافی یا سی تی اسکن درخواست گردد

چه عوارضی این عمل میتواند داشته باشد؟

معمولا عمل رینوپلاستی عارضه مهمی ندارد.اگر عمل به درستی و به دست جراح باسواد و باتجربه انجام شود اعمال طبیعی بینی حفظ شده و عارضه ای به جا نمی گزارد.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
3 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
سعید
سعید
2 سال ها گذشته

سلام و ارادت
بنده ماسور (ماساژ) هستم میخواستم بپرسم چه مدتی بعد از جراحی بینی میتونم کار کنم و مشتری رو ماساژ بدم البته باید بیان کنم که من بیشتر در ماساژ به بدن مشتری فشار وارد میکنم چیزی رو بلند نمیکنم یا با فشار بدن مشتری رو نمیکشم
ممنون از راهنماییتون

Bahar
Bahar
2 سال ها گذشته

سلام وقتتون بخیر.من حدود ۳هفته است ک پیش دکتر طرزی جراحی بینی انجام دادم خیلی خیلی راضیم فقط ی مشکلی ک هست اینه ک ب چسب بینی 3mحساسیت دارم و خیلی خارش روی پوستم دارم و جوش های ریز زدم.میشه ی راهنمایی بکنید که من چ نوع چسب دیگ ای میتونم استفاده کنم؟؟

مرتضى
مرتضى
4 سال ها گذشته

سلام آقاى دكتر من چهار هفته ميشه بينيمو عمل زيبايى كردم و هر روز بعد شستشو با دستمال كاغذى لوله ميكنم داخل بينيمو تميز تر ميكنم اشكالى كه نداره؟

مشاوره رایگان