گونه گذاری و برجسته کردن گونه بدون جراحی با تزریق ژل و چربی

01

گونه‌ها در طول زمان حجم خود را از دست می‌دهند. این امر به علت تغییرات گرانشی بر روی پدهای چربی موجود در آنها رخ می‌دهد. امروزه بسیاری از افراد تمایل به داشتن گونه‌های برجسته دارند و برخی روش‌های درمانی امکان برآورده کردن چنین خواسته‌ای را فراهم کرده است. تغییر ساختار استخوانی صورت برای زاویه دار کردن صورت، هارمونی و زیبایی کلی چهره را به مقدار قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌بخشد.

برای بهبود حجم گونه و حفظ مشخصاتی از گونه که تحت تاثیر گرانش قرار می‌گیرند، اولین مرحله انجام مشاوره با متخصصین زیبایی به منظور بررسی توقعات شما از درمان می‌باشد. بعد از تصمیم‌گیری درباره‌ی خواسته‌های شما و در نظر گرفتن نیازهایتان، پزشک تعیین خواهد کرد که کدام درمان شامل تزریق چربی یا ژل برای شما مناسب می‌باشد از تزریق ژل و چربی همچنین برای برجسته کردن لب استفاده می گردد . و در نهایت هزینه‌های آن نیز مشخص خواهد شد. پس از مشاوره و رضایت شما، درمان مورد نظر انجام خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های درمانی و همچنین رزرو نوبت می‌توانید با 03136205826 تماس حاصل نمایید.

گونه‌گذاری غیر جراحی


استخوان‌های برجسته‌ی گونه همواره نشانه‌ای از جوانی و زیبایی هستند اما با گذشت زمان گونه‌ها حجم خود را از دست می‌دهند. با کم شدن تراکم استخوان‌ها و نازک شدن پوست، چین و چروک‌ها و حفره‌های صورت برجسته‌تر شده و ظاهر ما پیرتر نشان داده خواهد شد.

تا سال‌های اخیر، برجسته کردن گونه با جراحی تنها روش برای بزرگ کردن گونه بوده است. امروزه روش‌های درمانی با حداقل تهاجم و بدون نیاز به استراحت مانند فیلرهای درم و تزریق چربی به منظور افزایش حجم و خوش‌تراش کردن گونه موجود می‌باشند.

با استفاده از این روش، استخوان‌های گونه شکل بهتری پیدا می‌کند. پوست روی آن سفت‌تر شده ، درمان لاغری صورت بوده و چروک‌های بین بینی تا دهان برطرف می‌شوند. نتایج آن نیز از ۱۸ تا ۲۴ ماه یا حتی بیشتر ماندگار است.

کاندیدهای مناسب برای گونه‌گذاری بدون جراحی


هر بیماری که تمایل به بهبود حجم و شکل گونه‌های خود دارد ممکن است برای درمان‌های غیر جراحی مناسب باشد. بیمارانی که قسمت میانی صورتشان مسطح یا بدفرم است می‌توانند با این درمان صورت خود را اصلاح کنند. همچنین بیمارانی که دارای بدشکلی گونه‌ها چه به صورت مادرزادی و چه در اثر آسیب باشند، می‌توانند بدون درد، خطر و دوره‌ی بهبودی طولانی مدت ناشی از جراحی، آن را بهبود ببخشند.

مشاوره


مشاوره فرصتی برای آشنایی با روش برجسته کردن گونه و روش گونه گذاری بدون جراحی  و جراح متخصص در این زمینه است. جراح سوالاتی درباره‌ی توقعات شما از این روش می‌پرسد و سپس نظرات تخصصی خود را درباره‌ی آنچه که با در نظر گرفتن عوامل مختلف از جمله ابعاد و شکل صورت در واقعیت رخ می‌دهد، ارائه خواهد داد. وی همچنین بهترین روش گونه‌گذاری، خطرات مرتبط با آن و هزینه‌های مربوطه را با شما مورد بحث قرار می‌دهد.

تزریق ژل جهت گونه‌گذاری

02%d9%81%d9%81%d9%81

در مشاوره‌ی اولیه، اهداف درمان و اختلالات یا عدم تقارن‌های موجود مشخص می‌گردد و روش غیر جراحی مطلوب جهت برجسته کردن گونه به منظور دستیابی به نتیجه‌ی ایده‌آل برای هر بیمار برنامه‌ریزی خواهد شد.

فرایند روش

از تزریق بی‌حسی موضعی برای اطمینان از بدون درد بودن درمان تا حد امکان استفاده می‌شود. فیلرهای درم مخصوصی به گونه‌ها تزریق می‌گردند تا شکل، نمای نیمرخ، میزان برجستگی و تقارن صورت بهبود پیدا کند.

در طول فرآیند تزریق ژل در گونه، درد خفیفی وجود دارد و در صورت انجام آن با دقت کافی نباید کبودی بروز پیدا کند. هرگونه کبودی جزئی نیز در صورت وجود معمولاً بعد از یک هفته برطرف می‌شود. ممکن است در ۳ تا ۵ روز اول اندکی حساسیت به لمس در گونه‌ها وجود داشته باشد. بیشتر بیماران ما از اینکه تقریباً هیچ دردی در حین درمان وجود ندارد، شگفت‌زده می‌شوند.

بهبودی

عوارض جانبی این درمان جزئی بوده و معمولاً در اثر تزریق می‌باشند از جمله قرمزی و کبودی یا تورم خفیف. بطور کلی این عوارض در طول چند ساعت یا چند روز برطرف می‌شوند.

یکی از مزایای برجسته کردن گونه با تزریق ژل، مشاهده نتایج بلافاصله پس از درمان است. بهبود شکل و میزان برجستگی گونه‌ها بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است. تورم ناشی از تزریق ژل گونه نیز طی تنها چند روز برطرف می‌شود.

میزان ماندگاری نتایج

فیلرهای درم مورد استفاده برای تزریق ژل گونه بطور اختصاصی به منظور بازیابی خطوط و حجم گونه‌ها تهیه شده‌اند. این مواد موجب بهبودی طولانی مدت به مدت تقریباً ۱۸ تا ۲۴ ماه می‌گردند. تکرار درمان جهت حفظ شکل مطلوب گونه‌ها هر ۱۲ ماه یک بار توصیه می‌شود.

تزریق چربی جهت گونه‌گذاری

03%d9%81%d9%81%d9%81%d9%81

انتقال چربی یا تزریق چربی گونه یک روش زیبایی است که در آن چربی از ناحیه‌ای از بدن (معمولاً دور کمر، شکم یا پاها) برداشته شده و سپس به گونه‌ها تزریق می‌شود تا موجب افزایش حجم آن به منظور بازیابی درخشندگی جوانی که در اثر پیری یا فعالیت‌های ورزشی از بین رفته است، شود.

فرایند روش

تزریق چربی به گونه ممکن است تحت بی‌حسی موضعی انجام گیرد که هم در ناحیه‌ی اهداکننده و هم دریافت‌کننده اعمال می‌شود. همچنین در بسیاری از بیماران با مصرف یک قرص آرام‌بخشی خفیفی فراهم می‌شود.

پس از بی‌حسی، پزشک چربی را با استفاده از روش‌هایی شبیه به لیپوساکشن از ناحیه‌ی اهداکننده جدا می‌کند با این تفاوت که توجه زیادی به زنده نگه داشتن سلول‌ها می‌شود. شکم، ران‌ها و باسن نواحی متداول جهت برداشت چربی می‌باشند. سپس چربی آماده شده و با دقت به نواحی دریافت‌کننده در گونه تزریق می‌شود.

بهبودی

ممکن است بیمار درد خفیفی را بعد از روش تزریق چربی احساس کند، هرچند این درد به سرعت برطرف می‌شود. میزان قرمزی، کبودی و تورم متغیر می‌باشد اما بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز بطور قابل ملاحظه‌ای بهبود پیدا می‌کنند. بطور کلی دوره‌ی بهبودی کوتاه بوده و طبق نظر بیماران نتایج این روش ارزش این عوارض جزئی و گذرا را دارد.

مدت زمان انجام روش تزریق چربی حدود یک ساعت می‌باشد. ممکن است بیماران مقداری سوزش و درد جزئی را احساس کنند که به سرعت برطرف شده و با مصرف داروهای ضد درد خوراکی نیز می‌توان آنها را تسکین داد.

میزان ماندگاری نتایج

با اینکه نتایج روش تزریق چربی می‌تواند برای هر بیمار متفاوت باشد، اما بیشتر بیماران تاثیرات قابل ملاحظه‌ی آن را برای سال‌ها همراه خود خواهند داشت و حتی ممکن است این نتایج دائمی باشد زیرا حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد از چربی انتقال یافته بصورت دائمی باقی می‌ماند.

آیا روش‌های جایگزین وجود دارد؟


افرادی که به دنبال نتایج دائمی‌تر هستند می‌توانند روش جراحی زیبایی را در نظر بگیرند که شامل قرار دادن یکپروتز کوچک در ناحیه‌ی میانی گونه با استفاده از برش در داخل دهان می‌باشد. در کلینیک ما روش‌های جراحی ارائه نمی‌شوند.

سایر درمان‌هایی که اغلب در هنگام ویزیت به منظور جوان‌سازی بخش میانی یا بالایی صورت انجام می‌گیرند عبارتند از کاهش چین و چروک با بوتاکس به منظور برطرف کردن خطوط اخم و چروک دور چشم، فیلر درم جهت کم کردن گودی زیر چشم و لایه‌برداری پوست که می‌تواند بطور قابل توجهی پوست را سفت کرده و موجب جوان‌تر شدن ظاهر شود.

هزینه


هزینه‌ی درمان بستگی به عوامل متعددی دارد که باید پیش از رزرو نوبت درباره‌ی آنها تحقیق کنید. هزینه‌ی برجسته کردن گونه بستگی به روش‌های مختلف درمان و میزان مواد مورد نیاز در طول هر تزریق دارد و از آنجایی که از بافت انسانی جهت تهیه‌ي آنها استفاده شده است، ممکن است با گذشت زمان نیاز به تکرار درمان باشد. بنابراین این عامل نیز بر هزینه تاثیر می‌گذارد. محل انجام درمان نیز بطور قابل ملاحظه‌ای بر هزینه‌ی درمان تاثیرگذار است.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
مشاوره رایگان