جراحی لیفت صورت ( Rhytidectomy )

اگر شما از علائم افزایش سن در صورت خود ناراضی هستید ، عمل جراحی لیفت صورت (face lift) یک جراحی زیبایی است که ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد . لیفتینگ صورت می تواند علائم قابل مشاهده افزایش سن در صورت و گردن را بهبود ببخشد.این علائم شامل شل شدن پوست و عضلات صورت و گردن و بنابراین عمیق شدن چین ها بخصوص در کنار بینی و گوشه دهان و شلی پوست ناحیه فک تحتانی و ایجاد غبغب می باشند.

اعمال جراحی پلاستیک جوانسازی که معمولاً همراه لیفت صورت و لیفت گردن انجام می شوند، لیفت ابرو و جراحی پلکها می باشند.در برخی موارد استفاده از پروتزهای صورت به بهتر شدن نتیجه کمک می نماید.گاهی لیپوساکشن صورت و غبغب همراه این جراحی انجام می شود.

درمانهای غیر جراحی جوانسازی نمی توانند نتیجه جراحی پلاستیک را داشته باشند ولی میتوانند به تاخیر انداختن جراحی پلاستیک صورت کمک کنند به زاویه دار کردن صورت کمک کند و یا نتایج جراحی پلاستیک را بهتر نمایند. این درمانها شامل تزریق چربی یا ژل، تزریق بوتاکس یا لایه برداریهای پوستی می باشند. تزریق بوتاکس، ژل یا چربی روش های درمان غیرجراحی برای لیفت صورت می باشد.

جراحی لیفت صورت ( فیس لیفت ) هم با بیهوشی عمومی و هم با بی حسی موضعی همراه با داروی آرامبخش زیر نظر متخصص بیهوشی امکان پذیر است .بسته به وسعت عمل مورد نیاز ، برش ها متفاوت می باشند.در نوع کلاسیک برش در ناحیه موهای شقیقه شروع شده و دور گوش در روی خطوط طبیعی می چرخد و نهایتاً در بین موهای پشت گوش پابان می یابد.

لایه های عمقی صورت و عضلات بالا برده شده و پوست اضافی برداشته می شود.گاهی برای بهتر کردن وضعیت گردن و کشیدن پوست گردن برشی دیگر در زیر چانه داده می شود.برش ها با بخیه های ظریف بسته می شوند.بعد ازترمیم ، محل برش های عمل در داخل موها و در داخل خطوط طبیعی صورت و گوش مخفی هستند و به راحتی دیده نمی شوند.

بعد از فروکش نمودن تورم بهبودی ظاهر صورت قابل توجه می باشد.نتیجه نهایی عمل شما بواسطه رفع چروک صورت نه تنها ظاهر جوانتر و سر حال تر می باشد بلکه همچنین باعث اعتماد به نفس بیشتر شما خواهد شد.

روش لیفت با نخ روش درمانی ویژه‌ای است که محبوبیت و تأثیرگذاری بسزایی دارد. نخی که از آن در انجام عمل لیفت با نخ استفاده می‌شود از همان نوعی است که در انجام عمل‌های جراحی برای بستن زخم از آن استفاده می‌گردد. وقتی‌که این نخ در زیر پوست قرار گیرد می‌توان از آن‌ها برای سفت کردن و حجیم نمودن قسمت‌هایی از پوست که دچار شل شدگی و افتادگی شده‌اند، استفاده نمود.

روش لیفت با نخ روش مناسبی برای جوان‌سازی صورت است که هیچ نیازی به بیهوشی عمومی، بستری شدن در بیمارستان ندارد و دوره بهبودی آن نیز کوتاه‌مدت است و نتایج آن بلافاصله پس از عمل قابل‌مشاهده است.

هرچند که لیفت با نخ به‌اندازه لیفت کامل صورت که در آن پوست اضافی برداشته می‌شود، تأثیرگذار نیست اما این روش گزینه بسیار خوبی برای افرادی است که می‌خواهند بدون داشتن استرس و نگرانی‌های روش جراحی کامل، پوست خود را به شکل طبیعی بهبود بخشند.

دکتر محمد مهدی طرزی، در زمینه جراحی زیبایی بینی مشغول به فعالیت هستند.
نظرات
0 0 آرا
امتیاز دهی به مقالات
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

دکتر محمد مهدی طرزی

مشاوره رایگان